Hei, olen aloittelija villasukan teossa. Mitä tarkoittaa, kun Novitan ohjeessa lukee neulo1 ja 3 puikon lopussa 2 s oikein yhteen ja sen jälkeen lukee 1 s oikein ja neulo 2 ja 4 puikon alussa 1 s oikein ja tee ylivetokavennus. Mitä tuo 1 s oikein tarkoittaa ? Mitäköhän mahtaa tarkoittaa lopussa olevan ohje: kun työssä on jäljellä 8 s, katkaise lanka ja vedä se silmukoiden läpi ? Mitä tuo silmukoiden läpi vetäminen on ? Onko se ylivetokavennus ?
Villasukan kärkikavennusohje
4
1613
Vastaukset
- tyttö
1 s oikein tarkoittaa vain että neulot yhden silmukan oikein ennen/jälkeen kavennuksen, ohjeen järjestyksen mukaan.
jos ohjeessa käsketään vetää lanka silmukoiden läpi on helpointa ottaa neula ja varovasti siirtää silmukat puikolle ja sitä kautta langalla. Sitten vaan kiristät ja päättelet. Jos teet 8 ylivetokavennusta tässä vaiheessa sukan päähän tulee reikä - Miten vaan
Tarkoitat varmaan että otat silmukat neulalle ja vedät langan silmukoiden läpi ja kiristät sekä päättelet langan kunnolla ettei se purkaudu.
Kavennuskohtaan tulee kahden kavennuksen väliin 1 silmukka, oikeastaan se on vaan ulkonäkö kysymys, itse kavennan aina puikon alussa ja lopussa ilman tuota 1silmukkaa välissä. - Aloittelija
Kiitos vastauksista. Ymmärsinkö oikein, että 2 ja 4 puikon alussa kudotaan ensimmäinen silmukka oikein ja sen jälkeen tehdään ylivetokavennus ? Miksi tuo ylimääräinen 1 s oikein teksti on laitettu, eikö olisi riittänyt että ohjeessa lukisi kudo 2 ja 4 puikon alussa 1 s oikein ja tee ylivetokavennus ?
Yritän tehdä näillä ohjeilla.
Nimimerkki Miten vaan voitko tarkentaa miten teet kavennuksen ? Olisiko sen helpompi tapa ? - Minävaan2
Minä, miten vaan, neulon joka puikon lopussa 2 s yhteen, pari väli kerrosta ja taas joka puikon lopussa 2 s yhteen, sen jälkeen kavennan joka kerroksella joka puikon lopussa 2 s yhteen. Teen niin kauan kuin on 4 s jäljellä, katkaisen langan ja vedän ekan silmukan muiden silmukoiden läpi. Voi ottaa myös langan neulalle ja pujottaa sen silmukoiden läpi ja päätellä langan.
Eihän sitä yhtä silmukkaa ole mikään pakko neuloa oikein. Kokeile mikä näyttää parhaalta. Youtubesta löytyy pari videota kun kirjoitat sukan kärkikavennus, selvittäisikö se asiaa?
Kukin tekee mikä tuntuu itselle mukavimmalta, ei aina tartte orjallisesti ohjetta seurata, riippuen tietysti mitä neuloo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa922050- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391290
- 791110