Hei, päätin jakaa nyt tää kokemukseni ja kertoa muille migreeneistä kärsiville, mikä on auttanut minua viime kerran, kun migreeni oli päällä. Yleensä minulla on migreenin aikana myös pahoinvointia, mutta nyt ei ollut pahemmin, ehkä vähän. Ja jostain syystä minulle rupesi tekemään mieli kokista :O no, olin just matkalla töistä kotiin, kävin siis ostamassa kokista ja join sitä matkalla. Huomasin, että kipu ei ollutkaan enää niin inhottava, vaikka sitä toki oli. tutkin vähän nettiä sitten ja selvisi, että kofeiini (jota kokiksessa on) ja C-vitamiini voivat kuulemma auttaa? Kotona sitten söin pari C-vitamiinia ja 1 buranan (joka ei yleensä auta migreeniin ollenkaan) ja n. tunnin päästä koko migreenikotaus oli ohi :O en siis tosiaan tiedä, oliko näistä apua, mutta minulla ei ole ikinä mennyt migreenikohtaus ohi ennen kuin olen nukkunut (ja yleensä pystyin nukahtamaan vasta tosi myöhään illalla, ja jouduin koko päivän sinnittelemään tän kivun kanssa). Mutta aion kokeilla tätä seuraavan kerran :)
konsti joka auttoi viime kerralla
5
249
Vastaukset
- Status migrenosus
Kofeiini tunnetusti voi auttaa. Itse käytän Treoa yhdistettynä triptaaniin. Treossa on siis aspiriini plus kofeiini poretablettina. Sairaalassa käyttävät joskus kofeiinitippaa suonensisäisesti. Kofeiinin haitta vaan on se, että siihen jää koukkuun. Pian ei voi olla päivääkään ilman, ja kun yrittää vähentää, tulee hedari. Sinänsä kuitenkin loistava apu kipulääkityksen lisänä, jos harvemmin käyttää.
- migreeni
niin, itse juon kahvia tai kokista erittäin harvoin ja luulen, että sen teho piileekin just siinä, että elimistö sai yllättäen sellaisen määrän kofeiinia, johon se ei ole tottunut. En tiedä olisiko tämä tepsinut jos joisin päivittäin paljon kahvia, ehkä ei.
- Migreenitär
Minäkin olen huomannut, että kahvin juonti aamulla helpottaa vähän, kun on herännyt päänsärkyyn.
- elämämigreeninkanssa
Pala kofeiinitapletista( yks kolmasosa riittää), puolikas panadol ja puolikas aspiriini. Sellasen ohjeen oon joskus saanu. Mun migreeni on niin paha, ettei tehonnu, mutta jos joku on sattumalta tietoinen tuosta yhdistelmästä, niin olisi kiva tietää, auttoiko.
- varma tieto
Panadol Burana ja cola-juomaa...tai kuppi kahvia tai kofeiininappia..Myös armeijan kaupan Shoko-cola-suklaapala...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121441
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361047- 68974
- 39897
- 69864
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54832Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774