MINIDISC- äänitteet CD:lle? Miten?

Miten ihmeessä?

Minulla on 1963 vuodelta alkaen kerääntynyt tunti tolkulla äänitteitä, jotka äänittelin aikanaan kelanauhurin keloille.
Kaikki ovat hyvin säilyneinä siirrettyinä Minidisc-levykkeillä. Siirsin ne kaapelilla 1998. Siellä on äitini, isäni, veljeni, kaverini, tuttuja ja pikkulasten (nyt vanhimmat 50v) ääniä hyvin säilyneinä.

Nyt olisi pakko siirtää ne Minidisc levykkeiltä CD:lle.
Minulla on uusin polttava-asemainen läppäri, toimiva minidisc-soitin sekä yhdistelmä-LG, jossa on polttava DVD-asema VHS-nauhojen siirtoa varten.
Voinko käyttää tätä LG-laitetta mitenkään siihen tarkoitukseen? Siirto DVD:lle?

Ei kai ainoa tapa ole siirtää niitä ensin kotona rca-kaapelilla takaisin kasetille. Sitten menemällä kasettien kanssa kirjastoon jossa on kasetilta>cd:lle polttava laite?

Antaisin näitä cd- levyjä tuliaisina nuoremmille sukupolville.

Kiitoksia tiedoista!

2

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iisi juttu

Siitä vaan suoraan miniblugi3,5m/2rca johtoa tallenta-
      van dvd etuosassa olevaan äänisisääntuloon ja av3
      valinnaksi.Äänittää vaikka 4h laadulla ja finalisoi levyn
      laittaa levyn läppäriin ja muuntaa audio-cd levyksi ja
      polttaa cd levylle soivat siis cd-soittimissa myös. Sitten
      teillä on vanhat äänitteet cd-muodossa.

• Hienoa! Kiitokset!

KIITOS !
      Käyttöohjeet mokomassa vempeleessä on jotenkin yli hilseen menevät.
      Hankin tuon laitteen aikanaan noin 3v sitten Mustasta pörssistä noin 120 eurolla ja nyt vasta olen alkanut siirtää vhs-nauhojani. Siinä onkin tullut monta lasinalusta kunnes opin oikean tekniikan. Kannattaa käyttää dvd rw- levyjä jolloinka finalisointia ei ole pakko heti tehdä vaan hommaa voi jatkaa vaikka seuraavana päivänä. 3n tunnin VHS haukkaa paljon aikaa varsinkin jos meinaa sitä hieman leikata. DVD rw levyillä saa kätsysti otsikotkin eri otoksille menuun.

Oletko varma että tällä LG yhdistelmälaitteella voi äänittää ulkoisesta lähteestä?
      Kokeilen antamallasi neuvolla kunhan saan sen piuhan hankituksi.

Mielestäni tästä etuosassa olevasta ulk.laitteen liitännästä voi ainoastaan katsoa analogisen videonauhurin kuvaa. Mutta jos sittenkin sillä voi polttaa kaapelilla vanhat M8 videot, on se sitten jo huippua! Niitäkin on melkoisesti....
      On siinä digitaaliselle videokamerallekin liitäntä. Voikohan sillä poltella DVD-levyjä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73