Brittitutkimus: "Ubuntu turvallisempi kuin Mac"

Ihana Mac ????

" Ubuntu 12.04 jätti turvallisuustesteissä Windows 8:n ja Mac OS X:n kauas taakseen. CESG teetti käyttöjärjestelmille useita erilaisia turvallisuuskokeita. Kokeissa testattiin muun muassa järjestelmän toimintaa, vpn-ominaisuuksia, kirjautumisen turvallisuutta, autentikointia sekä haittakoodin tunnistusta. "

http://www.mbnet.fi/artikkeli/ajankohtaiset/paivan_linkit/britanniasta_tylyja_terveisia_applelle_ja_microsoftille_ubuntu_12_04_on_turvallisin

9

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yllätys?

Eihän tämä mikään yllätys ollut.

• Shame on you Mac!

Mac OS X:hän on ollut testeissä turvattomampi kuin jopa Windows. Mikä häpeä.

• dorkat

Ajattelin tehdä oman käyttöjärjestelmän itse valmistamaani tietokoneeseen.
      Se olisi vielä turvallisempi kuin Ubuntu, jota käyttää jo yli sata ihmistä.

• onnooonnon

Ubuntua onkin kiva päivitellä ja käytellä lisäohjelmia. Hermoja raastavaa ja aikaa vievää.

• 1stMacFinn

Mutta mitä iloa Ubuntusta olis kun sille ei saa mun käyttämiä ohjelmia?

Enkä viitsi tuota juttua lukea. Tätä OS X:n turvattomuutta on nyt toitotettu kohta viistoista vuotta. Joko alkaa tapahtua? Siis käytännön tasolla, haittaohjelmia leviämään? Eipä näy.

Joten tällä mennään, Ubuntu saa jäädä.

• 18+7

Uhh.. Ainoa missä tubutin oli winkkaria edellä oli "Device Update Policy", josta ei ikävä kyllä sen enempää tietoa herunut. Olen kuitenkin 125% varma, että SCCM tumppaa minkä tahansa tubutin-virityksen maanrakoon kun puhutaan laitehallinnasta, eli tuo testi oli pelkkää puutaheinää.

Niin, ja mikä olikaan se "synti" joka tiputti OSX:n winun ja linun taakse...? No tietenkin "Event collection for enterprise analysis"-toiminnallisuuden puute. Paitsi että sama syslogi se OSX:ssä on kuin tubuttimessa ja muissakin *NIX'eissä.

Olipahan taas harvinaisen turha, huono ja kaikin tavoin harhaanjohtava stoori.

• 16+19

Squeeze me, oli sekä OSX että Winkkarin ainoa puute tuo "Device Update Policy". Eli aivan höpöheinää koko juttu.

• Mitä näillä päätänsä vaivaamaan? Pysyy erossa OS X:stä ja asentaa sen kaiken kattavan Ubuntun. Sanovat Ubuntun olevan vastaus kaikkiin ongelmiin ja uskovaisten rukouksiin, niin kait sen sitten on oltava niin.

• hihhulitjojoon

Allelujaa ja jobs-teippi pelastaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7314
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3143
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      34
      2390
    4. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      27
      1938
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1908
    6. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1877
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1612
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1569
    9. Hyvää joulua!

Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      10