Pitkittyneen keuhkokuumeen jälkeen jäi ilmainen yskä!!!?

Almakatti

Oon aivan loppu tähän sairasteluun...

Tulin kipeäksi 15.11. Jolloin todettiin poskiontelontulehdus johon sain antibioottikuurin. Olo parani ja luulin kaiken olevan jo ok. Muutama päivä siitä tuli korkea kuume joka kesti muutaman päivän. Flunssa jatkui ja kamalaa yskää jaksoin potea n. 8 päivää joten menin uudelleen lääkäriin. Kävin tuossa välissäkin siis kyllä lääkärissä, mutta sanoivat että virus eikä tarvitse kuin lepoa.

Lääkäri totesi heti keuhkoja kuunnellessa keuhkokuumeen ja keuhkokuva varmisti asian.
Sain kuumeettomaan keuhkokuumeeseen Ketek kuurin, yleistila ok eikä tulehdusarvot olleet kuin 20.
Söin kuurin ja sitä jatkettiin -> ei tehonnut. Keuhkokuvassa keuhkokuume toisessa keuhkossa alaosassa.
Sain Amorion kuurin, ei tehonnut. Limainen yskä jatkui vaan, yleistila kuitenkin suht ok. Amoxin kuuri otettiin, ei tehonnut sekään ja jatkettiin Avelox juurilla, joka lääkärin mukaan vähensi keuhkon rohinaa.
10.1. Keuhkokuume keuhkokuvan mukaan hävinnyt, mutta limainen yskä jatkuu vaan. Mikäköhän neuvoksi?
Aamuisin tulee välillä keltaistakin limaa mutta muuten lima on valkoista.

Olen syönyt kortisonia, astma piipunkin sain. Ei aikaisemmin astmaa. Limaa irrottavaa yskänlääkettä käytän vieläkin.

Olin kaksi kuukautta sairaslomalla ja olo ei vieläkään normaali yskän takia.
Pelkään että tauti uusii..onkohan normaalia että yskä jatkuu vaikka keuhkokuva ok?

4

5411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Almakatti

      :D ilmainen = Limainen :D

      • khckk

        Keuhkofibroosi oisiko?


    • sairaskanssa

      Hei, minä sairastin A-influessan tammikuussa, sitten jotenkuten paranin ja töihin takas. Sitten tuli märkäinen poskiontelotulehdus, joka kyllä "kuivui" Amorion kuurilla. Siitä 2 viikkoa , keuhkokuume. Ja nyt kuurit syöty , uskon että kuuri on auttanut, mutta tämä kamala tukkoisuus ja limaisuus jatkuu mullakin yhä. Mulla nyt tilapäisesti käytössä ventoline, avaava lääke siis. Lisäksi syön silloin tällöin duactia ja jatkuvasti käytössä on limaa irrottavat lääkkeet.

      Alan kanssa olla jo aika poikki tähän. Tuntuu, että yleiskuntokin on ihan 0. Nyt olen jo alkanut kävelylenkkejä tekemään mutta kyllä hikeä vaan puskee, eli kunto on mennyt tosi huonoksi.

      Jotenkin maalaisjärki sanoisi, että kait hengityselimet on ollut niin kovilla tässä sairastelussa , että kestää pitkään ennenkuin tilanne palaa ennalleen. Minä olen muuten höyryhengitellyt joka päivä ja se irrottaa limaa kanssa aika hyvin. Kaikki neuvot mullekin on tervetulleita :)

      • Antibiootti

        Kokemusta keuhkoklamydiasta ja mykoplasmasta. Niiden vuoksi kamalan huonoon, väsyneeseen kuntoon. Voi sitä oireiden kirjoa ja vaihtelua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe