Lasten vaatteita Gambiaan

Olen lähdössä ensi kuussa Gambiaan ensimmäistä kertaa. Olen lukenut että lasten vaatteista on kova pula joten vaatekaappeja siivoamalla ja kavereiden avustamana sain 10 kg vauvan vaatteita kasaan. Onko jollakulla hyviä neuvoja mihin tuo vaatelaukku Gambiassa olis hyvä ja tarpeellinen lahjoitus..Kyseessä on siis alle 2 v vaatteita..

7

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussipussi

      Mekin veimme joulun alla Gambiaan lasten vaatteita ja kenkiä n. 20 kg. Yllätys oli, että ei siellä minusta niin köyhiä olleet, että olisivat vaatteita olleet vailla. Raha olisi kelvannut. SOS-lapsikyläkin oli Norjalaisten ylläpitämä ja lapsilla oli oikein kauniit ja hyvät vaatteet ja muutenkin kylä näytti hyvin vauraalta.Kalliita merkuja ja isoja maastureita pihoilla. Voi olla, että maaseudulla olisi vaatteiden tarvetta mutta lähtäppä niitä sinne viemään. Me jätettiin vatteita Juuret-retkellä Kunta Kinten kylän koululle mutta hekin olisisivat olleet paremmin rahalahjoitusta vailla. Hotellin siivoojille myös annoimme runsaati vaatteita mutta eipä hekään "riemusta hihkuneet" niitä saadessaan. Yhteiskunnan ylläpitämiä lastenkoteja siellä ei ilmeisesti ole tai me emme niitä ainakaan löytäneet. Kaunis ajatus vaatteiden vienti ja voivathan he niitä myydä tarvitseville jos sellisille antaa, joka ei itse niitä tarvitse.

      • lapeliise

        Raha heille kelpaa paremmin kuin vanhat vaatteet. Varmaankin jossain syrjäseudulla voisivat vaatteetkin kelvata. Olen monet matkat tehnyt Gambiaan, asunut monissa eri hotelleissa, gesthouseissa, ja lähtiessä tarjonnut siivoojille ihan todella uusia vaatteita, joita en käyttänytkään matkalla. Eivät ilahtuneet todellakaan, näkyi kasvoista, raha olisi ollut mieluisampaa, kun sukulaiset sairaita ja isommilla lapsilla ei töitä, ja häätkin tulossa sukuun jne.
        Ehkä jollakin toisenlaisiakin kokemuksia, mutta itse en enää vaatteita sinne tarjoa.


    • tiina13012014

      Gambiassa on toki ihmisiä jotka tarvitsevat vaatteita ja kenkiä. Kaupunkialueen järjestöillä suurin puute on rahasta.

    • Kohta siellä myös

      Maaseudulla esim, Brikaman Madinassa, Niumissa ja monissa muissa paikoissa on köyhiä perheitä jotka ilahtuvat lahjoista. Miten olisi synnytyssairaalankin kanssa taitaa olla niin että vain varakkaammat äidit synnyttävät siellä. Kysy tapaamiltasi paikallisilta, älä hotellin henkilökunnalta, sillä heille varmaan riittää tarjontaa. Tai sitten pidä aina mukanasi ja anna vastaantuleville ketkä näyttäisivät tarvitsevan, kyllä niitä on!

    • 1234.

      Kyllä siellä vaatteet kelpaavat sellaisille, joilla on todellakin tarvetta! Me olemme vieneet joka kerta ja erittäin iloisia ja kiitollisia ovat olleet! Aloittaja, katsele rauhassa loman aikana, varmasti löydät sellaisia, jotka niitä tarvitsevat. Ei todellakaan mihinkään sos-lapsikylään tms. jotka saavat jatkuvasti lahjoituksia eri puolilta.

    • Kiitos vastauksesta 1234...Näin minäkin olen ymmärtänyt ettei kannata mihinkään lapsikyliin viedä...todellinen tarve on jossain ihan muualla.

    • muumimamma4

      Olet ehkä jo ollut matkallasi, mutta avuksi sitten muille. Juttele kaikenlaisten ihmisten kanssa niin löydät eniten apua tarvitsevat. Silmät auki ja pois hotellialueelta. Avaa oma sydämesi niin he avaavat sinulle omansa. Köyhiä on paljon. Nekin joilla on työ saattavat olla ongelmissa. Elätettävinä voi olla iso perhe. Lasten koulutarvikkeet pitää itse ostaa, niitä kyseltiin paljon kouluikäisten lasten perheissä. Tulimme juuri Gambiasta ja kaduttaa kovasti kun mukana oli niin vähän vietävää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe