Kun tietäisi mitä tehdä ...

hukassa3

Hei vaan kaikille ...

Ajattelin teiltä kysyä että mitäköhän tässä nyt täytyisi tehdä vai pitäisikö vaan luovuttaa....

Ajatukset ovat jo niin sekasin että täytyy etukäteen pyytää anteeksi jos tulee epäselvää selitystä ..
MUTTA ...asiaan ..

Olen ollut parisuhteessa lyhyen aikaa nyt erään aivan mahtavan nuoren naisen kanssa ketä voin sanoa rakastavani täydestä sydämmestä ja kaikki perinteiset "suvun/ystävien esittely" kierrokset on tehty ja alussa kaikki olikin aivan loistavaa ja mahtavaa...MUTTA...sitten rikoin omaa sääntöni ja menin tavallaan muuttamaan naiseni luo siksi aikaa kun itse saan asunnon ja työpaikan ja asiat muuttuikin vähemmän hienoksi...
Olen työtön ja ja tavallaan asunnoton ...(mikä stressaa itseä Vti..usti)

Tilanteemme on se että vaikka kuinka yritän olla "hyvä mies" auttaa arjen askareissa (tiskata,pestä pyykkiä,käyttää koiraa,tehdä ruokaa,osallistua taloudellisesti menoihin, olla huonoina päivinä tukena jne...tuntuu että mikään ei vain riitä ja nyt olemmekin ajautuneet lyhyellä aikaa 2 isoon riitaan missä olen jo ruvennut pakkaamaan tavaroitani,koska A:Naiseni ei halua puhua asioista .B: Häntä stressaa ja painaa hemmetisti säännöllisin välein "JOKU " asia .Mikä onkin ongelmamme..

Esim. edellisenä päivänä saattaa olla ollut loistava ja hauska päivä ja mennään nukkuaan hyvillä mielin ,mutta aamulla sitten saattaa nainen räjähtää pelkästään jos kysyn että "otatko kahvia" yms. ja sitten rupee monta päivää kestävä hiljaisuus ja tiuskiminen vaikka en tähän näekkään mitään syytä sillä hetkellä . Ymmärrän että naisethan ovat oikukkaita jne. mutta itselläni on kumminkin sen verran paljon naisista kokemusta että tämä ei ole enään ihan normaalia...tulee mieleen menneiden vuosien nainen kellä oli "kaks suuntanen mieliala" sairaus... ja toisena tulee väkisinkin mieleen että nainen ei ehkä olekkaan enään kiinnostunut koska se intohimo,läheisyys ja leikkisyys on hävinnyt parissa kuukaudessa jo....

Ja naiseltani ei saa todellakaan kysyä silloin kun hän on vihainen että "mikä painaa" tai "onko jotain mistä haluat puhua" ...(rupee viikate heilumaan ja huutoa tulee)
On sanonut että ei halua puhua...mutta itse olen sitä sorttia että tykkään keskustella asioista enkä huutaa ja seksihimoni ovat ehkä pari pykälää korkeammalla .

Olen miettinyt että olemmeko vaan liian erinlaiset toisillemme vaikka toisesta rakastaakin.
Ja onko työttömyyteni ja oma elämän tilanteeni väärä parisuhteelle .
? Naiseni ei harrasta juurikaan mitään. käy töissä ei tykkää puhua eikä läheisyydestä .
Minä taas olen tekemässä muuttoa ja en ole vielä töitä aloittanut enkä saanut asuntoa ja tykkään harrastaa kaikenlaista ja puhua ja olen parisuhteessa sellainen kuka tykkää välillä ilman syytäkin vaan rojahtaa toisen viereen ja koskea ,mutta nyt jos kosken niin tulee "älä vonkaa" tai käännetään kylkeä,heilautetaan käsi pois .

Eniten tässä tilanteessa varmasti itseä harmittaa että olen ollut ennen tätä ns. häntä-heikki,"pelimies" enkä ole välittänyt vakavasta suhteesta,mutta nyt kun luulin löytäväni kumppanin ilmenee että hän onkin aika kylmä tai antaa ymmärtää ainakin näin ...

Eli rupean pikku hiljaa taas rakentamaan itselleni sitä tukevaa muuria ja päädyn heiluttelemaan peittoja vaikka olen pohjimmiltani kumminkin sitoutuvaa tyyppiä ,mutta tätä olen ehkä juuri pelännytkin ja en ole uskaltanut lähteä vakavaan suhteeseen .

Toivon järkeviä vastauksia ja rakentavaa keskustelua .
Kannattaisiko vain lähteä odottelemaan asuntoa ja töitä kaverin sohvalle ja unohtaa että tykkää ja rakastaa toista ,mutta silti ahdistaa koska tuntuu että olemme ehkä...liian erinlaisia . Tai käsityksemme parisuhteesta on TODELLA ERINLAINEN!

Mielestäni parisuhteessa kuuluu keskustella,jakaa asioita,harrastaa yhteisiäkin asioita ja näyttää molemmin puolin toisilleen että on toisen 110% ja totta kai riitojakin tulee mutta että yks hyvä päivä=6 riitely/kiukuttelu päivää....ei kuulosta näin omaan korvaan houkuttelevalta.

(JATKUU)

7

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUKASSA 3

      Olen miettinyt sitäkin että naisella on raha huolia menneiden ukkojen jälkeen ja muutenkin ja kun itse en ole päässyt töihin vielä ja muutenki elämän perus asiat vielä rempaus vaiheessa ...se tietenki stressaa naista ja on sanonutkin sen ,mutta mitä se sitten muuttaa jos saan työn ja asunnon ....naisella on ne salaiset asiansa mistä ei halua puhua ja vaikka meillä onkin ollut rahaa vähän enemmän niin on ollut riitoja sekä hiljasia kalvavia hetkiä ....kun tulee vain välillä hölmö ajatus mieleen että odottaako nainen että kun saan työn että sitten hänekin raha-asiat paranee ja sitten voikin rakastaa toista....mielestäni jos toiselle on sanonut että rakastaa ..ei siinä saisi sitten tuhota käytöksellään pikku hiljaa suhdetta vaikka hetkellisesti onkin toisella tiukkaa...mutta rakkaus on myös sokea...AARRGHHH .... kun tietäis mitä pitäis tehdä ...säännöllisen vihainen ja tiuskiva nainen kenestä tietää että osaa olla myös se ihana oma itsensä ,mutta tuntuu vain että en jaksa yhtään syyttä ruveta kinastelemaan kun on tarpeeksi jännitystä ja stressiä töiden yms takia ...

      Olen myöskin miettinyt hänen käytöstää lääketieteellisessä mielessä ja lukenut kilpirauhasen vajaa toiminnasta ,e-pillereiden käytön vaikutuksesta ja sitten tuosta kaks-suuntasesta koska kun kerroin kaverilleni hieman hän totesi ensimmäisenä että kuulostaa pahasti kakssuuntaselta mieliala häiriöltä tai sitten tuo kilpirauhasen vajaa toiminta ilman lääkitystä vaikuttaa mielialoihin noin pahasti ... ja vaikka kavereilta ei välttämättä aina saa niitä parhaita neuvoja on ongelmani juuri se että olen ennen ollut menevä ja sellainen kaunis poika kuka osaa kuulemma puhua ja pussata . ja kaverini esittikin hyvän kysymyksen että haluanko laittaa aikaani tähän jos heti alussa ollaan eroomassa ja sitten ilman syytä toinen voi tiuskia ja tavallaan yrittää pitää niitä ohjaksia käsissään eikä tehdä kompromisseja ja ajatella että meitä on kaksi ja asioista voi myöskin keskustella eikä vain huutaa ja purkaa joka päivä salaista pahaa oloaan toiseen . varsinkaan jos asioista ei saa keskustella taikka ei saa yrittää läsnä ololla helpottaa /lohduttaa .

      .... Saa kysellä .Kertokaa mitä te itse tekisitte .....?

      kaipaan sitä hauskaa yhdessä oloa ja tietenki nuorena viriilinä ihmisenä sitä villiä seksiäkin välillä ja yleensäkkin yhteen kuuluvuuden tunnetta.
      Kai sitä nyt ekan parin kuukauden sisää parisuhteelta näitä asioita sentään voi odottaa ...asia sitten erikseen kun olisi monta vuotta takana niin sittenhän nuo asiat jää arjen jalkoihin eikä ole enään niin tärkeitä ...

      • Nainenkin vm84

        Olen ollut samassa tilanteessa, jossa miesystäväni menetti asuntonsa, ja muutti luokseni kunnes löytää asunnon ja saa työpaikan.

        Kyllä sitä kesti hetkenaikaa, ja yritin pinnistellä, mutta lopulta olin nin vihainen että minulle oli ihan sama näenkö koko miestä ollenkaan enää.
        heitin hänet tylysti pihalle, myöskin liian ryyppäämisen takia jota mies harrasti.
        Mies loukkaantui, vielä hän palasi kun sanoin että voidaan puhua, ja sovimme että hän on kaverillaan kunnes löytää asunnon.
        Hän löysikin asunnon melko pian sen jälkeen, ja suhteemme palautui normaaliksi.
        En kuitenkaan pystynyt pitkään aikaan kutsumaan miestä luokseni, koska vanha raivontunne palasi uudelleen heti, jos mies oli luonani yötä. Se jatkui vain. Yritin käydä töissä ja panostaa siihen, ja se auttoi.
        En kehdannut miehen ollessa luonani sanoa hänelle, että painu Helv*ettiin..niin keksin kaikkia muita raivon asioita joista sain "hyvällä syyllä" suuttua.
        Seksi inhotti minua, ja vihasin samallla lähinnä ITSEÄNI koska olin antanut elämääni ja pieneen asuntooni tulla ihmisen, minun vähistä rahoistani yritin elättää kahta, ja huomasin ettei elämä enää ole samanlaista. Pelkäsin että rakkaus kuolee, mikäli tilanne jatkuu.

        Kun mies löysi asunnon, tehtiin niin että minä kävin hänen luonaan, ja hän ei käynyt minun luona.
        Jos löydät asunnon, niin älä dokaa, älä pidä sitä niinkuin sikolättiä, tai muuten nainen ei takuuvarmasti jaksa katsella, ainakaan oman kokemuksen perusteella.
        Miehessä alkaa ällöttää se, jos hänellä ei ole kämppää tai hän pitää kämppäänsä sikolättinä.

        Samaa teki minunkin mieheni, että hän yritti paikata tilannetta olemalla "kiltti". Ja siivosi ja teki ruokaa. Olisi kyllä lentänyt pihalle jo aiemmin, mutta tällä kilteydellä sai "ostettua "sen etten kehdannut ajaa ulos kun toinen yrittää.

        Mutta nyt on kaikki hyvin, kun miehellä on oma asunto ja asiasta on aikaa jo kohta 3 vuotta, niin olen sopeutunut enkä vaihtaisi miestä enää mihinkään.
        En vain enää myöskään päästä elämää siihen tilanteeseen, jossa minun elintilani on olematon, ja jos näen että mies on alkanut ryyppäämään tai sekoittanut kämppänsä ja asiansa, käännyn kannoillani samantien enkä todellakaan missään paskaläävässä ala roskien ja liman seassa pyörimään.


      • Nainenkin vm 84
        Nainenkin vm84 kirjoitti:

        Olen ollut samassa tilanteessa, jossa miesystäväni menetti asuntonsa, ja muutti luokseni kunnes löytää asunnon ja saa työpaikan.

        Kyllä sitä kesti hetkenaikaa, ja yritin pinnistellä, mutta lopulta olin nin vihainen että minulle oli ihan sama näenkö koko miestä ollenkaan enää.
        heitin hänet tylysti pihalle, myöskin liian ryyppäämisen takia jota mies harrasti.
        Mies loukkaantui, vielä hän palasi kun sanoin että voidaan puhua, ja sovimme että hän on kaverillaan kunnes löytää asunnon.
        Hän löysikin asunnon melko pian sen jälkeen, ja suhteemme palautui normaaliksi.
        En kuitenkaan pystynyt pitkään aikaan kutsumaan miestä luokseni, koska vanha raivontunne palasi uudelleen heti, jos mies oli luonani yötä. Se jatkui vain. Yritin käydä töissä ja panostaa siihen, ja se auttoi.
        En kehdannut miehen ollessa luonani sanoa hänelle, että painu Helv*ettiin..niin keksin kaikkia muita raivon asioita joista sain "hyvällä syyllä" suuttua.
        Seksi inhotti minua, ja vihasin samallla lähinnä ITSEÄNI koska olin antanut elämääni ja pieneen asuntooni tulla ihmisen, minun vähistä rahoistani yritin elättää kahta, ja huomasin ettei elämä enää ole samanlaista. Pelkäsin että rakkaus kuolee, mikäli tilanne jatkuu.

        Kun mies löysi asunnon, tehtiin niin että minä kävin hänen luonaan, ja hän ei käynyt minun luona.
        Jos löydät asunnon, niin älä dokaa, älä pidä sitä niinkuin sikolättiä, tai muuten nainen ei takuuvarmasti jaksa katsella, ainakaan oman kokemuksen perusteella.
        Miehessä alkaa ällöttää se, jos hänellä ei ole kämppää tai hän pitää kämppäänsä sikolättinä.

        Samaa teki minunkin mieheni, että hän yritti paikata tilannetta olemalla "kiltti". Ja siivosi ja teki ruokaa. Olisi kyllä lentänyt pihalle jo aiemmin, mutta tällä kilteydellä sai "ostettua "sen etten kehdannut ajaa ulos kun toinen yrittää.

        Mutta nyt on kaikki hyvin, kun miehellä on oma asunto ja asiasta on aikaa jo kohta 3 vuotta, niin olen sopeutunut enkä vaihtaisi miestä enää mihinkään.
        En vain enää myöskään päästä elämää siihen tilanteeseen, jossa minun elintilani on olematon, ja jos näen että mies on alkanut ryyppäämään tai sekoittanut kämppänsä ja asiansa, käännyn kannoillani samantien enkä todellakaan missään paskaläävässä ala roskien ja liman seassa pyörimään.

        Mutta se ero tässä on, että itse ainakin uskalsin miehelle sanoa jossain vaiheessa, että minua ahdistaa liika yhdessä olo liian pian suhteen alettua.
        Mies kyllä myöskin käsitti asian jossain vaiheessa siten, että minulle kelpaa vain ökyrikas mies jolla on luksus kämppä.
        Mutta omalla kohdalla asia ei ollut ainakaan niin.
        Sun on ratkaistava oma tilanteesi, ja mahdollisimman nopeaa. Ei yhtään viivyttelyä minkään hakemuksen tai asioiden takia, menet vaikka sosiaalitoimistoon ja kerrot että olet ilman asuntoa.
        Teet ihan mitä vain täytyy.
        jos naisesi ei tokene senkään jälkeen, sille et mahda mitään. Teet vain nyt elämäsi kuntoon, ja mietit parisuhdetta ja varsinkin seksiä sitten.
        jos nainen ei osaa puhua tunteistaan, eikä uskalla missään vaiheessa kertoa mitään, niin pakottaa et voi.
        Pystyt vain omalta osaltasi tekemään asioita eteenpäin, jotka edistävät sinua.
        Tottakai sinäkin haluat varmasti asiasi kuntoon?
        Jos naisesi ei tokene eikä tule rauhalliseksi senkään jälkeen, niin voit kyseenalaistaa että mikä on se käytös että sulle ensinnäkin huudetaan.
        Pitää olla äärimmäinen paikka, että aletaan toiselle huutamaan.
        Sinuna tekisin myöskin rajan, että minkälaista riitelyä pidät kohtuullisena. Mutta harmi vaan sulla ei ole siinä tilantessa missä olet: asunnoton yms,
        oikeen mahdollisuuksia olla rehellinen itsekään.
        Myönnäthän sen itsekin, että yrität olla kiltti.
        Pitäisitkö oman asuntosi puhtaana myös aikanaan kun sen saat, vai siivoatko ja esität hyvää kotimiestä vain väliaikaisesti?


    • selvätapaus

      Nosta kytkintä vaan.

      Jos nainen ei selvästikkään osaa olla parisuhteessa ja tiedä että siinä kuuluu myöskin avautua kumppanilleen huolista ja pystyä jotenkin osoittamaan että haluaa olla toisen kanssa.

      Olen itse ollut "vaikean" naisen kanssa pari vuotta ja voin sanoa sinulle että kun nainen hetken aikaa on sinun kanssa se näyttää todellisen piirteensä ja teidän tapauksessa naisella voi olla joitan asioita mitkä vaan tekevät hänen tunne elämästään yhtä helvettiä ,mutta jos nainen itse ei ole valmis suuntaan taikka toiseen valmis taikka halukas ratkaisemaan "teidän" ongelmaa on parempi että jätät tämän naisen pohtimaan yksinään asioitaan.
      Kilpirauhasen vajaa toiminta ja varsinkin tuo kaksi suuntainen mieliala häirö ovat sellasia asioita että harva hyväkään ja rakastava mies kestää ja jos kestää niin katuu vanhemmiten ja nainen syö miestä pikku hiljaa ja tekee miehestä raunion .

      Maailma on täynnä naisia ketkä osaavat puhua ja ovat valmiita oikeasti taistelemaan miehestään jos sanovat rakastavansa häntä .

      Helppoa se ei tule olemaan sinullekkaan ,mutta kun saat työn ja asunnon niin kannattaa katsella parisuhdetta tasapainoisen ihmisen kanssa . :-) kuulostat aivan minulta ja tekstisi sai ihan vanhat karmeat ajat mieleen .

      Kyllä se naisesikin ajan kanssa sitten varmasti älyää että olisi kannattanut yrittää ;) mutta älä tuhoa itseäsi ja meillä miehilläkin on oikeus olla tunteellisia . varsinkin parisuhteessa .

      Jokaisessa meissä on hyvät ja huonot puolet ,mutta täytyy miettiä että mitä puolia toisessa kestää pidemmän päälle ja että kestääkö niitä .( Harva mies haluaa tasaisen vihaista naista vaikka ulkonäöllisesti olisi kunnossa ja joskus ihan mukavakin )

      Onnea sinulle tulevaisuudessa

      • Annamennä

        hmmm..meitä naisia on monenlaisia ja jos nainen ei halua olla lähelläsi ja hyvä illan jälkeen heti aamusta kiukkuinen ja tiuskii jne säännöllisesti voi hänellä juurikin olla hormooni toiminnassa pahasti jokin vialla joka rikkoo tasapainoisen ajattelu tavan ja kun hermot menee kireälle ilman oikeata syytä pakko sanoa että hänellä on todennäköisesti jokin sairaus kuten tuo "mieliala häriö" mikä on todella raskasta kuunnteltavaa ...(ex miehelläni oli) . Mistään ei saanut tosiaan keskustella ja kun yritin aikuisena tottakai saada selvää että mikä miestäni painaa kun on kiukkuinen tuli aina vaan vihaista tekstiä ja sitten saattoi pari päivää olla se mies kehen taannoin rakastuin ,mutta tuli päätökseen että pidän itselläni järjen kasassa enkä rupea aikuisen ihmisen päättömiä kiukutteluja kuuntelemaan ja lähdin .

        Ja varoituksen sana ...jos tulevaisuudessa taloudellisesti tilanteenne on erinlainen ja sinä ? tienaat enemmän on selvää että saat hänet rahalla ns . hiljaiseksi ostamalla kaikkea ja antamalla taloudellisen vakauden ,mutta kannattaa miettiä että onko siinä sitten mitään järkeä maksaa kovalla työllään tienatuista rahoista naiselle että hän olisi mukava ? EI . Tämän sortin ihmiset ovat juurikin sellaisia että heillä on yleensä exät olleet (heidän mukaan) todella paskamaisia ja sitten he etsivät sitä tukevan ja tasapainoisen oloista ihmistä lähelleen ja kostavat näille edellisten suhteiden huonot kokemukset .

        Jos naisesi ei tule järkiin niin minulla on 3 nuorta tytärtä ketkä ihastuivat tekstiisi ;) he tykkäävät samoista asioista ja ovat tasapainoisia ..hehe. käskivät kysymään ikääsi ? :P


    • Levaxin

      Ihan noihin sairauspuoliin puuttuen:
      -itselläni on kilpirauhasen vajaatoimita, johon käytän tyroksin-lääkitystä. Joka siis korvaa sen puuttuvan kilpirauhashormonin tuoton. Ja kun se on tasapainossa, ei kukaan koskaan osaisi arvata!
      Silloin kun se todettiin, jo nuorena, olin ensinnäkin niin väsynyt että nukuin 80% vuorokaudesta. Olin hyvin poissaoleva, hidas ja ruokahali katosi.
      Jotkut lihoo, minä en kylläkään. Mutta taas ylitoiminta on sitten toinen asia! Silloin esiintyy hermostuneisuutta ja ärtyisyyttä. Levottomuutta jne. Sekin voidaan hoitaa, ja molemmat voidaan havaita yksinkertaisella verikokeella missä terveyskeskuksessa tahansa.
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö on pahimmassa tapauksessa erittäin hankala. Siinä näin yksinkertaisuuden vuoksi lyhyesti sanottuna mieliala heittelee syvästäkin masennuksesta epänormaaliin vireyteen. masentunuthan ei jaksa kiuketella, ei ainakaan todella masentunut, Maniavaiheessa taas tulee ns. suuruuskuvitelmia; sitä luulee pystyvänsä mihin vain, ei tarvitse unta, kuluttaa päättömasti rahaa jne.
      Tämäkin sairaus voidaan pitää aisoissa oikealla lääkityksellä ja asiantuntevassa hoidossa. Haastavaa se kyllä on.
      Ja molempiin tiloihin kuuluu koko skaala lievästä vaikeaan. Itselläni melko vaikea vajaatoiminta joten missään tapauksessa ilman tyroksinia en pärjää. Oikein lääkittynä toimin täysin niinkuin kuka tahansa muu. (Naimisissa, hyvä työpaikka, kaksi lasta, tasapainoinen elämä.)
      On aivan turha jaella mitään diagnooseja netissä, se on asiantuntijan työ.
      Aloittajalle sanon, että kyllä aika toivottomalle kuulostaa, jos toinen ei puhumaan suostu. Kehottaisin miettimään kannattaako enää jatkaa, vai panostaako ihan johonkin muuhun? Käyttää nekin voimavarat työnhakuun ja oman elämän raiteilleen saamiseen?
      Mieti.

    • ei hyvä

      Mulla on kans yks miespuolinen tuttu joka tapasi ihanan naisen. Ja sen pitunen se...
      Mies joutui asumaan hetken naisen luona, mutta ei kestänyt kauaakaan kun mies hommasi väliaikaisen vuokrakämpän, jotta ei tarvitsisi kuunnella naisen järjetöntä huutamista.
      Se nainen huusi ihan suoraa huutoa jos päivä ja myös muiden ihmisten läsnäollessa. Lapsille, vanhemmilleen, tälle miehelle... Aivan kaikille.
      Huutoa, nalkutusta, toisen aliarvioimista...
      Miehelle tämä oli aivan liikaa.

      Juteltuaan asiasta naisen exän kanssa, mies päätti lopettaa suhteen. Naisen edellinenkin suhde oli päättynyt juuri samoista syistä. Eli sattui vaan olemaan niin pirun hankala luonne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe