Hei, päätin jakaa nyt tää kokemukseni ja kertoa muille migreeneistä kärsiville, mikä on auttanut minua viime kerran, kun migreeni oli päällä. Yleensä minulla on migreenin aikana myös pahoinvointia, mutta nyt ei ollut pahemmin, ehkä vähän. Ja jostain syystä minulle rupesi tekemään mieli kokista :O no, olin just matkalla töistä kotiin, kävin siis ostamassa kokista ja join sitä matkalla. Huomasin, että kipu ei ollutkaan enää niin inhottava, vaikka sitä toki oli. tutkin vähän nettiä sitten ja selvisi, että kofeiini (jota kokiksessa on) ja C-vitamiini voivat kuulemma auttaa? Kotona sitten söin pari C-vitamiinia ja 1 buranan (joka ei yleensä auta migreeniin ollenkaan) ja n. tunnin päästä koko migreenikotaus oli ohi :O en siis tosiaan tiedä, oliko näistä apua, mutta minulla ei ole ikinä mennyt migreenikohtaus ohi ennen kuin olen nukkunut (ja yleensä pystyin nukahtamaan vasta tosi myöhään illalla, ja jouduin koko päivän sinnittelemään tän kivun kanssa). Mutta aion kokeilla tätä seuraavan kerran :)
konsti joka auttoi viime kerralla
5
234
Vastaukset
- Status migrenosus
Kofeiini tunnetusti voi auttaa. Itse käytän Treoa yhdistettynä triptaaniin. Treossa on siis aspiriini plus kofeiini poretablettina. Sairaalassa käyttävät joskus kofeiinitippaa suonensisäisesti. Kofeiinin haitta vaan on se, että siihen jää koukkuun. Pian ei voi olla päivääkään ilman, ja kun yrittää vähentää, tulee hedari. Sinänsä kuitenkin loistava apu kipulääkityksen lisänä, jos harvemmin käyttää.
- migreeni
niin, itse juon kahvia tai kokista erittäin harvoin ja luulen, että sen teho piileekin just siinä, että elimistö sai yllättäen sellaisen määrän kofeiinia, johon se ei ole tottunut. En tiedä olisiko tämä tepsinut jos joisin päivittäin paljon kahvia, ehkä ei.
- Migreenitär
Minäkin olen huomannut, että kahvin juonti aamulla helpottaa vähän, kun on herännyt päänsärkyyn.
- elämämigreeninkanssa
Pala kofeiinitapletista( yks kolmasosa riittää), puolikas panadol ja puolikas aspiriini. Sellasen ohjeen oon joskus saanu. Mun migreeni on niin paha, ettei tehonnu, mutta jos joku on sattumalta tietoinen tuosta yhdistelmästä, niin olisi kiva tietää, auttoiko.
- varma tieto
Panadol Burana ja cola-juomaa...tai kuppi kahvia tai kofeiininappia..Myös armeijan kaupan Shoko-cola-suklaapala...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404472Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3512243Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik42220Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481901- 1081843
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4591805Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4841640MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571519Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4931376Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat451350