Miksi tyttäreni ei kasva?

Sairas nuori?

Tyttö on nyt 17-vuotias ja tasan 166 cm pitkä. Kuukautiset alkoivat 12-vuotiaana. Pituuskasvua ei ole tapahtunut enää vuoteen. Onko jokin mahdollisesti vikana? Pitäisikö mennä lääkäriin? Kasvamisenhan pitäisi loppua vasta 20-vuotiaana tai vähän yli.

9

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keep calm

Tuo on ihan normaalia. Olen itse 18v. nuori ja tuo todellakin on normaalia tytöillä. Elä nyt skitsoo.

• Taskurakettipaketti

Minkä pituinen olet itse? Tai lapsen isä?
      Minun tyttöni on 18 v ja 158 cm pituinen. Itse olen 153 cm, isänsä on 176 cm.
      Ne on enään miellejä mitä tulee pituutta lisää tuon ikäiselle.

• ..........

Et voi olla tosissasi. Pituuskasvu jatkuu yleensä noin vuoden kuukautisten alkamisesta. On aivan normaalia, että tyttöjen kasvu loppuu siinä 12-13 -vuotiaana. Itse olen kasvanut viidennen luokan terveystarkastukseta sentin kuudennen luokan tarkastukseen mennessä ja siinä pituudessa pysynyt siitä asti. Varsinkin kun tyttäresi on ihan normaalin pituinen, niin ei tosiaankaan ole enää kasvuiässä.

Pojat saattavat kasvaa jonneki 20-vuotiaiksi, mutta ei välttämättä hekään.

• 156 cm

Kummoiseksi hongankolistajaksi toivoisit hänen kasvavan? Pituus on naiselle ihan sopiva.
      Ei ole aina pakko lyhentää takkeja ja hameita, kuten meikäläisen jokaisen vaateostoksen kohdalla.

• aikuinen nainen

Höpö, höpö ei melkeen täysikäinen likka nyt enään kasva, yleensä, kun menkat on alkanut niin enään kasvaa vähän ja 2-3 vuotta menkkojen alkamisesta kasvu loppuu, ihminen on fyysisesti aikuinen.
      Meikälääsellä menkat alko 11v ja olin sillon 160cm ja en kasvanut sitte enään kun 3cm.
      Perimä myös vaikuttaa jos lyhyet vanhemmat niin ei jälkikasvustakaan mitään pitkiä tule.

• ...

Ei "nuori" ole "sairas", mutta hänen äitinsä on. vaikka siellä taitaakin olla miehenpuolikas, joka kirjoittelee?

• terve on

Tyttösi on jo kasvanut tarpeeksi, omaan aikuismittaansa, eikä hänen enää tarvitse kasvaa. Kasvuikä vaihtelee ja loppuu tytöillä aikaisemmin kuin pojilla.

Minä olen 156-senttinen perheenäiti, enkä ole edes tullut ajatelleeksi että pitäisi olla pitempi. Näen ympärilläni paljon itseni kokoisia naisia.

• Ron Jeremy!

Hei tytön äiti!

Sehän on olennaista, että tyttärelläsi on puolukkapäivät alkanu. Eli hänestä on kasvamassa NAINEN. Pituus on naiselle ihan riittävä!

• Anonyymi

Tytöillä pituuskasvu loppuu yleensä siinä 15 vuotiaana joten 2025 nuoret älkää huolehtiko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      205
      1997
    2. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      17
      1629
    3. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1355
    4. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      1279
    5. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      51
      1161
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      972
    7. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      40
      916
    8. Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen

Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm
      Maailman menoa
      307
      913
    9. Pidätkö kaivattuasi

Haluttavana? Miksi erityisesti?
      Ikävä
      60
      883
    10. Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?

Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel
      Ikävä
      34
      859
    Aihe