vuokranantaja ei palauta ylimääräisiä rahoja

cassie1

Olen nyt ihan sotkussa edellisen vuokranantajan kanssa. Asuin tämän rouvan vuokraamassa asunnossa elokuusta joulukuuhun ja KELAn ja sossujen törppäyksen takia rouvalle on mennyt n.300e ylimääräistä vuokraa kahden kuun aikana. Rouva kun on yli 80 vuotias, ilmoitin asiasta hänen avustajalleen(joka on hänen sukulaisensa). Minun piti KELAsta käydä tosite, siitä miten paljon ja millon sitä rahaa on mennyt rouvalle. Rahoja sain vain puolet takaisin, sillä rouva oli katsonut väärin sitä summaa(siinä kun luki että maksettavaa 2x150e). En ymmärrä miten avustaja ei edes tarkistanut sitä lappua, kun HÄN ne rahat minulle rouvan puolesta lähetti...No, ilmoitin siitä sitten myös, että puolet vielä puuttuu. No avustaja sanoi, että juujuu minä selvitän ja saat rahasi joulukuun alussa. Joulukuun alussa muutin pois koko asunnosta toiseen eikä rahoja edes kuulunut. Joulukuun lopulla sitten tuli viesti avustajalta, että "odotellaan tässä vielä sinun viimeistä vesilaskua, se miinustetaan siitä 150eurosta ja loput rahoista lähetetään sinulle". Viime perjantaina ei pää enää kestäny ja laitoin avustajalle viestiä, että haluan rahani takaisin kun olen niitä marraskuun lopusta odottanu. Lupasi selvittää maanantaina kun menee rouvan luona käymään. Sitten tuli viesti, ettei rouva rupea yhtään mitään selvittelemään eikä mitään rahoja palauttelemaan ennenku se vesilasku hänelle tulee. Onko tämä nyt ihan reilua?? Eihän hänellä ole oikeutta minun rahojani itsellään pimittää maailmanloppuun asti, jotta saisi vain sen vesilaskun maksettua! Vai onko..? Kun hän sen laskun voisi minulle lähettää kun se tulee. Ja miten on mahdollista ettei se lasku ole vielä tullut kun siitä itse laskusta oli jo marraskuussa puhetta??? Pitäisikö minun nyt vaan sanoa heille naama kovana että haluan ne rahat takaisin ja laskun perässä vai menenkö poliisille vai mitä teen? Kyseisen vuokranantajan kanssa on ollut sen verran ongelmia, että jouduin jopa pikavippiä ottamaan enkä nyt todellakaan meinaa siitä 150eurota noin vain unohtaa!

8

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossukela

      Selittäisitkö tarkemmin miten mummo on painostanut sinut ottamaan pikavippiä, ettet vaan olisi itse mokannut, mistä teitä kusipäitä oikein riittää, kela ja sossu mokanneet heh heh ....

    • twiikeri1

      Meni mullakin 400e asumistukia ed. vuokraisännän tilille. Kun niiden perään kyselin, sanoi ukko pitävänsä ne kun on kuulemma tullut siivous-ja sähkökuluja minun asunnosta. Siivosta ei lähtötark. Yhteydessä ollut mitään sanottavaa, ja sähköt olin itse maksanut muuttoon asti. Vitut,ajattelin. Pitäköön ukko ne, jos niillä 'verirahoilla' siitä eroon pääsee.

      • Vuokraaaantaja

        Pyydä että oikeusaputoimisto auttaa.
        Yksi soitto sieltä mummon avustajalle ja rahat saat!

        Paskoja noi epärehelliset vuokranantajat kuten mainittu äijä joka piti ylim. rahat.
        Sossut ja Kelatkin mokaa, olen nähnyt!


    • Aina itselle

      Mitä opimme tästä: älkää ikinä laittako asumistukeja menemään suoraan vuokranantajan tilille, vaan ohjatkaa ne omalle tilille. Vuokranantajalle ei kuulu pätkän vertaa paljonko saat asumistukea ja jos tuo as-tuki tulee vuokranantajan tilille, siitä voi päätellä äkkiä mm talouden tulotason jne.

      • Loordi

      • Ei ole pakko
        Loordi kirjoitti:

        Vuokranantaja voi vaatia asumistuen maksua suoraan itselleen.
        http://www.kela.fi/vuokranantajat

        No vaatiahan voi vaikka kuun taivaalta, lukee mullakin vuokrasopparissa "asumistuki vuokranantajan tilille", mutta kelapa maksaa sen asumistukiasiakkaan omalle tilille, JOS asumistukea hakeva asiakas ei anna kelalle lupaa tilittää asumistukea suoraan vuokranantajalle. Asiakkaalla on tähän oikeus, kyse on kelan asiakkaan henkilökohtaisesta tulosta, EI VUOKRANANTAJAN oikeudesta....


    • menkää töihin

      sossupummit...

    • Tällaisiakin on

      Minä tiedän, että vuokralaiseni saa asumistukea, hän on sen itse kertonut, mutta maksaa itse vuokransa tililleni, ja huom! säännöllisesti!
      Asuntokin on siistissä kunnossa, kävin moikkaamassa (sovimme ajan yhdessä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      134
      8325
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1363
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1145
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1102
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      93
      1040
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      136
      944
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      765
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      758
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      741
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      654
    Aihe