Mies petti minua ja toinen nainen tuli raskaaksi. Olen tätä sirkusta katsonut 1,5 vuotta ja pikkuhiljaa rupeaa voimat olemaan loppu. Käyn teapiassa. Nyt eron korvilla mies haluaa että muutan kylälle ja lapset kulkee viikko mulla viikko hällä. Mut en halua jäädä lähelle katsomaan tuota nuoren parin onnea. en koskaa eheydy jos jään. haluan muuttaa lähikaupunkiin ja lapset tulisivat mun luo. mutta mies ei siihen suostu. Olen niin henkisesti väsynyt että annanko lapseni vain suosiolla hänelle ja minä tapaan heitä joka toinen viikko. Minä olen niin rikki. En jaksa enää isompia ponnisteluja huoltajuudessa.
olenko huono äiti jos jätän lapseni isälle?
176
6878
Vastaukset
- .......
Voit tietenkin tehdä niinkin, jos siltä tuntuu.
Kuinka kaukana kaupunki on. Ei ex voi estää muuttamasta sinne.
Minkä ikäisiä lapset ovat? Itseä ihmetyttää tuo muutteluun pakottaminen lapsilla. Kenen etua oikeasti ajetaan 50/50 systeemissä. Vanhanaikainen joka toinen viikonloppu on mielestäni parempi. Oli se lähi kumpi hyvänsä. En ainakaan itse nauttisi kodin vaihtumisesta viikoittain.
Tee katkeruudelle jotain. Pyri siitä aktiivisesti eroon ja mieti etukäteen miten käyttäydyt ja mitä sanot tavatessanne. Itse käyttäydyin kylmästi, mutta kohteliaasti. Ei kannata haukkua tai huutaa. Pidin mahdollisimman vähän yhteyttä, mutta kiinni aina kaikista sopimuksista.- oikeutta ei saa
MItes käyttäydyt . Kaiken jälkeen lapsi oireili jatkuvasti ja vielä 3 vuoden kuluttua käytettiin psykiatrialla-----mitäs tulikaan lopputulos -----suositeltiin lapselle pitää puhua isästä hyvää----miksi helv...takia kaiken sen kärsimyksen jälkeen. Pääsi eroon miehestä, sai lopulta yksinhuoltajuuden. Vielä ilkiää spykiatri esittämään pitää viikottain puhua lapselle hyvää isästä ja pitää isään yhteyttä. Äidillä on uusi hyvä avomies, lapsi normaa ja tulee hyvin toimeen myöskin koulussa----nyt pitäis ryhtyä rikkomaan tätäkin perhe elämää. Isällä on lapsia eri naisten kanssa kolme. Mitä teki sossu, alensi äidin saamaa elatusmaksua---vaikka lapsi kuluttaa enmmän harrastusten myötä. Näin pelataan Kuopiossa. Riita tapauksissa älkää koskaan ottako asianajajia samasta kaupungista. Rikolliset saavat valita valtion laskuun huippu asianajajat, opiskelija ja työtön ei ole mahdollisuutta moiseen.
- isä
Ihan samalla tavalla se vaihtuu viikoittain myös joka-toinen-vkl -systeemissä.
- 356
oikeutta ei saa kirjoitti:
MItes käyttäydyt . Kaiken jälkeen lapsi oireili jatkuvasti ja vielä 3 vuoden kuluttua käytettiin psykiatrialla-----mitäs tulikaan lopputulos -----suositeltiin lapselle pitää puhua isästä hyvää----miksi helv...takia kaiken sen kärsimyksen jälkeen. Pääsi eroon miehestä, sai lopulta yksinhuoltajuuden. Vielä ilkiää spykiatri esittämään pitää viikottain puhua lapselle hyvää isästä ja pitää isään yhteyttä. Äidillä on uusi hyvä avomies, lapsi normaa ja tulee hyvin toimeen myöskin koulussa----nyt pitäis ryhtyä rikkomaan tätäkin perhe elämää. Isällä on lapsia eri naisten kanssa kolme. Mitä teki sossu, alensi äidin saamaa elatusmaksua---vaikka lapsi kuluttaa enmmän harrastusten myötä. Näin pelataan Kuopiossa. Riita tapauksissa älkää koskaan ottako asianajajia samasta kaupungista. Rikolliset saavat valita valtion laskuun huippu asianajajat, opiskelija ja työtön ei ole mahdollisuutta moiseen.
En ikinä puhunut lapselle mitään isästä. Osaahan se isä itsekin kehua itseään. Meillä oli todella hirveä suhde silloin ennen eroa, joten kyllä lapsi olisi varmaan huomannut valehtelun. En tosin haukkunutkaan.
- uyhb
isä kirjoitti:
Ihan samalla tavalla se vaihtuu viikoittain myös joka-toinen-vkl -systeemissä.
Paitsi ei jatkuvasti. Pitäisi antaa lapsellekin rauha. Eihän kukaan aikuinenkaan muuta joka toinen viikko.
et oo jos aattelet omaa vointiasi ja hoidat sen hyvin voi lapsetkin paremmin ja eron jälkeen on hyvä muuttaa kauemmas niin parantuu nopeammin. Joka toinen vkon loppukin riittää tuskin uus rouva haluaa katrasta vaivoikseen.
Munki isä meni paarii muijas kanssa ja jätti mut yksin nukkumaa ni pääsin takasi äitille- Lapsen etu ensin.
uyhb kirjoitti:
Paitsi ei jatkuvasti. Pitäisi antaa lapsellekin rauha. Eihän kukaan aikuinenkaan muuta joka toinen viikko.
Ihan totta. Se viikko-viikko-systeemi on äärettömän stressaavaa lapselle.
- lohtua
Voimia sisko. Olet kovilla. Yritän antaa täältä kaukaa, tilannetta tuntematta hyviä neuvoja. Jos lapset ovat alle 7-vuotiaita, heidän on parempi äidillä. Koululaiset voivat arvostaa kovasti sitä, että koulu, kaveripiiri ja harrastukset säilyvät. Yli 12-vuotiailla on oikeus itse toivoa/päättää kummalla vanhemmalla asuvat.
Ota aikalisä. Muutat sinne lähikaupunkiin - aivan oikein. Eheytä itseäsi kaikin keinoin (paitsi viinalla). Otat nyt oman jaksamisesi, omat toiveesi ohjenuoraksi n:o 1. Mies ei niihin kuulu enää mitenkään, pidä hänet pois elämästäsi (etäisyys auttaa). Älä tapaa miestä, puhelimessa vain välttämätön lasten käytännön asioista. Kaikki muut utelu- tai käännytyspuheet - luuri korvaan. Älä rupea tekstareita ja sähköposteja lukemaankaan, heti poisto jos käyvät henkilökohtaisiksi tai manipuloiviksi. Et ole eksmiehen omaisuutta. Hntä kiinnostanee lasten huollossa vain päästä mahdollisimman halvalla, ilman elarreita, siinä hänen motiivinsa!
Eli siis, lastenvalvojalle ilmoitat olevasi juuri nyt niin rikki miehen tekojen takia että et halua vielä päättää kummalle lapset pysyvästi asettuvat asumaan. Vuoroviikkoa et halua ja piste. Jos toinen vanhemmista ei halua viikko-viikko-systeemiä, sitä ei edes oikeudessa voida määrätä noudatettavaksi.
Mielestäni ihan järkeenkäypää että menette lapset kotonaan isällä toistaiseksi väliaikaisella sopimuksella-systeemiä nyt aluksi. Jos jokin aikaraja sovittava niin vaikkapa 1.6. tai 1. 7.-14 asti näin. Näkisit heitä joka toisen viikonlopun. Jos sekä sinä että lapset haluatte, syksyksi he voisivat muuttaa luoksesi kaupunkiin. Mies ei saa sanella muutatko vai et kaupunkiin, valmistele muutto itse häntä kuulematta. Et ole huono äiti, uskon että kaikki järjestyy vielä parhain päin sinullekin.- exän virhe
joo...ei kannata jättää väliaikaisesti lapsia isälle, siis se on käytännössä sitten lopullinen ratkaisu! ei asuinpaikkaa siinä vaiheessa hevillä vaihdeta. ota lapset nyt mukaan, vaikka salaa. jos ne haluat luoksesi asumaan. käräjäoikeuskaan ei tule asiaa muuksi muuttamaan vaikka ex hakisi lähihuoltajuutta. tämä on nähty! mutta jos jätät lapset..sinne ne jää! pystytkö äitinä elämään sen asian kannsa, nähden lapsia joka toinen vkloppu. minä en pystyisi!! tsemppiä!!
- viuviuviu
ÄLÄ POISTA VIESTEJÄ MISTÄÄN!!! Tallenna ihmeessä kaikki viestit, jos alkaa nälvimään sun muuta, on sitten mustaa valkoisella!
JA äiti voi olla hyvä äiti vaikka oisi et-äiti, mutta kuten tuolla joku sanoi, tahtoo vissiin päästä halvalla, mutta ei se kauaa sitä lapsi-rumbaa jaksa...pieni vauva tulossa ja kaikkee, evvk kutren ennen sanottiin!
Tsemppii! - vanhempi2
Huhuu! Ei se 12-v lapsi noin vain voi päättää kummalla asuu.
Miten ihmeessä Suomessa luullaan tuollaisia.
Minulla on omakohtaista kokemusta.
Lapsia kuullaan vain siinä tapauksessa, että ollaan menossa oikeuteen hakemaan "oikeutta". Jos lasta kuullaan muussa tapauksessa, tulee siihen saada suostumus molemmilta vanhemmilta.
Jos lapsi itse haluaisi mennä kuultavaksi last.valvojalle, ja toinen vanhempi sitä ei halua, silloin kukaan ei tee mtn, ja lapsen ääni jää kuulematta.
Eikö oo mukavaa kun lasten oikeudet toteutuvat... - Ohnou
exän virhe kirjoitti:
joo...ei kannata jättää väliaikaisesti lapsia isälle, siis se on käytännössä sitten lopullinen ratkaisu! ei asuinpaikkaa siinä vaiheessa hevillä vaihdeta. ota lapset nyt mukaan, vaikka salaa. jos ne haluat luoksesi asumaan. käräjäoikeuskaan ei tule asiaa muuksi muuttamaan vaikka ex hakisi lähihuoltajuutta. tämä on nähty! mutta jos jätät lapset..sinne ne jää! pystytkö äitinä elämään sen asian kannsa, nähden lapsia joka toinen vkloppu. minä en pystyisi!! tsemppiä!!
Salaa.... :D
Jo ollaan niin niin epäaikuisia.
Tiedätkö, ettei niitä noin vain voi salaa viedä.
Ne on sossut perässä.
Sinne lapset jäävät, missä on heidän osoitteensa, ellei siitä yhdessä vanhempien kesken olla toisin sovittu.
Huh tätä keskustelua! - mielipidike
Hyvä yritys "lohtua",
mutta niin se vain menee, että sinne lapset tulevat jäämään,
mihin ne aluksi jäävät asumaan.
Kokemusta on.
Sen jlk sossu katsoo, ettei ole tarvetta muuttaa lasten olosuhteita,
eikä alkaa riepottelemaan heitä mihinkään. Ymmärrän pointin.
Tosin alkajaa ymmärrän enemmän kuin hyvin.
Kaamea tilanne, ja voimia tarvitaan.
Mutta, kävi miten kävi, emme me ketkään elä samanlaisia elämänvaiheita täysin.
Jokaisella oma elämä, miksi siis vertaat itseäsi muihin.
Todellakin voit olla hyvä äiti, parempi kuin moni muu, vaikka lapsesi olisivatkin isällään. Tiedän muutaman tapauksen, jossa näin on.
Äidit todella symppiksiä, rakastavat ja huoltavat lapsiaan, vaikkakin vähemmän kuin isät. Ajattele asiaa ennen kaikkea lasten näkökulmasta.
Miten heidän kasvu kärsii siitä jos ovat isällään?
Jos he saavat hyvän kasvualustan, kuuntelevaa aikuista, ja huolehtijaa,
miksi murehtisit. LOPETETAAN JO NÄMÄ ÄITIMYYTTI-jutut! - ......
mielipidike kirjoitti:
Hyvä yritys "lohtua",
mutta niin se vain menee, että sinne lapset tulevat jäämään,
mihin ne aluksi jäävät asumaan.
Kokemusta on.
Sen jlk sossu katsoo, ettei ole tarvetta muuttaa lasten olosuhteita,
eikä alkaa riepottelemaan heitä mihinkään. Ymmärrän pointin.
Tosin alkajaa ymmärrän enemmän kuin hyvin.
Kaamea tilanne, ja voimia tarvitaan.
Mutta, kävi miten kävi, emme me ketkään elä samanlaisia elämänvaiheita täysin.
Jokaisella oma elämä, miksi siis vertaat itseäsi muihin.
Todellakin voit olla hyvä äiti, parempi kuin moni muu, vaikka lapsesi olisivatkin isällään. Tiedän muutaman tapauksen, jossa näin on.
Äidit todella symppiksiä, rakastavat ja huoltavat lapsiaan, vaikkakin vähemmän kuin isät. Ajattele asiaa ennen kaikkea lasten näkökulmasta.
Miten heidän kasvu kärsii siitä jos ovat isällään?
Jos he saavat hyvän kasvualustan, kuuntelevaa aikuista, ja huolehtijaa,
miksi murehtisit. LOPETETAAN JO NÄMÄ ÄITIMYYTTI-jutut!No lapsethan asuvat nyt äidillään, joten sinne kai heidän nyt sitten pitää jäädä.
- johanna5
exän virhe kirjoitti:
Äidin on aina niin itsekeskeisiä! Mitä jos mies veisi lapset salaa mennessään?? Miten äidillä olisi oikeus varastaa lapset mieheltä yhtään sen enempää kuin miehellä äidiltä?? Tässäkin viestissä oikein tiivistyy naisten narsistisuus kun kyse on lapsista. Miehelle on aivan yhtä rankkaa nähdä lapsiaan vain joka toinen viikonloppu! Ette te ämmät ole yhtään sen tärkeämpiä!
- lis
viuviuviu kirjoitti:
ÄLÄ POISTA VIESTEJÄ MISTÄÄN!!! Tallenna ihmeessä kaikki viestit, jos alkaa nälvimään sun muuta, on sitten mustaa valkoisella!
JA äiti voi olla hyvä äiti vaikka oisi et-äiti, mutta kuten tuolla joku sanoi, tahtoo vissiin päästä halvalla, mutta ei se kauaa sitä lapsi-rumbaa jaksa...pieni vauva tulossa ja kaikkee, evvk kutren ennen sanottiin!
Tsemppii!Yleensähän sen nälvimisen hoitaa nainen. Naiset aina valittaa että miehet ei ota vastuuta eikä välitä lapsistaan, sitten kun mies haluaakin lapsen pitää itsellään niin sitten syytetään että on vain lapsilisien perässä. Ainahan mammat väittää ettei lapsilisillä herroiksi eletä, no heti muuttuu ääni kellossa kun se onkin mies joka ne rahat saa. Eikä mammoilla ole ikinä mitään luottoa siihen että mitäpä jos se mies osaakin hoitaa ihan hyvin lapset ja perheen?? Mutta jos ei mies hoida niitä lapsia justiin niinkuin nainen tahtoo niin heti on huono isä. Ei voi kun nauraa mammojen itsekeskeisyydelle!!
- ........
johanna5 kirjoitti:
Äidin on aina niin itsekeskeisiä! Mitä jos mies veisi lapset salaa mennessään?? Miten äidillä olisi oikeus varastaa lapset mieheltä yhtään sen enempää kuin miehellä äidiltä?? Tässäkin viestissä oikein tiivistyy naisten narsistisuus kun kyse on lapsista. Miehelle on aivan yhtä rankkaa nähdä lapsiaan vain joka toinen viikonloppu! Ette te ämmät ole yhtään sen tärkeämpiä!
Eikö se isä muuttanut pois?
- Aina heikommassa asemass
exän virhe kirjoitti:
Sä kirjotat ihan ku isä olis jotenki vähemmän vanhempi, kuin äiti. "Vaikka salaa..." tää jätettyjen äitien mies viha on ihan käsittämätöntä. Mulla ja mun exällä kun on erimielisyyttä jostain lapsiin liittyvästä asiasta ja kun siitä loppujen lopuks päästään yhteisymmärrykseen, ni alkaa se vanhojen kaivelu. Sen lisäks keksitään vähän siihen päälle, ni saadaan itsensä niin kiihdyksiin että peruu asiat mitkä sovittu! Niillä vanhojen kaivelulla ja keksityillä jutuilla pystyy sit oikeuttamaan kusipäisyytensä! Lapsilla ei niin väliä, kunhan pääsee ite sanomaa viimesen sanan ja käyttämään sitä valtaa kun äiti on lähivanhempi. Äiti mm myöntänyt että lapsilla tasapainoisempaa ja parempi olla minun luona, mutta ei kuulemma ikinä suostu siihen että lapset olisi minulla enemmän...
- mun ajatukset
Ei kannata, jos et halua luopua lapsista. Lapset annetaan yleensä äidilleen. Voit suostua tuohon vuorotteluun, tai sitten sopia että lapset ovat esimerkiksi joka toinen viikonloppu lomat (paitsi jotain yhteistä lomaa) isän luona. Mieti itse miten on paras.
- iskä
miten niin lapset annetaan äidille? mihin perustat väitteesi?
- ...........
iskä kirjoitti:
Vauva ikäiset annetaan yleensä äidille, koska äiti on hoitanut enemmän. Suurin osa vanhempainvapaan ja kotihoidontuen käyttäjistä on äitejä.
En tarkoita sitä, että jompikumpi olisi parempi. - äidille
iskä kirjoitti:
Koska mies halusi lapsia toisen naisen kanssa. Eikä rehellisesti eron jälkeen vaan pettämällä.
- Näin se vaan menee..
Ja kuka vielä väittää että erossa edes nyt "uusien tuulien" puhaltaessa lapsen etu on ensimmäisenä????
Meinaan vain että kun aloittajakin mietiskelee tyyliin "annanko lapset isälle vai en?"
Aloittaja kuten me kaikki muutkin asiosta tietävät tiedämme että äitylillä on peruserossa se päätösvalta lapsen lähivanhemmasta ja etävanhemman tapaamisista.
Naisvaltainen sossutanttojen armeija yhdistettynä kuntien/valtion rahapolitiikkaan antaa äitylille kaiken päätösvallan, lasten edusta&parhaasta riippumatta... - entäpä?
Näin se vaan menee.. kirjoitti:
Ja kuka vielä väittää että erossa edes nyt "uusien tuulien" puhaltaessa lapsen etu on ensimmäisenä????
Meinaan vain että kun aloittajakin mietiskelee tyyliin "annanko lapset isälle vai en?"
Aloittaja kuten me kaikki muutkin asiosta tietävät tiedämme että äitylillä on peruserossa se päätösvalta lapsen lähivanhemmasta ja etävanhemman tapaamisista.
Naisvaltainen sossutanttojen armeija yhdistettynä kuntien/valtion rahapolitiikkaan antaa äitylille kaiken päätösvallan, lasten edusta&parhaasta riippumatta...Mikä olisi sinun ehdotuksesi tilanteen ratkaisuksi?
- isä
........... kirjoitti:
Vauva ikäiset annetaan yleensä äidille, koska äiti on hoitanut enemmän. Suurin osa vanhempainvapaan ja kotihoidontuen käyttäjistä on äitejä.
En tarkoita sitä, että jompikumpi olisi parempi.»Vauva ikäiset annetaan yleensä äidille, koska äiti on hoitanut enemmän.»
Yleensä ehkä onkin, mutta ei suinkaan aina. Eka puoli vuotta lapsen syntymästä minä hoidin vain illat ja viikonloput, toisen puolivuotta yksin lähes täysin.
Eli älä nyt aina yleistä. - ........
isä kirjoitti:
»Vauva ikäiset annetaan yleensä äidille, koska äiti on hoitanut enemmän.»
Yleensä ehkä onkin, mutta ei suinkaan aina. Eka puoli vuotta lapsen syntymästä minä hoidin vain illat ja viikonloput, toisen puolivuotta yksin lähes täysin.
Eli älä nyt aina yleistä.Yleensä on yleensä,ei aina. Jos katsot tilastoja, niin huomaat minun olevan oikeassa. Jos sanoisin noin olevan aina, niin silloin yleistäisin.
- pukki
iskä kirjoitti:
Ainakain tässä tapauksessa tällainen kypsymätön huorapukki ei lapsia ansaitse
- jebajee
iskä kirjoitti:
tilastoihin! lapset jäävät yleensä äidille, täytyy olla jonkinsortin poikkeus että isälle.. näin se on.
- ....................
iskä kirjoitti:
tilastoihin. Etsi itse tuoreempi lähde. Tilastokeskuksella on jotain, mutta en saanut tilastoa auki. Tuon perusteella ei pelkästään vauva-ikäisiä, vaan kaiken ikäisiä laitetaan äidille, ellei lapsi ole tarpeeksi vanha sanomaan mielipidettä.
http://www.yvpl.fi/media/yhden-vanhemman-perheet-tilastoina/ - .......
.................... kirjoitti:
tilastoihin. Etsi itse tuoreempi lähde. Tilastokeskuksella on jotain, mutta en saanut tilastoa auki. Tuon perusteella ei pelkästään vauva-ikäisiä, vaan kaiken ikäisiä laitetaan äidille, ellei lapsi ole tarpeeksi vanha sanomaan mielipidettä.
http://www.yvpl.fi/media/yhden-vanhemman-perheet-tilastoina/Niistä vanhemmista lapsistakin suurin osa haluaa olla äidin kanssa.
Sen tasa-arvoisen vanhemmuuden pitäisi olla selviö jo ennen eroa, ei eron jälkeen. - niinaliina
pukki kirjoitti:
Ainakain tässä tapauksessa tällainen kypsymätön huorapukki ei lapsia ansaitse
Niin ja se lapsilleen isää mollaava hullu kanako ansaitsee?? Minä en tiedä kumpi näistä ihmisistä on parempi tai pahempi. Et säkään voi tietää millaisen maanpäällisen helvetin tuo nainen on saattanut miehensä elämästä tehdä.
- ..........
niinaliina kirjoitti:
Niin ja se lapsilleen isää mollaava hullu kanako ansaitsee?? Minä en tiedä kumpi näistä ihmisistä on parempi tai pahempi. Et säkään voi tietää millaisen maanpäällisen helvetin tuo nainen on saattanut miehensä elämästä tehdä.
No etpä tiedä sinäkään mollaako äiti isää ja millainen isä on ollut parisuhteen aikana.
- tasa-arvo :)
Ethän sinä voi teidän yhteisiä lapsia omia! viikko ja viikko kuulostaa ihan järkevältä jo lapsienkin kannalta! onneksi laki on jo muuttunut siinä määrin että naiset eivät yksin sanele noita asioita :) olisit ollut arvoisesi ja sellainen kuin tapasitte! nyt miehellä asiat paremmin, ja lapsetkin voi varmasti paremmin. kasva aikuiseksi ja anna ex miehesi jatkaa elämää.
- entäs lapsi?
Tasa-arvoa ehkä vanhemmille, mutta entäs lapsi? Tiedän, että on paljon lapsia, jotka elävät kahdessa kodissa. Minun lapseni menee isällensä joka toinen viikonloppu ja erikseen sovitusti muulla ajalla ja tietenkin lomat ja matkat sovitaan erikseen. Jo tämä järjestely tuntuu lapsesta monesti raskaalta. Hän useimmiten haluaisi olla kotona. Lähtö pitää aina valmistella hyvissä ajoin, että lapsi osaa asennoitua lähtemiseen. Yleensä hän on tyytyväinen, jos meneminen peruuntuu. Vaikka erosta on vuosia, niin edelleen lähtö tuntuu lapsesta raskaalta. Onneksi lapsen isä ei lähtenyt taistelemaan oikeudessa, se olisi ollut raskasta. Valitessaan eron hän jätti lapsen suosiolla luokseni asumaan, pidimme yhteishuoltajuuden ja sovussa sitten aina olemme neuvotelleet tulemiset ja menemiset.
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxf
entäs lapsi? kirjoitti:
Tasa-arvoa ehkä vanhemmille, mutta entäs lapsi? Tiedän, että on paljon lapsia, jotka elävät kahdessa kodissa. Minun lapseni menee isällensä joka toinen viikonloppu ja erikseen sovitusti muulla ajalla ja tietenkin lomat ja matkat sovitaan erikseen. Jo tämä järjestely tuntuu lapsesta monesti raskaalta. Hän useimmiten haluaisi olla kotona. Lähtö pitää aina valmistella hyvissä ajoin, että lapsi osaa asennoitua lähtemiseen. Yleensä hän on tyytyväinen, jos meneminen peruuntuu. Vaikka erosta on vuosia, niin edelleen lähtö tuntuu lapsesta raskaalta. Onneksi lapsen isä ei lähtenyt taistelemaan oikeudessa, se olisi ollut raskasta. Valitessaan eron hän jätti lapsen suosiolla luokseni asumaan, pidimme yhteishuoltajuuden ja sovussa sitten aina olemme neuvotelleet tulemiset ja menemiset.
#Tuntuu lapsesta monesti raskaalta"
Joo - moni saa lapsen näkemään asian sillä tavoin. Oletko varma ettei tuo ole ollut sinun asenteesi?
Ja onhan se raskasta, kun arki rikkoutuu kesken kaiken. Jos elettäisiin isän kanssa arkeakin, niin vaihdos olisi toinen juttu.
Eli 2 viikkoa ja 2 viikkoa, silleen. Ja joustaen lapsen ehdoilla toki. Joustoon kuuluu, että elinympäristö ei vaihdu - asutaan kyllin lähekkäin.
Lapselle tulee vaiheita, jolloin ei millään viitsisi. Mutta se isä kuitenkin on tärkeä.
Eivät ne vihanneksetkaan mene ihan vikisemättä kaikilta lapsilta...
Mutta sopu tässä asiassa on se tärkein. - viuviuviu
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxf kirjoitti:
#Tuntuu lapsesta monesti raskaalta"
Joo - moni saa lapsen näkemään asian sillä tavoin. Oletko varma ettei tuo ole ollut sinun asenteesi?
Ja onhan se raskasta, kun arki rikkoutuu kesken kaiken. Jos elettäisiin isän kanssa arkeakin, niin vaihdos olisi toinen juttu.
Eli 2 viikkoa ja 2 viikkoa, silleen. Ja joustaen lapsen ehdoilla toki. Joustoon kuuluu, että elinympäristö ei vaihdu - asutaan kyllin lähekkäin.
Lapselle tulee vaiheita, jolloin ei millään viitsisi. Mutta se isä kuitenkin on tärkeä.
Eivät ne vihanneksetkaan mene ihan vikisemättä kaikilta lapsilta...
Mutta sopu tässä asiassa on se tärkein.no mietippä itte, jatkuvaa ramppaamista paikasta toiseen, ne on niitten aikuisten koteja, ei lasten!
JOS kaikki mewnisi oikein, LAPSET asuisivat yhdessä paikassa ja VANHEMMAT ramppais vuoroviikoin, lapsilla ois pysyvää ja aikuiset sais juosta, kuinka kauan viitsisivät! - Ritvaruusu
entäs lapsi? kirjoitti:
Tasa-arvo,
Viikko-viikko on ihan ok, mutta toisen asuinpaikkaa ei voi sanella. Tässä tilanteessa minusta naisen tulisi päästä muuttamaan sinne kaupunkiin. Mies voi muuttaa perässä, jos ei jaksa kuljettaa lapsia joka aamu kylältä kaupunkiin. - Sölwplfaålgk
viuviuviu kirjoitti:
no mietippä itte, jatkuvaa ramppaamista paikasta toiseen, ne on niitten aikuisten koteja, ei lasten!
JOS kaikki mewnisi oikein, LAPSET asuisivat yhdessä paikassa ja VANHEMMAT ramppais vuoroviikoin, lapsilla ois pysyvää ja aikuiset sais juosta, kuinka kauan viitsisivät!Mulla oli pienenä kaksi kotia. Rampattiin ihan koko perhe, ellei äidillä ollut viikonloppu vuoro. Silloin hän jäi kaupunkiin viikonlopuksi. Ei ollut mitään ongelmia kellään. Eli ei se välttämättä ole nimen omaan se rakennuksen vaihto tai tavaroiden pakkaaminen, jotka muodostavat ongelmia.
- meemupeemu
viuviuviu kirjoitti:
no mietippä itte, jatkuvaa ramppaamista paikasta toiseen, ne on niitten aikuisten koteja, ei lasten!
JOS kaikki mewnisi oikein, LAPSET asuisivat yhdessä paikassa ja VANHEMMAT ramppais vuoroviikoin, lapsilla ois pysyvää ja aikuiset sais juosta, kuinka kauan viitsisivät!Kyllä koteja voi olla kaksi. Se on vain asenne kysymys ja muotoutuu lapsen asenteeksi aikuisten kautta. Jos Äiditkin arvostaisivat lastensa isiä ja heidän kotejaan ja kykyä olla lasten kanssa, niin kyllä lapsikin menisi mielellään isän luokse, eli toiseen kotiin.
- lemmu
Ritvaruusu kirjoitti:
Tasa-arvo,
Viikko-viikko on ihan ok, mutta toisen asuinpaikkaa ei voi sanella. Tässä tilanteessa minusta naisen tulisi päästä muuttamaan sinne kaupunkiin. Mies voi muuttaa perässä, jos ei jaksa kuljettaa lapsia joka aamu kylältä kaupunkiin.ai mites se tasa-arvo tässä toteutuu?? Loogisinta olisi jos molempien vanhempien pitäisi asua sillä paikkakunnalla, jossa eron tullessa asuttiin. Millä logiikalla käänsit tän niin että isän pitää ruveta ravaamaan?? Se ravaa joka muuttaa tai sitten ravataan puoliksi. Taidat ritvaruusu olla tyhmä kana.
- minävaan
Älä tee sitä, kadut lopun elämäsi!
Itse jätin lapset isälle vuodeks (siis että hän oli lähivanhempi ja itse etä) i ja muutin hetkeksi lähikaupunkiin kun sain sieltä töitä ja uuden kodin. Sopimus oli suullisesti että tuon ajan jälkeen saan lapset itselleni ja hän kuljettaa tarvittaessa hälle.. ei antanut lapsia enää tuon jälkeen.. Nyt taistellaan ja itse olen todella masentunut ja väsynyt tästä rumbasta.. Mieti kaksi kertaa mitä teet, se vaikuttaa lopun elämääsi sinuun ja lapsiin.- niinmutku
minävaan ja muut, ei kannata tehdä kahdenkeskisiä suullisia "herrasmies"sopimuksia. Kaikki paperille mustaa valkoiselle ja molempien nimet alle lastenvalvojan todistaessa.
Jos tilanne on se että jompikumpi ei halua sitoutua sopimuksen sisältöön niin sitten ei allekirjoita mitään vaan vaatii paremman sopimuksen.
Myös väliaikaiset, ajankohtaan xx ulottuvat sopimukset, jonka jälkeen ne on tarkistettava, ovat myrskyisissä perhekriiseissä varmaan hyviä. - namana
Ja miten isän masennus olisi ollut jotenkin vähemmän ikävää jos sinä olisitkin saanut lapset itsellesi. Aina jompaankumpaan sattuu, eikä se ole itsestäänselvyys että sen pitäisi olla isä joka eniten kärsii..
- drtghgh
Kunnioittavaa kun et vain riistä lapsilta isää kuten monet tekee, tosin se onkin pettäjien tapa, ei kunniallisten tapa. Suomalainen systeemi suosii äitejä ja yleensä on lähes varmaa, että lapset saa vaikka, ei haittaa vaikka olisi väkivaltainen narkkari.
Kannattaa keskustella lasten kanssa mitä he haluaisivat tehdä, jos vain ovat tarpeeksi isoja.- lapsia siellä täällä
mutta tässä tapauksessa, MIES päätti haluta lapsia toisen naisen kanssa ja perustaa uuden perheen. Eli kuka se pettäjä on?
Äidinkö pitäisi loppuelämän hännystellä samassa kylässä eikä pysty jatkamaan elämäänsä (lapsiensa kanssa). Yhteishuoltajuus mutta tässä tapauksessa jos äiti muuttaa pidemmälle lapset kuuluvat minun mielestä äidille ja isä tapaa lapsia sovitusti. - liisimiisi
lapsia siellä täällä kirjoitti:
mutta tässä tapauksessa, MIES päätti haluta lapsia toisen naisen kanssa ja perustaa uuden perheen. Eli kuka se pettäjä on?
Äidinkö pitäisi loppuelämän hännystellä samassa kylässä eikä pysty jatkamaan elämäänsä (lapsiensa kanssa). Yhteishuoltajuus mutta tässä tapauksessa jos äiti muuttaa pidemmälle lapset kuuluvat minun mielestä äidille ja isä tapaa lapsia sovitusti.Ai sullako on varmaa yhden käden tietoa siitä että nainen ei koskaan tehnyt mitään vääryyttä miehelleen?? Jos mies lähtee avioliitosta niin yleensähän se tarkoittaa että liitto oli syystä tai toisesta huono. Ja sitähän ei voi tietää vaikka nainen olisi ollut juonitteleva, hullu, väkivaltainen, alkoholisoitunut valehtelija..
- huoltaja1
Sinun pitää tehdä päätös nyt lastesi kannalta. Jos on joku puolen vuoden määräaikainen sopimus, jossa lapset asuvat isällä, on tätä tilannetta vaikea muuttaa.
Itse en kannata ollenkaan vuoroviikkoasumista, koska sen verran olen näiden lasten kanssa työskennellyt, ettei juurikaan kukaan siitä reissaamisesta tykkää. Se on tietysti VANHEMMILLE hyvä ratkaisu, ei lapsille. - Yh ja Äiti
Miehellä ei, tuon jälkeen, ole minkäänlaista oikeutta sanella sinulle, missä asutte. Ponnistelut(?) huoltajuudesta eivät ole sellaisia, ettet niitä jaksaisi, usko pois. Jos välinne ovat tuossa jamassa, ei viikko-viikko ole mikään suositeltu vaihtoehto. Asioiden ja teidän yhteydenpitonne pitää toimia, että voitte hoitaa lasten asioita.
- suomalainen tyttö
En antaisi lapsia kenenkään vieraan naisen kasvatettavaksi.
Aloittaja luovuttaa. Yhden kerran sen jaksaa tehdä. Tein sen. Ei ollut helppoa. Mies ei maksanut, ei käynyt katsomassa kun vasta viiden vuoden jälkeen tuli jouluna kännissä vinoilemaan.
Ei hän halunnutkaan lapsia mukaansa, teki pojan intiaaninaisen kanssa, joka sitten lopetti itsensä 18 vuotiaana.
Meidän tytöistä kasvoi hyviä naisia, äitejä ja uratkin ovat hankittu, ei minun, mutta omilla varoillansa ja työllä opiskelun ohella.
Toisessa aviossa hyvä mies, joka rakasti kaikkia lapsia, minun ja meidän.
Isä saa käydä katsomassa, saa luoksensa, mutta kun hän ja uusi vaimo saavat lapsia, teidän jäävät toisiksi. Ei kannata paeta toiseen kaupunkiin. Pidä lapsesi ja yksi päivä kun he tulevat luoksesi lapsinensa ja olet mummo ja isomummo, saat olla ylpeä, että jaksoit.
Tulin mummoksi 34 vuotiaana.- Näin se vaan menee..
Nimimerkki suomalainen tyttö on selvästi ottanut siideriä kaksin käsin tai napsinut jotain hallusinaatiojyviä kun noin sekavia höpöttelee.... ;)
(kuinka vanha tuo intiaaninainen oli pojan synnyttäessään kun teki itsarin 18 kesäisenä?) ;) - Äly hoi
Jep. Eipä se yläpää sitten kehittynytkään :D. Sukuvika on kun suksi ei luista, mutta jokin muu luistaa jonnekin, kun mummona jo 34-vuotiaana, hehhehhh
- dgdtt5dii
Näin se vaan menee.. kirjoitti:
Nimimerkki suomalainen tyttö on selvästi ottanut siideriä kaksin käsin tai napsinut jotain hallusinaatiojyviä kun noin sekavia höpöttelee.... ;)
(kuinka vanha tuo intiaaninainen oli pojan synnyttäessään kun teki itsarin 18 kesäisenä?) ;)missäs olit bilsan tunnilla, nainen voi olla sukukypsä jo kymmen vuotiaana!
- tiitti
Ei ole yhtään sen kummempaa että sinä annoit lapsesi vieraan miehen kasvatettavaksi. Vieras se sinun uusi äijäsi oli lapsesi oikealle isälle. Yhtä suuri oikeus on lastesi isällä ja tämän uudella vaimolla lapsiinne. Huomaan ettet ole kovinkaan älykäs, kun et kykene tuon vertaa asettumaan entisen miehesi tilanteeseen. Eipä ihme että lastesi isän tekee mieli sinulle vinoilla, kun sinä olet luultavimmin tehnyt hänen elämästään painajaisen. Olet selvästi katkera, ja kostanut sen exällesi lastesi kautta.
- 7´16
Ap, hoida itsesi kuntoon, se on paras mahdollinen vaihtoehto myös lastesi kannalta. Sinun itse on päätettävä käytännön ratkaisut, mutta hyvä äiti olet kun olet hyvä äiti, ja paras mahdollinen äiti olet kun voit itse hyvin, eli se ei ole mielipidekysymys. Tutustu sellaiseen kuin Alkuajatukseen, siitä saat varmasti apua itsesi hoitamiseen, googlaa ja käy katsomassa.
- NAARAS LEIJONA
Älä luovu lapsista,tulet sitä ikäsi katumaan,taistele kuin naarasleijona pennuistaan,saat kyllä voimaa jokaiselle päivälle sen minkä tarvitset.
Se että miehesi petti,teki todella pahoin sinua kohti,tosi julmaa,mutta muista minkä ihminen jättää taaksensa,sen eestään löytää,eli ei varmaan ex miehelläsi aikanaan tule hyvin pyyhkimään.
Tiedän että taistelu lapsista on hermoja raastavaa ja hyvin raskasta ja sattuu luihin ja ytimiin ja sydämmen raastaa vereslihalle,tiedän.Toivon vaikka ei varmaankaan ole aluksi helppoa,mutta jospa voisit kuitenkin asua jossakin miehesi lähellä lastesi tähden jotta heillä olisi isä lähellä sillä se merkitsee heille paljon ja myös isälle vaikka petturi onkin.Vaikka aluksi tuntuu vaikealta heidän onnensa katsella,muista se kyllä kestää aikansa,mutta tulee aika jolloin se ei enään satuta ja silloin olet vapaa nauttimaan elämästäsi,usko vaan sellainen aika tulee.Mutta jos lapsistasi luovut,on sydämmessäsi tyhjä paikka ja sitä ei mikään täytä.Toivon että asiasi järjestyisi ja voisit elää lastesikanssa tasapainoista elämää.Meitä on monia,moonia joilla on sama kohtalo kuin sinulla.Olemme hengissä ja onnellisia lastemme kanssa,lujasti on taisteltu ja voitto saatu.Tsemppi halit sinulle,taistele - osta oikeutta
Et saa enää ikinä huoltajuutta sen jälkeen.
Se voittaa jolla on kalliimpi lakimies...Ja tämän takia sulla
on tonneja säästössä..Tällaisia tilanteita varten muunmuassa. - Surullista luettavaa
Päiväkodissa lapsissa näkyy häiriökäyttäytyminen erittäin hyvin. Vanhempien luo vaihto tapahtuu perjantaisin päiväkodissa, siellä on lapsen tavarat ja vaatteet seuraavaksi viikoksi. Ainut pysyvä paikka monella lapsella onkin päiväkoti ja turvallisimmat aikuiset myös. Surullista mutta totta etteivät vanhemmat kasva aikuisiksi.
- mava
yksi pysyvä koti josta visiitit toiselle vanhemmalle paras :). Samaa mieltä, näkyy :/
- Voimia
Ota lapset ja muuta lähikaupunkiin. Jätä mennyt taaksesi. Elele rauhallisesti lasten kanssa, päivä kerrallaan ja ole Itsellesi armollinen.
- JMK86
Rakas aloittaja, älä anna periksi. Pidä lapset, ne tuo paljon iloa elämään ja muutakin ajateltavaan kaiken paskan eskellä. Itsekkin miltei saman kokenut, mutta aika parantaa haavat
- vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Lapsia pitää tehdä ja sitten eron sattuessa tapella. Kyllä on kamalaa nuorten parien elämä nykyisin, eikä kukaan oikeesti ajattele lapsia. Onneksi täältä pääsee kohta pois, ettei tarvii tämmösiä juttuja enää lukea eikä kuulla. Onnea teille kaikille nykypäivän pareille, olkaa itsekkäitä älkääkä ajatelko lapsianne. Kyllä yhteiskunta hoitaa heidät
- Mies R
Yleisesti sanon, että tilanteessa jossa kummatkin vanhemmat ovat henkisesti terveitä eikä kummallakaan ole kontollaan rikoksia, päihderiippuvuutta tai taipumusta väkivaltaiseen käytökseen, on pienten lasten etu saada aktiivisesti äidin hellyyttä. Kouluikäisten kohdalla lapsille on merkityksekästä, että kaverit säilyvät ja koti on se koti jossa on kasvettu. Mielestäni se kumpi lähtee suhteesta on myös velvollinen ymmärtämään tämän. Lähtiä voi järjestää itselleen uuden kodin läheltä jolloin yhteishuoltajuutta puoliksi eli kahden kodin mallia voi harkita. Mikäli suhteesta lähtijä muuttaa pidemmälle voinee hän tyytyä näkemään lapsia joka toinen viikonloppu. Aina tilanne ei kuitenkaan ole näin mustavalkoinen, mutta lasten etua on syytä painottaa.
- mava
Asia puhetta,kannatan :)
- suomalainen tyttö
Vastaus nimimerkille, Näin se vaan menee....
Poika oli 18 vuotias kun hirtti itsensä.
En juo siideriä, enkä ota asperiniä vahvempaa.
Myös Leijona merkissä syntynyt.
Hyviä vastauksia edellä. Kiitos, oli ilo lukea. - ei huono äiti
Itse jätin lapset aikanaan isän luokse..mikä oli hyvä ratkaisu kun olin itse työtön.
Tosin meillä ei ollu mitään kolmois draamaa avoerossa....mua vaan jotenkin ahdisti olla siinä suhteessa. lapset oli alottanu ekaluokan sinä syksynä kun sanoin muuttavani pois...olin joulun vielä lasten ja exän luona..alku keväästä muutin pois.
Lapset(kaksoset) oli sillon 8v...eron jälkeen olen käynyt lasten luona ja olut vklopun tai viikonkin kerralla heidän luona... aina kun se rahallisesti on ollut mahdollista. Exän kanssa sovittiin tapaamisista ja lastensuojelu vahvisti meidän keskinäisen sopimuksen...onneksi sain kk sitten tötä ja rahatilanne helpottuu itselläni.
Hyvin Exä on lasten kanssa pärjänny. :) - suomalainen tyttö
Kirjoitin vastauksen , Näin se vaan menee, niin ei mennyt perille.
Et ymmärtänyt, kuka oli 18 vuotias.
Juon juuri kahvia ja söin jugurtin.- tyrt65
sori mutta siitä jutusta ei käynyt selville, kuka hirtti itsensä.
"Ei hän halunnutkaan lapsia mukaansa, teki pojan intiaaninaisen kanssa, joka sitten lopetti itsensä 18 vuotiaana. "
Ihan kumpi vaan. vaan. Pilkun jälkee pitäisi olla ...ja poika lopetti...
- oikeus jota ei ole
Tämän maan oikeislaitos ja soossuämmät ovat toiselta blaneelta tulleet. Vastaavassa tapauksessa, jopa nämä viisaat ihmiset suosittelivat ja jopa vaativat äitiä kertomaan isästään hyvää ja pitään yhteyttä isään. Isä särki lapsen leikkikalut, pakoitti pinen lapsen itkien aina nukkumaan pimeään huoneeseen. Runteli äidin auton, ajoi moottorivenelölä humalassa, paikalla polisiit ja ambulanssi, uhkasi omaa serkkuaan puukolla, joutui putkaan. Repi kattorruunut irti, särki sterot, heitteli puhelimet ikkunaan.
Mitä teki käräjäoikeuden tuomari (nainen) äidin syy. Isä on ihan kunnollinen ja kaikki rötestelyt ovat menneet vanhaksi. Todisteita ei juuri ollut, särki kameran jossa oli kuvat huoneista.
Mitä teki asianaja, ensin uhosi kaikkea oikeutta, lopputulos suosittelija kutsua isä kylään. Mitä teki sossun ämmä, ei suostunut ottamaan isän allekirjoitusta vastaan lapsen yksinhuoltajuuden siirrosta äidille.
Käytettiin lisäksi 4 asianajaa, kaikkilla sama konsepti , äidille ei oikeudenkäynti maksa mitään. Kaikkiin olis ollut utomari yhteydessä puhelimitse ja vaatinut kääntymistä isän puolelle. Oikeudessa , yksi isän todistaja teki väärän valan--tuomarei ei reakoinut mitenkään. Määrättiin isälle tapaamisoikeudet, lapsi vietiin puoliväkisin isän mukaan.Kerran oli kateissa puolipäivää, soitto poliisille-ei kuulu heidän toimialaan, soitto lastensuojeluun---eivät kerkiä selvittämään tälläistä asiaa, heillä päivystää vain kaksi ihmistä.
Tehtiin valitukset asianaja liittoon - tulos ei aihetta, vaikka oli selvä sopimuspeli äitiä vastaan. Valitus oikeuskanslerille---ei ottanut kantaa koko asiaan.
Asianajaien laskut ja kulut äidille vastoin asianajajien lupausta n. 20 000 e, asianajat kertoivat maksuttomasta oikeuden käynnistä todistajien läsnä ollessa.
Kaikki tämä farssi tapahtui Kuopiossa. Valitus hoviin, olisi maksanut ja lähikaupungissa oleva tuomari , kertoi , ettei kannata valittaa, oli saanut taustatietoa hovista minkälainen päätös tulee olemaan. Joten ketjua olisi pitänyt jatkaa korkeimpaan oikeuteen. Lisäksi olsi pitänyt tehdä rikoslilmoitus 4 asianajaa ja tuomaria vastaan. Kaikki olivat äitiä vastaan. Joten voidaan taas kerran todeta normaali kansalainen ei oikeutta saa---rikolliset suojellaan. Ihmeellistä on käräjätuomarit työskentelevät käräjillä sekä hovissa, sukulaiset ovat asianajajina ja laamanneina. Piiri pieni pyörii ja kansakärsii- oh my gudness
Kun lukee tuota vainoa, minkä olet tehnyt, niin luottamus oikeulaitokseen senkun vahvistuu.
- missä?
oh my gudness kirjoitti:
Kun lukee tuota vainoa, minkä olet tehnyt, niin luottamus oikeulaitokseen senkun vahvistuu.
Vainoa?
- paska teko
Jos TODELLA haluat antaa lapset isälle, niin anna. Ehkä se uusikin näkee elämän realiteetit sen jälkeen, isästä puhumattakaan.
- miisaliisa
Ehkäpä isä on täysin selvillä elämän realiteeteista ja tietää pystyvänsä hoitamaan lapset hyvin. Ehkäpä uusi nainen onkin erittäin ihana ja fiksu ja todella loistava lasten kanssa, niin omien kuin uuden miehensä lastenkin kanssa. Petetyillä mammoilla tuntuu olevan aina tuo itsepetos siitä että uusi nainen on hirveä eikä osaa olla lasten knssa ja ex miehestä tulee varmasti onneton. Olette säälittäviä..
Et tarvitse miehen lupaa muuttoon. Hän on aloittanut uuden elämän, niin tee sinä samoin.
- kyynel
Vastaus on tietysti: kyllä olet. "Paljon puuttuu jos isä puuttuu, mutta kaikki puuttuu jos äiti puuttuu".
- ...
Haista sinä...! Aloittaja EI OLE HUONO ÄITI.
- Kids first
Ei hyvää päivää!! Nyt järki mukaan. Lapset, toistan lapset (ymmärsitkö!!!!) ovat tärkeintä. Et sinä tai miehesi jne. Ajattele heidän hyvinvointia ja ota itseäsi niskasta!
Kadut myöhemmin syvästi, jos nyt itket silmät päästä mokoman miehen takia. Lapset ja heidän hyvinvointi on tärkeintä! Miehiä ja naisia tulee ja menee, mutta lapset ovat syyttömiä ja valitettavasti niin usein sijaiskärsijöitä.
Rauhaa ja rakkautta kaikille maailman lapsille! - satutettu4
älä missään tapauksessa vie isältä lapsia.hehän ovat syyttömiä koko juttuun moni äiti manipuloi lasten isää lastensa kustannuksella kyllä lapsilla on oikeus isään sekä äitiin sopikaa asiat siten että ne ovat lasten parhaaksi,muistakaa lapset eivät ole pelinappuloita joilla voi satuttaa toista osapuolta..
- haihai
nimenomaan, miehen pitäisi nyt lopettaa oman syyllisyytensä piilottaminen lapsista tappelun alle ja myöntää virheensä ja tukea, ei rikkoa entistä vaimoaan yhtään enempää, ellei halua lapsille psyykkisiä kärsimyksiä jo muutenkin koettelevasta tilanteesta. pettäminen, ero ja uusi vosu ovat KOKO PERHEEN ONGELMA, ei vain aikuisten asia.
- lissukissu
haihai kirjoitti:
nimenomaan, miehen pitäisi nyt lopettaa oman syyllisyytensä piilottaminen lapsista tappelun alle ja myöntää virheensä ja tukea, ei rikkoa entistä vaimoaan yhtään enempää, ellei halua lapsille psyykkisiä kärsimyksiä jo muutenkin koettelevasta tilanteesta. pettäminen, ero ja uusi vosu ovat KOKO PERHEEN ONGELMA, ei vain aikuisten asia.
Olet katkera ja säälittävä. Uusi nainen tuskin on vosu, vaan onnellinen tuore äiti joka elää omassa onnellisessa uusioperheessään. Tähän uusioperheeseen ei ole miehen exällä mitään sananvaltaa, se ei ole hänen perheensä.
- katkeran lapsi
Päästä katkeruudesta irti keinolla millä hyvänsä. Katkeroitunut äiti on todella myrkyllinen lapsien kannalta, usko minua minä tiedän.
Kirjoita kirje miehellesi. Kirjoita siihen kaikkea mitä mielessäsi liikkuu, hauku vaikka viimeiseen helvettiin jos siltä tuntuu mutta lopuksi kirjoita kirjeeseen isolla "MINÄ ANNAN SINULLE ANTEEKSI". Sen jälkeen polta kirje. Itse olen kokenut tämän yhdeksi hyväksi vaihtoehdoksi päästää irti omien erojen kohdalla..
Tsemppiä tulevaan, sulla on nyt varmasti elämäsi vaikeimmat ajat. Mutta sä selviät. Kevät tulee, aurinko rupeaa paistamaan. Sä saat oman kodin ja järjestelet oman elämäsi juuri niinkuin sinä haluat. Joskus vielä löydät uuden rakkauden.
Toivon sulle ja sun lapsille kaikkea hyvää.- Näikin voi käydä
Unohda koko juttu. Eli leiki että lapset kuolivat auto-onnettomuudessa. Silloin tälläinen lyhytkin viikonloppu tapaaminen silloin tällöin tuntuu aivan ihmelliselle etuoikeudelle etkä varmasti tunne ketään kohtaan katkeruutta vaikka tämä miehesi nykyinen tosi lapset luoksesi.
- pidä neuvosi
Mitäs anteeksi antamista tuossa on, pääsee tollasesta huoripukista eroon ja asiat on miehen taholta riitatilassa. Ainut on että mies jättäisi entisen vaimonsa ja lapsensa rauhaan eikä yrittäisi viedä mielenterveyttä lastensa kasvattajalta.
- yksinuoriäiti
Mielestäni aikuisten tulisi olla aikuisia joka tilanteessa. Vaikeissa eroissa ja uusissa suhteissa lasten hyvinvointi jää usein huomioimatta. Vanhemmat kiistelevät lasten huoltajuudesta lasten mielipiteistä ja hyvinvoinnista huolimatta. Mielestäni paras tilanne olisi kunkin asianomaisen pohtia sitä, millä resursseilla (psyykkisillä ja maallisilla) pystyy kasvattamaan lapsiaan. Lapsille, jotka ovat kasvaneet sekä äidin, että isän kanssa MOLEMMAT vanhemmat ovat tärkeitä, ja useimmiten lasta sattuu kuulla pahaa toisesta vanhemmasta. Aikuisten tulisi pystyä puhumaan keskenään vähintäänkin lastenvalvojan välityksellä ja ratkaista paras mahdollinen huoltaja lasten kannalta...
Ei kannata kilpailla siitä, kumpi olisi parempi, eikä ainakaan viedä lapsia kiusatakseen toista! Ollaan kaikki yhdessä aikuisia ja jaksetaan huomiseen ! - täti immeinen
Mitä tuohon sanoo miehen uusi nainen? Tuskin haluaa leikkiä äitiä kolmelle noin tiuhaan tahtiin kuin mitä isä luulee. Oman esikoisen saaminen on hänellekin niin iso juttu että miehen entisen liiton lapset voivat olla liian kova pala. Hänelle saattaa hyvinkin riittää yksi vkl per kuukausi.
Myös exäsi ja sinun lapsille voi olla liian suuri pala purtavaksi nähdä, kun heidän isänsä hoivaa toisen naisen kanssa hankittua uutta vauvaa - hylkäämisen tunteet voivat nousta rankasti pintaan.
Kysypä lapsilta positiiviseen sävyyn, että "mitäs tykkäisitte jos muutetaan toiseen paikkaan. Isää ja uutta sisarusta ei tarvitse hylätä, kyllä te saatte tavata mutta meille kaikille voisi tehdä hyvää kun vaihdettaisiin paikkaa."
Lapset ei automaattisesti ole muutoksia vastaan. Vuoroviikottelu olisi varmasti rankkaa ja käsitys siitä mikä on se oma koti, hämärtyy varmasti.
Nyt on kaikkien kolmen aikuisen oltava järkeviä. Nyt sinun on oltava vahva. Jos et tunne olevasi sataprosenttisen valmis elatusvelvollisen asemaan, älä sitten luovuta lastenne huoltoa isälle.- Näinkin voi käydä.
Eli vahva ei kannata olla se vaan kuluttaa voimia. Kaikki voimat kannattaa käyttää siihen että kun joskus lapsiaan näkee nauttii joka hetkestä.
- raakku
Oletpa pahanilman lintu.
Kyllä meille isillekin jokainen lapsi on yhtä rakas. Miehillä, toisin kuin täti immeisellä, rakkaus ei vähene jakamalla vaan kasvaa. - täti immeinen
raakku kirjoitti:
Oletpa pahanilman lintu.
Kyllä meille isillekin jokainen lapsi on yhtä rakas. Miehillä, toisin kuin täti immeisellä, rakkaus ei vähene jakamalla vaan kasvaa.No kylläpä oli yksikoikoinen käsitys! Älä arvostele toista kirjoittajaa jos et pidä kirjoituksesta tai mielipiteestä, se on kypsymätöntä.
Missään kohtaa en väitä olevan isänrakkauden puutetta, luepa uudestaan niin näet minun puhuvan jaksamisesta. En jakamisesta.
Et kai voi olla niin itsekäs isänä, ettet ymmärrä naisen tunteita kun esikoinen syntyy. Etkö pysty kuvittelemaan edes, kuinka suuri asia se on naiselle?
Se vie aina voimia myös fyysisesti, joten nainen on kovan paikan edessä kun samaan aikaan pitäisi tehdä tuttavuutta ja asettua äitipuolen asemaan miehensä lapsille.
Etkö pysty kuvittelemaan miehen lasten tunteita kun näkevät isänsä toisen naisen ja lapsen kanssa? Katsotkohan silloin maailmaa ruusunpunaisten lasien läpi?
Lastentarhassa työskenetelevänä näkee surullisen paljon eroperheiden lapsia, joilla kaikilla ei mene hyvin uusien sisarusten ilmaannuttua. Yhtäkkiä pieniltä edellytetään täydellistä sopeutumista uusiin perheenjäseniin.
Mielestäni se on lasten ala-arvioimista.
No et ole huono äiti sehän on jo vahvuutta kun pystyt myöntään mihin sun voimat riittää ja ei sua mikään voima voi pitää paikassa jossa et halua enään olla ja yksin omaan sinä tiedät et onko lasten isä hyvä/turvallinen vanhempi teidän lapsille ja kirjoituksesta päätellen tarvitset aikalisän elämään ja itsesi uudelleen löytämiseen t.Yh-isä
- Etä-äiti
Nimenomaan. Hyvä äiti myöntää ja ymmärtää tuon kaiken. Ja ap on sellainen. Eli vastaus: Et todellakaan ole huono äiti.
- lasten oikeus
Hei. Suosittelen että kertoisit koko tarinasi lastensuojelulle. Lapsilla on oikeuksia myös. Siellä katsotaan mitkä asiat on lasten kannalta hyvä. Heidän isä tietää vain mikä on hänen oikeus mutta hän polkee lasten oikeus omansa alle. Voimia sinulle
- Lähi-isänäkin
Isä on ölapsille aivan erinomainen vaihtoehto.
Tutkimuksia ei ole paljoan, mutta ne, mitä on tehty kertovat ettei isän lähilapset menesty ainakaan huonommin koulussa tai elämässä ylipäänsä.
YH isä löytää helpommin uuden suhteen kuin YH äiti, joten lapsilla on paremmat mahdollisuudet kahden vanhemman perhe-elämään - molempien luona.
Taloudellisesti on järkevää, että lapset menevät sen luo, joka tienaa paremmin. Se parantaa vähemmän tienaavan mahdollisuuksia edetä uralla. Onhan se kuitenkin niin, että lapset - niin kivoja kuin ovatkin - heikentävät hetkellisesti urakehitystä.
Koska lapset meidän lakien mukaan voivat saada vain yhden kodin, niin sen on oltava jompi kumpi. Se, joka se ei ole, ei ole huonompi- Koulut käynyt
On se jännä tuo miesten tarve tuoda aina esiin:
"Taloudellisesti on järkevää, että lapset menevät sen luo, joka tienaa paremmin. Se parantaa vähemmän tienaavan mahdollisuuksia edetä uralla."
Tuolla mitalilla kun on toinenkin puoli. Se paremmin tienaava kun voi olla niin työhönsä sidottu että lapset olisivat kuitenkin vähän väliä sen köyhemmän elatusvelvollisen luona.
Paremmat mahdollsiuudet uralla etenemiseen? Entäs jos se koulutus ja ura on jo siinä, ammattiala vain ei ole esim. johtajatasoa?
Jotenkin toit mieleen että sen köyhemmän on syytäkin "edetä uralla" jos meinaa selvitä elatusvelvollisuudesta samaan aikaan kun se paremmin ansaitseva saa ne lapsilisät ja verovähennykset lapsista, elatusmaksukin tulee samaan aikaan. Eli niinkuin rahaa rahan luo? - huupaa
"YH isä löytää helpommin uuden suhteen kuin YH äiti"
Eh....mitähän tähän nyt sanois :D Ei mun kumppanin löytämiseen oo kyllä millään tavalla vaikuttanut se, että lapsi oli ennestään. Muutamaa tuli treffattua ja ehdokkaita olis ollu enemmänkin. Mun näkökulmasta naiset saa lähes aina valita markkinoilta, miehillä taas vaikeampaa.. ei siihen nykyaikana vaikuta se, onko lapsia vai ei..
Mun ex-mies on taas sooloillu naisjuttujensa kanssa, onhan niitä vuosien varrella löytyny...ja löytyny...monta! Yksikään ei vaan oo jääny, vaikka moni on meinannu. Oma kokemus on kyllä se, että valita saa ja yhtä korkeat kriteerit mulla on kuin ennen esikoistakin. Itseäni sinänsä kehumatta, olen kaunis, hoikka, suhteellisen fiksu ja tasapainoinen ihmisenä. En tarkoittanut mainostaa itseäni, mutta voihan olla, että ylipainoisella tai luonteeltaan negatiivisella on sitten vaikeampaa.. - Jep,jep...
huupaa kirjoitti:
"YH isä löytää helpommin uuden suhteen kuin YH äiti"
Eh....mitähän tähän nyt sanois :D Ei mun kumppanin löytämiseen oo kyllä millään tavalla vaikuttanut se, että lapsi oli ennestään. Muutamaa tuli treffattua ja ehdokkaita olis ollu enemmänkin. Mun näkökulmasta naiset saa lähes aina valita markkinoilta, miehillä taas vaikeampaa.. ei siihen nykyaikana vaikuta se, onko lapsia vai ei..
Mun ex-mies on taas sooloillu naisjuttujensa kanssa, onhan niitä vuosien varrella löytyny...ja löytyny...monta! Yksikään ei vaan oo jääny, vaikka moni on meinannu. Oma kokemus on kyllä se, että valita saa ja yhtä korkeat kriteerit mulla on kuin ennen esikoistakin. Itseäni sinänsä kehumatta, olen kaunis, hoikka, suhteellisen fiksu ja tasapainoinen ihmisenä. En tarkoittanut mainostaa itseäni, mutta voihan olla, että ylipainoisella tai luonteeltaan negatiivisella on sitten vaikeampaa.."Itseäni sinänsä kehumatta" :D
- Katkera Marttyyri
Ettekö voisi ajatella suhdetta jossa asuisitte kaikki kolme samassa asunnossa. Voisit kuunnella, kun miehesi käy panemassa tätä naista ja hyväksyisit roolisi ikään kuin henkisenä vaimona joka tuo iloa ja onnea lapsille.. Voisi jopa toimiakin mikäli vain antaisit rakastavaisille mahdollisuuden...
- armon varassa
Siunausta ja paljon jaksamista sinulle ja perheellesi!!
- kamalia eukkoja
Siis on järkyttävää että kolmas voi rikkoa tositen perheen ja siitä pitää ex vaimon ja lasten kärsiä!! Aivan uskomatonta.
Älä ihmeessä anna lasten nähdä moista ihmistä, kääntää lapsetkin vielä sinua vstaan. Hyi kauhee....- Harmaan sävyt
Ei tuossa kerrottu että toinen nainen olisi rikkonut perheen. Valinta oli miehen oma.
Tiedän tapauksen, jossa nainen kohtasi elämänsä miehen, rakastui ja uskoi toisenkin rakastavan luotettavasti. Ei vaan tiennyt miehen olevan varattu. Suhde jatkui jopa puolitoista vuotta (!) niin, ettei mies jäänyt missään vaiheessa kiinni kaksoiselämästään.
Kun nainen sitten alkoi odottaa lasta, mies jätti. Mutta samaan aikaa oli miehen vaimo jo jonkin aikaa arvannut miehellä olleen toisen ja hän jätti miehensä, joka siis jäi yksin.
Elämä voi olla monisävyisempää kuin uskotkaan, ei pelkkää mustavalkoista.
- wattafa
Olet huono äiti, jos haluat lapset itsellesi vain kostaaksesi isälle. Tunnetko oikeasti, että lapset ovat onnellisempia ja saavat elämälleen paremmat alkuasetelmat sinun vai isän luona. Ei se tarkoita, että sinun pitäisi hylätä lapsesi vaan ajatella puhtaasti heidän parasta ja yrittää sopeutua siihen. Suunnittelit että muuttaisit lähikaupunkiin ja että lapset muuttaisivat mukanasi, johon isä ei suostu. Ei hän tietenkään suostu, jos menettää oikeutensa nähdä lapsiansa kuten aikaisemmin. Miten ajattelit lapsien koulun (jos ovat sen ikäisiä) järjestyvän jos muutat kauemmaksi ja lapset asuvat vuoroviikoin eri kodeissa?
- olehan hiljaa siinä
Mitä ihmettä? Mieshän tuossa haluaa itselleen kaksi naista eksän ja nyksän ja vaatii naista muuttamaan johonkin korpeen jotta saisi kaiken itsekkäästi itselleen, äläs nyt kääntele apina asioita väärinpäiten!!! Jos isukilla on hyvä auto hän voi käydä hakemassa yhteishuoltajuudessa olevat lapset luokseen ja palauttaa myös, ja äidillä on kyllä hyvinkin oikeus muuttaa kohtuullisen matkan päähän ja kun lapset hieman kasvavat vaikka kauemmaskin.
Kaikkea ei voi saada, kuten ei mies voi tässä pitää kiinni sekä vanhasta että perustaa uutta perhettä, vaikka on typeryyttään jättänyt kortsun käyttämättä. Melko toopeltahan tuo ukko vaikuttaa näin normaalin elämän vinkkelistä. - viljanaa
olehan hiljaa siinä kirjoitti:
Mitä ihmettä? Mieshän tuossa haluaa itselleen kaksi naista eksän ja nyksän ja vaatii naista muuttamaan johonkin korpeen jotta saisi kaiken itsekkäästi itselleen, äläs nyt kääntele apina asioita väärinpäiten!!! Jos isukilla on hyvä auto hän voi käydä hakemassa yhteishuoltajuudessa olevat lapset luokseen ja palauttaa myös, ja äidillä on kyllä hyvinkin oikeus muuttaa kohtuullisen matkan päähän ja kun lapset hieman kasvavat vaikka kauemmaskin.
Kaikkea ei voi saada, kuten ei mies voi tässä pitää kiinni sekä vanhasta että perustaa uutta perhettä, vaikka on typeryyttään jättänyt kortsun käyttämättä. Melko toopeltahan tuo ukko vaikuttaa näin normaalin elämän vinkkelistä.Sinä se idiootti näytät olevan. Mies haluaa pitää lapsensa, ei exäänsä. Hän ajattelee lastensa parasta koska haluaa että exä on lähellä lapsia. Erittäin hienoa ajattelua isältä!
- hyssyli
periksi ei koskaan kannata antaa..aina lasten edun mukaan..mikä se sitten liene onkin....
- mies vaan
Olet kyllä vaikeassa paikassa ja teitpä miten päin tahansa, niin johonkin varmasti sattuu. Kompromisseja on pakko tehdä.
Tuossa tilanteessa molempien aikuisten pitää olla niin kypsiä että siirtävät omat tarpeensa ja halunsa syrjään ja ajattelevat VAIN lasten parasta. Tähän tähtää lastensuojelulakikin, joka on aina lasten edun puolella.
Vaikka tuntuu pahalta, pitää sinun kovettaa itsesi ja kestää. Miehestäsi et tule pääsemään kokonaan eroon, teillä on yhteiset lapset.
Ajan myötä tuo varmasti helpottaa ja sinuakin joku päivä vielä naurattaa. Usko siihen. Elämä voittaa. Tsemppiä. - jepppeeee
Anna vain mies huolehtii kuitenki lapsista , sä saat sitten valittaa elämäsi kurjuutta suomi24:ssä . katso peiliin miksihän mies petti sua ??
- tbi
Joillajin on sellainen tapa, että pettävät.
- näinon
Ilmeisesti biologinen äiti saa käytännössä halutessaan aina huoltajuuden...jollei ole doku, narkkari tai seinähullu..Ja miksi mies uuden vauvansa kanssa ehtii/jaksaa eikä tietty teidän yhteiselle lapselle ole eduksi jos jää syrjään vauvan viedessä huomion ja voimat.
- riikkamiikka
Ydinperheessäkin on aivan normaalia, että vanhemmat lapset jäävät aluksi vähemmälle huomiolle kun tulee uusi lapsi, koska uudessa on niin paljon työtä. Ei ydinperheessäkään sen takia vanhoja lapsia kuitenkaan pois laiteta. Se on elämää ja kaikkien pitää siihen sopeutua. Exmammat vain usein ovat niin kateellisia exmiehelleen ja tämän uudelle vaimolle, että päättävät kostaa sen riistämällä mieheltä lapset. Exmammat karehtivat myös hyvin helposti uutta vauvaa ja sitä että heidän miehensä rakastaa jotain muutakin kuin heidän yhteisiä lapsiaan, että ajattelevat miehestä heti että hän on huono isä ja huomio enemmän uutta lasta.
- isän poika
Oikein teit. Kyllä isä on aina parempi huoltaja kuin joku masentunut yh-äiti.
- isän poika
Isälle vaan lapset siis !
- ei lutkamiehille
isän poika kirjoitti:
Isälle vaan lapset siis !
mutta isä on lutka ja vastuuton lapsi kun ei osaa kkäyttää edes kondomia pettäessään, nyt lentää uuteen pesään ja yhtäkkiä haluaakin entisen lapset uuteen perheeseen mutta säilyttää myös eks vaimon liekassa lähellään
- Iskä itsekin
Näin miehenä ja isänä olen sitä mieltä, että ex-miehesi on vastuuton häntäheikki eikä mikään mies, saati isän arvoinen puheittesi perusteella. Sehän tässä on lähtenyt huoraamaan ja tuhoamaan perheenne. Onko lapset todella ansainneet tällaisen isän? Melkein tuntuu, että olisi parempi pysyä heidänkin erossa moisesta katalasta petturista. Häneltähän he miesesikuvan tulevat omimaan.
Eli toivon voimia sinulle ja pitämään oman itsekunnioituksesi niin korkealla kuin voit. Puheittesi perusteella sinä et tosiaan ole tehnyt väärin vaan ex-miehesi.
Nykyään ihmisissä ei ole mitään kunniaa enää jäljellä. Miehet hyppivät toosasta toosaan ja naiset kikkelistä kikkeliin sitäkin enemmän (nykytutkimusten mukaan). Sitten sama vanha kuvio alkaa pyörimään. Ero tulee. Aletaan puhumaan kuinka aina ajatellaan lasten parasta (lähes poikkeuksetta äidit ja viranomaiset). Lapsen paras käytännössä toteutettuna on tässä maassa aina naisen (äidin) paras. Olen seurannut näitä tilanteita itse niin paljon vierestä. Katsonut kuinka isiltä viedään käytännössä oikeudet lapsiin eroissa aina. Yhteishuoltajuus on teoreettinen käsitys. Tasa-arvoista huoltajuutta ei näin yleistäen ole, jos lasten äiti ei sitä halua.
Olen nähnyt kuinka petturinaiset ovat viiletelleet vieraissa sängyissä, tulleet raskaiksi toisille miehille, isä siinä vaiheessa heivattu pihalle. Tämän jälkeen lapset viety pois isän elämästä, koska se on ollut lasten parhaaksi katsottua, että jäävät aina äidilleen. Olkoon nämä kuinka huoraavia ja juopottelevia porttoja vain isien ikävöidessä lapsiaan. Lapset saavat tavata sitten joka toinen vkl lapsiaan, että itse naiset pääsevät ryyppäämään.
Laitoin äsköiset kommentit juuri sen takia, ettei yksikään femakkoämmä tätä viestiä peukuta. Toiseksi sen takia, että katson tekstisi perusteella ex-miehesi olevan täysin tämän kaltainen pelkkä lutka (joksi kuvasin kirjoitukseni naisia) eikä mikään mies, jonka vuoksi ansaitsisi tämän kohtelun, minkä nuo syyttömät miehet joutuvat kärsimään. Joten oikeasti suosittelen sinulle, että käytä systeemiä hyväksesi samalla tavalla kuin nuo väärin tätä valtaa käyttävät lutkat tekevät. Sinun ex-miehellesi soisin tällaisen kohtelun, ja kaltaiseesi tilanteeseen joutuvien isien lasten äideille saman!
Aikaisemmin kommentoitiin: "pystytkö äitinä elämään sen asian kannsa, nähden lapsia joka toinen vkloppu. minä en pystyisi!! tsemppiä!!" Mieti sitä, sillä sinä olet säilyttänyt äitiyden arvokkuuden kun taas samalla miehesi on näköjään pelkkä huora, joka ei osaa pitää perheestään kiinni.
Aivan lopuksi: Olen itse siis isä, ja elän vaimoni (myös lasteni äiti) ja lasteni kanssa onnellisesti yhdessä. Yleistin ehkä asiaa enemmän naisiin, mutta omien kokemusteni pohjalta olen saanut todeta kuinka häikäilemätöntä naispuolisten ns. kavereitteni käytös on näissä erotilanteissa. En taas ole nähnyt ikinä miespuolista kaveriani, joka olisi samoin tehnyt. Systeemi ei toimi tässä asiassa suotuisasti miehille. Uskoisin omasta kaveripiiristäni tällaisia kusipäisiä miehiä samalla tavalla myös löytyvän, jos heille olisi naisten sijasta tuo asema suotu.
Aloittajalle kuitenkin paljon voimia, ja muista arvosi naisena ja äitinä! Ex-miehesi ei ole mikään mies; pelkkä huoripukki, joka ei ansaitse lapsiansa!
En ala nostamaan jalustalle niin miehiä kuin naisia. Totean vain, että suurin osa ihmisistä on itsekkäitä ja kypsymättömiä paskiaisia, joilla voi olla korkeasta fyysisestä iästään huolimatta vielä pitkä matka aikuisuuteen. Monet havahtuvat vasta kuolinvuoteellaan siihen kuinka ovat kuluttaneet elämänsä turhaan tärkeyteen ja maalliseen mammonaan, kun olisivat voineet kuluttaa sen lapsilleen ja ihmiskunnan kehitykseen.- Esa Mokki
Se, että toinen vanhemmista on katala puolisoaan kohtaan, ei tarkoita, että olisi huono isä/äiti. Jos lapsi rakastaa kumpaakin vanhemmistaan niin aivan sama, ketä vanhemmat käyvät naimassa ja olkoot miten lapsellisia hyvänsä keskenään. On älytöntä puhua lapsensa "ansaitsemisesta". Aivan kuin kyseessä olisi rangaistuskeino pettänyttä osapuolta kohtaan.
Tietysti, jos toinen on aivan juoppo narkkari ja kykenemätön hoitamaan edes itseään, niin ratkaisu menee paremman osapuolen hyväksi, mutta vanhempien pettämiset ja keskinäiset riidat eivät estä hoitamasta lasta hyvin.
Täytyy myös ottaa huomioon, että tässä keskustelussa on kuultu vain yhtä osapuolta. Äitiä. Hänen näkemyksiään asiasta. Totta kai kirjoitetaan itselle edulliseen tapaan. Pettämisen syyt ja miehen todellinen luonne on meidän tietämättömissä. - citi
Ei aikuisten parisuhteeseen liittyviä asioita saa kertoa lapsille. On erittäin vastuutonta yrittää kääntää lapset isäänsä vastaan sillä että tämä on pettänyt äitiä. Aivan yhtä vastuutonta olisi kertoa lapsille että äiti kiusaa ja haukkuu ja lyö isää aina kun lapsen menee nukkumaan. (tämä on vain esimerkki). Vanhempien suhteessa tapahtuvat asiat eivät kuulu lapsille. Vaikka isä tai äiti satuttaisi toisiaan kuinka paljon tahansa, on lapsille kuitenkin annettava mahdollisuus rakastaa isää isänä ja äitiä äitinä. Millainen puoliso isä on ollut, ei kuulu lapsille.
- elämä pilalla
Meillä toimitusjohtaja mies petti ja saatti toisen naisen raskaaksi.
Siitäkös soppa syntyi.
Tämä hyvä isä alkoi tehdä lapsen äidistä sukulaistensa kanssa täysin mielikuvituksesta tekaistuja lastensuojeluilmoituksia,kuten "syöttää lapselle nakkeja" tai "tänään lapsi syönyt ranskalaisia".Päiväkotimallisesta unirytmistä ei pidetä kiinni"Tai lapsen äidillä pyörivät lääkepurkit lattialla."Tai lapsen äidillä on skitsofrenia"Tai tämä on muutenvaan hullu tai kuulostanut oudolta puhelimessa".lastensuojeluun minusta äitinä tehtaili uusi kumppani ja lapsen isän sukulaiset 127 sivua ilmoituksia.
käräjäoikeuden päätös:2v lapsi isälle "synnyinkotiin".Opintotuella elävälle äidille elarit,tapaamiskustannukset ja pe-su tapaamiset joka toinen viikonloppu.2 viikkoa tämän jälkeen isä muuttaa lapsen kanssa 3h:n bussimatkan päähän.
Siinä jäivät sitten opinnot kesken ja otin työpaikan siivoojana.Kuukaudessa bussimatkojen ja laskujen jälkeen jäi käteen 120 markkaa kuukaudeksi.Toimeentulotuesta myönnettiin 20 markan avustus tapaamisviikonlopulle.Minula oli puhelinaika 10 min joka ke jolloin sain soittaa lapselle,mutta puhelut soitettiin ex anopin ja naureskelevien sukulaisten kuullen.Sitten isä muuttaa Keski-Eurooppaan ja tapaamiset keskeytyvät 5 vuodeksi.Sen jälkeen lapsi ei halua enään tavata äitiä.tapaamattomuutta on kestänyt nyt 14v.
Nykyään lähes täysi-ikäiseltä lapselta tulee meili joka kolmas vuosi ennen joulua.Yleensä tämä haluaa uuden tietokoneen.Isällä ei ole it pomona rahaa ostaa.Niinpä minä hankin tonnin yrittäjätuloistani.Viimeisin maksoi vajaa 900 euroa.Muuten yhteydenottoihini sekä isän että lapsen puolelta ei vastata.
Muita lapsia en ole enään hankkinut.
Pas tilanne?
Ehei...
Miehet ovat mul**uja!
Ja tämä tarina on tosi.
Oikeuslaitos ja lastensuojelu?=vessapaperia.- narsistiko?
Elämä pilalla- kirjoittajalle...No,miten tämän toisen kanssa tehty lapsi, onko exmiehesi tämän uuden kanssa perustanut perheen, vaan onko eronnut, vai pitänyt molempien liittojen lapset itsellään huollossaan?
- vastaanpa
narsistiko? kirjoitti:
Elämä pilalla- kirjoittajalle...No,miten tämän toisen kanssa tehty lapsi, onko exmiehesi tämän uuden kanssa perustanut perheen, vaan onko eronnut, vai pitänyt molempien liittojen lapset itsellään huollossaan?
Molempien liitojen lapset asuvat isällä...Eronnut on myös jälkeeni.
- älä höpäjä
et tietenkään muuta minnekään kylälle tulevan eks miehesi käskystä vaan teet niinkuin itsellesi sopii, taistele silti oikeuksistasi. uskoisin ettei kukaan voi estää muuttoasi lähikaupunkiin, jos kyse vain muutamasta sadasta kilometristä!!!!!
- tasa-arvo :)
näinon nimimerkille vastaukseksi: Ei se onneksi mene noin. olet femakko joka luulee olevansa lain puolella, mutta olen kanssasi samaa mieltä että pitää punnita vanhempien taustat…Isä on yhtä tärkeä kuin Äitikin, ja jokainen saa tehdä omansa elämisen eteen…mies ei ole vastuussa ensisen akkansa elämisestä eron jälkeen….
- samaa mieltä
"ja jokainen saa tehdä omansa elämisen eteen…mies ei ole vastuussa ensisen akkansa elämisestä eron jälkeen…"
Juuri näin!
Mutta kun tuossa aloittajan tarinassa mies nimenomaan yrittää määrätä ex vaimon elämää eikä anna tämän elää omaa elämää, kuten sinä kirjoitit mielipiteenäsi.
- kokemuksesta puhutaa
älä anna periksi lapsen huoltajuudesta.mene ja muuta toiseen paikkakuntaan ja aloita elämän rakentaminen siellä saat voimaa uudesta ympäristöstäsi,älä nuin helpolla anna periksi taistele huoltajuudestasi ja pidä se itselläsi sovi tapaamiset lasten suojelu viranomaisten kanssa . tuommoisella jätkällä ei ole mitään virkaa.usko vain että edestä päin löytäävät saat olla ihan varma .eikä hän voi sinua estää muuttamista älä anna pomputella itseäsi kerää sisua ja kuuntele omaa sisintäsi .kaikkea hyvää sulle ja voimia eteen päin
- Iskä
Aikoinani väsyin huoltajuuden taisteluun kun totesin ns. "lastenvalvojien" hoitavan vain äidin asioita. Aikoinaan käräjillä lapsi määrättiin isälle (siitä äidille sokki joka johti manibulointiin isän suhteen) lapsi oli isällä, kävi koulua ja menestyi... kun täytti 12v pääsi valitsemaan: Äiti kiva kaveri joka osti tupakatkin ja antoi hillomunkkia / isä antoi ruisleipää ja pisti hommiin ansaitakseen extrat. No, lapsi valitsi munkit jne. seurauksena: koulut jäi, pariin otteeseen huostaan otto jne.
Iskä on paska kun ei ymmärrä nuoren itsenäistymistä??? - kokenut minäkin
Kokemusta myös täällä... mies alkoi vieraissa käynnin kolme kuukautta häiden jälkeen. Vaati lasta itselleen perusteella, että olin huono äiti. ei mennyt äpi, lapsi jäi minulle. Vaihdoin paikkakuntaa ja aloitin uuden elämän. Älä missään nimessä luovu huoltajuudesta. Mene lastenvalvojan puheille. Apua tulee, kun sitä osaa hakea. Nyt olet uupunut, mutta joskus asiat onparemmin. voimia sinulle.
- Sotsi
Hmm.Lapset (lapsi?) ei käsittääkseni ole edes sinun..Eikä sinulla ole muita lapsia miehen kanssa???
Eli miten olet sotkenut itsesesi juttuun mukaan?
Äiti ja isä hoitaa omat tapaamisoikeutensa (ja maksunsa)...
Ehkä en ymmärtänyt jotain mutta, miehesi lapsella on jo kaksi huoltajaa, miksi olet työntänyt itsesi siihen väliin- huono suomi..
Sotsi-nimimerkki ei ymmärtänyt Aloittajan kirjoitusta. Aloittaja on exä. jolla on yhteisiä lapsia pettäneen miehensä kanssa. Miehen uusi nainen on raskaana ja odottaa tämän lasta. Siis mies on jättänyt perheensä ja perustanut uuden, ja vaatii, että entinen vaimo ja yhteiset lapset jäävät asumaan lähelle hänen uusioperhettään.
- voivoioi
haloo,monikohan nainen uskottelee omalla nallekarhulle että sä oot ton ihanan pikkuviikarin isä ja juoksee terapiassa itkemässä kun ei uskalla totuutta kertoo,tai ainakin on se mahdollisuus että ehdokkaita on useita isiksi,yritetään unohtaa mutta kun ei vaan voi.
- pysy asiassa
Enpä tiedä, mutta tässä tapauksessa ei ole kyse siitä.
- Jarrex
Ei .........! Täälä sitte käy vissiin ja vaan peukuttamassa katkerat naiset!
So se täysi fakta että suomessa sosiaali toimi on täysin vinoutunut suhteessa kenelle lapsi määrätään!
On aivan sama kuka pettää ja ketä, mutta joka ikisessä tapauksessa äiti on aina etusijalla huoltajuudessa (miten se voi olla)?
Tässäkin keskustelu janassa unohetaan täysin se LAPSI!
Elkää ny ....... unohtako että kummaalakin vanhemmalla pitäisisi olla 50/50 oikeus OMIIN LAPSIIN! Son iha v.sama mitä vanhemmat tekee aikuisten maailmassa kun vain ympäristö on lapselle paras!!!
Voisin kirjottaa vaikka aamuun asti, mutta ketään kuitenkaan enempää kiinnosta/ peukuttajat dissaa kuitenkin!... nimim. Nainen petti ja sai lapset vaikka lapset ite olisivat halunneetkin jäädä luokseni! ( oli sen verran feministi natsi sosiaali työntekijä/ Suomen paska muinaisjäänne joka suosii sitä jonka rinnasta maito tulee. )!!!- täti immeinen
JARREX on nyt täysin väärässä väitteessä, että molemmilla vanhemmilla on 50-50 oikeus lapsiinsa.
Laki nimenomaan puhuu lasten oikeudesta vanhempiinsa. Jos toinen vanhemmista on tilanteessa, jolloin lasten paras ei välttämättä toteudu esim. vkl-tapaamisissa, lapsi saa olla tapaamatta vanhempaansa.
Lex Erika on vahvasti muuttanut vanhempien oikeuksia laposiinsa vastoin lapsen tahtoa. Toivottavasti lasta myös aletaan kuunnella.
- mimic1
En luopuisi lapsista, en vaikka tuntuisi kuinka raskaalta ja ylitsepääsemättömältä tahansa. Entä sitten kun asiat alkavat järjestyä ja huomaat että haluat lapset takaisin, onnistuuko se enää, miten lapset siihen suhtautuvat?
Toisaalta nämä lapset voivat tuoda sinulle sitä kaivattua valoa ja sisältöä elämään, heistäkin saattaa tulla elämääsi eheyttäviä tekijöitä. - yksaiti
Minä luovuin lapsista, mutta kuinka ollakaan, mies huomasi aika äkkiä, että ei olekaa nniin herkkua pyörittää kolmea lasta harrastuksineen ja viellä uutta naita. Näin ollen kolmessa kuukaudessa lapset palasivat minulle ja tapaavat isäänsä joka toinen viikonloppu.
Moni vaatii lapsia itselleen, vaikka sitten kadutaankin.Kun antaa periksi aiemmin, niin exälle ei jää niin suuri katkeruus, että kostaa lapsilla vaan toiselle osapuolelle, vaikka ei välittäisi olla lähihuoltaja - Voimia!
Oletko nyt ihan varma, että paranet henkisesti hyvin sitten, jos et saakaan lapsia itsellesi? Laita nyt se terapeutti vaihtoon ja mene sellaiselle joka kannustaa jaksamaan. Lisäksi hyvä juristi. Vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta taistella, niin lopulta (toivottavasti) saat mitä haluat. Kaiva syävältä voimia jaksaa. Mieti millaisen kuvan lapsesi saa sinusta jos vain "annat" heidät pois, vaikkaki isälleen.
- Sinne meni
Vaimo petti koko pitkän suhteen ajan, mutta minä olin se voimakkaampi, joka rakasti lapsiamme ja halusin pitää perheen koossa, siksi en välittänyt.
Sitten kun lapset olivat jo isoja, annoin vaimolle kenkää, kyllähän se oli monta vuotta huuli pyöreänä, kun minä olin hoitanut koko huushollin ja lapset, eikä vaimorukka osannut edes pyykkikonetta käyttää uudessa kerrostaloluukussaan. - Tee näin
Anna lapset miehelle ja etsi parempi mies.
- KALLE KELLO
En sano, että huono äiti. Et ole ainoa joka on eron kokenut. Mutta ennenkaikkea teet sen virheen, minkä niin moni eropari tekee. Olet(te) unohtanut täysin lapset. Säälit vain itseäsi, minä minä... Mites lapset??
- olet paras äiti
Voi kauheeta! Jos kolmas rikkoo lapsiperheen niin et todellakaan sinä ole huono äiti etkä syyllinen!
Jos jätät lapset miehelle, heitstä tulee samanlaisia kun eivät näe normaalian elämää vaan petturuutta ja katkeruutta ja huonoa elämää. Älä jätä lapsia semmoseen elämään jossa eletään hälläväliä. - LAPSET ETUSIJALLE
Sehän on tutkittu juttu, että muuten äidillä ja joka toinen viikonloppu isällään (ja lomilla osa) on paras lapsen kannalta. Vuoroviikkosysteemi ei ole lapsen kannalta paras, johonkin pitää lapsenkin päästä juurilleen eli kotiin.
- Nähty on
Missä tutkittu, kuka tutkinut, missä tutkimustulokset!!!???
Nämä faktat pöytään ennen kuin aletaan faktana täyttä soopaa esittämään. Koti voi todella olla myös isän luona. Naiset vain ovat äitinä yhteiskunnan, ja erityisesti asennevammaisen, ammattitaidottoman sosiaalitoimen auttavien mekanismien piirissä kun on kyse isän suhteesta lapsiinsa erossa.
Normi on, että 98% tapauksissa isät kyykytetään vastoin tahtoaan ulos lastensa elämästä katkeran äidin toimesta sosiaalitoimen heiluttaessa tahtipuikkoa, käyttäen päätäntävaltaa olosuhdeselvitysten muodossa jota sillä ei ole, -ja lopulta asennevammainen käräjäoikeus naistuomareineen kumileimasimoi päätöksen, oikeusmurhan murhan muodossa. -Ja hups, ISÄ on poistettu kuivioista!!
Näin se suomessa on mennyt, mutta ei enää kauan. - täti immeinen
Nähty on kirjoitti:
Missä tutkittu, kuka tutkinut, missä tutkimustulokset!!!???
Nämä faktat pöytään ennen kuin aletaan faktana täyttä soopaa esittämään. Koti voi todella olla myös isän luona. Naiset vain ovat äitinä yhteiskunnan, ja erityisesti asennevammaisen, ammattitaidottoman sosiaalitoimen auttavien mekanismien piirissä kun on kyse isän suhteesta lapsiinsa erossa.
Normi on, että 98% tapauksissa isät kyykytetään vastoin tahtoaan ulos lastensa elämästä katkeran äidin toimesta sosiaalitoimen heiluttaessa tahtipuikkoa, käyttäen päätäntävaltaa olosuhdeselvitysten muodossa jota sillä ei ole, -ja lopulta asennevammainen käräjäoikeus naistuomareineen kumileimasimoi päätöksen, oikeusmurhan murhan muodossa. -Ja hups, ISÄ on poistettu kuivioista!!
Näin se suomessa on mennyt, mutta ei enää kauan.Voihan se olla toisinkin päin että isällä huoltajuus ja lapset äidillä joka toinen vkl.
Ei ole itsellänikään muistissa mistä haluamasi faktatiedo voi saada, ehkä Peruspalvelu- tai Sosiaali ja terveysministeriöstä ? Tässä nyt kumminkin jotain luettavaksesi:
http://olotila.yle.fi/perhe/lasten-kasvatus/lastenpsykiatri-vastaa/lapsen-vuoroasuminen-eron-jalkeen
Isien määrä yksinhuoltajina on Suomessa kasvussa ja syynä useimmiten äidin vuorotyön vaikeus sovitettuna lasten vaatimaan säännölliseen päivärytmiin, jonka saattaa päivätyötä tekevä isä paremmin järjestää. Moni eroperhe on valinnut näin tietäen yöhoitopaikkojen vähyyden. Yhteiskunnalla ei kuitenkaan ole varaa luopua vuoro/yötyötä tekevistä naisista (heitä on hyvin paljon mm. sairaaloissa) joten isän mahdollisuudet lastensa hoitamiseen ovat silloin parhaat.
Mitään automaatioita ei ole, ensin kuunnellaan perhettä.
- scarabeee
Kun minä ja exäni erottiin, poika oli silloin vähän alle 4v ja jäi isälleen koska itse olin henkisesti niin rikki ja minulla diagnosoitiinkin muutaman kk:n päästä 2-suuntainen mielialahäiriö. Avioliittomme oli ihan hajalla ja vääriä asioita tehty puolin ja toisin, mutta kummallakin oli se tärkein asia että lasta ei käytetä kiistakapulana. Ja nykyään meillä on erinomaiset välit, paremmat kuin naimisissa ollessamme eikä koskaan ole kiistoja tapaamisista ja puolin ja toisin puhutaan lapselle vain hyvää toisistamme. Ja sen näkee lapsesta - niin iloinen, sosiaalinen ja koulussa pärjäävä ekaluokkalainen kuin vain olla voi :) Et tosiaan ole huono äiti, mutta keskustelkaa exäsi kanssa kahdestaan hyvässä hengessä nuo pelisäännöt ja puhukaa muutenkin välinne selviksi. Se on kaiken a ja o. Katkeruus pilaa ennenkaikkea lasten elämän!
Hei Onneton äiti,
Kurja kuulla perhetilanteestasi ja siitä, että miehesi petti sinua. Tärkeintä nyt on edetä voimiesi mukaisesti. Huoltajuuskiistat vievät varmasti vähäisiä voimavarojasi. Monet kahden kodin perheet käyttävät nykyään tuota vuoroviikkosysteemiä. Lasten kannalta tietenkin olisi helpompaa, jos kodit tällöin olisivat lähekkäin. Näin kaveripiiri, hoitopaikat ja koulut olisivat lähellä (en tiedä minkä ikäisiä lapsia sinulla on). Mutta ymmärrän, että miehensä uuden perheen arjen seuraaminen ei tunnu houkuttelevalta.
Oletko käynyt keskustelemassa asiasta lastenvalvojan kanssa?
Et muuten ole huono äiti, jos päädyt siihen, että annat lapsen isälle yksinhuoltajuudenkin. Pyri turvaamaan itsellesi kuitenkin tapaamisoikeus, jos tällaiseen ratkaisuun päädyt.
Tukea saat myös oman seurakuntasi työntekijöiltä erityisesti diakonianviranhaltijoilta. Kannattaa rohkeasti ottaa yhteyttä.
Voimia sinulle uuteen elämänvaiheeseesi!
t. Maarit-pappi- järkevästi ajatellen
Ei se tapaamisoikeuden turvaaminen auta.Jos lasten isä on päättänyt että hänpä on nyt perustanut uuden perheen.Siihen ei se ex kumppani mahdu mukaan.
Jos isä nyt valittaa äidistä lastensuojeluun ja äiti kun käy terapiassa,se melko varmasti tarkoittaa sitä että lastenvalvoja suosittaa käräjäoikeudelle äidin etähuoltajuutta.
Etävanhemmalla on mahdottomuus valittaa mihinkään lasten tapaamisen mahdottomaksi tekemisestä.Papereissa epäilyttäväksi mollattu ei tule saamaan oikeutta itselleen.
Paras ratkaisu olisi että nainen ottaa nyt lapset sinne lähikaupunkiin ja kokeilee toimiiko.Jos ei toimi tai ei jaksa niin asiaa voidaan muuttaa myöhemmin.Nyt vuoroviikkoleikkimisellä ei ole mitään asiaa jos halutaan saada aikaan toimiva järjestely.Luultavasti vuoroviikkoasumisesta asia kuitenkin liukuisi suuntaan että äidistä oltaisiin tekemässä etä-äitiä.
Eikö kirkolla ole parempaa kommenttia liittonsa häväisseelle miehelle?
Luulin että ette suosi aviorikosta?
- Bethe best
Älä anna periksi. Sinä olet parempi roolimalli kuin pettävä aviopuolisosi ja hänen uusi naisensa. Mies joka tekee näin ei aidosti välitä perheestään. Pysy lujana ja näytä miehellesi sekä lapsillesi mikä on oikein tässä elämässä ja sinun hyvät elämän arvosi. Olet äiti. Voimia!
- äityli -70
kaikki järjestyy ihminen hyvä. älä kuitenkaan anna lapsia isälleen kuin siksi ajaksi, että saat oma elämäsi järjestykseen ja tästä sovit ja neuvottelet ex:n kanssa ja vaikka kirjallinen sopimus, jos tarvii, kuinka kauan asuvat isällänsä. kadut lopun elämääsi jos annat lapsesi isälleen, älä siis tyydy sivurooliin lastesi elämässä. omalla kohdallani lapsi asui isällän ns.vakituisesti vuorotyöni ja pitkän työmatkani vuoksi 2,5 vuotta, tietysiti lapsi oli luonani kakki vapaapäiväni ja lomilla, mutta kun sain säännöllisemmän työn ja työmatka lyheni, muutti lapsi juuri eskarin aloitusiässä minun luokseni. jälkikäteen hiljaa mielessäni suren noita menetettyjä vuosia lapseni elämässä, vaikka olinkin viikoittain hänen kanssaan, mutta nyt asiat on hyvin ja lapsi on tasapainoinen 11-vuotias reipas koululainen :) tsemppiä!
- kieroutunut oikeus
Asumisjärjestelystä kannattaa sopia kirjallisena.Käräjäoukeudessa muuten lapsen kanssa asunut väittää että lapsi on "hyljätty"hänelle.Eikä sitä pysty millään toiseksi todistamaan.
Lasten huoltajuusoikeudenkäynnit ovat ainoita oikeudenkäynnin muotoja jossa syytetty vanhempi joutuu todistamaan itse oman syyttömyytensä.
Syyttävä osapuoli saa vapaasti valehdella ja pyytää tuttaviltaan ja sukulaisiltaan valheellisia lausuntoja tukemaan näkemystään.Valehtelusta on tätä mahdotonta saada vastuuseen.
Muissa oikeudenkäyntimuodoissa asian ulkopuolinen syyttäjä joutuu esittämään pitävät todisteet.
Jos mitenkään mahdollista kannattaa välttää oikeudessa käyntiä.
Sovittelee niin kauan kuin pystyy,mutta lupia ei kannata exältä omalle toiminnalleen pyytää.Siinä on sitten jo tullut luovutusvoitto.Exä jatkaa dominointiaan.
- itse ilkimys :)
Ensiksikin,et ole huono äiti kun kaikkia vaihtoehtoja puntaroit,etkä ole sen huonompi äiti vaikka lapset isälle jättäisitkin.
Minut jätettiin pari viikkoa sitten.Mies otti asunnon muutti pois.Minä jäin lasten kanssa tähän asuntoon.Minä mietin ihan samaa,että mitäpä jos jättäisin lapset isällensä.Perusteluina ovat ne että minulla ei ole töitä,muutettiin hevonkuuseen joten en pääse lasteni kanssa mihinkään,koulu on sen verran kaukana että muksut ei jaksa kävellä.Isän uusi koti on koulua lähempänä.Sitten olen vaan katkera..ja mistäkö siitä ettei asioista keskusteltu vaan heti otettiin ja lähdettiin.Toisista naisista en tiedä,mutta oudolta tämä tuntuu.
Miehelleni olen sanonut että ei tämä minuakaan kiinnosta sen enempää kuin sinuakaan.
Alustavava suunnitelma on että lapset tulee minulle ja isä tapaa niitä 2viikon välein.Hän tekee paljon töitä ja on muutenkin menossa kaiken aikaa,mutta en tiedä heräisikö mies sitten jos olisi ihan pakko se vastuu kantaa.Tähän asti ei ole paljoa tarvinnut.
Olen katkera senkin vuoksi että lapsillamme on nyt kaikki hyvin.Koulut on alanneet sujua ja muutenkin menee hyvin,niin nyt sitten mies keksi että no eipä häntä huvita muutan pois.
Sen tiedän että joudumme jonnekin muuttamaan asunnon sijainnin vuoksi,koska minulla ei ole mahdollisuutta hommata edes ajokorttia.
Tässä kohtaa mietin sitä kaupungin vaihtoa.Suosittelen sitä sinulle.Itse haluan muuttaa siksi että se olisi ihan uuden alku,voisin aloittaa muualle lasteni kanssa ihan puhtaalta pöydältä.Mutta sitä ennen minun täytyy löytää töitä tai opiskelupaikka.
Niin ja lapsiani en miehelleni anna,vaikka se välillä houkuttelisikin. - Tuulen tuoma
Älä ihmeessä vaan anna periksi. Tällä hetkellä olet ihan finaalissa, mutta kun voimasi kasvavat tulet voimaantumaan ja saat voimasi takaisin monin kerroin. Lapset ovat tärkeintä, mitä olet maailmaan saattanut ja he tulevat kaipaamaan ja ikävöimään sinua, jos et ole heidän lähellään joka päivä jakamassa arkea. Viikko ja viikko on jo tarpeeksi iso muutos lapsille. Sinä nouset siitä ja löydät voimavarasi ja ehkäpä myöhemmin uuden rakkaan myös. Tsemppiä! Päivä kerrallaan. Voimia.
- suomalainen tyttö
tyrt 65 vastaus.
Kiitos, että ojensit suomen kielen taitoani.
Olen asunut 54 v ulkomailla.
Have a nice day. - onnellinenmies
Et tosiaan oo.Kirjotan lisää jos haluat.
- onnellinenmies
Äiti on aina äiti ja pysyy äitinä.Se ei oo koskaa huono.Me eronneet aikuset ja suvut määrittää äidin arvon.Nillä on itsekkäät syyt,mutta lapset ja minä,yksinhuoltaja isä,olemme kokeneet molempien vanhempien merkityksen ja riitelyn tyhmyyden.Jättäkää omat mielihyvät taka alalle eron tullessa ja antakaa lapsille kaikkenne.Vain hetki,ja ne on aikusia,eikä sillon kadu että jätti omat tunteet jonnekkin..Jaksamista toivon kaikille petetyksi,jätetyksi ja hylätyksi joutuneille.Ei se niin kauheata oo.Kun vähän aikaa kuluu on palkisevaa nähdä lasten kasvavan aikusiksi.
- Eiäläannaperiksi
Älä ihmeessä anna sinne uuden akan luokse asumaan lapsia. Se saa kohta oman vauvankin ja sun lapset joutuu suoraan lapsipuolen asemaan, ihan kirjaimellisesti :(. Veri on vettä sakeampaa eikä se akka sun lapsistasi tule koskaan välittämään eikä luultavasti niitä hoida, kun tietää, mikä ero on oman ja vieraiden lasten välillä. Lapsille voi tulla elinikäiset traumat ja vammat äitipuolen käsittelyssä.
- täti immeinen
Uuden naisen nimitteleminen on ala-arvoista tässä yhteydessä kun aloittaja ei maininnut missään vaiheessa, että tiesiköhän tuo lainkaan miesystävänsä olleen liitossa toisen kanssa? Käytät äitipuoli-sanaa negatiivisessa sävyssä ja kyseenalaistat kyvyn lastenhoitotaidoista.
Miksi naiset aina syyllistävät näissä asioissa toisiaan ja päästävät miehen helpommalla? Että toinen tuli ja vei miehen... Ei ne vie. Oikeasti.
Tai sitten syyllistetään miehet täysin. Ikäänkuin kuin miehet olisivat tyhmiä lampaita, joita vain seksivietti vie ja siemen levitetään minne sattuu?
En väitä miehen automaattisesti valehdelleen, hän on ollut tosissaan jos on kertonut uudelle naisystävälleen aikeistaan erota, jonka sitten tekikin. Ja nyt on uusi perhe. Ainoa, mistä häntä voidaan (ehkä) osoittaa sormella on tekotapa eli aloittiko salasuhteella vai oliko jo ajoissa ilmaissut halustaan erota.
Ketjussa on kyse vain siitä, että onko reilua että mies edellyttää entisen vaimonsa pysyttelevän yhä samalla asuinalueella särkyneen sydämensä kanssa. Aloittaja on epävarma voimistaan ja kyvystään selviytyä kasvattajana, mikäli jatkuvasti on vaarana tavata kyläraitilla mies uusine perheineen.
Vastaavasta tilanteesta ei pitäisi myöskään yksikään YH-mies.
Tiedän miehen joka on kokenut sen, 4 lapsen yh-mies. Häneltä meni 2 vuotta ennenkuin sai muuttoluvan (?!) lastenvalvojalta, joka siinä kunnassa oli sitä mieltä, että lasten etu on olla samassa kotikylässä kuin äiti ja hänen uusi vauvansa. Miestä epäiltiin hyvin usein kyvystään selvitä mutta vasta kun 2 vanhinta lasta (tuolloin 17 ja 15v) otettiin lausuntoineen todesta, että heille on parempi päästä pois isän kanssa uuteen paikkaan, heltisi "lupa." Mies ei uskaltanut kiistää moisen muuttokiellon oikeutusta peläten, että lapset vain kylmästi siirretään äidilleen.
Ei ole olemassa vain yhtä oikeaa neuvoa, joka sopii kaikkiin tapauksiin.
Aloittajan kokema katkeruus haihtunee aikanaan lapset kasvaa koko ajan.
Toivotetaan pikemminkin voimia uuteen tilanteeseen.
- onnellinenmies
Tuo on kyll.ä totta
"Mies petti minua ja toinen nainen tuli raskaaksi."
Ja taas tuhansien murheellisten laulujen maassa tuli yksi tilastomerkintä lisää.
"Minä olen niin rikki. En jaksa enää isompia ponnisteluja huoltajuudessa."
Väkijuoma auttaa tällaisiin asioihin oikein hyvin :)
"Olen niin henkisesti väsynyt että annanko lapseni vain suosiolla hänelle..."
Luulisin siinä olevan vallan hyvä siirto.- onnellinenmies
Muutama viikko,ja kaikki lutviutuu kyllä.Alussa tuntuu hirveältä ja voi sitä viinaaki sillon ottaa.Ens viikolla alat sitte hoitaa asioita.Anna sen ukon olla missä liekkin,mutta pidä jonkinlainen sopu sen kans..Myötäile varovasti asioissa jotka ovat sille arkoja.Sovi varovasti lapsenne hoidosta mutta älä painosta.Se on heikoilla jäillä,ja uusi romanssi jäähtyy pian.Sitte se ukko on ku orpo piru,lapsi on riesana jaloissa. Anna sen ukkorievun mennä,lapses tulee sun hoitoon ennen ku arvaatkaa. Ei mee pitkään ku se tyyrää uuvenki lapsen sun hoitoon.Tämä ei oo satu,vaan elettyä elämää.
- oili onnellinen
ota lapset ja muuta salaa pois niin tein minä ,isä ei vaatinut lapsiavaan miehen sukulaiset niin mielellään olisi ottanut multa lapset ,,,,,,,lopulta sain rauhan kun elämä meni uomiinsa ,jaksamista sinulle ,,,,,,,,,,,,kyllä se iloksi muuttuu,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- mietimieti
Älä jätä lapsia, kadut vielä! Lapset on nyt sulle suurin voimavara ja etenkin jos he ovat pieniä niin on parempi että sinä heitä huollat. Ei se tarkoita etteikö isä voisi heitä tavata. Jos nyt jätät lapset ja muutat toiseen kaupunkiin on vaarana että vieraannut lapsista ja heidän saaminen takaisin luoksesi myöhemmässä vaiheessa on vaikeaa tai jopa mahdotonta! Kun lapset ovat koulussa niin on tärkeää että on vakituinen asuinpaikka eivätkä lapset tällöin ole edes halukkaita välttämättä muuttamaan jos koulu ja kaverit silloin vaihtuisi. Mieti asiaa pidemmällä tähtäimellä. Keskustele ex miehesi kanssa ja kerro että tämä ratkaisu on nyt teille kaikille parasta tässä vaiheessa. Korosta ettet yritä viedä lapsia häneltä ja pyri sopimaan järkevä tapaamissopimus. Paras tietty jos voisitte asua suht lähellä toisianne mutta muutto taisi olla nyt sinulle ainut vaihtoehto.
Itse en ainakaan jättäisi lapsia vieraan naisen hoteisiin etenkin jos ero ja miehen uusi vaimo olisi minulle arka paikka. Pahintahan olisi jos lapset alkaisi pitää häntä äitinään. - kotkotkoot
en antaisi jos oisin sinä. tulet huomaamaan että elämä on vieläkin vaikeampaa. jos muutat, muuta lastesi kanssa. anna heille aikaa ja keskity vain lapsiisi ja huomaat että elämä jatkuu. joka toinen viikko tapaaminen on helvetistä ei vain sinulle vaan myös lapsille. säästä itsesi siltä kun on mahdollisuus. olethan äiti, ett kai tosissasi voi luopua lapsistasi? tarvit apua, elä anna pois huoltajuutta kun olosi on heikoin.
- turistiiit
mistä tiedät miten lapset edes tulisivat viihtyyn isänsä ja uuden naisen kanssa? vauva vie myös oman aikansa. ei kaikista ole äitipuoleksi. elä luovu lapsistasi! hae apua ja ajattele asiaa.
- Taistelijaäiti_
Olen täsmälleen samassa tilanteessa kuin sinä, erotuksena vain, että otin lapset ja muutin kauemmaksi jo muutama kk sitten. Olen miettinyt silti koko ajan tuotakin vaihtoehtoa, että antaisinko lapset miehelle, ja miten psyykeni kestäisi sen vaihtoehdon.
Haluan sanoa sinulle, että minulla on helpottanut päivä päivältä. Kun olen parantanut eron haavoja jo hieman, niin olen saanut voimaa nähdä selkeämmin, kuinka tärkeä olen lapsille.
Ennen eroa hoidin lapsia 80% ajasta. Loput 20% mies oli lasten kanssa. Mielestäni kuitenkin lapset toipuvat vanhempien erosta paremmin sen vanhemman luona, kumpaan ovat kiintyneet enemmän. Tämä ihminen on lapselle usein melkein koko maailma. Vaikka luottamus omiin kykyihin äitinäkin eron myötä horjuu, niin näin se vaan on, että aika parantaa haavat. Suhde äitiin on vain niin luja ja herkkä alkusymbiioosista saakka, sitä ei voi korvata lapselle mikään.
Kiitän luojaani että pysyin siinä määrin kasassa etten antanut lapsia miehelle saadakseni toipumisaikaa. Olen varma, että siinä tilanteessa mies ei olisi enää lapsista luopunut, ja olisi käyttänyt psyykkistä romahdustani hyväkseen oikeustaistelussa.
Uusi ympäristö antaa voimaa. Ota lapset ja muuta. Nyt laadit suunnitelman. Menet lastenvalvojalle, kerrot hänelle tämän mitä täälläkin kirjoitit. He ovat ammattilaisia, he ymmärtävät, toisin kuin täällä katkerat isät toitottavat. Kirjaat laatimaasi toipumissuunnitelmaan, miten saat joka päivä omaa aikaa levätäksesi ja parantaaksesi haavat. Mannerheimin ls-liitolta vaikka pariksi tunniksi hoitajan otat jos sinulla ei ole sukulaisia. Sisuunnut pian, kun pääset sumeasta surusta vihavaiheeseen erossasi! Muutama kuukausi ja koet jo olosi aivan eriksi. Minua auttoivat alkuun masennuslääkkeet, lopetin ne 1kk sitten, kun tunsin olevani voimaantunut. Älä epäröi käydä lääkärissä. Vielä kullanarvoinen neuvo on, kommunikoi lasten asioista vain ja ainoastaan tekstiviesteillä. Etäisyyttä niin paljon mieheen kuin mahdollista, muuten pitkität tunteiden hiipumisvaihetta. Ikävä, suru itsesi ja lasten puolesta, tiedän, elämme molemmat todennäköisesti vaikeinta aikaa koko elämässämme nyt. Mutta ei luovuteta!! Muuten kadumme lopun elämää! Voimia sinulle ystävä.. - saketeus
Kyllä aikuisen ihmisten pitäs kyetä ottamaan vastuu lapsista sekä omasta elämästä. Jos nainen tai mies lähtee kaikkien vuosien jälkeen toisen perään oli se sit kumpi tahansa ja aina jätettyä sattuu enemmän, mutta pitäs voida unohtaa se viha ja katkeruus ja keskustella tilanteesta oli se mikä tahansa. Eikä polttaa siltoja takanaan vaan elää sen tilanteen ja lasten tahdon mukaan ja hyväksyä ne tosi asiat ja kertoa myös ne lapselle. Eli jos äiti ei jaksa nii kertoa myös lapselle et äiti muuttaa nyt eri paikkakunnalle eikä pysty näkemään teitä kuin silloin tällöin ja et voitte olla isällä enemmän aikaa tai päinvastoin. Mutta kertoa myös se tteä äiti ja isä ei tuu enää muuttamaan yhteen tai asumaan yhdessä ja ehkä äidille tulee uusi mie tai isälle uusi nainen ja et kun lapset kasvaa vähän vanhemmiksi nii voi valita et kumman luona haluaa asua ja missä viihtyy paremmin tai missä on ystävät, eikö suomen pitäs olla vapaa maa? Kyllä lapsi näkee sen totuuden paremmin kuin moni aikuinen koska lapsi ei elä valheessa vaan totuudessa ja lapella on se herkkyys ja empaattisuus viellä tallella ja tietää kummalle oikeasti hauaa. Aikuiset elää vaan siinnä valkoisessa valheessa ja uskottelee itelleen et kaikki on hyvin vaikkei niin oliskaan. Kyllä näissäkin asioissa pitäs maalaisjärkeä ja lapsen mielipidettä kuunnella.
- Kokenut35
Exälläni oli liiton aikana 2v kestänyt sivuduhde. Myös toisen raskauteni aikana. Eron jälkeen muutti heti tuon naisen kanssa yhteen, kilometrin päähän
Silti olen eheytynyt, ja niin käy sinullekin.:) Lapset tapaavat isäänsä paljon, melkein puolet ajastaan. Heillä on myös uusi pikkuveli isän ja hänen nykyisen kumppanin kanssa.
Välit exään ovat hyvät, kaverilliset. Hänen vaimon kanssa tervehdimme jos tapaamme, ei muuta.
Erosta on 5 vuotta. Minun rinnallani on vuoden ajan ollut ihana uusi mies. Olen onnellisempi kuin koskaan.:) Vuosia sitten harkitsin jopa itsemurhaa. Kyllä sinä vielä nouset!! - veronika
Älä jätä lapsia!!! Vaikka nyt olisit kuinka syvällä ahdingossa niin sieltä ylös vielä pääset! Itsekin masennuin vaikeaan masennukseen eron jälkeen, mutta lasten jättämistä en ikinä edes harkinnut. On heidän ansiotaan että olen nyt tässä ja elämä vihdoin hymyilee. Olosi vain pahenee jos jätät lapset ja joudut miettimään jatkuvasti mitä he tuon uuden naisen ja sisaruksen kanssa puuhailevat. Olet ulkopuolinen ja voi olla ettei lapsesi halua edes enää luoksesi. Mietipä mikä olosi on sitten! Itselleni jo ajatus lapsista ex miehen vaimon kanssa asumassa on täysin mahdoton ja varmasti "huono äiti" ololta ei tuolloin voisi välttyä ja taatusti tulisi leimatuksi sellaiseksi myös ulkopuolisten silmissä. Paras tapa saada elämäsi kuntoon on alkaa elää sitä lastesi kanssa välittämättä ex miehesi tekemisistä. Anna tottakai lasten tavata isää. Jos lasten isä on aikuinen ja ajattelee todella lasten parasta niin ymmärtää ettei lasten ole hyväksi ravata paikasta toiseen vuoroviikoin. Tottahan on myös ettei miehen vaimo voi rakastaa lapsiasi kuin omiaan,etkä varmaan sitä haluakaan. Mitä vaihtoehtoja sinulla edes tässä on? muuta ja ota lapset.
- narsisti?
Joo, miheni petti ,tiesin puoli vuotta sen jälkeen. Ei voinnut tunnustaa vaikka kyselin ja epäilin. Lapsien kanssa lähti vaunuilemaan ja huoraamaan. Nainen myös aviossa jolle tuli ero ja syytti pelkästään miestäni. Olin aivan hajalla ja asiaa käytiin läpi ja keskustelemassa ulkopuolisella. Hieman aikaa meni hyvin ja otti mutt huomioon. Nyt alkanut arki palata ja tuntuuu ettei mitään yhteistä ole. riitoja paljon. Nuukailee rahoistaan ja valittelee lapsille, jota en siedä. Erittäin sosiaalinen on ulospäin suuntautuva henkilö, ja kaikki tykkää ja ihannoi häntä. Mutta kotona aivan eri keskustelut ala-arvoista ja vailla sisältöä. Olen uupunut teen vuorotöitä ja ero käy mielessä usein. Meillä ihanat tytöt toinen täyttää kesällä 18 ja nuorempi täyttää 16. Itse olen jo 54 ja elämä melko eletty. Henkisesti en saa mitään kuin tytöiltä. Harvoin on leppoisa tunnelma. Työpaikka on vakituinen ja en viitsisi irtisanoa ja lähteä paikkakunnalta. oltu 25v naimisissa ja todella rakkausliitto.
- Kolmas rikkoo paljon
Ajatella miten paljon pahaa se perheenrikkoja voikaan tehdä. Hän ei kiusallaan satuta ainoastaan sitä miehen exää jolta miheen on vienyt vaan lapsia, koko sukua ja hyvin paljon sitä miestä. On se kumma että jotkut nauttii siitä että saa monen ihmisen elämän täysin sekaisin, ja sinne olet vielä jättämässä lapsesi! Älä hyvänen aika sitä tee.
Hei,
Kiitos kaikille, jotka annoitte vertaistukea ketjun aloittajalle. Luulenkin, että vain itse saman kokenut pystyy täysin ymmärtämään, millaisesta kriisistä pettämisessä ja lasten huoltajuusasioiden sopimisessa oikein on kysymys.
Apua voit pyytää myös perheasiainneuvottelukeskuksista. Sinne voit mennä joko yksin tai pyytää miestäsi mukaan.
Toivon edelleen, että jaksat koota uuden elämäsi palapelin palat pikkuhiljaa yhteen.
t. Maarit-pappi
- madam1
Et todellakaan ole! Annat sillä tavoin itsellesi aikaa toipua! Sen jälkeen jaksat lapsien kanssa paremmin. Ethän kumminkaan ole äitiyttäsi irtisanomassa. Kyllä nyt isä saa hoitaa! Voimia ja jaksamisia sinulle! Itse yhna ollut 15 vuotta. Tiedän mitä on kun on vaikeaa ja yrittää vielä lapsensa parasta. Minulla ei tuollaista vaihtoehtoa ollut. Sinulla on! Käytä se hyödyksesi! Levännyt äiti jaksaa paremmin lasten kanssa! Tsemppiä sinulle!
- ugh olen puhunut
Kun ihminen on henkisesti rasitettu ja kaikki voimat lopussa, niin silloin kannattaa ottaa päätöksille aikalisä. Kun hieman vahvistut voit tehdä ratkaisuja joita ei tarvitse tulevaisuudessa katua. Oma äiti on yleensä lapsille parempi, kuin äitipuoli. Äitipuoli varmasti ainakin alussa pyrkii miellyttämään vieraita lapsia, mutta kun he käyvät hankaliksi, niin kärsivällisyys loppuu. Tämä äitipuoli ja isäkin tietävät olevansa syyllisiä lasten mahdolliseen pahoinvointiin ja heidän reagointiinsa. Näin siinä todennäköisesti käy. Pettäjä miehellä ja pettäjä naisella ei ollut kykyä tai halua toimia oikein, niin miten he voisivat toimia lasten suhteen oikein ongelmatilanteessa.
- omaan tupaan
elä enää jatka tuota. Muuta omaan asuntoon lähikaupunkiin.
Lapset voit ottaa mukaan, jos lähtevät.
Jos lapset jäävät miehelle on luultavaa, että tuleva miehesi kumpani, joskus suivaatuu tilanteeseen, paitsi jos saavat sinulta hyvät elarit. - onko tukihenkilöitä
Kun voimasi ovat vähissä, niin mieti myös sitä että jos sinä otat lapset, niin onko sinulla tukihenkilöitä lähellä, joilta voit tarvitessa saada apua. Mm. lapsenkaitsentaa, jotta saat välillä itsellesi aikaa ja lataat itseäsi. Jos ei ole ketään, älä ota lapsia yksin: taakka on liian suuri. Jos taas sinulla on vaikka sukulaisia tai ystäviä joilta voit saada apua jaksamiseen, niin silloin vasta harkitse lasten ottamista. Isällähän on jo uusi puoliso apuna, niin hänen on helpompi pyörittää arkea kahden hengen voimin kuin sinun yksin.
- sivusta seurannut
Oo huoleti, jos kakkosnaisella on eka lapsi vasta, kohta kyllästyy lastesi hoitoon.
Ei ne viitsi, oma/omat ovat tärkeimmät.Venaa vähän, vaikka lapsesi tässä eniten kärsivät. Kohta ovat kaikki terapiassa. Uusi muijakin. - hahhaha hhahah
"Tämä äitipuoli ja isäkin tietävät olevansa syyllisiä lasten mahdolliseen pahoinvointiin ja heidän reagointiinsa"
kuulkaahan nyt, ÄITIPUOLI ei koskan ole ongelma lasten pahoinvointiin. KUKA ne ongelmat alun perin aloittikaan?????? - turisti
Olisiko tässä lasten isä ajatellut asumisjärjestelyä lasten kannalta? Ja kenties sinunkin, jos kerta olet loppu, niin eikö olisi tärkeää sinunkin kerätä voimia? Onko mies väkivaltainen tai viinaan menevä tai muuten vaan "heikko" lapsianne kasvattamaan?Minusta tässä on lasten etusijalle asettaminen tärkeintä! Onko sinulla taustajoukkoja ja apua saatavilla toisella paikkakunnalla?
- Äippä myös
Et tietenkään voi jättää lapsiasi! Eivät he ole mitään heittopusseja. Mikä nykyihmisiä oikein vaivaa? Sä olet tehnyt ne lapset ja sä hoidat ne kunnialla aikuiseksi asti. Mitä epäselvää?? Itsesi sijasta ajattele lapsiraukkoja!!!!!
- P.Saaski
Aluksi toivotan Zemppiä!Miksi suret miestäsi,sillä hän on päätöksensä tehnyt ja vika ei ole sinussa!Älä vaivu epätoivoon,sillä sinullakin on elämätöntä elämää jäljellä!Aluksi voi tuntua ahdistavalta ja kamalalta,mutta anna itsellesi aikaa,se kyllä helpottaa!Ja mitä siitä,vaikka ex-miehesi asuu samalla paikkakunnalla,sen ei pitäisi sinuun vaikuttaa millään tavalla!Et pääse "irti"vaikka muuttaisit Aavasaksaan!Tunteesi ovat pääsi sisällä ja sinun on hyväksyttävä,että jatkossa elät toisenlaista elämää uudessa tilanteessa.Ajattele aina positiivisesti,sillä tilanteesta varmastikin löydät myös positiivisia asioita!Sinulla on lapset ja nyt sinun on tehtävä teidän yhteinen elämä onnelliseksi!Se ei kestä kauan,sillä pian he ovat aikuisia!Tilanne on lapsillekin uusi ja isä on varmastikin heille tärkeä,joten älä tee tilanteesta vielä "kammottavampaa"lapsillesi,kuten myös itsellesi!He joutuisivat kokonaan vieraalle paikkakunnalle,eikä se sopeutuminen ole aina mukavaa.Voi tulla koulukiusaamisia,porukasta ulkopuolelle jättämistä jne,mitä vanhemmat lapset sen todennäköisempää!Samoin sinulla itselläsi,mikä tukiverkko uudella paikkakunnalla olisi?Nyt sinulla on tutut paikat ja ystävät siellä,missä asut.Lisäksi lapset voivat asua luonasi(miehesihän on lähtenyt),mutta voivat halutessaan käydä isällänsä!Se ei ole mitenkään sinulta pois,vaan sillä rakennat hyviä suhteita lapsiisi!!He tulevat aikuisena muistamaan,että äidillä oli silloin ISO sydän!Älä moiti/halveksi ja hauku lastesi isää lapsillesi,sillä sillä aiheutat heille pahaa mieltä ja etäännytät heidät läheltäsi!He eivät ole tilanteen syypäitä,joten heille ei siitä saa tehdä ongelmaa!Kyllä he sitten ymmärtäväisenä aikuisena "äänestävät" jaloillaan!Sinulle itsellesi haluan sanoa:ÄLÄ KATKEROIDU!Pidä lapsistasi huolta ja tulee aika,että löydät uuden rakkauden!
Tieteellisesti on jo todettu,että elinaikanaan ihminen voi rakastua useamman kerran!Tässävaiheessa ajatus voi tuntua kaukaiselta,mutta asia on tosi!Et voi tietää,millainen Onni sinua jossain odottaa!Pyri hoitamaan asiat ex-miehesi kanssa asiallisesti ilman vihaa ja katkeruutta,sillä siinä voitat sinä itse ja lapsesi!Älä käytä lapsiasi taistelukappaleina!Ex-miehesi on tehnyt päätöksensä,joten sinun on turha olla hankala,sillä et saavuta huonolla käyttytymisellä muuta kuin pahaa mieltä jokaiselle osapuolelle, kuten myös itsellesi!Kiitä ja kehu itseäsi jokaisesta hyvin menneestä keskustelusta ja tapaamisesta! tämä auttaa sinua mahdollisimman pian omaan hyvään elämään!Sinun täytyy nousta Ex-miehesi yläpuolelle!MUISTA:sinä et ole ongelmaa aiheuttanut,sinussa ei ole "vikaa"sinun ei tarvitse kärsiä entisen miehesi tekemisten vuoksi,eikä sinun tarvitse hävetä hänen toimiensa ja tekeojensa vuoksi!Kun tämän olet oivaltanut,voit paljon paremmin ja voit jatkaa omanlaista iloista elämää lastesi kanssa eteenpäin!Toivon sinun
nousevan asia yläpuolelle ja saavan siitä uudet eväät uusille haasteille ja "tuulelle"! kaikkea Hyvää sinulle ja lapsillesi! Paula - P.Saaski
Aluksi toivotan Zemppiä!Miksi suret miestäsi,sillä hän on päätöksensä tehnyt ja vika ei ole sinussa!Älä vaivu epätoivoon,sillä sinullakin on elämätöntä elämää jäljellä!Aluksi voi tuntua ahdistavalta ja kamalalta,mutta anna itsellesi aikaa,se kyllä helpottaa!Ja mitä siitä,vaikka ex-miehesi asuu samalla paikkakunnalla,sen ei pitäisi sinuun vaikuttaa millään tavalla!Et pääse "irti"vaikka muuttaisit Aavasaksaan!Tunteesi ovat pääsi sisällä ja sinun on hyväksyttävä,että jatkossa elät toisenlaista elämää uudessa tilanteessa.Ajattele aina positiivisesti,sillä tilanteesta varmastikin löydät myös positiivisia asioita!Sinulla on lapset ja nyt sinun on tehtävä teidän yhteinen elämä onnelliseksi!Se ei kestä kauan,sillä pian he ovat aikuisia!Tilanne on lapsillekin uusi ja isä on varmastikin heille tärkeä,joten älä tee tilanteesta vielä "kammottavampaa"lapsillesi,kuten myös itsellesi!He joutuisivat kokonaan vieraalle paikkakunnalle,eikä se sopeutuminen ole aina mukavaa.Voi tulla koulukiusaamisia,porukasta ulkopuolelle jättämistä jne,mitä vanhemmat lapset sen todennäköisempää!Samoin sinulla itselläsi,mikä tukiverkko uudella paikkakunnalla olisi?Nyt sinulla on tutut paikat ja ystävät siellä,missä asut.Lisäksi lapset voivat asua luonasi(miehesihän on lähtenyt),mutta voivat halutessaan käydä isällänsä!Se ei ole mitenkään sinulta pois,vaan sillä rakennat hyviä suhteita lapsiisi!!He tulevat aikuisena muistamaan,että äidillä oli silloin ISO sydän!Älä moiti/halveksi ja hauku lastesi isää lapsillesi,sillä sillä aiheutat heille pahaa mieltä ja etäännytät heidät läheltäsi!He eivät ole tilanteen syypäitä,joten heille ei siitä saa tehdä ongelmaa!Kyllä he sitten ymmärtäväisenä aikuisena "äänestävät" jaloillaan!Sinulle itsellesi haluan sanoa:ÄLÄ KATKEROIDU!Pidä lapsistasi huolta ja tulee aika,että löydät uuden rakkauden!
Tieteellisesti on jo todettu,että elinaikanaan ihminen voi rakastua useamman kerran!Tässävaiheessa ajatus voi tuntua kaukaiselta,mutta asia on tosi!Et voi tietää,millainen Onni sinua jossain odottaa!Pyri hoitamaan asiat ex-miehesi kanssa asiallisesti ilman vihaa ja katkeruutta,sillä siinä voitat sinä itse ja lapsesi!Älä käytä lapsiasi taistelukappaleina!Ex-miehesi on tehnyt päätöksensä,joten sinun on turha olla hankala,sillä et saavuta huonolla käyttytymisellä muuta kuin pahaa mieltä jokaiselle osapuolelle, kuten myös itsellesi!Kiitä ja kehu itseäsi jokaisesta hyvin menneestä keskustelusta ja tapaamisesta! tämä auttaa sinua mahdollisimman pian omaan hyvään elämään!Sinun täytyy nousta Ex-miehesi yläpuolelle!MUISTA:sinä et ole ongelmaa aiheuttanut,sinussa ei ole "vikaa"sinun ei tarvitse kärsiä entisen miehesi tekemisten vuoksi,eikä sinun tarvitse hävetä hänen toimiensa ja tekeojensa vuoksi!Kun tämän olet oivaltanut,voit paljon paremmin ja voit jatkaa omanlaista iloista elämää lastesi kanssa eteenpäin!Toivon sinun
nousevan asia yläpuolelle ja saavan siitä uudet eväät uusille haasteille ja "tuulelle"! kaikkea Hyvää sinulle ja lapsillesi! Paula
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101