2010 Toyota Avensis kokemuksia ja teknistä tietoa?

Remonttiesko

Hei
Mielessä on tuollainen 2010 Toyota Avensis 2,0 Valvematic Linea Sol Plus Wagon Multidrive S, minkäslaisia kokemuksia ja tietoa tästä mallista löytyy?

Muutama kysymys mihin kaipaisin varmistusta/tietoa?
Eikös tämän konemalli ole tuo 3AZ-FAE? Jakoketjulla, onko suorasuihkutus, minkäslaisia tyyppivikoja tässä on? Ainakin vanhemmissa AZ-koneissa ilmeisesti lamdat ainakin temppuilleet.

Entäs tuo automaatti, kenen valmistama ja millaisia kokemuksia? Ainakin 65tkm ajetussa tuo laatikko oli yhtä hyvän tuntuinen mitä samanikäisessä 300-sarjan BMW:ssä.

Ja sit kiinnostaa vielä vikakoodien ja livedatan luku. Tarvitaanko tuohon läppäri ja piuha vai onnistuuko kevyemmillä vehkeillä? Onko elm327 palikasta ja torquesta puhelimessa mitään hyötyä tai motonetin koodinlukijoista?

42

3788

    Vastaukset

    • Ottaen huomioon pastalaisten tason ja kysymystesi tekniset vaatimukset, kääntyisin mielummin johonkin asiapalstaan....... olisiko Fintoys.net oikea paikka..... vai onko autosi liian uusi sinnekin......

      • "Ottaen huomioon pastalaisten tason"
        Laskethan itsesi mukaan tuohon joukkoon?


      • Ylimielinen Tero kirjoitti:

        "Ottaen huomioon pastalaisten tason"
        Laskethan itsesi mukaan tuohon joukkoon?

        Siinä mielessä kyllä, että Toyotallakin on erilaisia malleja nimellä Avensis paljon, en minäniitä kaikkia voi osata.....

        Mitä noihin auto/läppäri-juttuihin tulee, niin minulla ei ole ollut tarvetta sen vertaa, että olisin jaksanut innostua....... no jos Toyotaan jotain merkkikohtaisia laitteita, (kaapeleita ja softia) kaupasta alkaa löytymään, saattaisin jopa harkita asiaa......


    • Täältä ei kannata neuvoja kysellä jos on erehtynyt tojon ostamaan. Tojopetterifanaatikkoapinat vain täällä huutavat vesikauhuisina räävittömyyksiään. Toisaalta, sitä samaa ne tekee kaikkien muidenkin merkkien palstoilla.

    • Kiitoksia kahdesta loistavasta vastauksesta!

      • Siis me Toyota kuskit emme ymmärrä kysymyksiäsi....ei myöskään englantia kannata tyrkyttää...sekin on meille vierasta.Kyllä sen tunnistaa, mutta ei enää muista sanaakaan.


    • Sulla on ilmeisesti Android-puhelin, arvasinko oikein. Itsellä ELM 327 Wifi ja iPad DashCommand-softa. Palikka maksoi netissä jotain 40 euroa ja softa 9 euroa apps-kaupassa. Erinomainen TI-miehelle saada selvää auton vikakoodeista ja antureiden lukemista, rakennella omia kojelautoja ja muokkailla mittareita yms.

      • Juu Android puhelin, ELM 327 ja torque löytyy ennestään. En tuota torqueta vielä ole kerennyt Avensiksella testaan, pitää testata sitä ja samalla tuota DashCommandia.
        Toyotaan ei ilmeisesti löydy mitään merkkikohtaista softaa?
        Kiitoksia samalla ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta! :)


    • Vikakoodia on helppo lukea ja nollata elm palikoilla.Itse käytän ipadia. Toyota on auto siinä missä muukin ehkä hieman vaan harvemmin vikoja siinä kaikki.
      Toyota on monelle punainen vaate heillä tuskin on omaa autoa tahi korttia.

      • On kovaluotto että toyota tulee toimimaan mutta jotain vikaa siihen kuitenkin tulee jossain vaiheessa. Tuo torque on kohtuuhyvä ensiavuksi mutta vaativimpiin juttuihin tarvii aina merkkikohtaisen lukijan.
        Esimerkkinä bmwhat saksanseisojaan. Toivottavasti joku koodaisi mahdollisimman nopeesti toyotaan vastaavan.


    • 2004, 2009 nyt 2012 avet ollut käytössä, ei koskaan mitään hälytyksiä joita olisi tarvinnut ihmetellä, normihuollot ei muuta.
      Hommasin aikoinaan Saabille ja almeralle tuon ELM327 BT-mokkulan ja torque ohjelman, muutaman kerran joutunut niissä kokeilemaan ja toiminut hyvin.
      Avensikset ainakin itselläni toistaiseksi toimineet moitteetta ei ole tarvinnut sitä niiden kanssa käyttää.
      Kuten katsastusinssi joka vuosi muistaa sanoa " ei näissä aveissa koskaan ole mitään".
      Pohja kannattaa suojauttaa se on muuten hapan hetken kuluttua suolakylvyistä johtuva ongelma samoin nokkapeitto alempaan ilmareikään ettei alumiininen syyläri lahoa samasta syystä.
      Noi on riittänyt pitämään omat avet liikenteessä ilman remontteja. 2004 uusi omistaja otti yhteyttä ja ihmetteli auton hyvää kuntoa (osti yksinhuoltaja tyttärelleen itsellä kuulemma pösö) ja laittoi uudestaan alustan suojaukseen.
      Ihmetteli myös ilmastoinnin toimivuutta 10v käytön jälkeen, ei ole kertaakaan lisätty litkua pösössä saa sitä lisätä 3v välein.
      Noh, pyöritän ilmastointia myös talvella lämpimässä parkkihallissa talven muutaman kerran siinä ehkä se syy...

    • Ensi talvena tulee uudemman hankinta ajankohtaiseksi. Vaihtoehtoina lähinnä Qashqai, Note siis nämä Nissanilta. Sitten olis Ceed diesel farkkuna......ja ehkä Tojon Avensis. N. 12 000 euroa meinaan laittaa. Nisukat tuttuja ennestään, ei ongelmia, eikä varmaan Kian tai Aven kanssakaan. Helepottakaa vähän pohdiskelevaa.

      • Itse en ottaisi mitään noista koska ovat japseja ja no Kia. Jos ihan pakko niin Nissan ja perusteluina, että ei kai kukaan halua vapaaehtoisesti tojomieheksi ja no se Kia.


      • Nissan näistä kirjoitti:

        Itse en ottaisi mitään noista koska ovat japseja ja no Kia. Jos ihan pakko niin Nissan ja perusteluina, että ei kai kukaan halua vapaaehtoisesti tojomieheksi ja no se Kia.

        Katselin nettiautosta n. 200 tkm ajettuja aveja. Silmään pisti, että moneen oli vaihdettu kone, tai vähintään puolimoottori. Ei vakuuta. Kyllä nykyauton tulisi kestää vän se 500 tkm. Oma diesel primu 418 tkm, eikä muuta kuin kovaa ajoa.


      • Rimera2000 kirjoitti:

        Katselin nettiautosta n. 200 tkm ajettuja aveja. Silmään pisti, että moneen oli vaihdettu kone, tai vähintään puolimoottori. Ei vakuuta. Kyllä nykyauton tulisi kestää vän se 500 tkm. Oma diesel primu 418 tkm, eikä muuta kuin kovaa ajoa.

        2000-luvun alkupuolella oli ongelmia öljynkulutuksen kanssa.
        Ave1 2004 eteenpäin ja avet 2 2006-> sekä ave 3 2009-> ei ongelmia.

        Corolla 1.6 sama kuin avessa ajettu 330tkm ja ajo jatkuu, kytkin asetelmineen laitettu, huoleton peli.

        Tarkidta että on ruostesuojattu, alkuperäinen suojaus kovin vaatimatonta jos ajettu etelän suolatuilla teillä, pohjoissuomessa ei suolata teitä ;=)


      • auto ave 2013 kirjoitti:

        2000-luvun alkupuolella oli ongelmia öljynkulutuksen kanssa.
        Ave1 2004 eteenpäin ja avet 2 2006-> sekä ave 3 2009-> ei ongelmia.

        Corolla 1.6 sama kuin avessa ajettu 330tkm ja ajo jatkuu, kytkin asetelmineen laitettu, huoleton peli.

        Tarkidta että on ruostesuojattu, alkuperäinen suojaus kovin vaatimatonta jos ajettu etelän suolatuilla teillä, pohjoissuomessa ei suolata teitä ;=)

        Kiitoksia. Ostin tuon 2010 Avensiksen. Näytti olevan uutena (tai vuodenikäisenä) ruostesuojattu. Pitäisiköhän uusia tuo suojaus, kun täällä etelän suolakylpyteillä noita kilometrejä kerrytän?

        Kulutus tuossa on yllättävän iso, 8.8 l/100km rauhallisessa sekalaisessa ajossa. Ja Toyotamaiseen tapaan jarrut vinkuu, mutta tähän merkkiinhän kuuluu että jarrut laitetaan joka katsastukseen. ;)


      • Remonttiesko kirjoitti:

        Kiitoksia. Ostin tuon 2010 Avensiksen. Näytti olevan uutena (tai vuodenikäisenä) ruostesuojattu. Pitäisiköhän uusia tuo suojaus, kun täällä etelän suolakylpyteillä noita kilometrejä kerrytän?

        Kulutus tuossa on yllättävän iso, 8.8 l/100km rauhallisessa sekalaisessa ajossa. Ja Toyotamaiseen tapaan jarrut vinkuu, mutta tähän merkkiinhän kuuluu että jarrut laitetaan joka katsastukseen. ;)

        Onko sulla siitä ruosteruojaukseksesta leimat ja firman nimi, jossa tehty?

        -meinaan ainakin täällä Porissa kun suojasin,.... kuulosti siltä, että on taloudellisestinkin ina "pikkujuttu" tuoda nätille ns. takuu tarkastukseen, jossa mahdollliset lisäpaikaukset tehdään... sitä en prkl muista, koska se pitää tehdä.....pitää oikein kysyä itsekin.......olisko 3v? -noissa ruostesuojakäsittelyissähän on takuu, enkä usko, että se on ´huonompi kuin autotehtaan takuu, joka ei käytännössä korvaa yhtään mitään........

        Jarrut ???

        vm. 2012 ei minkäänlaista vinkunaa.....

        vm 1998 vinkunoita kyllä, mutta katsastukseen ei tarvinnut tehdä mitään jarruille.....no 500tkm oli prkl palat loppu, enkä huomannu....


      • The Köle kirjoitti:

        Onko sulla siitä ruosteruojaukseksesta leimat ja firman nimi, jossa tehty?

        -meinaan ainakin täällä Porissa kun suojasin,.... kuulosti siltä, että on taloudellisestinkin ina "pikkujuttu" tuoda nätille ns. takuu tarkastukseen, jossa mahdollliset lisäpaikaukset tehdään... sitä en prkl muista, koska se pitää tehdä.....pitää oikein kysyä itsekin.......olisko 3v? -noissa ruostesuojakäsittelyissähän on takuu, enkä usko, että se on ´huonompi kuin autotehtaan takuu, joka ei käytännössä korvaa yhtään mitään........

        Jarrut ???

        vm. 2012 ei minkäänlaista vinkunaa.....

        vm 1998 vinkunoita kyllä, mutta katsastukseen ei tarvinnut tehdä mitään jarruille.....no 500tkm oli prkl palat loppu, enkä huomannu....

        Huoltokirjaan oli merkitty, että 2010 dinitrolin lisäturva-käsittely, joka olisi pitänyt uusia 2012. Tosin dinitroli sivujen mukaan 4 vuoden sisällä voi tehdä vielä täysturva käsittelyn, jolla saisi 12 vuoden takuun. Itseä tuo lisäsuojaus kiinnostaisi lähinnä auton vaimentamisen takia.

        Jarrut tuosta joutui jo käydä herkistelemään, kun vinkuivat pahasti. Ei se vinkuminen vieläkään kokonaan poistunut, mutta hiljeni huomattavasti. Anopin -02 corollan jarrut joudutaan käydä herkisteleen vuosittain, että menee katsastuksesta läpi. Liian varovainen ajotyyli kostautuu. :D


      • Remonttiesko kirjoitti:

        Huoltokirjaan oli merkitty, että 2010 dinitrolin lisäturva-käsittely, joka olisi pitänyt uusia 2012. Tosin dinitroli sivujen mukaan 4 vuoden sisällä voi tehdä vielä täysturva käsittelyn, jolla saisi 12 vuoden takuun. Itseä tuo lisäsuojaus kiinnostaisi lähinnä auton vaimentamisen takia.

        Jarrut tuosta joutui jo käydä herkistelemään, kun vinkuivat pahasti. Ei se vinkuminen vieläkään kokonaan poistunut, mutta hiljeni huomattavasti. Anopin -02 corollan jarrut joudutaan käydä herkisteleen vuosittain, että menee katsastuksesta läpi. Liian varovainen ajotyyli kostautuu. :D

        Eli sä hommasit sen auton?....... vielä noista jarruista, että olisko seissyt kaupassa hetken liikaa.....itsellä auto on ajossa joitain lauantaipäiviä lukuunottamatta päivittäin ja mitään vinkunaa/ongelmaa ei ole ollut 2012 Avessa. -huolto-ohjelmaan toki kuuluu 30tkm välein jarrujen herkistely, joka siis on tehty jo kerran, koska ajan 30-35tkm/v

        PS. hyvä kun tuli puheeksi, mun autoni suojaus on 2v ensi syksynä......


      • Remonttiesko kirjoitti:

        Huoltokirjaan oli merkitty, että 2010 dinitrolin lisäturva-käsittely, joka olisi pitänyt uusia 2012. Tosin dinitroli sivujen mukaan 4 vuoden sisällä voi tehdä vielä täysturva käsittelyn, jolla saisi 12 vuoden takuun. Itseä tuo lisäsuojaus kiinnostaisi lähinnä auton vaimentamisen takia.

        Jarrut tuosta joutui jo käydä herkistelemään, kun vinkuivat pahasti. Ei se vinkuminen vieläkään kokonaan poistunut, mutta hiljeni huomattavasti. Anopin -02 corollan jarrut joudutaan käydä herkisteleen vuosittain, että menee katsastuksesta läpi. Liian varovainen ajotyyli kostautuu. :D

        Jarrut jumittelee jos et ole jarrunesteitä uusinut 5v välein, nesteeseen sitoutunut kosteus jumittelee jarrusylintereitä.
        Vaihto riittävän usein on pitänyt corollan 1.6 2000 liikenteessä eikä jarrut jumittele eikä vingu.
        Katsastuksesta läpi aina kerralla, ruostesuojattu 2x.


      • Remonttiesko kirjoitti:

        Huoltokirjaan oli merkitty, että 2010 dinitrolin lisäturva-käsittely, joka olisi pitänyt uusia 2012. Tosin dinitroli sivujen mukaan 4 vuoden sisällä voi tehdä vielä täysturva käsittelyn, jolla saisi 12 vuoden takuun. Itseä tuo lisäsuojaus kiinnostaisi lähinnä auton vaimentamisen takia.

        Jarrut tuosta joutui jo käydä herkistelemään, kun vinkuivat pahasti. Ei se vinkuminen vieläkään kokonaan poistunut, mutta hiljeni huomattavasti. Anopin -02 corollan jarrut joudutaan käydä herkisteleen vuosittain, että menee katsastuksesta läpi. Liian varovainen ajotyyli kostautuu. :D

        Ei niitä jarruja tarvitse Avessa herkistellä, huoletta toimivat kun välillä jarruttaa kunnolla. Varsinkin automaatissa suuremmalla käytöllä kun manuaalissa.

        Suojaus kannattaa tarkistuttaa 4v välein, jos edellyttävät tiheämpää suojausväliä vaihda liikettä.

        Vaihda GOOD YEAR-romaniassa valmistetut kumit Nokialaisiin ja nastarenkaat kitkoihin niin ajo-ominaisuudet muuttuvat radikaalisti sekä rengasmelu vaimenee.

        Opettele ajamaan automaatilla eri tavalla kuin manuaalilla niin pääset 2l pienempiin kulutuksiin.

        Ecu-asento ja kaasua ylöspäin että koneen kierrokset laskee sitten kevyesti kaasua ja välitys on harventunut niin että,pääset 1000r/min 60km/h.

        Runttaamalla tallan tiskiin kone huutaa ja bensa maistuu.
        Ns. "pumppaustaktiikka" kaasulla pudotti omaa kulutustani huomattavasti, kuuntele konetta ja katso kierroslukumittaria niin opit tavan nopeasti.


      • corolla pappa 2000 kirjoitti:

        Jarrut jumittelee jos et ole jarrunesteitä uusinut 5v välein, nesteeseen sitoutunut kosteus jumittelee jarrusylintereitä.
        Vaihto riittävän usein on pitänyt corollan 1.6 2000 liikenteessä eikä jarrut jumittele eikä vingu.
        Katsastuksesta läpi aina kerralla, ruostesuojattu 2x.

        Paskapuhetta että jarrut jumii nesteen vaihtamatta jättämisen takia. 18-vuotiaana eivät vielä ainakaan jumineet. Edes kovalla pakkasella.


      • auto ave 2013 kirjoitti:

        2000-luvun alkupuolella oli ongelmia öljynkulutuksen kanssa.
        Ave1 2004 eteenpäin ja avet 2 2006-> sekä ave 3 2009-> ei ongelmia.

        Corolla 1.6 sama kuin avessa ajettu 330tkm ja ajo jatkuu, kytkin asetelmineen laitettu, huoleton peli.

        Tarkidta että on ruostesuojattu, alkuperäinen suojaus kovin vaatimatonta jos ajettu etelän suolatuilla teillä, pohjoissuomessa ei suolata teitä ;=)

        Uutena ostettu ave verso 05. Varma peli ollut aina, naisen käyttöön. Mitään muuta ei tarvitse konepellin alle, kuin tuulilasin pesunestettä. Öljyä ei syö. No jarruja korjailtu matkan varrella.
        Avessa ei siis mitään sellaisia vikoja kuin tuttavan kiiassa jo toistamiseen, yht äkkiä valoissa ei toimi kuin pitkät, tai pakkasella lämmityslaite ei toimikaan... Sinänsä turvallinen varma valinta naiselle tuo toyota tuntus olevan.


      • Asia ja miten se on kirjoitti:

        Paskapuhetta että jarrut jumii nesteen vaihtamatta jättämisen takia. 18-vuotiaana eivät vielä ainakaan jumineet. Edes kovalla pakkasella.

        valitettavasti sinäkään et voi fysiikanlaille mitään vaikka uskosi on kova.
        Vettä kondensoituu jarrunesteeseen ja sen kiehumispiste laskee samassa suhteessa. Uutena neste on kirkasta kuin vesi, pilaantuneena tumman ruskeata.


    • Joo, ostin tuon Avensiksen. Jarrut herkisteltiin liikkeessä ja vinkuminen vaimeni, muttei loppunut kokonaan. Nyt parissa viikossa vinkuminen on taas hiukan lisääntynyt, mutta ei ole paha niin jatketaan näin. Voi olla että liikkeessä seisottaminen ei tehnyt hyvää. Jarrunesteet on oletettavasti vaihdettu normaalin huolto-ohjelman mukaan, koska kaikki huollot oli tehty ajallaan ja merkkiliikkeissä. Itse tulee välillä kiihdyteltyä ja jarrutettua kunnolla, ettei näitä ongelmia tulisi.

      Ruostesuojauksesta pitää varmaan kysyä tarjousta tuon edellisen työn tehneeltä liikkeeltä ja harkita sitten teetänkö uudestaan. Kitkat autoon olikin jo vaihdettu ja kaupan yhteydessä vaihdettiin kesärenkaatkin uusiin.

      Kulutustakin olen saanut pienenemään tuolla kaasun pumppauksella. Kuitenkaan ihan yhtä pieniin lukemiin en ole päässyt mitä edellisellä bemarilla, joka oli kans automaatti ja samankokoisella koneella. Eipä tuolla muutamalla desillä kuitenkaan ole merkitystä edes vuoden polttoaine kuluissa.

      • Minä vaihdatin corollaani alkup. uudet jarrupalat taakse kun vinkuivat häiritsevästi. Asentaja sanoi vanhojen palojen olleen aika jumiutuneina urissaan. Vinkuminen loppui siihen.Tämä tapahtui viime kesänä ja noin 160 tkm:ssä. Oli muuten ainut ylimääräinen korjaamokäynti 3-vuoteen.


    • Laita alempaan keulan aukkoon tuulisuoja (se suorakaiteen muotoinen aukko, laidoissa koristeet niitä ei tarvitse suojata).
      -Syyläri ei ole suolasumussa kokoaikaa, alumiini suola=>huono yhdistelmä
      -Auto lämpenee nopeammin (kierrokset putoaa2500r/min =>1000r/min nopeammin ja bensaa säästyy)
      -Syylarin käyttöikä lisääntyy 10V

      Lohkolämppäri pudottaa ne muutamat desit ja ylläkerrottu samanverran.

    • Satutko tietämään minkälaisesta ajosta auto sinulle tuli? Kuulostaa tuo jarrujen vinkuminen siltä että levyt ja palata vaihtokunnossa.

      Kerran meni itsellä pieni kivi satuloiden väliin ja se huusi siellä kunnes tajusin mistä oli kyse, oli aika kaivaminen kun oli niin tiukassa.

      Hyvän auton ostit, en usko että tarvitset vikakoodinlukijaa :) e-villestä saa halvalla jos on tarvetta mutta tuskin jos hyvää huolta pidät.

      • Ei tietoa millaisesta ajosta. 3 tai vajaa 4 vuotta autolla ikää ja 65tkm oli edellisellä omistajalla kertynyt eli ei mikään kaupparatsu, mutta kohtuullisesti kuitenkin. Huollossa ne puhuivat tuosta satuloiden mallista, että menee helposti kiviä väliin. Nyt Satulat kuitenkin avattiin ja puhdistettiin eikä kiviä ollut. Jarrulevyt oli kunnossa ja paloissa noin 50% pintaa jäljellä. Kun tuo palojen vaihto tulee ajankohtaiseksi pitää harkita vakiopalojen ja EBC greenstuff palojen väliltä.
        Kyllähän tuolla puhelimella saa jotain vikakoodeja luettua, mutta toivottavasti ei ole tarpeen.


      • Remonttiesko kirjoitti:

        Ei tietoa millaisesta ajosta. 3 tai vajaa 4 vuotta autolla ikää ja 65tkm oli edellisellä omistajalla kertynyt eli ei mikään kaupparatsu, mutta kohtuullisesti kuitenkin. Huollossa ne puhuivat tuosta satuloiden mallista, että menee helposti kiviä väliin. Nyt Satulat kuitenkin avattiin ja puhdistettiin eikä kiviä ollut. Jarrulevyt oli kunnossa ja paloissa noin 50% pintaa jäljellä. Kun tuo palojen vaihto tulee ajankohtaiseksi pitää harkita vakiopalojen ja EBC greenstuff palojen väliltä.
        Kyllähän tuolla puhelimella saa jotain vikakoodeja luettua, mutta toivottavasti ei ole tarpeen.

        Ei tarvita vikakoodeja eikä niiden lukijoita, hyvin on pelannut 2009 ave3 ja 120tkm. Etujarrupalat vaihdettiin takuuseen kuin pitivät ääntä muuten vain huollot tehty.
        Huoleton ja mukava peli, manuaaliaskilla ihmetyttää vaihteiden turhan tiheä välitys.
        Olisiko laiskaa konetta puhditettu laatikon välityksiä rukkaamalla ja 6-lovisella laatikolla?
        Alkuperäisillä Good Year-kesärenkailla ei tee mitään, auto luikertelee jo paikoillaan kuin käärme. Vaihto Nokialaisiin teki ihmeitä ajokäytökselle, suosittelen!


    • Avensis vm 2010, 1.8l automaatti. Hyvin on toiminut, yksi pikku juttu hieman harmittaa. Muuten suhteellisen hiljaisessa autossa kuskin jalkatilasta kantautuu rengasmelua harmittavan kovana. Vieressä istuen sitä ei kuule. Valitin asiasta huollossa, ja pyysin tarkistamaan etupyörän laakerin. Varsinais suomen autocenter ei vikaa löytänyt, vaan olivat sitä mieltä että kyseessä on ominaisuus. Onko muilla samanlaisia havaintoja?

      • Ei kuulu mitään ylimääräistä kuskin eikä apumiehen jalkatilasta.
        Onkohan autossasi nastarenkaat vai kitkat alla?
        Alkuperäisillä Good Yearin romaniassa kasatuilla kumeilla kuuluu meteli koko autossa ja ohjata saa suorallakin tiellä. Nastarenkailla sama juttu.
        Kesäkumit vaihtoon ja kitkakumit talveksi niin tulee hiljainen ja hyvin ohjautuva auto.
        Talvella saattaa myös kerääntyä lunta etulokareiden sisälle, jotka renkaita käännettäessä tai jarrutettaessa pitävät ääntä, aivan kuin jarrupalat olisivat loppu. Lämpimässä parkkihallissa kun seisottaa hetken ja käy potkaisemassa jääkokkareita putoavat pois.


      • ave auto 1.8 -12 kirjoitti:

        Ei kuulu mitään ylimääräistä kuskin eikä apumiehen jalkatilasta.
        Onkohan autossasi nastarenkaat vai kitkat alla?
        Alkuperäisillä Good Yearin romaniassa kasatuilla kumeilla kuuluu meteli koko autossa ja ohjata saa suorallakin tiellä. Nastarenkailla sama juttu.
        Kesäkumit vaihtoon ja kitkakumit talveksi niin tulee hiljainen ja hyvin ohjautuva auto.
        Talvella saattaa myös kerääntyä lunta etulokareiden sisälle, jotka renkaita käännettäessä tai jarrutettaessa pitävät ääntä, aivan kuin jarrupalat olisivat loppu. Lämpimässä parkkihallissa kun seisottaa hetken ja käy potkaisemassa jääkokkareita putoavat pois.

        Good yearin kesärenkaat on ja talvirenkaina Michelin nastarenkaat. Ääneen tottuu, mutta sen huomaa parhaiten kun hyppää toisesta autosta Avensikseen.


      • Mikke65 kirjoitti:

        Good yearin kesärenkaat on ja talvirenkaina Michelin nastarenkaat. Ääneen tottuu, mutta sen huomaa parhaiten kun hyppää toisesta autosta Avensikseen.

        Siispä investoinnin paikka, nokialaiset kesäksi alle ja kitkat talvirenksiksi.
        Kitkat kannattaa ottaa alta pois ajoissa kun lämpötila alkaa olla plussan puolella ja laittaa alle vasta kun pakkaset painaa päälle.
        Muutoin kitkat on yhden talven kumit, seuraavana talvena ovat muuttuneet suksiksi. Pehmeä kumi "sulaa" renkaassa ja menettää kitka ominaisuutensa.
        Huolellisella vaihdolla oikeaan aikaan kitkat toimii todella hyvin vuodesta toiseen ja ovat TODELLA HILJAISET ajaa.

        Edellisessa 09 ave 3 oli talvirenkaina nastarenkaat, nyt -12 ave 3 kitkat ero on valtava melun suhteen kitkojen eduksi.


      • Mulla on 2010 1.6 ave ja olen huomionnut saman ominaisuuden regasmelu kuulosta kuskin puolella kovemalta kuin apparin puolella,tiivistedet ok.


    • Kumpaa polttoainetta näissä 2010 2 litraisissa 95 vai 98, edellisen korimallin aveissa oli kahta 2 litraista moottoria joista toisessa pitää käyttää 98.

    • Ohjekirjan mukaan 95, mutta käytän kaikissa laitteissa 98. Etanoli tunnetusti kovettaa ja haurastuttaa muoviosia ja niitähän nykyvehkeissä riittää. Sen mitä 98 maksaa enemmän auto kuluttaa vähemmän eli tankilla pääsee pidemmälle.
      Etanoli ei vain sovi autoihin vaikka vihreä ministerit sitä sinne väkisin tunkevat.

    • Vihrät, nykyään peremmin tunnettu ATOMIHIIRINÄ ovat harhautuneet ministeri Audin takapenkillä kauas alkuperäisiltä juuriltaan.
      Niin se valta turmelee. Muistellampa mitä AH ovat saaneet aikaan,
      Talvivaaran ympäristökatastrofi,
      YDINVOIMALA pelloon,
      Epäsivät SÄHKÖAUTOJEN verohelpotuksen, on kuulemma ympäristölle parempi vaihtoehto polttomoottoriautot. Samoin sähköautoilu saattaisi viedä asiakkaita joukkoliikenteeltä. Audin takapenkillä istuen maailmankuva vääristyy, kaikki eivät asu Helsingin ydinkeskustassa missä joukkoliikennettä on tarjolla. Vain noin 5,5 miljoonaa suomalaista asuu muualla suomessa, jossa EI OLE TOIMIVAA joukkoliikennettä.

      Kyllä ATOMIHIIRET ovat kauas erheytyneet alkuperäisestä ideologiastaan, valitettavasti.

      Tosin eipä tämä autopalstalle kuulu, mutta kopioikaa osaavat vaikka vihreiden palautepostiin!

    • Toyota vs. BMW. Mikä siinä on että esim. 2007 ostettu avensis/bmw samoilla kissoilla. Ni Toyota on kalliimpi. Vaikka uutena bmv 20-30t kalliimpi. Mihin baarin arvo syöksyy?? Tästä lähin pelkkä toyota ni ei tartte muuta ku ajella. Ja katsastuksessakin aina ekalla läpi.

    • On todella hyvä käyttöauto. Edustavan näköinen ja säilyttää arvonsa hyvin. Pieni polttoaineen kulutus ja sopivan kokoinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      64
      3918
    2. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

      Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      66
      2243