GAMBIAN SUOSIO KASVAA

kololi-road

Ja olen varma että maassa alkaa käymään pian meikäläisiä aivan kuten Thaimaassa,Espanjassakin.Ne keillä on varaa ostaa Gambiasta asunto, ostakaa se nyt,hinnat ovat nyt alhaalla.

58

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapsa4

      Olen kanssasi samaa mieltä, että Gambian suosio tulee kasvamaan ja sieltä tullan asuntoja ostamaan. On paljon seikkoja, jotka puhuvat gambian puolesta, esim: lämmintä, halpaa, kielen puolesta pärjää englannilla joka paikassa ym. vähemmän merkityksellistä. Jos minun pitäisi tai olisin hankkimassa asuntoa niin Gambia olisi varmasti varteenotettava vaihtoehto. Ainakin se menisi Espanjan edelle.

    • 28x...

      Minäpä haluan nähdä sen hörhön joka siihen maahan rahojaan sijoittaa. Tulee vuorenvarmasti menettämään rahansa. Maa on poliittisesti niin epävakaa ettei sinne täysijärkinen ainakaan omia varojaan sijoita.

      • Tapsa4

        28x on väärää käsitystä asiasta. Ei gambiassa mitenkään epävakaa tilanne ole. ei se ainakaan sille näyttänyt eikä tuntunut ja paikalliset ihmiset koko maassa olivat hyvin tyytyväisiä vallitsevaan poliittiseen tilanteeseen. Jos et usko niin käy kattoon paikan päällä.


    • bakau_ok

      Olin itsekin Gambia fani 3 vuotta sitten ja ajattelin että onpas mukavan näköisiä asuntoja ja halpaa.Eräs englantilainen ystäväni,tästä on sitten 3 v aikaa,en tiedä ovatko lait muuttuneet,kertoi tätinsä ostaneen talon Gambiasta.Kun täti kuoli,olisivat perilliset Englannissa halunneet myydä talon ja ottaa rahat kotiin,mutta Gambian lain mukaan rahoja ei voinut tallettaa ulkomaille Gambiassa myydystä kiinteistöstä.Eli olisi ollut pakko tallettaa rahat joko Gambiassa pankkiin tai ostaa niillä jotain /sijoittaa ne takaisin Gambiaan.Pitäneekö paikkansa?? Maa on diktatuuri,elikkäs poliittisesti ERITTÄIN epävakaa.En ostaisi edes autoa ko.maassa.

      • Tapsa4

        En minäkään ostaisi Gambiasta asuntoa mutta en kyllä ostaisi mistään muustakaan maasta. Miksi ostaa kiinteää omaisuutta kun siitä on oma huoli ja "murhe" oli se missä maassa hyvänsä. Tapasin Gambiassa Suomalaisen miehen, joka viettää siellä talvet ja hän antoi yhteystietonsa ja lupasi hankkia tarvittaessa rauhalliselta alueelta ja lähettä rantaa kalustetun parvekeellisen kaksion 70 - 80 €/kk. Kannattaako ostaa kun vuokrat ovat noinkin halpoja..........


      • batler
        Tapsa4 kirjoitti:

        En minäkään ostaisi Gambiasta asuntoa mutta en kyllä ostaisi mistään muustakaan maasta. Miksi ostaa kiinteää omaisuutta kun siitä on oma huoli ja "murhe" oli se missä maassa hyvänsä. Tapasin Gambiassa Suomalaisen miehen, joka viettää siellä talvet ja hän antoi yhteystietonsa ja lupasi hankkia tarvittaessa rauhalliselta alueelta ja lähettä rantaa kalustetun parvekeellisen kaksion 70 - 80 €/kk. Kannattaako ostaa kun vuokrat ovat noinkin halpoja..........

        Moi Tapsa. Voitko antaa tämän Suomalaisen miehen yhteystiedot? Kiitos


      • Tapsa4
        batler kirjoitti:

        Moi Tapsa. Voitko antaa tämän Suomalaisen miehen yhteystiedot? Kiitos

        Moi Batler. En halua enkä uskalla näin julkisesti yhteystietoja antaa ja kun ei ollut mitää puhetta että voisin Kallen yhteystiedot antaa. Kalle ei tee sitä asunnonvälitystä työnään että vois olla ettei hän ilahdukkaan jos tietäisi että olen hänen yhteystietoja antanut. Kalle on Tampereella ajanut linja-aikoinaan ja kesät hän on Suomessa. Uskon, että saat häneen jonkin nettisivuston kautta yhteyden ja ( vaikka tämän sivuston ) on netissä osoitteita, joiden kautta Gambiasta voi vuokrata asuntoja.


    • kololi-road

      Vuokrata,ostaa,kaikesta huolimatta siellä eläminen on erittäin turvallista ja edullista.Epävakaa tilanne? Mitä !? Kaikkea muuta kuin epävakaa...Mistä ihmeestä keksit tuon !?

    • 28x...

      Tapsa 4:lla on hienon myönteinen asenne Gambian taloustilanteesta. Sanoi että epävakaus ei näkynyt maassa sekä paikalliset ihmiset olivat hyvin tyytyväisiä vallitsevaan poliittiseen tilanteeseen. Tämä siis 13.01.14 klo 12.09.

      13.01.14 klo 12.24 Tapsa olikin jo tavannut Gambiassa suomalaisen miehen ja jarrutteli jo sanomisiaan. Nyt ei enää ostaisi vaan vuokraisi asunnon. No niin, kerrataanpa nyt vielä tosiasioita.

      Maa on muslimimaa jota johtaa äärimmäisen julma diktaattori, presidentti Jammeh. Laitan oheen linkin maasta mitä pitää jo vastustaa pelkästään ihmisoikeuksien loukkausten ja mielivaltaisten teloituksien takia.
      Kehoitankin kiinnittämään Wikipedian kirjoituksessa erityishuomioita presidentin tekemisiin sekä median asemaan maassa, tässä se linkki:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Gambia

      Jos vielä tuon lukemisen jälkeen tekee mieli maahan rahojaan sijoittaa niin hyvä on. Itse olen valmis yllyttämään koko maan boikotoimista.

      • Afono

        Muutama vuosi sitten Tjäreborg aloitti Gambian matkat jo lokakuussa ja viimeiset paluut olivat huhtikuun puolella. Mutta kummasti ovat kutistuneet matkustusajat, joten mistähän voisi olla kyse, ei tarpeeksi menijöitä siihen suuntaan.
        Gambian suosio ei ole kasvussa, mistä joku edes sellaista on saanut päähänsä.


      • Tapsa4

        Sinulla 28x on ihailtava kyky provosoida ja varmasti tahalisesti väärin asioita esittää ja ymmärtää. Keskustelin paikallisten kanssa maan poliittisesta tilanteesta viikolla 51 - 1. oli siellä muutama suomalainen joka oli ollut maassa 1 - 3 kk ja he olivat vuokraneet maasta kämpän suomen talveksi ja minä en ole sanonut koskaan ostavani Gambiasta asuntoa enkä osta, se sitoo liiaksi yhteen paikkaan ja minä haluan viettää aikaani monessa eri paikassa käydessäni ulkomailla.
        Mikä sinua askarruttaa ja järkyttää tuossa wikipedian sivussa, ei siinä minusta mitään kummallista ole. Tosihan se on, että presidentti siellä on yksinvaltias mutta ei se paikallisia näytä haittaavan, ehkä he eivät tiedä paremmasta vai mikä lienee...........


      • .....
        Afono kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten Tjäreborg aloitti Gambian matkat jo lokakuussa ja viimeiset paluut olivat huhtikuun puolella. Mutta kummasti ovat kutistuneet matkustusajat, joten mistähän voisi olla kyse, ei tarpeeksi menijöitä siihen suuntaan.
        Gambian suosio ei ole kasvussa, mistä joku edes sellaista on saanut päähänsä.

        Ihmiset matkustavat reittilennoilla ja majoittuvat omin neuvoin. Miksipä ei kun lennot voi saada 300-400€ useammaksi viikoksi ja majoituksen hinta on naurettavan halpa hotelleihin nähden! Verrattuna tjäreborgin lähes tonnin viikon matkoihin..


      • jallumasa
        ..... kirjoitti:

        Ihmiset matkustavat reittilennoilla ja majoittuvat omin neuvoin. Miksipä ei kun lennot voi saada 300-400€ useammaksi viikoksi ja majoituksen hinta on naurettavan halpa hotelleihin nähden! Verrattuna tjäreborgin lähes tonnin viikon matkoihin..

        Tuoko mukamas meno-paluulipun hinta 300-400 e. Kerro mistä tuon hinnan tempaisit? En ole itse moista löytänyt, ja mihin aikaan vuodesta tuolla hinnalla?


      • .....
        jallumasa kirjoitti:

        Tuoko mukamas meno-paluulipun hinta 300-400 e. Kerro mistä tuon hinnan tempaisit? En ole itse moista löytänyt, ja mihin aikaan vuodesta tuolla hinnalla?

        Ostin nyt talveksi liput Hki-Lon-Bjl alle 400€/hlö/menopaluu.Tosin ostin jos monta kk sitten kun ajoissa saa halvalla.


    • kololi-road

      Idiootti maailmamparantaja...Mitä ..tun väliä sillä on kuka johtaa maata missä lomailet tai vietät aikaa?!Yhtä hyvin voisin suositella kaikille Suomeen tuleville lomailijoille jotain toista lomakohdetta kun täällä oli mm. homosexuaali poliitikko jokin aika sitten presidenttiehdokkaana...

    • ettepette

      Jenkit ois kaapannu aikoja sitten vallan Gambiassa JOS siellä olis esim. öljyä.

    • 28x...

      Kiitän herroja ajatustenvaihdoista. Nimim. kololi-road hieman jopa kiihtyi. Olen toki itsekin joskus syyllistynyt siihen. Hän toi kuitenkin esiin näitä maidemme presidenttien - ja ehdokkaiden mielipiteitä seksuaalivähemmistöistä. Tällainen keskustelu toki kiinnostaa myös laajempia kansalaispiirejä vaikkeivät siitä suurta numeroa halua pitääkään.
      Kukaan istuva presidenttimme ei kuitenkaan ole uhannut teloittaa sukupuolineutraalia kansalaistaan.
      Presidentti Jammeh joka on kuuluisa parantajataidoistaan ei ole löytänyt parannuskeinoja homouteen. Siksi Hän on luvannut armomurhata kaikki tielleen osuvat tyynynpurijahomot kauko- ohjattavalla giljotiinillaan.
      Tarvittaessa voin laittaa linkkejä arvovaltaisista tietolähteistä joista em. tiedot ovat peräisin.

    • tapsa4

      Minä en kyllä ole kenenkään muun kuin 28x;n kuullut sanovan että Gambian pressa ottaa homot hengiltä. Taitaa 28x kuulua kyseiseen ihmisryhmään kuin asia niin vaivaa. Minusta ei niin haittaa jos jokun aidsin levittäjän eliminoi mutta en minä sitä suoranaisesti toivo ja jos pressa on kiihdyksissään jotani "laukonut" niin onkohan hän sitä tarkoittanut. Pressoilla paljon huolta ja murhetta niin tuilee varmaan sanottua kaiken laista.

    • 28x...
      • jess1

        tapsa4, kyllä 28x on ihan oikeassa tuosta Jammehista, joka siis on TODELLA homovastainen, vähän kuten keskiverto gambialainenkin tai yleensäkin muslimit.

        Suurin osa gambialaisista, varsinkin jos eivät ole jola-heimosta kuten itse Jammeh, suorastaan pelkäävät Jammehia, hänestä ei puhuta pahaa "ääneen", ainoastaan pienessä, tutussa piirissä uskalletaan Jammehia kritisoida.

        Jammehista johtuva kansan pahaolo lisääntyy koko ajan, joten nähtäväksi jää koska kansa uskaltaa ja osaa järjestäytyä niin, että nousevat barrikaadeille.
        Tässäkin mielessä 28x on oikeassa, Gambiassa on tai tulee olemaan vielä tiukat paikat.


    • 28x...

      Jahas. Presidentti Jammehin kaverit ovat laittaneet em osoitteen lukkoon.

      Vaan eipä hätää. Pääsette lukemaan aivan suomeksi arvon herran sanomisia hieman kiertoteteitse:

      http://hikipedia.info/wiki/Luokka:Vaaralliset_hullut

      sieltä sitten näpäytätte Yahya Jammehin nimeä.

      • jess1

        afonokin on ihan oikeassa, ei Gambian suosio kyllä näytä olevan mitenkään kasvussa, päin vastoin.

        Tjäreborg, ainut matkanjärjestäjä joka myy matkoja Suomesta Gambiaan, joutuu koko ajan laskemaan matkojen hintoja ja syyhän on tietysti se, etteivät saa niitä muuten myytyä !


      • ....
        jess1 kirjoitti:

        afonokin on ihan oikeassa, ei Gambian suosio kyllä näytä olevan mitenkään kasvussa, päin vastoin.

        Tjäreborg, ainut matkanjärjestäjä joka myy matkoja Suomesta Gambiaan, joutuu koko ajan laskemaan matkojen hintoja ja syyhän on tietysti se, etteivät saa niitä muuten myytyä !

        Tiedän ainakin parikymmentä omassa tuttavapiirissä, jotka matkustavat Gambiaan tänä talvena, kukaan ei mene tjäreborgin kautta vaan reittilennoilla. Tuskinpa olen ainoa.


      • lloverii

        Sama leidarilover riehuu täälläkin aina eri nimimerkeillä. Pitäskö äiteelle olla kertomatta:)


    • kololi-road

      Exäni sattuu olemaan sekopää-Yahyan serkku,ei häntä kukaan ole kuulleni moittinut.Hullu se silti on,sairas läskikasa muttei mulla mitään ole sitä vastaan että se vihaa fagotinimijöitä,päinvastoin.Tuo pressa on silti tehny paljon hyvää maalleen,paljon enemmän mitä edeltäjänsä.Ja tuota maata rakastan yli kaiken,jos olis varaa,ostaisin sieltä heti talon jossa asuisin aina halutessani,muut ajat vuokraisin sitä muille turisteille.Aurinko,lämpö,ihmisten kiltteys ,ruoka ja moni muu on siellä aivan upeeta,turvallisuus myös.Ja Gambia on kaiken lisäksi tosi lähellä,aamuseiskalta koneeseen ja iltapäivällä neljältä perillä,täysin eri maailmassa...Miettikää sitä..Se täydellinen ero tänne jysähtää kulopiin karmealla voimalla,positiivisella sellaisella...

    • jess1

      sun ex ei todellakaan ole mikään Jammehin serkku ! Jos näin olisi, ei se sua olisi nainut, vaan jonkun gambian eliittiin kuuluvan gambialaisen, haloo ! Mut joo, kaikkihan ne on serkuksia, siskoksia tai veljeksiä.

      etkä tietenkään ole kuullut Jammehiin kohdistuvaa kritiikkiä, sitä kun kuulee vain tietyissä porukoissa, missä uskaltavat purnata, Jammeh-pelko on jotain aivan käsittämätöntä.

    • myöhemmin

      Joku kirjoitti että muutama vuosi sitten Tjäreborg vähensi lomalentoja Gambiaan.
      Eletäänpä nyt tätä päivää. Kevään lennot ovat nyt myöhempään kuin ed vuosina.
      Ei kai ne niitä myöhentäisi ellei kysyntä olisi kasvanut.

    • 28x...

      Pieni yhteenveto nimimerkki kololi-roadin mielipiteistä keskustelussa. Hänhän avasi keskustelun, muistakaamme se.
      klo 9.11: hän kehoitti kaikkia ostamaan maasta asunto jos on siihen varoja.
      klo12.42: hän sanoi elämisen Gambiassa olevan turvallista ja vakaata sekä ihmetteli suuresti saamiani tietoja maan epävakaudesta.
      klo 13.02: haukkui minua idioottiseksi maailmanparantajaksi, sanoi että' mitä v*tun väliä on sillä kuka maata johtaa?
      klo 16.05 nimimerkki haukkui Gambian presidentin olevan sekopää, sairas ja hullu läskikasa joka vihaa kullinimijöitä, itse on samaa mieltä. Mutta maataan presidentti rakastaa yli kaiken. Gambia on aurinkoinen ja turvallinen. Aurinkoiseksi sen tiedänkin. Jos turvallisuutta epäilee niin kyllä pää putoaa....
      Hih, kyllä elämä on hauskaa!!

      • pekka perä

        Pieni käteenveto 28x:lle, oisko mitään? Miten jaksat tuhlata ilmeisesti vapaa-aikaasi Suomi24:n Gambia -osastolla ruikuttamiseen jonkun muun sanomisista? Edustat 100 prosentin varmuudella ihmisryhmää, jota kohtaan tunnen suurta myötähäpeää. Elä ja nauti vapaudesta, älä itke kuin pikkutyttö ja älä keskity niin helvetisti muiden sanomisiin. Masturboi vähän, jotta paineet hienat laskee ja voit hengittää rauhassa vaikkakin joku jossain olisi eri mieltä kanssasi.


    • ei mahdollista

      On kaksi syytä minkä takia Gambia ei koskaan voi tulla kovin suosituksi:

      1) Siellä asuu mustaihoisia
      2) Asukkaista suurin osa on muslimeita

      Suurinta osaa ihmisiä ahdistaa ja pelottaa mustaihoiset, sen takia mistään mustan afrikan maasta ei voi koskaan tulla kovin suosittuja, moni saa tarpeekseen mustien näkemisestä jo kotimaassa, eivätkä missään tapauksessa halua joutua näkemään niitä myös lomalla.

      Muslimien kanssa sama juttu, mutta lisäksi ne aiheuttavat turvallisuusongelman, koskaan ei voi tietää milloin muslimit keksivät ryhtyä mellakoimaan ja harrastamaan terrori-iskuja.

      • maakutsuu

        Oot tainnut kattoo liikaa juuret sarjaa...Hölmöä nykymaailmassa arvostella ihmisiä
        värin, kansalaisuuden tai muun takia...


      • Maailma makaa näin
        maakutsuu kirjoitti:

        Oot tainnut kattoo liikaa juuret sarjaa...Hölmöä nykymaailmassa arvostella ihmisiä
        värin, kansalaisuuden tai muun takia...

        Tosiasia vain on että monia ihmisiä ahdistaa tummaihoisten seurassa, haluavat he sitten myöntää sitä tai ei. Kyse ei ole pelkästään perussuomalaisista, vaan moni ns. ei-rasistikin todellisuudessa vaistomaisesti välttelee tummaihoisten seuraa.

        Kyse on itsesuojeluvaistosta joka ihmisille on syntynyt vuosituhansien saatossa. Ennenhän kaikki vieraan heimon jäsenet merkitsivät vaaraa, kuten edelleen tilanne on viidakoissa jossain paikoin afrikkaa, aasiaa ja etelä-amerikkaa.

        Ei tälläinen sissäänrakennettiu vaisto katoa vielä muutaman vuoden monikulttuurisuus- ja suvaitsevaisuuskoulutuksen myötä.

        Minä olen ainoastaan rehellinen kun myönnän sen tosiasian että suurin osa ihmisistä edelleen vaistomaisesti välttelee toisenlaisia ihmisiä. Te olette epärehellisiä kun yritätte kiistää tämän.


      • hah!
        Maailma makaa näin kirjoitti:

        Tosiasia vain on että monia ihmisiä ahdistaa tummaihoisten seurassa, haluavat he sitten myöntää sitä tai ei. Kyse ei ole pelkästään perussuomalaisista, vaan moni ns. ei-rasistikin todellisuudessa vaistomaisesti välttelee tummaihoisten seuraa.

        Kyse on itsesuojeluvaistosta joka ihmisille on syntynyt vuosituhansien saatossa. Ennenhän kaikki vieraan heimon jäsenet merkitsivät vaaraa, kuten edelleen tilanne on viidakoissa jossain paikoin afrikkaa, aasiaa ja etelä-amerikkaa.

        Ei tälläinen sissäänrakennettiu vaisto katoa vielä muutaman vuoden monikulttuurisuus- ja suvaitsevaisuuskoulutuksen myötä.

        Minä olen ainoastaan rehellinen kun myönnän sen tosiasian että suurin osa ihmisistä edelleen vaistomaisesti välttelee toisenlaisia ihmisiä. Te olette epärehellisiä kun yritätte kiistää tämän.

        MInua ainakin ahdistaa tuollaisten surkean itseluottamuksen omaavien junttien keskuudessa!! Sisäänrakennettu vaisto?? Jaa-a, onneksi minulla on sellainen, joka toimii sinunkaltaisiin ihmisiin. Miten jälkeenjäänyt ajatusmaailma teikäläisillä on?! Kuvittelette, että tummaihoinen ihminen = kouluttautumaton köyhä savimajassaan! Herätkää jo todellisuuteen ja nykyaikaan, olette pahasti jääneet kehityksessä jälkeen.


      • Ahdistus on todellis
        hah! kirjoitti:

        MInua ainakin ahdistaa tuollaisten surkean itseluottamuksen omaavien junttien keskuudessa!! Sisäänrakennettu vaisto?? Jaa-a, onneksi minulla on sellainen, joka toimii sinunkaltaisiin ihmisiin. Miten jälkeenjäänyt ajatusmaailma teikäläisillä on?! Kuvittelette, että tummaihoinen ihminen = kouluttautumaton köyhä savimajassaan! Herätkää jo todellisuuteen ja nykyaikaan, olette pahasti jääneet kehityksessä jälkeen.

        Nythän on niin että afrofobiaa tai negrophobiaa, eli mustien pelkoa, sairastavat ihmiset eivät ole jälkeenjääneitä tai edes rasisteja, koska he eivät ole itse kammoaan valinneet, kyse ei ole ajatusmaailmasta.

        Tämä sairaus on samakaltainen kuin muutkin fobiat kuten korkeiden paikkojen kammo, lentopelko, hämähäkkien ja käärmeiden pelkääminen etc. se on täysin vaistonvaraista.

        http://rahmispossu.net/2013/09/18/alkaa-vaittako-muuta-afrofobia-elaa-keskuudessamme/


    • bakau_ok

      Se on tämä fiikus piikus tämä kololi road jonka on jo todettu trolliksi tällä palstalla.Hänhän on asunut vähän aikaa Gambiassa Kololissa ja siispä hän esittäytyy mielellään Gambian asiantuntijana.Missäs mahtaa se gambialainen vaimoke olla nykyään? Onko hän Suomessa,muualla Euroopassa vai palautettu takaisin Gambiaan? :P He ketkä ovat seurailleet tätä Gambia palstaa kauemminkin tunnistavat kyllä fiikus piikuksen,satusetä...Kerro nyt siitä Gambialaisen kanssa naimisiinmenon ihanuuksista ja miten sitten kävikään...heh heh...

    • Tapsa4

      No tuo "ei mahdollista" on kyllä yksi pohjanoteerauksista tässä keskustelussa. Et varmasti ole koskaan käynyt Gambiassa. En minä mustia enkä muslimeja rakasta mutta Gambiassa ihmiset ovat todellakin mukavia, hirveän huumorintajuisia ja ystävällisiä. Vaikka heillä ei maallista mammonaa niin hirveesti olekkaan, niin kukaan siellä ei valita eikä "itke" omaa surkeuttaan. Aivan varmasti me suomalaiset olemme paljon synkkämielisempiä, suvaitsemattomia, ahdasmielisiä ruikuttajia ym yms. Näin se vaan ikävä kyllä on. Gambialaiset sanovatkin että "Ei ongelmia, ollaan Gambiassa".
      Ikinä ( yli. 2 kk aikana ) en ole nähnyt yhtään agressiivista Gambialaista, en ainuttakaan vaikka olisi ehkä ollut aihettakin hermostua suomalaiselle turistille.
      Ikinä en ole tuntenut mitään uhkaa Gambiassa vaikka olen pimeällä liikkunut paikallisten asuinalueella. Toki pimeys ja huonot kadut aiheuttaa jännitystä mutta ei ihmiset. Gambiassa ei näy mitenkään uskonto. Tietenkin hartaat muslimit rukoilee mutta eikai se mikään turvallisuusuhka ole. En usko, että ainakaan ihan lähiaikoina Gambialaiset mitään mellakoita aiheuttaa, ei varmasti. Sen tyytyväisempää kansaa en ole nähnyt. Tiedän, että tämä kannanottoni leimaa minut mielenvikaiseksi ja mustien pyllyn nuoleksijaksi, mutta tämä on minun kokemukseni gambialaisista. Avoimin mielin sinne pitää mennä ja erilaisuutta sietäen ja suvaitsevaisella mielellä niin huomaa kuinka mukavia siellä on ihmiset.

      • kuttaperkkaa

        " Sen tyytyväisempää kansaa en ole nähnyt ". Tuohon voisi sanoa paljonkin, mutta jätänpä sanomatta, ettei Tapsa4 provosoidu ja menee vielä yöunet.


    • 28x...

      Kiitän Tapsa4:sta sovinnollisuudesta.
      Olemme yhtä mieltä siitä etteivät maan poliittiset- ja taloudelliset ongelmat ole tavallisen kansalaisen syytä.

      • Tapsa4

        Kiitos 28x kommentista. Otan tuon posituiivisena viestinä ja jos olen oikein ymmäränyt, sinulla ei ole tapana positiista palautetta rakentavassa mielessä antaa, jotan arvostan vistiäsi suuresti.


    • kotu_beach22

      Wau...olipas kovaa puhetta gambialaisten ystävällisyydestä toisiaan kohtaan...Maassa ollaan hyvin taikauskoisia ja on paljonkin riitaa esim naapureitten ja jos miehellä on monta vaimoa myös riitaa heidän ja heidän lastensa välillä.
      Olen ollut naimisissa gambialaisen kanssa ja siellä 2 eri vaimon lapset uskoivat voodoo papin noituneen toisen lapset ja vaimon suvun.Uskoivat myös naapurien noituneen heidät kateudesta.Usein gambialaisilla on puukon iskujen jälkiä selässä ja käsivarsissa ja aikas dsuosittua on tapella rikkomalla olutpullon kaula ja haavoittaa sillä toista.Poliisit takavarikoivat herkästi kaikki puukot ja aseet,mutta kyllä Gambiassa paikalliset nuoret miehet ja naiset tappelevat keskenään aika paljonkin.Sitä vaan ei turistialueilla eikä mielellään turistien aikana tapella.

      • jälleen kerran

        Lämmintä siellä ainakin on ja kiva rentoutua altaalla. Käydä välillä syömässä paikallisessa ravintolassa ja tapaamassa paikallisia tuttuja.Vierailla heidän kodissaan ja nauttia heidän iloisesta seurastaan.
        Joka paikasta löytyy hyviä ja huonoja puolia.Joten oma asenne määrää millainen reissusta tulee.


      • taika-usko4

        Gambiassa tavallisen kansan parissa taika-usko on vielä lujassa. Siellä vuosia asuneena voin kertoa: Tuttavaperheessäni mies toi yllättäen uuden, nuoremman vaimon "taloon" kun edellinen vaimo oli laittamassa ruokaa. Järkytys hänelle oli niin suuri, että heitti kiehuvan ölyn miehensä kasvoille, joka sittemmin kuoli ja vanha vaimo tuli hulluksi vankilassa. Paljon ahdistusta ja riitaa on perheiden välillä. Mutta hymyilevät, totta kai, turistien parissa. Jotain joskus onnistaakin ja saavat mahdollisuuden parempaan elämään. Ja niitä tarinoita riittää. Tämä kirjoitus on tosi.


      • myssypää
        taika-usko4 kirjoitti:

        Gambiassa tavallisen kansan parissa taika-usko on vielä lujassa. Siellä vuosia asuneena voin kertoa: Tuttavaperheessäni mies toi yllättäen uuden, nuoremman vaimon "taloon" kun edellinen vaimo oli laittamassa ruokaa. Järkytys hänelle oli niin suuri, että heitti kiehuvan ölyn miehensä kasvoille, joka sittemmin kuoli ja vanha vaimo tuli hulluksi vankilassa. Paljon ahdistusta ja riitaa on perheiden välillä. Mutta hymyilevät, totta kai, turistien parissa. Jotain joskus onnistaakin ja saavat mahdollisuuden parempaan elämään. Ja niitä tarinoita riittää. Tämä kirjoitus on tosi.

        Comboundeissa elämä tosi raadollista, varsinkin sadekaudella. Pelko jopa myrkyttämisestä ruoan yhteydessä on todellisuutta. Ja tätä tapahtuu, kateus on suurta siellä. Nämä iloiset ihmiset ovat turisti-alueella hilluvia poikia, jotka elävät toiveissa hyötyä jotain länkkäreistä. Ja kukapa ei yrittäisi keinolla millä hyvänsä päästä ahdingosta.


    • kololi-road

      !? SO WHAT!? Hei mr kololi road,tässä sulle ohje: hanki elämä..Tääl ulkona elämässä on usko pois mukavaa... Ei ..ttu mikä säälittävä ämmä...

    • Tapsa4

      Tuota viimeistä ! ? SO WHAT viestiä en kyllä ymmärrä että mitä siinä halutaan sanoa. Kuitenkin toivoisin, että asioista voitaisiin keskustella sivistyneesti ja toisen mielipiteitä kunnioitten vaikka ne eroaisivatkin omista mielipiteistä.

    • jyrmy5

      Monia vuosia sitten Gambiaan lensi Tjäreborg useamman kuukauden mutta sitten kiinnostus maata kohtaan hiipui monestakin syystä, esim, ( vapaaehtoistyötä tekevän brittipariskunnan arvostellessa netissä pressaa ja joutuessaan pakkotyöhön) jne. Brittituristit boikotoivat maata. Muutama onneton vuosi Gambian turismille. Nyt taas asiat unohtuneet ja lennetään enemmän mutta lennot suhteellisen halpoja eivätkä mene oikein kaupaksi, joten halpoja äkkilähtöjä paljon. Saas nähdä miten ensi talvena.

    • Afrofobia

      Afrofobia USAssa:

      "Kysely paljastaa: yhä harvemmat amerikkalaiset luottavat toisiinsa

      Kansalaisten välinen luotto on hiipumassa Yhdysvalloissa. Arviolta vain 30 prosenttia amerikkalaisista on sitä mieltä, että useimpiin ihmisiin voi luottaa. Vielä vuonna 1972 puolet amerikkalaisista oli sitä mieltä, että he saattoivat luottaa toiseen ihmiseen.

      Lisääntyvä epäluottamus koskee jokapäiväistä elämää. 75 prosenttia kyselyyn vastanneista tunsi epäluottamusta muihin kuskeihin liikenteessä. 78 prosenttia puolestaan tunsi epäluottamusta matkoilla tavattuihin ventovieraisiin.

      Kyselyyn osallistujista 80 prosenttia ei pitänyt afroamerikkalaisia luotettavina. "

      http://www.allgov.com/news/top-stories/americans-have-stopped-trusting-each-other-131203?news=851812


      Eli 80% amerikkalaisista ei luota mustaihoisiin. Tosin eipä niillä ole paljon syytäkään luottaa, eihän mustaihoiset 12% osuudellaan tee vasta kuin puolet USAn murhista ja suurimman osan huumerikoksista, raiskauksista ja ryöstöistä.

      Afrofobian suurin syy on mustaihoisten tolkuttomat rikosluvut, eikä mikään rasismi.

    • 28x...

      Gambiasta ei ole rikostilastoja saatavilla. Uskon että 99.9 % rikoksista ovat mustaihoisten tekemiä.
      Presidentti Jammehin osuus murhista ja raiskauksista on oman arvioini mukaan n. 25 %. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

    • äly hoi

      Tottakai kai 99,9% pitää paikkansa kun siellä lähes kaikki onkin mustaihoisia.Voi taivas sentään.

      • 28x:n kaveri

        Vitsi, vitsi, kiva ku joku huomas. Mahtaakohan kakkosväite pitää paikkansa?


    • huh4

      Ainakin kova potenssi on jos raiskannut joka neljännen naisen.

    • 28x:n kaveri

      huh4: oletko varma että jokainen gambian nainen on raiskattu? Siinä tapauksessa ei hra presidentin kunto ole riittänyt siihen 25 %:ttiin vaan siihen on tarvittu hoviherrojen apua.
      En minä nyt oikein usko että Gambiassa naisia raiskata kuin kesällä. Talvella tulevat taasen läskipyllykukkamekkotädit jotka jopa maksavat panoista.

    • Juupajuu, islamiprostitioidut joutuvat rannalla yön pimeydessä etsimään pokaa. Ovat melkein hengenvaarassa, raukat. Bumsterit saavat mellastaa vapaasti valkoisen läskilihan kimpussa joka haiseekin.
      Tytöiltä tämä perinteinen ansaintakeino on riistetty koska muslimit ovat älykääpiöitä. Ovat mustiksia naisistaan vaikka tekisivät isot tilit pelkästään naistensa myynnistä. Välttyisivät itse ällön läskilihan nuoleskelulta. Mustat ovat tyhmiä.

    • Matkakumetta

      Lomalle lähtiessä ei kannata kauheasti lukea näitä sivustoja. Täällä muutamia jotka haluaa mustamaalata kohteita ja esittää kaikenmaailman tilastoja.
      Jos johtajat ovatkin hieman pimeitä ei se tarkoita että tavalliset ihmiset olisivat.
      Ei täällä kotimaassakaan kehoiteta välttämään perheväkivallan uhreja. Päinvastoin apua he tarvitsevat.

    • syystä tai toisesta

      Kyllä se vaan niin on että useimmat vierastavat ja välttelevät mustia. Itse olisin halunnut lähteä Gambiaan, mutta yksikään ystäväni ei suostu sinne lähtemään, koska siellä on nee...ä.

      No, en itekään niitä diggaa, mutta haluaisin silti joskus käydä afrikassa ihan vain sen takia kun en ole siellä ikinä käynyt.

      Toki olen matkustellut yksinkin, ja saattaa olla että joku päivä lähen yksin afrikkaakinn, mutta silti yleensä kaverit ovat innokkaita matkustelijoita, mutta afrikkaan niistä ei yksikään halua lähteä.

    • ataman kavereita

      Ei mustia tarvitse pelätä. Ne pelkäävät kun vetää 9- millisen esiin.

    • Jarskihan

      Palstan kirjoittajissa näyttää olevan näköjään 9-millisen kannattajia ja monia muita asioita ei tuntevia. Aamulla lähtee Gampiaan sikäläinen paikallinen ja hänen kertoman mukaan presidentin aikakausi päättyy 20.01.2017. Ellei hän luovuta, käy kuulemma huonosti. Perhe amerikassa, samoin luxus asunto jne. Monet tämän palstan kirjoittajat eivät tiedä/halua tunnustaa tosiasioita, pahimman luokan diktaattori pressana, mutta aikajan on päättymässä. JOS kerrotut tiedot pitävät paikkansa, on hyvä, että tämä aikajana päättyy.

    • myskihärkä

      Se päättyy.Uus pressa tulee tekeen hyvää Gambialle.Tulin tänään sieltä,reissun piti kestää 2vkoa mutta loma meni 3vkoa överiksi.Se että Jammeh hävis on paikallisille hyvä upea juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe