Akvaario vesi on sameaa eikä mikään auta!!

kalaaaa3

Otsikko^ siis akvan koko n.80l kasveja ei ole koska eivät lähteneet kasvamaan..joskus saattaa haiskahtaa jännälle..suodatin,veden parannus aine,vedenvaihto,muu siivoaminen EI auta!!....mitä teen? Alkaa pikkuhiljaa rasittamaan akvassa on 4 kiilakärki kalaa(vai mikä olikaan?) ja 3 monnia auttakaa!!

4

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Määä.

Millainen suodatus? Kuinka useasti ja paljon kerralla vaihdat vettä? Onko veden vaihto säännöllistä? Mikä pohjamateriaaliakvaariossa on?

Kun kasvit ei kasva niin muutama kysymys tähän liittyen. Millainen valaistus akvaariossa on. Mitä lannoitteita käytät? Käytätkö nestemäistä lannoitetta? Käytätkä pohjalannoitetta? Paljon akvaarioveessä on nitraattia ja rautaa?

• kalaaa3

Suodatin on käytössä joka päivä n.6h ja vaihdan säännöllisesti n.puolet vaihdan ..valaistus on perus huoneen valo ja lannoitetta ei ole ja nitraattia ja rautaa en ole mitannut

• no jo selkis

Siis suodattimen pitää olla päällä 24/7 eikä kiinni kuin vedenvaihdon yhteydessä. On varmaan sameaa vettäkin, jos se ei koko aikaa ole päällä.

ps. mistäs ihmeestä olet keksinyt ettei suodatinta pidetä päällä koko aikaa ?

• Määä.

Eli mikä suodatin? Mikä on säännöllisesti? Vaihdatko vettä 2 kertaa viikossa vai kerran viikossa vai harvemmin?

Suodatin pitää olla 24/7 päällä. Kasvit ei kasva huoneen valossa. Akvaariossa pitää olla valaisin. Kasvit tarvitsevat ravinteita ja valoa kasvaakseen. Kasvit ei kasva hanavedessä missä ei ole ravinteita yhtään. Et siis tiedä mitään vesiarvoja akvaariostasi?

Pidä suodatin aina käynnissä ja unohda kasvit jos et kerran meinaa antaa niille mitään lannoitteita. Jos meinaat akvaarion pitää kannattaa perehtyä heti ihan perusasioihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1977
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      131
      1686
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1161
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      926
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe