Minä kyllä teinä suunnittelisin

kaupunkilainen

quinoan, yrttien, tattarin, tai hirssin viljelyä.

syömämies

3

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jusiimaajuhani

Niin me suunnitellaankin.

• Kyllä on kokeiltu!

Kyllä täällä maalla suunnitellaan vaikka mitä alkaa viljelemään ja kokeillaan uusia kasvejakin. Omalla tilallani kasvoi viime kesänä mm. maissia ja soijaa. Soija oli kokeilussa http://aijaa.com/iHmQV2, mutta maissia olemme kasvattaneet aiemminkin.
      Olen myös viljellyt sinappia aikoinaan suuremmassa mitassa. Auringonkukkaa meillä oli myös melkoisia alueita viljelyssä n. 20v. sitten. Kuminaa on viljelty.

Kaupunkilainen ei vain tiedä, että monia kasveja ei voi ilmastomme puolesta täällä Suomessa viljellä, ei riitä joko kasvukausi taikka valoa on liikaa. Osa kasveista kun kasvaa yöllä ja tarvitsee pitkän yön pitkän kasvukauden lisäksi.

Olen ulkomailla tutustunut monenlaisiin kasveihin ja niin varmaan moni muukin viljelijä, mutta vaikka viljely vielä onnistuu, niin markkinointi onkin sitten vaikea järjestää. Sinapin kohdalla ainakin tämä kävi niin, että markkinointi oli aika vaikeaa.

• ..jatkoa

.. tuo kuvalinkki näköjään antaa virheellisesti myös maissin kohdalle soijan tekstit. Siis kukintaa aloitteleva kasvusto on maissia, eikä soijaa. Tässä siis maissia kesällä 2013 kasvamassa http://aijaa.com/JjuMpq

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe