konsti joka auttoi viime kerralla

migreeni

Hei, päätin jakaa nyt tää kokemukseni ja kertoa muille migreeneistä kärsiville, mikä on auttanut minua viime kerran, kun migreeni oli päällä. Yleensä minulla on migreenin aikana myös pahoinvointia, mutta nyt ei ollut pahemmin, ehkä vähän. Ja jostain syystä minulle rupesi tekemään mieli kokista :O no, olin just matkalla töistä kotiin, kävin siis ostamassa kokista ja join sitä matkalla. Huomasin, että kipu ei ollutkaan enää niin inhottava, vaikka sitä toki oli. tutkin vähän nettiä sitten ja selvisi, että kofeiini (jota kokiksessa on) ja C-vitamiini voivat kuulemma auttaa? Kotona sitten söin pari C-vitamiinia ja 1 buranan (joka ei yleensä auta migreeniin ollenkaan) ja n. tunnin päästä koko migreenikotaus oli ohi :O en siis tosiaan tiedä, oliko näistä apua, mutta minulla ei ole ikinä mennyt migreenikohtaus ohi ennen kuin olen nukkunut (ja yleensä pystyin nukahtamaan vasta tosi myöhään illalla, ja jouduin koko päivän sinnittelemään tän kivun kanssa). Mutta aion kokeilla tätä seuraavan kerran :)

5

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Status migrenosus

      Kofeiini tunnetusti voi auttaa. Itse käytän Treoa yhdistettynä triptaaniin. Treossa on siis aspiriini plus kofeiini poretablettina. Sairaalassa käyttävät joskus kofeiinitippaa suonensisäisesti. Kofeiinin haitta vaan on se, että siihen jää koukkuun. Pian ei voi olla päivääkään ilman, ja kun yrittää vähentää, tulee hedari. Sinänsä kuitenkin loistava apu kipulääkityksen lisänä, jos harvemmin käyttää.

    • migreeni

      niin, itse juon kahvia tai kokista erittäin harvoin ja luulen, että sen teho piileekin just siinä, että elimistö sai yllättäen sellaisen määrän kofeiinia, johon se ei ole tottunut. En tiedä olisiko tämä tepsinut jos joisin päivittäin paljon kahvia, ehkä ei.

      • Migreenitär

        Minäkin olen huomannut, että kahvin juonti aamulla helpottaa vähän, kun on herännyt päänsärkyyn.


    • elämämigreeninkanssa

      Pala kofeiinitapletista( yks kolmasosa riittää), puolikas panadol ja puolikas aspiriini. Sellasen ohjeen oon joskus saanu. Mun migreeni on niin paha, ettei tehonnu, mutta jos joku on sattumalta tietoinen tuosta yhdistelmästä, niin olisi kiva tietää, auttoiko.

    • varma tieto

      Panadol Burana ja cola-juomaa...tai kuppi kahvia tai kofeiininappia..Myös armeijan kaupan Shoko-cola-suklaapala...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe