Kierrokset nousee tyhjäkäynnillä lämmin kone

Meiju4

Käynnistettäessä kylmänä kierrokset noin tuhat. Kun kone lämpenee on tyhjäkäynnin kierrokset 2100. Mikä vikana?

10

8473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meiju4

Tarkennus vielä että autoni on Toyota Corolla 1,6 ruiskukoneella ja vuosimalli on -97

• Sinulla on jäähdytysneste varmaankin loppunut. Lata san väristä nestettä mitä on aikaisemminkin ollut. Katso myös öljy tilanne.

• Meiju4
        tuomanep kirjoitti:

Sinulla on jäähdytysneste varmaankin loppunut. Lata san väristä nestettä mitä on aikaisemminkin ollut. Katso myös öljy tilanne.

Kiitos neuvosta! Tarkistan jäähdytysnesteen. Öljy pitäisi olla ok.

• Meiju4

Jäähdytin neste oli todella vähissä. Jatkossa täytyy tarkistaa se säännöllisesti. Kierrokset tyhjäkäynnillä eivät laskeneet eli ilmeisesti joku anturivika joko pakkasen tai muun syyn takia.

• rgtgrggrtgrt

Imuilma vuoto?

Onko imupuolen tiivisteet kunnossa? Entä letkut?

• fixus4

Älä hemmetissä luota tämän palstan viisastelijoihin. Jäähdytysnesteen määrällä ei ole merkitystä tyhjäkäyntiin, paitsi tietysti jos sitä ei ole yhtään niin kohta kone hajoaa eikä näin käy ollenkaan. Paisuntasäiliössä nestemäärän pitääkin olla aika alhaalla jos moottori on kylmä, eikä säiliötä pidä täyttää piripintaan.

Joku ilmavuoto lienee todennäköisin tai tyhjäkäynninsäätömoottorin vika.

• CoroIIapappa

HUpunpuppua nuo "tyhjäkäynninsäätömoottorit" moottorin TYHJÄKÄYNTIHÄN
      on liika kovaalla. Seokset laihalla ja sillon tutun remonttimiehen antaman sisäpiirisen tiedon mukaan joko ilmaa vähennetään tai bensaa lisätään seoksessa.
      Bensan lisäys tapahtuu ohjelmoimalla tietokonetta antamaan rikkaampaa seosta.
      Käännä virta päälle mutta älä käynnistä moottoria, kytkin pohjaan, vaihde paklille ja radioon 100.4 MHZ lukema.
      Välillä virta pois ja odota 10 secuntia.
      Sitten virta päälle vaihde kakkoselle ja käännä radioon 103 Mhz.
      Nyt voit sammuttaa virran ja laittaa vaihde vapaalle.
      Homma hanskasa

• Anonyymi

Vettä bensassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vettä bensassa

Aloittajan aivoissa liikaa kusta.

• papan eno

Juu kannattaa tehä niinku pappa sanoo, ilmiselvät laihan seoksen tunnustusmerkistöt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2908
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      49
      2298
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1664
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      56
      1189
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe