Miksi tyttäreni ei kasva?

Sairas nuori?

Tyttö on nyt 17-vuotias ja tasan 166 cm pitkä. Kuukautiset alkoivat 12-vuotiaana. Pituuskasvua ei ole tapahtunut enää vuoteen. Onko jokin mahdollisesti vikana? Pitäisikö mennä lääkäriin? Kasvamisenhan pitäisi loppua vasta 20-vuotiaana tai vähän yli.

9

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keep calm

Tuo on ihan normaalia. Olen itse 18v. nuori ja tuo todellakin on normaalia tytöillä. Elä nyt skitsoo.

• Taskurakettipaketti

Minkä pituinen olet itse? Tai lapsen isä?
      Minun tyttöni on 18 v ja 158 cm pituinen. Itse olen 153 cm, isänsä on 176 cm.
      Ne on enään miellejä mitä tulee pituutta lisää tuon ikäiselle.

• ..........

Et voi olla tosissasi. Pituuskasvu jatkuu yleensä noin vuoden kuukautisten alkamisesta. On aivan normaalia, että tyttöjen kasvu loppuu siinä 12-13 -vuotiaana. Itse olen kasvanut viidennen luokan terveystarkastukseta sentin kuudennen luokan tarkastukseen mennessä ja siinä pituudessa pysynyt siitä asti. Varsinkin kun tyttäresi on ihan normaalin pituinen, niin ei tosiaankaan ole enää kasvuiässä.

Pojat saattavat kasvaa jonneki 20-vuotiaiksi, mutta ei välttämättä hekään.

• 156 cm

Kummoiseksi hongankolistajaksi toivoisit hänen kasvavan? Pituus on naiselle ihan sopiva.
      Ei ole aina pakko lyhentää takkeja ja hameita, kuten meikäläisen jokaisen vaateostoksen kohdalla.

• aikuinen nainen

Höpö, höpö ei melkeen täysikäinen likka nyt enään kasva, yleensä, kun menkat on alkanut niin enään kasvaa vähän ja 2-3 vuotta menkkojen alkamisesta kasvu loppuu, ihminen on fyysisesti aikuinen.
      Meikälääsellä menkat alko 11v ja olin sillon 160cm ja en kasvanut sitte enään kun 3cm.
      Perimä myös vaikuttaa jos lyhyet vanhemmat niin ei jälkikasvustakaan mitään pitkiä tule.

• ...

Ei "nuori" ole "sairas", mutta hänen äitinsä on. vaikka siellä taitaakin olla miehenpuolikas, joka kirjoittelee?

• terve on

Tyttösi on jo kasvanut tarpeeksi, omaan aikuismittaansa, eikä hänen enää tarvitse kasvaa. Kasvuikä vaihtelee ja loppuu tytöillä aikaisemmin kuin pojilla.

Minä olen 156-senttinen perheenäiti, enkä ole edes tullut ajatelleeksi että pitäisi olla pitempi. Näen ympärilläni paljon itseni kokoisia naisia.

• Ron Jeremy!

Hei tytön äiti!

Sehän on olennaista, että tyttärelläsi on puolukkapäivät alkanu. Eli hänestä on kasvamassa NAINEN. Pituus on naiselle ihan riittävä!

• Anonyymi

Tytöillä pituuskasvu loppuu yleensä siinä 15 vuotiaana joten 2025 nuoret älkää huolehtiko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2678
    2. 170
      2109
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      124
      1370
    4. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1356
    5. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1316
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      30
      1217
    7. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1171
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1142
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1139
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1078
    Aihe