Laihtuuko jos ei syö mtn?

laihduttaja

Mooi! Mähaluisin laihtuu nopeesti noin 5 kiloo tai ennemmä... Oon ollu viikonlopu syömättä mitää.. Ei mul oo nälkäkää tai oikeestaa se auttaa mua ku mä tunnen nälän nii oon vaa syömättä pidempää.. Ku mun ruokailust ei voi vähentää oikee mtn. Kouluruoka ja jtn.. Mikä o tehokkain tspa laihguu?
Ja sit likkumine... Mul o varmaa joku ärsyttävä asmakin. Kun jouksen iha vähä nii mul o vägö hanksla hengittää ja sattuu mahaa? Kävellä voin vaikla loputtomii mut auttaaks se ees? Nyt ei voi pyöräilläkkää? Mikä ois paras tapa liikkuu et laihtuis? Ja sitonks jtn apui toho juoksemisee?

21

9658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjj__

      Vastaus otsikkoon: Ei todellakaan. Ruokavalio on tärkein elementti rasvanpoltossa liiknnan ohella. Jos et syö mitään, kehosta lähtee vain nestettä ja ehkä lihasta, mutta ei varmasti läskiä.

      • laihyuu

        Mä laihuin 2kk 15kg et oon pysyny ja nii

        ei ollu maukman terveellisin tapaaja en suosittele yrittäö


      • laihduttaja
        laihyuu kirjoitti:

        Mä laihuin 2kk 15kg et oon pysyny ja nii

        ei ollu maukman terveellisin tapaaja en suosittele yrittäö

        Jos lsihtuisi 15kg oisin enää 15-20 kg oon 12v


      • Varmasti laihtuu. Ei se keho saa energiaa tyhjästä. Eri asia sitten onko siinä mitään järkeä.


      • Mmmmm
        laihduttaja kirjoitti:

        Jos lsihtuisi 15kg oisin enää 15-20 kg oon 12v

        Miks 12-vuotias lapsi haluaa laihduttaa? Sinulla tuskin on tarvetta laihduttaa jos painat 30-40kg. Tietysti voit muuttaa elämäntapoja, syödä monipuolisemmin, urheilla säännöllisesti. Älä hyvä lapsi ala laihduttamaan olemalla syömättä. Kasvat vielä todennäköisesti pituutta ja keho kehittyy. Syö monipuolisesti niin ei ole mitään hätää.


      • Anonyymi
        Mmmmm kirjoitti:

        Miks 12-vuotias lapsi haluaa laihduttaa? Sinulla tuskin on tarvetta laihduttaa jos painat 30-40kg. Tietysti voit muuttaa elämäntapoja, syödä monipuolisemmin, urheilla säännöllisesti. Älä hyvä lapsi ala laihduttamaan olemalla syömättä. Kasvat vielä todennäköisesti pituutta ja keho kehittyy. Syö monipuolisesti niin ei ole mitään hätää.

        Eiks 12v pitäis painaa noin 40-50kg mä muuten laihdun ite 1vk 1kg koska söin terveellisesti jaurheilin välillä


    • train yoself

      se on erittäin tehokas tapa vähentää kiloja. miksi kysyt noin typerää kysymystä? kai sen nyt järkikin kertoo että jos et syö niin paino putoaa. se ei silti tee hyvää, ja menetän tuollaisen dieetin aikana vain nesteitä. Sitten et jonain päivänä jaksakaan enää laihduttaa ja vedät pitsan 5 täytteellä. Haaste ei siis ole painon pudottamisessa, olet vain viikon syömättä niin lähtee 5kg. Mutta se ei vaan yksinkertasesti kannata koska saat painon heti takaisin : P Mielummin syöt normisti, juokset, venyttelet ja liikut väh. 1 tunnin päivässä ja jätät ruokavaliostasi KOKONAAN pois limut, suklaat karkit sipsit, hampparit, mäkit yms. Voin taata että saat tuloksia, ja vieläpä pysyviä sellaisia :) Treenattu kiinteä vartalo on muutenkin paljon parempi kuin luinen. Jos jätät syömättä sinulta lähtee rasvaa myös tisseistä ja perseestä (ei hyvä) mutta jos treenaat kiinteydyt vain paremman näköiseksi ;) Ja kun sanon treenaat niin en tarkoita bodaritreeniä vaan ihan tavallista lenkkeilyä ja vaikka aerobicia.

      • ecc__

        Lopetappa se paskanpuhuminen. Sehän on ihan ilmiselvä juttu, että jos keho ei saa tarpeeksi ravintoa, se menee säästöliekille, eli paino ei putoa ainakaan rasvakudoksesta, vaan lihaksista. Miksikö? Kun ei syö rasvaa, rasva-aineenvaihdunta menee tukkoon, keho luulee rasvasta olevan pula, joten se pitää rasvavarastoista kiinni, ja purkaa energiaa lihaksista. Koska rasvassa on enemmän energiaa määräänsä kohti, kuin lihasproteiinissa, keho säästää parempaa vararavintoa eli läskiä. Ja kun proteiinia ei syödä myöskään tuollaisessa paastopelleilyssä, se edesauttaa lihaskatoa.

        Miten sitten kannattaa laihduttaa? Näpä perusneuvot jotka on varmasti moneen kertaan kuultu: Syö 500kcal alle kulutuksen. Kltuksen ja syömiset voi laskea kalorilaskuri.fi:ssä. Ruokavalion pääelementit tulee olla proteiinit ja hyvät rasvat. Hyviä proteiinin (ja rasvan) lähteitä ovat liha (ei punainen), kana, kala, maitotuotteet (rajoitetusti koska laktoosi on sokeri), kananmunat ja pähkinät. Hiilihydraatit kannattaa minimoida. Ehdoton ei on kaikkien sokerimössöjen kohdalla. Aineenvaihdunnan kiihdyttämikseksi kannattaa myös juoda paljon vettä. Sun kokoiselle 3 litraa päivässä on sopiva määrä.

        Ruokavalion lisäksi myös liikunta on tärkeää. Sekä anaerobinen että aerobinen. Aerobinen liikunta taroittaa siis juosua, uintia, pyöräilyä yms. Käy vaikka lenkillä 4x viikossa ja jos mahdollista, treenaa lihaksia, mikä ei kuitenkaan ole välttämätöntä, mutta lihasten treenaaminen edesauttaa sitä, ettei kaho pura energiaa lihaksista vaan nimenomaan läskistä,


    • pullamössö1

      kyllä laihdut mutta ku oot saanu tavote painon rupeet syömään normaalisti sillon lihot tosi helposti ja tulee pullamössö mun isosiskolle kävi niin

    • ecc__

      Niin, sekin vielä että jos syö liian vähän ja keho menee säästöliekille, ruoka menee tosi helposti vyötärölle, koska peruskulutus laskee huomattavasti.

      Jos taas laihduttaa oikein, aineenvaihdunta pysyy normaalina, ja kun tavoitepaino on saavutettu, ei liho takaisin niin helposti

      • laihduttaja

        Okei! Kiitos kaikille vastanneille! :*


      • kyrpä laihuttaa
        laihduttaja kirjoitti:

        Okei! Kiitos kaikille vastanneille! :*

        Peåpu lsihtuu


    • qwfuihvoiqub

      Justiin tuo, mitä ecc__ sanoikin: Jos et syö, keho menee säästöliekille. Voihan se painoa vähentääkin, mutta se tulee sitten takaisin...

    • 10kglaihtunut

      Itse olen 25 vuotias j 75kg laihduttamalla päässyt tulokseen 65kg ja vain puolessatoista kuukaudessa. Se vaatii päivittäistä liikuntaa, paljon veden juomista, sekä vähemmän rasvaa lautasella. Syö normaalisti ruoka 2krt päivässä, jätä välipalat ja muista syödä kuituja ja ilta sekä aamupalalla jotakin kevyttä ja vähän. esim. Banaani ja kaurapuuroa.

    • Se että lopetat saatta jopa nostaa sun painoa koska sun keho menee säästötilaan

    • Anonyymi

      Et jaksa olla kauaa syömättä. Syö säännöllisesti ja vältä TURHAA rasvaa, sokeria ja napostelua. Syö vahvasti aamulla ja välipala kun tulet koulusta. Nyt lomalla voit kyllä paastota jos haluat.

      Aloita liikkuminen maltilla. Käy muutamka kertoja viikossa lenkillä niin, että juokset osan ja kävelet osan. Ui ja pyöräile. Tee kotona kyykkyjä, vatsalihaksia ja punnerruksia. Muista juoda paljon. Lisää juoksun osuutta ja lihaskunnon määrä kerran kuukaudessa, kun edistyt. Tasaa ruokavalio niin, että se on hiukan alle kulutuksesi (tästä löytyy netistä paljon tietoa suomeksi ja englanniksi).

      • Anonyymi

        Jos ei syö .. tai syö vähän .ei saa liikaa hiilareita, rasvaa, protskuu.. ja muuta mistä keho saa vaan läskiä.. laihtuu..et keho menis säästö liekille on ihan potaskaa musta.. 82kg _ 70kg. 2kk .seuraava etappi 65..tottakai jos palaa vanhaan lihoo taas ..kait nyt tyhmäkin sen tajuaa...täytyy vain syödä vähän jollei haluu olla yli painoinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei syö .. tai syö vähän .ei saa liikaa hiilareita, rasvaa, protskuu.. ja muuta mistä keho saa vaan läskiä.. laihtuu..et keho menis säästö liekille on ihan potaskaa musta.. 82kg _ 70kg. 2kk .seuraava etappi 65..tottakai jos palaa vanhaan lihoo taas ..kait nyt tyhmäkin sen tajuaa...täytyy vain syödä vähän jollei haluu olla yli painoinen..

        Mä mietin et jos syö jonkun parin viikon ajan just vaan jotain kurkkua ja leipää voiko silloin laihtua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä mietin et jos syö jonkun parin viikon ajan just vaan jotain kurkkua ja leipää voiko silloin laihtua

        Ei. Koska keho menee hälytystilaan ja pitää kiinni rasvasta enemmän, koska ei saa toimiakseen tarpeellisia aineksia. Pidemmällä aikavälillä jos syö huonosti niin kehosi alkaa kuluttamaan lihaksia ja luustoa suojellakseen aivoja, jotka on enimmäkseen rasvaa. Hätätiloissa keho tarvitsee rasvaa selviytymiseen, siksi monet laihuttavatkin väärin kun lisäävät liikuntaa, mutta eivät samalla varmista, että keho saa riittävästi tarpeellisia ruokia laihtumista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Koska keho menee hälytystilaan ja pitää kiinni rasvasta enemmän, koska ei saa toimiakseen tarpeellisia aineksia. Pidemmällä aikavälillä jos syö huonosti niin kehosi alkaa kuluttamaan lihaksia ja luustoa suojellakseen aivoja, jotka on enimmäkseen rasvaa. Hätätiloissa keho tarvitsee rasvaa selviytymiseen, siksi monet laihuttavatkin väärin kun lisäävät liikuntaa, mutta eivät samalla varmista, että keho saa riittävästi tarpeellisia ruokia laihtumista varten.

        Lisäys: Viikon aikana sinulta saattaa kadota nesteitä painosta, mutta ei pysyvästi ja se ei ole rasvaa.


    • Anonyymi

      Sama

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe