Diesel ei lämpene

hiukan viileä

Eli 2.0 CDTI ei lämpene kaupunkiajossa, -15°C oli aamulla ulkona, ajomatka n.12km
lämpötila moottorissa n. 70°C.

24

1848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viimasuoja?

      Kai sinulla on viimasuoja autossasi?

      • salama mckuningatar

        Ei kunnossa oleva opel (edes diesel) tarvitse viimasuojaa. Ei nämä mitään volkkareita ole.

        Mitä tuohon vikaan tulee niin ilman tarkempia tietoja (malli, vm) veikkaan lämmitysvastusta.

        Onko jäähdytysjärjestelmää jo yritetty ilmata?


      • hiukan viileä
        salama mckuningatar kirjoitti:

        Ei kunnossa oleva opel (edes diesel) tarvitse viimasuojaa. Ei nämä mitään volkkareita ole.

        Mitä tuohon vikaan tulee niin ilman tarkempia tietoja (malli, vm) veikkaan lämmitysvastusta.

        Onko jäähdytysjärjestelmää jo yritetty ilmata?

        Insignia vm 2012.

        Vaikka oli tolpassa 2 tuntia ennen lähtöä niin lämmöt oli perille päästyä sen 70°C astetta.
        Lämppärin puhaltimen kun pisti paikalla käydessään minimiin niin sitten lämmöt nousi 80°C:een.

        Plussakelien aikaan lämmöt normaalit, 90°C.


      • viimasuoja?
        salama mckuningatar kirjoitti:

        Ei kunnossa oleva opel (edes diesel) tarvitse viimasuojaa. Ei nämä mitään volkkareita ole.

        Mitä tuohon vikaan tulee niin ilman tarkempia tietoja (malli, vm) veikkaan lämmitysvastusta.

        Onko jäähdytysjärjestelmää jo yritetty ilmata?

        Ei kannata sitten valittaa kylmyydestä, ellei ole dieselautossa edes viimasuoja paikallaan. Ilman viimasuojaa menee kaikilla nykydieseleillä tosi pitkä aika normaalilämmön saavuttamiseen, eikä kovilla pakkasilla onnistu silti. Kaikkiin autoihin saa merkkikohtaisen viimasuojan.


      • Hus
        viimasuoja? kirjoitti:

        Ei kannata sitten valittaa kylmyydestä, ellei ole dieselautossa edes viimasuoja paikallaan. Ilman viimasuojaa menee kaikilla nykydieseleillä tosi pitkä aika normaalilämmön saavuttamiseen, eikä kovilla pakkasilla onnistu silti. Kaikkiin autoihin saa merkkikohtaisen viimasuojan.

        Kannattaa mennä kauppaamaan niitä viimasuojia vaikka tuolle volkkari/audi/skoda -foorumille.


    • rl45

      Onko tässä nyt ongelmana ainoastaan moottorinlämpö eikä sisälämpötila? Nykydieselithän eivät kovin kaksisesti lämpene pakkasilla.

      • arvaas

        Siis tä?


      • rl45
        arvaas kirjoitti:

        Siis tä?

        Eiköhän kuule noissa oo ptc-lämppäri, kuuluis puhaltaa suht lämmintä vaikka moottorinlämmöt ois pakkasen puolella.


      • arvaas
        rl45 kirjoitti:

        Eiköhän kuule noissa oo ptc-lämppäri, kuuluis puhaltaa suht lämmintä vaikka moottorinlämmöt ois pakkasen puolella.

        Ymmärsinkö oikein että sisätiloihin tulisi 70..... 90 asteista ilmaa.


    • Webaston tai eberin saa kaupasta. Viimasuoja auttaa myös. :) samoin sisätilanlämmitin. Jaa mitenniin.? No kun auto on lämmin jo valmiiksi lähdettäessä. Niin ei tarvitse sitä moottorinlämpöä sisätilojen lämmittämiseen

      • zot

        Aika hölmöä laittaa mitään viimasuojaa diesel Insignian maskiin, kun se on lähes tukossa jo muutenkin!!!

        Omani lämpenee ainakin noin 10 km:n matkalla normaalilämpöön näillä noin parinkymmenen asteen pakkasilla. Ja sisätiloihin tulee lämmintä heti kun moottori pyörii 1000W tehoisen quickheat sähkölämmityksen avulla.


    • Jeps..

      Jep täällä insignia -09 diesel ja quickheat. Se on kuin bensakone kylmäkäynnistyksen jälkeen.. Ei mitään tarvetta viivasuojalle.

      • hiukan viileää

        Mistä tuon quickheatin olemassaolon tietää.

        Lämpeneminen koski koneen lämpenemistä, oliko se niin vaikea päätellä. Tietenkin sisälle tulee lämmintä kun kone on lämmin.

        Siis monenlaista vastausta eikä mikään auttanut asiaan.


      • Vfjzh
        hiukan viileää kirjoitti:

        Mistä tuon quickheatin olemassaolon tietää.

        Lämpeneminen koski koneen lämpenemistä, oliko se niin vaikea päätellä. Tietenkin sisälle tulee lämmintä kun kone on lämmin.

        Siis monenlaista vastausta eikä mikään auttanut asiaan.

        Quickheat menee automaattisesti päälle ja sen toiminnan huomaa siitä, että auto (diesel) lämpiää nopeasti kovalla pakkasella jopa tyhjäkäynnillä. Vähän sama kuin lohkolämmitin, ei sitäkään päältä päin huomaa, mutta startti ja liikkellelähtö paljastaa..


      • ggj
        Vfjzh kirjoitti:

        Quickheat menee automaattisesti päälle ja sen toiminnan huomaa siitä, että auto (diesel) lämpiää nopeasti kovalla pakkasella jopa tyhjäkäynnillä. Vähän sama kuin lohkolämmitin, ei sitäkään päältä päin huomaa, mutta startti ja liikkellelähtö paljastaa..

        Kannattaa muistaa, että sähkölämpö ei tule tyhjästä. Pätkäajossa akku on tyhjä ja myös vaihtokunnossa aika nopeasti.


      • Ei näin, ei ei...
        ggj kirjoitti:

        Kannattaa muistaa, että sähkölämpö ei tule tyhjästä. Pätkäajossa akku on tyhjä ja myös vaihtokunnossa aika nopeasti.

        Luuletko, että tuon 1000w tehoisen lämmittimen virta otetaan akusta!!!!!

        Se ei nyt mitenkään ole mahdollista.

        Järjestelmä toimii nimenomaan niin, että quickheat saa virtansa suoraan laturilta heti kun moottori pyörii - akun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Webastot ja vastaavat polttoainelämmittimet taas ovat niitä lämmittimiä, jotka imevät akun kuiviin, kun ne käyttävät auton lämmityslaitteen puhallinta auton seistessä pakkasessa.


      • ratkaisusta toiseen
        Ei näin, ei ei... kirjoitti:

        Luuletko, että tuon 1000w tehoisen lämmittimen virta otetaan akusta!!!!!

        Se ei nyt mitenkään ole mahdollista.

        Järjestelmä toimii nimenomaan niin, että quickheat saa virtansa suoraan laturilta heti kun moottori pyörii - akun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Webastot ja vastaavat polttoainelämmittimet taas ovat niitä lämmittimiä, jotka imevät akun kuiviin, kun ne käyttävät auton lämmityslaitteen puhallinta auton seistessä pakkasessa.

        ja siitäkin ongelmasta selviää kiinteän älylaturin asennuksella jos vaan sähköä on saatavilla.


      • b 52
        ratkaisusta toiseen kirjoitti:

        ja siitäkin ongelmasta selviää kiinteän älylaturin asennuksella jos vaan sähköä on saatavilla.

        Quickheat ei tarvitse mitään ulkopuolisia latureita toimiakseen, auton oma laturi riittää.


      • ratkaisusta toiseen
        b 52 kirjoitti:

        Quickheat ei tarvitse mitään ulkopuolisia latureita toimiakseen, auton oma laturi riittää.

        Tarkoitinkin niitä joissa on Webasto/Eberi ja käytetään lämmittämiseen ennen ajoon lähtöä, jos on paljon lyhyttä matkaa, pysyy akku kunnossa kun sitä lataa laturilla välillä.


    • WWeektra

      No jos tuolla matkalla noin lämpiää niin eimitään vikaa, Lämmityslaitteen puhallinkin jäähdyttää tehokkaasti .

    • Bussikuski

      Ei mikään diesel ole lämmin kaupunkiajossa ilman eberiä/webastoa.

      • pop

        Uudet Opelit on.


    • nkjgkjegkjkegf

      Käännä säätö etuikkunalle ja lämmitys hi asentoon,näin alkaa vastuslämmitin toimiin dieseleissä.

      • yksinkertaista

        Ei sitä "vastuslämmitintä" tarvitse mitenkää erikseen käynnistää, se on automaattisesti toiminnassa. Sisälämpötila-asetus voi olla vaikka 22 ja suuntaus mikä vain niin quickheat toimii yhtälailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe