Auttakaa..

Avuton

Olen 18-vuotias tyttö ja 161cm pitkä ja painan 43-44kg.. Musta tuntuu, että se on ihan liikaa ja ruuan syömisen oon jättäny tosi vähälle pidemmäks aikaa jo, mutta laihtumista ei tapahdu tarpeeks nopeesti.. Auttakaa viisaat ihmiset, kuuntelenko itteäni täs asiassa ja laihutan itteni ihanteelliseen painoon vai oonko turhaa huolissaan..?

4

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä jatka

      Oot jo nyt alipainoinen... :/ Toivottavasti et laihduta enempää/pystyt lopettamaan. Toivottavasti saat apua, eikä sun tarvitsisi ikinä kokea sitä kaikkea kamalaa mitä syömishäiriöt tuo mukanaan! Niin tai et kauheasti kertonut tilanteestasi, onko sulla todettu syömishäiriö tai kuinka pitkään sulla on ollut ongelmia syömisten kanssa?

      Joskus voi olla houkuttelevaa ajatus syömishäiriömaailmaan vajoamisesta, mutta todellisuudessa se ei sitä ole. En tiedä kyllä varmaan ketään joka myöhemmin sairastututtuaan olisi tyytyväinen elämäänsä. Se on ihan hirveää, kaikki se. Toivottavasti et joudu kokemaan sellaista. Nuoruus siinä menee pilalle. :(

    • Avuton

      Ongelmia syömisen suhteen on ollu noin. Puolisenvuotta ja kaverit on huomannu kyllä että en kauheesti syö ja on yrittäny auttaakkin.. Ei ole todettu, mutta itse vaan tiedostan sen, että vihaan syödä ja laihtuminen on pakkomielle.. En haluais itselleni tällasta, mutta en myöskään lihota..

    • Älä jatka

      Oot jo sitten ongelmissa ja jo avun tarpeessa, tarvisit oikeasti apua! :/ Toisaalta ymmärrän sen että kun on jo ollut noin pitkään laihduttamista, niin siitä on vaikeaa päästä, etenkin ilman apua. Toisaalta, pitäis myös itse haluta apua ja muutosta asioihin. Ootko saanu minkäänlaista apua, siis ootko käyny vaikka puhumassa koskaan kenellekään hoitotaholle? Pelottavaa ja surullista, tosta se just lähtee ja jos apua ei saa ajoissa, tilanne pahenee entisestään. Vaikeaa neuoa oikein mitenkään. Se on hyvä että aattelet ettet haluaisi itsellesi tollasta eikä sun tarvitsisikaan haluta sellasta elämää. Mutta se päähänpinttymä ettei halua lihoa, se onkin ongelma jos se on vahvempana mielessä kuin se ettet halua elää sellasta elämää. En osaa muuta sanoa, toivoisin tietenkin että saisit apua. Tota menoa asiat vaan huononee. :( Mutta vaikeaa sitä on sanoa toiselle että pitää syödä ja tilanne menee pahemmaksi ellei asialle tee mitään, kun on jo pitkälle mennyt ilmeisesti sullakin nuo syömishäiriöiset ajatukset, niin nää on usein melko turhia puheita, vaikka kuinka yrittäisikin auttaa. :/

    • Avuton

      Ymmärrän itsekkin asian vakavuuden onneksi ja terveydenhoitajalla oon kerran käynnyt kavereiden painostuksesta, mutta ei siellä käynti tulosta tuottanut.. Ja muualta avun hakeminen tuntuu liian pelottavalta ajatukselta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe