Mikä on Tom Bombadil? (Ei kuka, vaan mikä)
Tomista
6
908
Vastaukset
- P. Veli
Mikä mies on Jean-Claude?
Hän on Pascal.
En kysynyt missä hän on. - Ban
Kannattaa kuule googlettaa. Löydät kymmeniä sivuja pitkiä tutkielmia aiheesta. Minusta ne arvailut ja teoriat on turhia. Vetoan edelleenkin Professorin sanomaan "Tom on arvoitus". Ei sitä tarvi selittää. Professorin lasten nukke, joka vaan jostain syystä ilmestyi Taruun ja jonka paikkaa mytologiassa professori ei ikinä määritelly.
- Tolkienisti
Toklkien keksi Tom Bombadilin aluksi johonkin satuun, mutta siirsi sen sitten THS:n henkilöksi.
Ks. Roverandomin esipuhe. - Turin
Tom Bombadil on Joulupukki!
- Mä vaan
Tom Bombadil on Maiar. IDIOOTIT ottakaa asioista selvää ennen kuin kerrotte ne täällä.
- Ban
Mä vaan kirjoitti:
Tom Bombadil on Maiar. IDIOOTIT ottakaa asioista selvää ennen kuin kerrotte ne täällä.
Hienoa, arvon Mä vaan, onnistuit juuri munaamaan itsesi. Kannattaa tosiaankin aina meuhkata ja pilkata muita. Lisäisinpäs kuitenkin edelliseen viestiisi pari asiaa:
1)PROFESSORI TOLKIEN EI IKINÄ KIRJOITTANUT TOMIN OLEVAN MAIA!!!
2)MAIAR ON MONIKKO!!!
Niin... Ota asioista selvää ennen kuin kirjoitat täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836349
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524566- 764297
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?563417Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263078Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72747- 362386
- 2052198
- 462046