Moi! Kaverini muuttaa minun luokse alivuokralaiseksi. Hän aloittaa työt vasta huhtikuussa, joten sossu maksaa hänen vuokransa. Tietenkin haluan että hän maksaa takuuvuokran, mutta mitä sossun antama takuuvuokra tarkoittaa? He eivät kuitenkaa sitä rahana maksa.
Alivuokralainen ja sossun takuuvuokra
20
470
Vastaukset
- kukkahattut
Minä he sitten sen maksavat? Mansikoinako? No ei vaan kyllä se rahana maksetaan, jos maksetaan.
- No haloo...
No ei makseta rahana!!! Eikä mansikoina. Vaan paperina. Eli siis antavat 1-3kk vuokraa vastaavan takuun kirjallisena. Ennen maksoivat rahanakin harvoissa poikkeustapauksissa, mutta eivät enää.
- duunari 2222
Hän väitti että se on joku paperi???
- ...
Jep. Näin on.
- hkhkhjk
Ei tulee rahaa eikä mansikoita sossulta vaan kirjallinen vakuus joka realisoituu rahaksi vasta lopussa mikäli ongelmia on.
- Petu...
Se nyt on kuitenkin niin, että jos vuokranantaja ei hyväksy mitään vakuussitoumusta vaan vaatii vakuuden rahana niin kyllä sossun on se rahana maksettava. Niin ainakin minä alla linkitettyä oikeuden päätöstä tulkitsen.
http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/vuokravakuus.php - ...
Petu... kirjoitti:
Se nyt on kuitenkin niin, että jos vuokranantaja ei hyväksy mitään vakuussitoumusta vaan vaatii vakuuden rahana niin kyllä sossun on se rahana maksettava. Niin ainakin minä alla linkitettyä oikeuden päätöstä tulkitsen.
http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/vuokravakuus.phpTulkitset väärin.
- 8+6
... kirjoitti:
Tulkitset väärin.
On se varmaan ihan oikein tulkittu, mutta onpa tavan idioottimainen laki tässä tapauksessa. Varsinkin kun tässäkin ketjussa jo pari pummia kehuskelee miten ovat saaneet pitää ne takuuvuokrarahat itsellään. Takuuvuokranahan voidaan pyytää esim. 3 kk:n vuokra ja Helsingissä se voi helposti olla 3500 euroa. Sillähän käy mukavasti juuri niin pitkällä ulkomaanmatkalla, että kun siltä palaa niin on taas oikeutettu toimeentulotulotukeen. Esim. Joulukuussa lähtee reppureissaamaan Aasiaan ja palaa maaliskuussa ja sossu maksaa taas uuden 3500 euroa takuuvuokraa ja muut toimeentulotuet ja sitten joulukuussa voi lähteä vaikka reissaamaan Afrikkaan. On tämä hieno maa, jos on työnvieroksuja (ja olen itsekin eli turha vetää hernettä nenään).
- Muistakaapa tämä
Kannattaa muistaa myös sellanen seikka, että se sossun mahdollisesti maksama vuokratakuu pitää myös palauttaa vuokrasuhteen päättyessä, ei siis kannata mennä järkkäämään sillä rahalla mitään tuparibileitä, tms!
- Petu...
Ai jaa - mihin se pitää palauttaa?
- Ainakin meillä
Petu... kirjoitti:
Ai jaa - mihin se pitää palauttaa?
Sossuun tietysti. Oon joskus saanut sossusta takuuvuokrarahat ja pois muuttaessa ne piti luonnollisesti palauttaa sossulle.
- ...
Ainakin meillä kirjoitti:
Sossuun tietysti. Oon joskus saanut sossusta takuuvuokrarahat ja pois muuttaessa ne piti luonnollisesti palauttaa sossulle.
Tuollainen vaatimus palauttaa takuuvuokrarahat on lakiin perustumaton. Itse olen saanut sossusta paritkin takuuvuokrat rahana ja olen ne saanut pitää kun olen pois muuttanut.
Omaa tyhmyyttä jos menee rahoja sossulle palauttelemaan. Laissa on säädetty takaisinperinnästä erikseen.
- Asunnoton
Aion muuttaa vastakkaisen sukupuolen kanssa kämppiksiksi -------- maksan puolet vuokraa.
KELAsta en saa asumistukea mutta maksaako sossu ja huomioivatko sen 410€ tosiaan menoksi?Maksan siis oman vuokraosuuteni tämän ihmisen tilille (ja hän työssäkäyvänä ei tukien nostajana, maksaa koko 820e/kk suoraan SATOn tilille).
Ja saako hän ottaa minut siihen jakamaan vuokrakulut ja odottamaan oman asunnon saantia ILMAN SATOn LUPAA?????- Asunnoton
Ja emme voi siis hakea yhteisenä asuntoa,koska emme ole avopari ja toisekseen mulla menneet luottotiedot estäisi asunnon saannin kokonaan.Asunto tulee olemaan siis tämän tyypin nimissä ja minä muutan vasta myöhemmin sinne asuntoon ja hoidan puolet vuokrasta hänelle.
- Ei onnistu
Toisin sanottuna teistä tulee AVOPARI, kelan ja sossun suhteen verrattavissa aviopariin - suosittelen miettimään vielä uudemman kerran tuota asumiskuviota.......!
- ouegouwea
Sossu ei maksa mitään eikä auta ketään jos todellista tarvetta on.Mitä vähemmän todellisia tarpeita on,sen avokätisemmin saa apua.
- ...
Tuokin on totta.
- Tsstpp
Alivuokralaiselta ei lain mukaan voi periä takuuvuokraa, koska vuokranmaksu kokonaisuudessaan päävuokralaisen vastuulla. Eli sossu ei alivuokra asuntoon myönnä takuuta.
- 0hm0
Minkä lain mukaan alivuokralaiselta ei voi periä takuuvuokraa?
Tämä on ihan tarkkaan päävuokralaisen ja alivuokralaisen välinen sopimus....
- esege
"Toisin sanottuna teistä tulee AVOPARI, kelan ja sossun suhteen verrattavissa aviopariin - suosittelen miettimään vielä uudemman kerran tuota asumiskuviota.......! "
Niin ehkä Kelan mielestä. Vaan entäpä jos ja kun kumpikin kämppiksistä seurustelee tahoillaan? Ei seyhteinen asunto tarkoita seksiä ja suhdetta. Vai määritelläänkö opiskelijasolutkin orgia-asunnoiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234