Eli 2.0 CDTI ei lämpene kaupunkiajossa, -15°C oli aamulla ulkona, ajomatka n.12km
lämpötila moottorissa n. 70°C.
Diesel ei lämpene
24
2070
Vastaukset
- viimasuoja?
Kai sinulla on viimasuoja autossasi?
- salama mckuningatar
Ei kunnossa oleva opel (edes diesel) tarvitse viimasuojaa. Ei nämä mitään volkkareita ole.
Mitä tuohon vikaan tulee niin ilman tarkempia tietoja (malli, vm) veikkaan lämmitysvastusta.
Onko jäähdytysjärjestelmää jo yritetty ilmata? - hiukan viileä
salama mckuningatar kirjoitti:
Ei kunnossa oleva opel (edes diesel) tarvitse viimasuojaa. Ei nämä mitään volkkareita ole.
Mitä tuohon vikaan tulee niin ilman tarkempia tietoja (malli, vm) veikkaan lämmitysvastusta.
Onko jäähdytysjärjestelmää jo yritetty ilmata?Insignia vm 2012.
Vaikka oli tolpassa 2 tuntia ennen lähtöä niin lämmöt oli perille päästyä sen 70°C astetta.
Lämppärin puhaltimen kun pisti paikalla käydessään minimiin niin sitten lämmöt nousi 80°C:een.
Plussakelien aikaan lämmöt normaalit, 90°C. - viimasuoja?
salama mckuningatar kirjoitti:
Ei kunnossa oleva opel (edes diesel) tarvitse viimasuojaa. Ei nämä mitään volkkareita ole.
Mitä tuohon vikaan tulee niin ilman tarkempia tietoja (malli, vm) veikkaan lämmitysvastusta.
Onko jäähdytysjärjestelmää jo yritetty ilmata?Ei kannata sitten valittaa kylmyydestä, ellei ole dieselautossa edes viimasuoja paikallaan. Ilman viimasuojaa menee kaikilla nykydieseleillä tosi pitkä aika normaalilämmön saavuttamiseen, eikä kovilla pakkasilla onnistu silti. Kaikkiin autoihin saa merkkikohtaisen viimasuojan.
- Hus
viimasuoja? kirjoitti:
Ei kannata sitten valittaa kylmyydestä, ellei ole dieselautossa edes viimasuoja paikallaan. Ilman viimasuojaa menee kaikilla nykydieseleillä tosi pitkä aika normaalilämmön saavuttamiseen, eikä kovilla pakkasilla onnistu silti. Kaikkiin autoihin saa merkkikohtaisen viimasuojan.
Kannattaa mennä kauppaamaan niitä viimasuojia vaikka tuolle volkkari/audi/skoda -foorumille.
- rl45
Onko tässä nyt ongelmana ainoastaan moottorinlämpö eikä sisälämpötila? Nykydieselithän eivät kovin kaksisesti lämpene pakkasilla.
- arvaas
Siis tä?
- rl45
arvaas kirjoitti:
Siis tä?
Eiköhän kuule noissa oo ptc-lämppäri, kuuluis puhaltaa suht lämmintä vaikka moottorinlämmöt ois pakkasen puolella.
- arvaas
rl45 kirjoitti:
Eiköhän kuule noissa oo ptc-lämppäri, kuuluis puhaltaa suht lämmintä vaikka moottorinlämmöt ois pakkasen puolella.
Ymmärsinkö oikein että sisätiloihin tulisi 70..... 90 asteista ilmaa.
Webaston tai eberin saa kaupasta. Viimasuoja auttaa myös. :) samoin sisätilanlämmitin. Jaa mitenniin.? No kun auto on lämmin jo valmiiksi lähdettäessä. Niin ei tarvitse sitä moottorinlämpöä sisätilojen lämmittämiseen
- zot
Aika hölmöä laittaa mitään viimasuojaa diesel Insignian maskiin, kun se on lähes tukossa jo muutenkin!!!
Omani lämpenee ainakin noin 10 km:n matkalla normaalilämpöön näillä noin parinkymmenen asteen pakkasilla. Ja sisätiloihin tulee lämmintä heti kun moottori pyörii 1000W tehoisen quickheat sähkölämmityksen avulla.
- Jeps..
Jep täällä insignia -09 diesel ja quickheat. Se on kuin bensakone kylmäkäynnistyksen jälkeen.. Ei mitään tarvetta viivasuojalle.
- hiukan viileää
Mistä tuon quickheatin olemassaolon tietää.
Lämpeneminen koski koneen lämpenemistä, oliko se niin vaikea päätellä. Tietenkin sisälle tulee lämmintä kun kone on lämmin.
Siis monenlaista vastausta eikä mikään auttanut asiaan. - Vfjzh
hiukan viileää kirjoitti:
Mistä tuon quickheatin olemassaolon tietää.
Lämpeneminen koski koneen lämpenemistä, oliko se niin vaikea päätellä. Tietenkin sisälle tulee lämmintä kun kone on lämmin.
Siis monenlaista vastausta eikä mikään auttanut asiaan.Quickheat menee automaattisesti päälle ja sen toiminnan huomaa siitä, että auto (diesel) lämpiää nopeasti kovalla pakkasella jopa tyhjäkäynnillä. Vähän sama kuin lohkolämmitin, ei sitäkään päältä päin huomaa, mutta startti ja liikkellelähtö paljastaa..
- ggj
Vfjzh kirjoitti:
Quickheat menee automaattisesti päälle ja sen toiminnan huomaa siitä, että auto (diesel) lämpiää nopeasti kovalla pakkasella jopa tyhjäkäynnillä. Vähän sama kuin lohkolämmitin, ei sitäkään päältä päin huomaa, mutta startti ja liikkellelähtö paljastaa..
Kannattaa muistaa, että sähkölämpö ei tule tyhjästä. Pätkäajossa akku on tyhjä ja myös vaihtokunnossa aika nopeasti.
- Ei näin, ei ei...
ggj kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että sähkölämpö ei tule tyhjästä. Pätkäajossa akku on tyhjä ja myös vaihtokunnossa aika nopeasti.
Luuletko, että tuon 1000w tehoisen lämmittimen virta otetaan akusta!!!!!
Se ei nyt mitenkään ole mahdollista.
Järjestelmä toimii nimenomaan niin, että quickheat saa virtansa suoraan laturilta heti kun moottori pyörii - akun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Webastot ja vastaavat polttoainelämmittimet taas ovat niitä lämmittimiä, jotka imevät akun kuiviin, kun ne käyttävät auton lämmityslaitteen puhallinta auton seistessä pakkasessa. - ratkaisusta toiseen
Ei näin, ei ei... kirjoitti:
Luuletko, että tuon 1000w tehoisen lämmittimen virta otetaan akusta!!!!!
Se ei nyt mitenkään ole mahdollista.
Järjestelmä toimii nimenomaan niin, että quickheat saa virtansa suoraan laturilta heti kun moottori pyörii - akun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Webastot ja vastaavat polttoainelämmittimet taas ovat niitä lämmittimiä, jotka imevät akun kuiviin, kun ne käyttävät auton lämmityslaitteen puhallinta auton seistessä pakkasessa.ja siitäkin ongelmasta selviää kiinteän älylaturin asennuksella jos vaan sähköä on saatavilla.
- b 52
ratkaisusta toiseen kirjoitti:
ja siitäkin ongelmasta selviää kiinteän älylaturin asennuksella jos vaan sähköä on saatavilla.
Quickheat ei tarvitse mitään ulkopuolisia latureita toimiakseen, auton oma laturi riittää.
- ratkaisusta toiseen
b 52 kirjoitti:
Quickheat ei tarvitse mitään ulkopuolisia latureita toimiakseen, auton oma laturi riittää.
Tarkoitinkin niitä joissa on Webasto/Eberi ja käytetään lämmittämiseen ennen ajoon lähtöä, jos on paljon lyhyttä matkaa, pysyy akku kunnossa kun sitä lataa laturilla välillä.
- WWeektra
No jos tuolla matkalla noin lämpiää niin eimitään vikaa, Lämmityslaitteen puhallinkin jäähdyttää tehokkaasti .
- Bussikuski
Ei mikään diesel ole lämmin kaupunkiajossa ilman eberiä/webastoa.
- pop
Uudet Opelit on.
- nkjgkjegkjkegf
Käännä säätö etuikkunalle ja lämmitys hi asentoon,näin alkaa vastuslämmitin toimiin dieseleissä.
- yksinkertaista
Ei sitä "vastuslämmitintä" tarvitse mitenkää erikseen käynnistää, se on automaattisesti toiminnassa. Sisälämpötila-asetus voi olla vaikka 22 ja suuntaus mikä vain niin quickheat toimii yhtälailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056