Kamala Keliakia?

Mamacita87

Moikka! Voisko joku jolla on keliakia kertoa millaset on oireet Keliakiassa?
Mulla on otettu verikokeet jotka antoi hiukan aihetta epäillä, mutta siltikään minä en ymmärrä miten tämä tulee ilmi vasta nyt vaikka en syö viljaa juuri yhtään, ja hemoglobiini on 146 voin kyllä pahoin joka päivä ja siis mainittakoon että kurkussa etoo välillä ja mahaa kramppaa joskus navan seudulla joskus ylävatsasta.
Lääkäri käski mennä gastroskopiaan koska hän sanoi että minulla on varmana keliakia jos näin on mihin sitä kärsimystä sitten tarvii gastroa siis. Ymmärsin salilla käydessäni ravitsemus terapeutilta kysyessäni että jatkuvat krampit sillonin tällöin kuumeilu liittyy johonkin muuhun kropassa olevaan tulehdukseen ja sanoi että kannattaa varoiksi kokeilla gluteinitonta!
Hän ei käsittänyt mitä tarvetta kokeisiin on jos on mahdollisuus saada keliakia? Minäkin mietin tätä jos minulla on pieni riski saada Keliakia miksi menisin kauhean oksu kammoni kanssa gastroskopiaan nielemään letkua eikö todellakaan muuta keinoa ole?

4

560

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile.

oireet vaihtelee todella lievistä todella pahoihin

jätä viljat kokonaan ja kuuntele kroppaasi, jos et halua niellä sitä letkua

itse diagnoosista ei ole mitään hyötyä

jokainen syö mitä haluaa ja voi hyvin

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

• fdfdggg

Siitä saa KELA:n ruokavaliokorvauksen ja sinua neuvotaan ruokavalion noudattamisessa - ihmiset voivat mokaila tai olla liian huolimattomia jos aloittavat omatoimisesti. Jatkossa et saa esim. käyttää samaa voipakettia kuin tavallista leipää syövät murujen takia. Sinulle kerrotaan infoa onko vehnätärkkelys tai vehnätärkkelyssiirappi. Meinaatko syödä kauraa vai ei jne.

• kokeile.

Ei keliaakikko mitään leipää syö.

Leipä lihottaa siatkin.

Keliakialiiton sivulla on infoa ja nykyään on todella hyvin ruokapaketeissa, jos jotain einestä nyt ruuaksi voi sanoa, mainittu sisältääkö gluteiinia vai ei.

• kelikeliakia

Minulla on ***** aika löysää ei mitään ripulia mutta löysempää mitä pitäis olla. Voiko olla keliakia.? mitään muita oireita ei ole. Kilpirauhasen vajaatoiminta on. Kerran päivässä käyn paskalla. Jos syön esim ruisleipää tai maitoa niin ei tule mitään oireita että pitäs juosta vessaan vaan kerran käyn aamulla syönnin jälkeen. Mistä tämä löysyys johtuu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      68
      1256
    2. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      138
      1064
    3. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      113
      704
    4. S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä

Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant
      Maailman menoa
      22
      615
    5. Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee

Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku
      Tv-sarjat
      16
      611
    6. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      32
      561
    7. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
      Ikävä
      61
      541
    8. Mies miksi moinen vetäytyminen?

1) Olit loukkaantunut tai suuttunut 2) Sulla oli toinen nainen 3) Luulit, etten halua jatkaa tutustumista 4) Vai joku
      Ikävä
      52
      519
    9. Mitä vit,,tua!

Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul
      Suomussalmi
      22
      516
    10. Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta

Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk
      Haapavesi
      63
      491
    Aihe