Ei lähde käyntiin kun lämmittää polttoainelämmittimellä vähän ai

eberi_haittaa

Miksi golf 2004 1.9 tdi ei lähde käyntiin kun lämmittää polttoainelämmittimellä vähän aikaa?

Tänä aamuna, kun pakkasta oli 20 eberi oli päällä 10-15 min. Eli huomasin laittaa vähän myöhässä päälle. Startti pyörittää hienosti, mutta ei lähde käyntiin. Kokeilin myös sillain, että hehkutin kolme kertaa ja myös viisi kertaa ennen starttia. Akussa oli virtaa vaikka kuinka moneen pitkään sahaukseen. Onneksi oli toinen auto pihassa (vanha nissani - jollainen pitää olla aina sellaisella, jolla on volsu on ykkösautona!).

Volsun akku jäi lataukseen päiväksi. Lämmitin illalla puoli tuntia, odotin sitten 5 min ja starttasin hyvin lähti.

Myös viime talvena vaimoke soitti, ettei volsu lähde käymään; startti pyöritää, mutta ei käynnisty. Palasin omalta työmatkalta (Nissanilla) kotiin. Menin sitten volsuun ja kokeilin; se lähti käymään. Epäilen, että lähti, kun oli ehtinyt jo jäähtyä vähän.

Onko ollut samaa ongelmaa kellään? (epäilen että lyhyt lämmitys sotkee jotenkin auton systeemejä siten, että auto luulee olevan kesä)

4

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+18

      No sittempäs diiseli Golfissakin tarkenee kun se luulee olevan kesä.

    • kaksplusneljäonkuusi

      Minulla sattuu olemaan tojo 2l. d4d webastolla ja olen huomannut että starttaa pidempään kun lämmittää vaikkapa 20 minsaa. Autossani on start&stop nappi
      joten en voi itse vaikuttaa startin pituuteen. Tätä lievää "sahaamista" ilmenee siis talvioloissa. Ei kuitenkaan ihan aina mutta joka kerta on käynnistynyt. Lähti muuten tosa männätalvena -31 asteessa käyntiin ilman lämmitystä kun oli kiire ja en ehtinyt lämmittää.

    • etanooli

      Samallalailla saattaa lyhyt lohkolämppärin käyttö sekoittaa bensa-auton ecun ja aiheuttaa heikentyneen käynnistyksen tai saa jopa sahata moneen kertaan ennenkuin käynnistyy. Ja tätä on todettu monessa automerkissä.

    • Pave 63

      Todennäköisesti ei anna bensaa riittävästi, kun jokin anturi lämpiää liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe