Snake

Apuapaniikki

Selailin nettiä kännykällä ja se meni jollekin ihme sivulle missä oli musta tausta ja luki "Androidissa virus. Asenna (joku ohjelma) 5 minuutissa poistaaksesi viruksen" Viruksen nimi oli joku Snake ja siinä luki, että se varastaa salasanoja ja tilinumeroita!! Mitä hittoa? Sivun linkki oli jokin Android. Ja mä sittenpainoin asenna. Lataus oli valmis, valitsin "tarkasta lataus ensin avira antivirus ohjelmalla" tarkistin ja sitten tuli englanniksi tekstiä ja valinnat "delete" ja sit joku skippaa tms. :D

Anteeksi mun huono selitys mut apua! Valitsin delete ja tarkistin tolla aviralla ni ei löydy
viruksia. Mut tarkistaako se kunnolla kaikista kansioista?En uskalla kirjautua mihinkään! Ties jos se "snake"on nyt josain kännyn syövereis :( Luulin et se sivu on joku androidin oma, koska osoite. Hemskatti.

Kirjoitin tästä myös Samsung puolelle.. mut tänne kai kuuluu.

16

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noi on huijausta.

Tuollaisiin ei pidä koskaan uskoa eikä varsinkaan asentaa niiden tarjoamia ohjelmia.

Sovellus ei asennu itsestään eli vaaraa ei ole jos vain latasit sen.

• Apuapaniikki

Joo tonne ylös tuli se latausnuoli. Kun oli ladannut, painoin siitä ja valitsin tarkista antiviruksella. Se ilmoitti heti jotain mistä valitsinkin delete. Menin katsomaan lataukset ja siellä oli android ukko. Painoin sitä ja tuli "latausta ei löydy" eli taisin poistaa sen. Olenko turvassa?

Ei pitäisi luottaa!! Menin ihan lankaan :(

• Apuapaniikki
        Apuapaniikki kirjoitti:

Joo tonne ylös tuli se latausnuoli. Kun oli ladannut, painoin siitä ja valitsin tarkista antiviruksella. Se ilmoitti heti jotain mistä valitsinkin delete. Menin katsomaan lataukset ja siellä oli android ukko. Painoin sitä ja tuli "latausta ei löydy" eli taisin poistaa sen. Olenko turvassa?

Ei pitäisi luottaa!! Menin ihan lankaan :(

Latauksen kuvana oli siis se vihreä android ukkeli..

• Todennäköisesti olet turvassa. Onko tuossa Avirassa mitään lokia ym historiatietoja josta voi katsoa että mitä se on tehnyt?

• Apuapaniikki

Se on siis toi AVG Antivirus. En ainakaan löydä mitään history kohtaa tms.

• Apuapaniikki
        Apuapaniikki kirjoitti:

Se on siis toi AVG Antivirus. En ainakaan löydä mitään history kohtaa tms.

Kirjotas googleen snake virus android ja kuvahausta toinen kuva. Tollanen se oli!

• Juu huijaukselta vaikuttaa etenkin kun tuollainen ilmoitus tuli selaimeen

• 5+11

Mitä mun pitäis nyt tehdä? Uskoa AVG:tä vai tyyliin Viedä kännykkä johonkin huoltoon tarkistuttaa ettei sitä nyt ole josain? Vai rauhottua :D Oon oikeesti kauhuissani! Luin tosta et toi on joku matopeli minkä kautta oikeesti joku vakoilee. Ei mulle ainakaan mitään asentunut..

• Huoltoon ei kannata lähettää. Siitä ei ole hyötyä.

Paras keino olisi tehdä tehdasasetusten palautus jos epäilee että haittaohjelma on asentunut.

• 13+17

No mä nyt sitten palautin tehdasasetukset. Paras näin, oman mielenrauhan takia :D Kiitti Vapunen, osaat kyllä kertoo hyvin ja sillain että sellasetkin kuten minä ymmärrän!

• OK. Palautusvaiheessa poistui varmaankin Omat tiedostot ja asennetut sovellukset puhelimen muistista.

• 10+16

Kuvat, pelit, kalenterimerkinnät.. mitä näitä nyt on, poistui. Yhteystiedot jäi mutta ne taitavat olla simkortilla muistissa!

• 10+16
        10+16 kirjoitti:

Kuvat, pelit, kalenterimerkinnät.. mitä näitä nyt on, poistui. Yhteystiedot jäi mutta ne taitavat olla simkortilla muistissa!

Omat tiedostot kansioista ei löydy mitään.

• 10+16 kirjoitti:

Omat tiedostot kansioista ei löydy mitään.

Juu. Silloin tehdasasetusten palautus onnistui.

• 7+16
        vapunen kirjoitti:

Juu. Silloin tehdasasetusten palautus onnistui.

Eli mitään virusta ei taida olla? Edes AVG ei löydä mitään. Kokeilin toisellakin ohjelmalla, ja sama tulos. Taidanpa uskaltaa taas kirjautua mihin sitten pitääkin.

Jäisikö tiedostoihin jokin? Ihan jatkoa ajatellen jos epäilen haittaohjelmia..

• Tuskin on enää kun tehdasasetukset on palautettu. Ja et kerennyt asentaa nettisivulta ladattua sovellusta joten uskoisin että kaikki on hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe