Löytyi kuolleena

Löytynyt on..

Joulusta asti kadoksissa oleva Jami Ruotsalainen löytyi pellolta kuolleena.

3

625

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekakäyttö &diabetes

Kolme tuntematonta ihmistä kohtasi Jamin jouluyönä sen jälkeen, kun hän irtaantui kaveriporukastaan.

Jami lähti kävelemään Kaarinasta kohti Turkua ja äitinsä kotia. Mukanaan hänellä ei ollut diabeteslääkkeitä tai puhelinta.

Hän soitti ensimmäistä ovikelloa Kaarinan puolella. Oven avasi pikkulapsen äiti. Jami kysyi, josko hän voisi saada autokyydin kotiin. Ei onnistunut. Nainen oli vasta saanut vauvan nukkumaan.

Toinen ovikello soi Turun puolella. Sateen kastelema, uupunut Jami pyysi asukkaalta kuivaa paitaa ja sai sen. Poliisin mukaan asukas oli kysynyt, kaipaisiko Jami muuta apua, mutta tämä oli lähtenyt pois.

Ambulanssikin soitettiin

Kolmannella kohtaamisella tuntematon auttaja soitti hätäkeskukseen ja tilasi ambulanssin. Puhelu on kirjattu kello kahden aikaan yöllä. Jami ei jäänyt odottamaan viranomaisapua. Miksi näin, sitä kukaan ei varmasti tiedä.

- Jami lähti itse pois, ennen kuin viranomaisapu ehti paikalle, Salmi kertoo.

- Varmaan Jami ajatteli, ettei hän halua ambulanssiin vaan äidin luo, sisko epäilee.

Viimeisten silminnäkijähavaintojen perusteella poliisi aloitti etsinnät Turun Haritun seudulla.

- Siinä vaiheessa oli varsin ilmeistä, että Jami tulisi löytymään kuolleena, Salmi kertoo.

Näin lopulta kävi. Tosin Jamin löysi koiranulkoiluttaja eikä poliisipartio.

- Todennäköisesti poliisi on kulkenut ihan läheltä, mutta tuulettomalla ja sateisella säällä ei haju koiran nokkaan ota, Salmi selittää etsintäpartion huonoa menestystä.

Menehtyikö heti?

Jamin kuolinajasta ole virallista tietoa.

Tutkinnanjohtaja arvioi, että todennäköisesti hän on menehtynyt jo katoamisyönä. Viimeiset havainnot hänestä ovat läheltä löytymispaikkaa.

Sisko on eri mieltä. Hän uskoo, että kyllin tehokas etsintä olisi voinut pelastaa veljen hengen.

- Uskon, että Jami on vaipunut ketoosin ja maannut päiviä koomassa ennen kuolemaansa.

Siskon mukaan vuodesta 2014 piti tulla Jamille unelmien toteuttamisen vuosi. Hän haaveili aloittavansa uusia harrastuksia ja opinnot puuseppä- tai rakennusalalla.

- Niistä hän puhui koko joulukuun, sisko muistelee.

• Ihmetyttää asiassa annetut moitteet poliisille.. Alla olevan mukaan Jamin sisko antaa poliisille moitteet siitä, ettei poliisi kehoituksista ollut etsinyt neuvotusta paikasta. Herää nyt ihmetys miksi eivät omaiset etsineet itse kyseiseltä taholta Jamia.

"- Jami löytyi lopulta hyvin läheltä äidin kotia. Yritimme sanoa poliiseille koko ajan, että etsikää sieltä, hän perustelee."

Jamin sisko moittii poliisin toimia hitaiksi ja pelkää, että tehoton etsintä maksoi hänen veljensä hengen. Poliisin ja omaisten erimielisyyksistä uutisoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.

- Jami löytyi lopulta hyvin läheltä äidin kotia. Yritimme sanoa poliiseille koko ajan, että etsikää sieltä, hän perustelee.

Hän ilmoitti veljensä katoamisesta hätäkeskukseen heti ensimmäisenä joulupäivänä. Tapanina hän pyrki poliisiasemalle tekemään katoamisilmoitusta.

- Siellä ei ollut ketään, en päässyt edes ovesta sisään. Koetin soittaa poliisin numeroon, mutta ääni kertoi, että olemme avoinna arkisin näin ja näin, sisko kertoo.

Niinpä katoamisilmoitus tavoitti poliisiin vasta 27. joulukuuta, kun Jami oli ollut kateissa kolme päivää.

Tutkinnanjohtaja Salmi sanoo, että etsintä pääsi käynnistymään kunnolla vasta, kun omaiset antoivat luvan lehti-ilmoitukseen. Se poiki kolme otollista vihjettä. Tuolloin Jami oli ollut kateissa jo viikon.

• Tautiluokitus selvä

Passiivinen itsemurha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5137
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2149
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1807
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1424
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1207
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1026
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      970
    Aihe