mazda 6 mps

matukka6

tuli myytyä v40 t4 pois ja nyt on käyny mieles et jos hommais mazda 6 mps vm 04----> niin mitä mieltä ootte kyseisesta autosta onko hankkimisen arvoinen ?

14

7692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+18

      Ihan mukava peli ajella, ei mikään hirmuinen raketti koska painoakin on. Kiihtyvyyttä kyllä löytyy ja irtoaa viivalta hyvin ainakin kuivalla kelillä. Omasta mielestäni moottorissa on aika kapea käyttöalue nykyajan tekniikalla. Paras veto hiipuu nopeasti aivan kuin ahdot putoaisivat liikaa huippuväännön jälkeen. Monissa testeissä kuitenkin mitatut tehot ovat olleet paljon suurempia kuin tehtaan ilmoittamat. Moottorin päälle asennettu välijäähdytin kyllä kärsii kuumilla ilmoilla ja vaikuttaa varmasti huipputehoihin. Liukkaalla kelillä yhtenä miinuksena voisi pitää nelivetoa, on ennalta arvaamaton kun ei tiedä kumpi pää vetää. Etenkin jos ajelee ilman ESP:tä niin voi tulla yllätyksiä.

      Ulkonäön puolesta maltillisesti muotoiltu ja ei eroa paljoakaan tavallisesta kutosesta, keulassa ja perässä suurimmat erot. Takapuskurissa pakoputkien läpiviennit ovat näyttävät, kunnes huomaa pienet oikeat putket niiden sisällä. Sisältä samanlainen kuin perus kutonen mutta nahkapenkeillä jotka voisivat olla paremmin muotoillut. Takapenkit ei kaadu joten pitkää tavaraa konttiin ei mahdu ja on aavistuksen pienempi kuin tavallisessa sedanissa.

      • KuskinVika

        "Paras veto hiipuu nopeasti aivan kuin ahdot putoaisivat liikaa huippuväännön jälkeen."

        Johtuu siitä että useimmat mazdan moottorit ovat tehty enemmän väännön kuin huipputehon ehdoilla. Yleisesti mazdan moottoreita on typerää ja turhaa huudattaa punarajalle asti. Monissa mazdan 2.0l ja suuremmissa bensamoottoreissa, kierrosluvun pitää pysyä alle 5800-5900rpm parhaan kiihtyvyyden aikaan saamiseksi. jos huudatat yli 5900rpm niin poltat vain turhaan bensaa koska teho ja vääntö loppuvat siinä kohdalla vaikka moottori suostuisikin kiertämään enemmän.
        Parhaan kiihdytyksen aikaan saamiseksi kierrosluvun tulisi pysyä välillä 3500-5800rpm. Suurinosa ihmisistä eivät tiedä tätä, siksi he haukkuvat mazdan autoja hitaasti kiihtyviksi koska he eivät osaa kiihdyttää oikein mazdoilla.


      • testailuatehty
        KuskinVika kirjoitti:

        "Paras veto hiipuu nopeasti aivan kuin ahdot putoaisivat liikaa huippuväännön jälkeen."

        Johtuu siitä että useimmat mazdan moottorit ovat tehty enemmän väännön kuin huipputehon ehdoilla. Yleisesti mazdan moottoreita on typerää ja turhaa huudattaa punarajalle asti. Monissa mazdan 2.0l ja suuremmissa bensamoottoreissa, kierrosluvun pitää pysyä alle 5800-5900rpm parhaan kiihtyvyyden aikaan saamiseksi. jos huudatat yli 5900rpm niin poltat vain turhaan bensaa koska teho ja vääntö loppuvat siinä kohdalla vaikka moottori suostuisikin kiertämään enemmän.
        Parhaan kiihdytyksen aikaan saamiseksi kierrosluvun tulisi pysyä välillä 3500-5800rpm. Suurinosa ihmisistä eivät tiedä tätä, siksi he haukkuvat mazdan autoja hitaasti kiihtyviksi koska he eivät osaa kiihdyttää oikein mazdoilla.

        2000-4000 vääntää parhaiten.


    • ämpeeässä

      Pakko kommentoida: " Liukkaalla kelillä yhtenä miinuksena voisi pitää nelivetoa, on ennalta arvaamaton kun ei tiedä kumpi pää vetää"
      Eihän tuo pidä ollenkaan paikkaansa.Itse olen ajanut MPS kutosella kohta 4 vuotta ja talvikeleillä auto on kuin juna menisi raiteilla.Enkä oikein ymmärrä miksi ESP pitäisi kytkeä pois koska auto on erittäin helposti hallittavissa ja käyttäytyy hienosti pienissä luistoissa jotka korjautuu hetkessä ja auto on todella kuskin ajettavissa koko ajan.Tekniikkahan jakaa voimaa sinne missä sitä tarvitaan.
      Jos yhtään miettii MPS kutosen ostoa ei voi muuta kuin suositella.Tehoa nimittäin padassa löytyy ja ainoana miinuksena öljyn kulutusta kannattaa seurata aika ajoin eli joskus sitä johonkin häviää mutta on kai ihan tyypillistä näille tehoturboille.
      Jos jokin autossa mietityttää kommentoin kyllä mielelläni ajokokemuksia.

    • etuveto vai neliveto

      Pakko kommentoida:

      " Enkä oikein ymmärrä miksi ESP pitäisi kytkeä pois koska auto on erittäin helposti hallittavissa ja käyttäytyy hienosti pienissä luistoissa jotka korjautuu hetkessä ja auto on todella kuskin ajettavissa koko ajan "

      Autohan ei ole silloin kuljettajan hallinnassa jos ESP on päällä, vaan tietokoneen hallinnassa ja se ne luistot korjaa ja pitää auton hallinnassa. Tottakai auto on helposti hallittavissa kun tietokone tekee työn puolestasi.

      " Liukkaalla kelillä yhtenä miinuksena voisi pitää nelivetoa, on ennalta arvaamaton kun ei tiedä kumpi pää vetää"

      Jos olet ajanut Mitsun tai Subarun nelivetoja on ero kuin yöllä ja päivällä. Niissä ajokäytös ja voimansiirron toiminta on ennalta arvattavaa ja johdonmukaista.

      Mazdassa tämä voi muuttua yllättäen vaikka kesken mutkan jolloin niitä yllätyksiä tulee. Tämähän ei tietenkään koske normaalia ajoa ESP päällä jolloin auto on täysin kuljettajan hallinnassa ja menee kuin juna.

    • ämpeeässä

      Täytyyhän valmistajan ESP- tekniikkaan luottaa ja kun se parantaa ajo-ominaisuuksia niin hyvä niin.
      Poiskytkentä ok silloin jos ollaan todella kinoksessa.
      Eihän kukaan tietokoneessakaan käytä enää putkinäyttöä ajatuksella että "taitaa olla liian paljon uutta tekniikkaa tuossa litteässä näytössä".
      Vanha sääntö : kerran neliveto aina neliveto.
      Ja kehitys menee takuulla eteenpäin niinkuin autokin joka raapii kaikilla tassuilla.

    • spm6

      Minäkin voisin omalta osaltani kommentoida vielä tuota ESP-järjestelmää ko. auton omistavana. Itse olen vain "wanna-be" rallikuski, joten taitoa ei oikeastaan mihinkään hienoihiin sivuluisuihin löydy. ESP-päällä järjestelmä sallii kuitenkin perän heitot mutkissa kaasua antaessa, mutta jos perä heittää rajummin niin että pyörähdys vaarana niin tässä vaiheessa ESP nopeasti nappaa perän jälleen hallintaan. Itse ainakin olen tämän talven ajanut ihan suosiolla ESP-päällä parin viime talven "ei esp-läheltäpiti" tilanteiden jälkeen. Ei tuo järjestelmä silti estä hauskaa pitämästä..

    • ämpeeässä

      Juuri noin kuin edellinen kommentoija sanoo " ESP-päällä järjestelmä sallii kuitenkin perän heitot mutkissa kaasua antaessa, mutta jos perä heittää rajummin niin että pyörähdys vaarana niin tässä vaiheessa ESP nopeasti nappaa perän jälleen hallintaan". Omat ajokokemukset aivan samanlaisia eli auto on mukavasti kuskin hallinnassa koko ajan vaikka antaakin pienet luistot tehdä ESP päällä.Oma ohjekin on että pitäkää se myös päällä hyvät MPS 6-kuskit.

    • Määki haluun

      Voisitteko kertoa onko teillä ollut vikoja, ruostetta ja isompia huoltoja? Kaikenlaista turbon tiiviste ja nelivedon monilevykytkin rikkoa yms. kuullut... Joka paikassa ylistetään nelivetoa ja tehoa, mutta harvemmassa kerrotaan penkkien huonon sivuttaistuen lisäksi vioista ja "kenkää kestämisestä".

      • Oooppooo

        Ilmeisesesti ei näissä mitää vikoja oo:D olis kivakyllä kuulla kun kyseinen auto kinnostaisi itseäkin


    • ämpeeäs

      Itse ajanut nyt vajaa 5 vuotta -07 kutos MPS:llä. Tein merkkihuollot 100th asti merkkihuollossa ja nyt mittarissa 120th eli pari öljynvaihtoa "vapaassa korjaamossa".
      Mitään suurempaa ongelmaa autossa ei ole ollut,jarrupalat taakse ja koiranluut eteen.
      Ja tietenkin normaalit suodattimien vaihdot. Tulpat kannattaa vaihtaa 75th välein vaikka hunajaa maksaakin (4kpl noin 200e). Parasta autossa on ettei Mazdan kutosmallin ruosteongelmat näytä koskevan MPS mallia,onneksi. Auto täysin ruosteeton vaikka mitään lisä ruostesuojauksia ei ole tehty matkan varrella.
      Öljynpintaa kannattaa tarkkailla silloin tällöin ja kokemuksesta sitä saa lisätä noin puolilitraa 5th välein.Mielestäni aika normaali kulutus tehoturbolle (valmistaja ilmoittaa 260hv mutta vakioteho on kuitenkin lähempänä 280hv). Itse olen pitänyt auton täysin vakiokunnossa eikä tähän oikeastaan olekaan mitään lisättävää.Suosittelen.

    • nojaaentiiämitää

      talvella on aika jees peli kun saa sen nelivedon päälle

    • RMB

      Kantsuu tarkastaa ovien sisäkittisaumat ja takalokasuojien kaarien kunto ja mahdollisia maalipinnan pullistumia.

    • jj6jj

      mps siitä hyvä että saa napista painamalla etuvedon tai nelivedon päälle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe