Hei vain kaikille palstan lukijoille. Avasin tämän keskustelun pelkästään omaan tiedonjanooni kerrostaloasumisesta ja asukkaiden ystävällisyydestä. Olen täällä Turussa kiertänyt monen kaupunginosan kerrostaloissa uskonkohtaisilla asioilla ja useimmiten vastaanotto on ollut erittäin epäasiallista, joskus jopa loukkaavaa. Taannoisella kiertueellani Lausteella minua nimitettiin hulluksi sekopääksi.
Olen 54-vuotias uskovainen yksineläjä. En ikinä ennen ole kiertänyt ihmisten ovien takana, kunnes eräänä yönä sain unessani Jumalalta viestin, jossa hän kehotti töiden sijaan menemään julistamaan uskon sanaa ihmisten koteihin, joka on pyhin paikka heti kirkon jälkeen. Olin niin häkeltynyt unestani, sain helpotuksen tunteen, kun olen ollut töissäni niin masentunut pitkän ajan. En voinut sinä yönä enää muuta tehdä, kuin itkeä onnesta. Aamulla irtisanoin melkein ikäni kestäneen työsopimukseni ja lähdin julistamaan uskon sanomaa.
Kerroin vähän taustoistani, mutta nyt menen itse asiaan:
Miksi meitä hyvän asian lähettiläitä vihataan niin paljon, vaikka jaamme rakkautta ja hyvyyttä? Toki tiedostan, että joukossamme on "agentteja" jotka taas ovat paholaisen lähettämiä pahoja ihmisiä, jotka haluavat vain tuhota perheitä. Itse en halua tuottaa kenellekkään pahaa mieltä ja ymmärrän hyvin jos uskonasiat eivät kiinnosta, mutta olen aina sanonut heille, että vielä on aikaa tulla uskoon, ennenkuin kohtaa kadotuksen.
Kiitän asiallisista vastauksista kaikkia teitä, olivat ne kohteliaita, tai ei.
Kaupustelu kerrostalossa
24
717
Vastaukset
- mn kn ölkji08, luio
Ovelta poistuttava välittömästi, kun niin annetaan ymmärtää. Menee kotirauhan rikkomiseksi heti ja välittömästi, jos ei poistu.
Kerrostalon rappu on yksityisaluetta, mutta ulko-ovi on jo kotirauha-alutetta, uskisten syytä muistaa tämä asia. Yksityisalueellekkaan ei saa tunkeutua, esim, tiirikoimalla tai livahtelemalla sulkeutuvista ovista. Ihmisten koteihin ei ole kerrassaan mitään asiaa kenelläkään. AINA kun ovikello soi, tunkeudutaan kotirauhan piiriin ja siinä ei vaikuta pätkääkään, minkä lahkon tai uskonnon kannattaja on oven takana.
Sitäpaitsi, häiriköiminen yksityisalueella, elikkäs vaikkapa rappukäytävässä on myös rikosoikudellisesti tangaistavaa. Jos uskikset heiluu kerrostalon rapussa häiriötä aiheuttaen, poliisi poistaa häiriköt ja asia etenee oikeuteen. Se voi myös mennä kotirauhab rikkomiseksi, jos ovikelloja soitellaan ja ihmisten kotitauhaa häititään, meluaminenkin voidaan katsoa rikokseksi. - Marjaana Mart.
Kuuleppas nyt sinä tietämätön: Jos Jumala on antanut minulle tehtävän, joka pitää hoitaa, niin se myös hoidetaan! Sinä et voi tulla tänne kertomaan, mikä on yksityisaluetta, koska kaiken omistaa Jumalamme. Kehoitan sinua ottamaan Jeesuksen vastaan ja pian. Muuten toivon, että Jumala tuhoaa kaikki kerrostalot maan päältä!
- k9753
Ovelle tulee Jehovan todistaja. Pitäisikö kuunnella heidän ulkoaopeteltuja oppejaan jos itse uskoo ja ajattelee eri tavalla. Soitatko rohkeasti ovikelloa jos oven nimikyltissä lukee Hassan?
- saatanallisia säkeit
Todellinen RAKKAUDEN lähettiläs hyvällä asialla:
Elleivät ihmiset halua kuunnella hänen julistuksiaan, HÄN TOIVOO, että Jumala tuhoaa kaikki kerrostalot. Kenen asioilla liikut?
- Ajattele toisin päin
En tiedä onko kyseessä provo, mutta vastataan silti.
Ylipäätään ihmiset eivät tykkää, että joku tulee heidän kotiovelleen tuputtamaan jotain. Oli se pölyimureita, patalappuja, Jahvea tai Jeesusta.
Ajattele asiaa näin päin: Mitä jos Saatana on antanut saatananpalvojalle tehtävän että hänen sanomaansa pitää levittää, ja tulee sinun ovellesi levittämään Saatanan sanomaa? Ärsyynnytkö, suututko vai kuunteletko rauhassa ja mielenkiinnolla mitä hänellä on sanottavaa tai pyydät jopa sisälle? - Marjaana Mart.
Minun arvoiseni hienon naisen ei pidä lukea noin töykeän paholaisen lähettilään tekstejä. Jumalan nimeen, häivy palstaltani!
- kyllästynyt
Tämä on yleinen palsta ei tätä voi omistaa .Siis kaikki uskonhörhöt pysykää pihalla miettimässä kaksikertaa mihin olette menossa.
Jumalan nimeen pysy muija kotonasi. - Rauhassa kotona
kyllästynyt kirjoitti:
Tämä on yleinen palsta ei tätä voi omistaa .Siis kaikki uskonhörhöt pysykää pihalla miettimässä kaksikertaa mihin olette menossa.
Jumalan nimeen pysy muija kotonasi.Herne menee nenään nopeasti, kun kohtelu on joskus tylyä. Olin kerran kylässä Lahdessa ja rivariin tuli jehova-neitokaisia sanaa julistamaan. Kaverini kysäisi saman tien, että onko aikaa tulla sisälle, kun saattaa mennä keskusteluun aikaa. Hän otti kaapista muutaman kossupullon pöytään ja sanoi, että nyt jutellaan vaikka iltaan saakka ja korkkasi siitä ensimmäisen. Jehova-neidoille tuli yllättäen kiire ja lähtiäisiksi laittoivat jonkun merkinnän ulko-oven karmiin. uusia keskustelutarjouksia ei jehovilta enää tullut, joten kaverini oli ns. merkitty mies..
Hankalimpia ovat eläkeläisten asuntoon tunkeutuvat kahden henkilön ryhmät: Toinen jututtaa asukasta ja toinen putsaa taustalla käteiset talteen. Joillekin uskonto on pelastus, mutta toisille se on jopa itsemurhaan johtava taakka. Meille on turha tulla ovikelloa soittelemaan, enkä laske kerrostalomme portaikkoon outoja kulkijoita.. - rukoile, jos vaikka
Kyllä taitaa tuo MM olla kohdannut ja jumalakseen nimenneen jonkun paholaisen lähettilään todella syvältä. Kammottavaa, toivottavasti hän saa armon ylempää vielä jonain kauniina päivänä.
Edes farisealaiset eivät pärjää hänelle.
- Ehehehehehehehe
Heheheheheh..Päivän naurut täsä aloituksesta! Vaikka on niin selkeä provo, niin alkoi hymyilyttämään ja lopuksi nauramaan!!!!!!!!!!
- ei saa soittaa
Ovikeeloa ei sais soittaa, sillä nukkumassakain voi olla päivällä vanhat ihmiset ym.
- jevova vainoaa
Toistuva,vuosia kestävä jehovien ovikellon soitto on kiusaamista, vainoamista ja häirintää. Jos ei lopu niin tehkää poliisille ilmoitus kotirauhanhäiritsijästä. Kenenkään ei ole pakko eikä velvollisuus avata oveaan kotiaan jehovlille ym uskontohäirikkö hörhöille. Eikä puhelimeen tarvitse vastata.
- P. Akana
Juurikin tänään joku halusi kaupitella meille Vartiotornia. Alaovet on lukossa ja sisään pääsee vain ovipuhelimella pyytämällä. Mieshenkilö asiallisesti esitteli itsensä ja minä asiallisesti sanoin ovipuhelimeen että kiitos ei. Eikä siinä sitten muuta. Kaipa Marjaana nyt langettaa salaman minun päälleni tai kiroaa jääkaapissani olevat tavarat syömäkelvottomaksi, tai muuttaa minun saunankiukaani kynttilälyhdyksi.
- hihhelihuu
Täälläpä tosi kummallista sakkia :)
Minua ei naurattanut aloitus mutta nämä vastaukset :)
Yhden luona käy Jumala henkilökohtaisesti ja oikein monikossa. Toiselle kaupitellaan ilmaista lehteä.
Ja kaikki ottivat aloituksen täysin tosissaan :)- P. Akana
Oletko sinä jotenkin parempi ihminen kun et ottanut aloitusta "tosissaan"? Haluat vaikuttaa älykkäämmältä kuin toiset.
Jos vastaukset naurattivat, niin onko ne silloin kirjoitettu tosissaan? Minua nauratti kyllä myös aloitus. Jos olisit lukenut ajatuksella minun kirjoitukseni, niin olisit huomannut, että sen loppuosa on ihan kieli poskessa kirjoitettu.
Vartiotorni on muuten juurikin uskonnollinen lehti joita yleensä kahden ihmisen poppoo jakaa samalla kun haluavat julistaa omaa sanomaansa. - hihhelihuu
P. Akana kirjoitti:
Oletko sinä jotenkin parempi ihminen kun et ottanut aloitusta "tosissaan"? Haluat vaikuttaa älykkäämmältä kuin toiset.
Jos vastaukset naurattivat, niin onko ne silloin kirjoitettu tosissaan? Minua nauratti kyllä myös aloitus. Jos olisit lukenut ajatuksella minun kirjoitukseni, niin olisit huomannut, että sen loppuosa on ihan kieli poskessa kirjoitettu.
Vartiotorni on muuten juurikin uskonnollinen lehti joita yleensä kahden ihmisen poppoo jakaa samalla kun haluavat julistaa omaa sanomaansa.Se "juurikin" minua ihmetytti että miksi kaupitellaan kun on kyseessä ilmaisena jaettava lehti.
Kaupittelu kai tarkoittaa kauppaamista eli myyntiä?
Huumorintajuni on varmaan erilaatuista kuin sinun koska minua naurattaa sellainen tilannekomiikka jossa joku ymmärtää jotain täysin väärin ja alkaa vaahdota "kieli poskella".
Rautalangasta vääntäminen taas ei ole hauskaa :( - huhhelihii
hihhelihuu kirjoitti:
Se "juurikin" minua ihmetytti että miksi kaupitellaan kun on kyseessä ilmaisena jaettava lehti.
Kaupittelu kai tarkoittaa kauppaamista eli myyntiä?
Huumorintajuni on varmaan erilaatuista kuin sinun koska minua naurattaa sellainen tilannekomiikka jossa joku ymmärtää jotain täysin väärin ja alkaa vaahdota "kieli poskella".
Rautalangasta vääntäminen taas ei ole hauskaa :(Jaaha. Että sitä takerruttiin sanoihin. Sanalla "kaupitella" on myös kuvaannollinen merkitys, esim. tarjoila neuvojaan, "tyrkyttää"
En tiedä mitä tarkoittaa "kieli poskella" mutta kun sanotaan "kieli poskessa" niin minun käsitykseni mukaan silloin kirjoitetaan juurikin vitsaillen.
- ei kiios
Miksi tulevat uudestaan vaikka on kielletty?
- hihhelihuu
Laita siihen oveesi vaikka lappu tai maalarinteipin pätkä johon kirjoitat: EI KAUPUSTELUA EIKÄ SANAN JULISTUSTA! JEHOVANTODISTAJAT PYSYKÄÄ POISSA:
Luulisi tehoavan eikä tarvitse tuskailla moisen asian vuoksi. - Ei onnistu
hihhelihuu kirjoitti:
Laita siihen oveesi vaikka lappu tai maalarinteipin pätkä johon kirjoitat: EI KAUPUSTELUA EIKÄ SANAN JULISTUSTA! JEHOVANTODISTAJAT PYSYKÄÄ POISSA:
Luulisi tehoavan eikä tarvitse tuskailla moisen asian vuoksi.Kerjäämisen ja kaupustelun voi kieltää. Jos kiellossa viitataan "sanan julistukseen, jehovantodistajiin tai johonkin muuhun uskontokuntaan". Kielto rikkoo uskonnonvapautta ja voi päätyä käräjille." Kaikista pahin saa vielä arvon ministeri Räsäsen kimppuunsa aatteineen.
- Uskoton
hihhelihuu kirjoitti:
Luulisi tehoavan eikä tarvitse tuskailla moisen asian vuoksi.Mä laitoin oveen kerran lapun ja siihen lopuksi kirjoitin että laittakaa sinne teidän pikku vihkoon merkintä ettei tänne tarvitse tulla uudestaan soittelemaan. Ja se auttoi, sain olla rauhassa. Mun teksti tais olla aika paha niille. En muista enää mitä siihen kirjoitin koska siintä on jo vuosia. Rohkeasti vaan kovaa tekstiä lapulle ja laittaa ovelle sen. Toivottavasti saatte olla rauhassa. :)
- Ei ole pakko sietää
http://johanneksenpoika.fi/ehdotonkielto.html
Voit kieltää kotikäynnit lopullisesti postittamalla lomakkeen. (löytyy linkin takaa) - Rounela
tollaset kaupustelevat ämmät pitäs lopettaa!
- Kotirauhan rikkojia
Uskonyhteisöt jotka haluaa julistaa sanaansa:laittakaa lehteen maksullinen ilmoitus niin kuin muutkin joutuu maksamaan, ja kutsukaa teidän! koteihinne ihmisiä.
Asun kerrostalossa, olen yksinasuja, olen siis kohde jehoville. He eivät käyneet soittamassa muiden ovikelloa rapussa.
Oikein toivon että tulevat vielä! Menen tukkeeksi rappuun etteivät pääse ohi muuta kuin väkivalloin. Minun kotini ovikelloa ei tule vieraat soittelemaan eikä minun kotirappuuni tule vieraat kuljeksimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058