Snake

Apuapaniikki

Selailin nettiä kännykällä ja se meni jollekin ihme sivulle missä oli musta tausta ja luki "Androidissa virus. Asenna (joku ohjelma) 5 minuutissa poistaaksesi viruksen" Viruksen nimi oli joku Snake ja siinä luki, että se varastaa salasanoja ja tilinumeroita!! Mitä hittoa? Sivun linkki oli jokin Android. Ja mä sittenpainoin asenna. Lataus oli valmis, valitsin "tarkasta lataus ensin avira antivirus ohjelmalla" tarkistin ja sitten tuli englanniksi tekstiä ja valinnat "delete" ja sit joku skippaa tms. :D

Anteeksi mun huono selitys mut apua! Valitsin delete ja tarkistin tolla aviralla ni ei löydy
viruksia. Mut tarkistaako se kunnolla kaikista kansioista?En uskalla kirjautua mihinkään! Ties jos se "snake"on nyt josain kännyn syövereis :( Luulin et se sivu on joku androidin oma, koska osoite. Hemskatti.

Kirjoitin tästä myös Samsung puolelle.. mut tänne kai kuuluu.

16

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noi on huijausta.

      Tuollaisiin ei pidä koskaan uskoa eikä varsinkaan asentaa niiden tarjoamia ohjelmia.

      Sovellus ei asennu itsestään eli vaaraa ei ole jos vain latasit sen.

      • Apuapaniikki

        Joo tonne ylös tuli se latausnuoli. Kun oli ladannut, painoin siitä ja valitsin tarkista antiviruksella. Se ilmoitti heti jotain mistä valitsinkin delete. Menin katsomaan lataukset ja siellä oli android ukko. Painoin sitä ja tuli "latausta ei löydy" eli taisin poistaa sen. Olenko turvassa?

        Ei pitäisi luottaa!! Menin ihan lankaan :(


      • Apuapaniikki
        Apuapaniikki kirjoitti:

        Joo tonne ylös tuli se latausnuoli. Kun oli ladannut, painoin siitä ja valitsin tarkista antiviruksella. Se ilmoitti heti jotain mistä valitsinkin delete. Menin katsomaan lataukset ja siellä oli android ukko. Painoin sitä ja tuli "latausta ei löydy" eli taisin poistaa sen. Olenko turvassa?

        Ei pitäisi luottaa!! Menin ihan lankaan :(

        Latauksen kuvana oli siis se vihreä android ukkeli..


    • Todennäköisesti olet turvassa. Onko tuossa Avirassa mitään lokia ym historiatietoja josta voi katsoa että mitä se on tehnyt?

      • Apuapaniikki

        Se on siis toi AVG Antivirus. En ainakaan löydä mitään history kohtaa tms.


      • Apuapaniikki
        Apuapaniikki kirjoitti:

        Se on siis toi AVG Antivirus. En ainakaan löydä mitään history kohtaa tms.

        Kirjotas googleen snake virus android ja kuvahausta toinen kuva. Tollanen se oli!


    • Juu huijaukselta vaikuttaa etenkin kun tuollainen ilmoitus tuli selaimeen

      • 5+11

        Mitä mun pitäis nyt tehdä? Uskoa AVG:tä vai tyyliin Viedä kännykkä johonkin huoltoon tarkistuttaa ettei sitä nyt ole josain? Vai rauhottua :D Oon oikeesti kauhuissani! Luin tosta et toi on joku matopeli minkä kautta oikeesti joku vakoilee. Ei mulle ainakaan mitään asentunut..


    • Huoltoon ei kannata lähettää. Siitä ei ole hyötyä.

      Paras keino olisi tehdä tehdasasetusten palautus jos epäilee että haittaohjelma on asentunut.

      • 13+17

        No mä nyt sitten palautin tehdasasetukset. Paras näin, oman mielenrauhan takia :D Kiitti Vapunen, osaat kyllä kertoo hyvin ja sillain että sellasetkin kuten minä ymmärrän!


    • OK. Palautusvaiheessa poistui varmaankin Omat tiedostot ja asennetut sovellukset puhelimen muistista.

      • 10+16

        Kuvat, pelit, kalenterimerkinnät.. mitä näitä nyt on, poistui. Yhteystiedot jäi mutta ne taitavat olla simkortilla muistissa!


      • 10+16
        10+16 kirjoitti:

        Kuvat, pelit, kalenterimerkinnät.. mitä näitä nyt on, poistui. Yhteystiedot jäi mutta ne taitavat olla simkortilla muistissa!

        Omat tiedostot kansioista ei löydy mitään.


      • 10+16 kirjoitti:

        Omat tiedostot kansioista ei löydy mitään.

        Juu. Silloin tehdasasetusten palautus onnistui.


      • 7+16
        vapunen kirjoitti:

        Juu. Silloin tehdasasetusten palautus onnistui.

        Eli mitään virusta ei taida olla? Edes AVG ei löydä mitään. Kokeilin toisellakin ohjelmalla, ja sama tulos. Taidanpa uskaltaa taas kirjautua mihin sitten pitääkin.

        Jäisikö tiedostoihin jokin? Ihan jatkoa ajatellen jos epäilen haittaohjelmia..


    • Tuskin on enää kun tehdasasetukset on palautettu. Ja et kerennyt asentaa nettisivulta ladattua sovellusta joten uskoisin että kaikki on hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe