Tojopettereillä kova hätä lyhyen takuun vehkeittensä kanssa. Renaultissa NELJÄN VUODEN TAKUU. Mikä japsikotterofirma uskaltaisi antaa omille tuotteilleen yhtä pitkän takuun?
http://www.renault.fi/renault-4-vuoden-takuu
Japsikotteroiden ainoa takuu on se että henki lähtee takuulla varmemmin.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/02/tallainen-auto-on-onnettomuudessa-iso-riski/201443/304
Toisaalta tojot on tottuneet lyhyyteen kaikissa muissakin asioissa...
Renault - neljän vuoden takuu
61
3151
Vastaukset
- rellu forever
https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4&feature=youtube_gdata_player
On se niin helppo huoltaa tuo Ranskalainen keksintö!
Ajovalo polttimon vaihto
Golf 5s
Megane 35min
Ostakaa auto joka on tehty kerralla valmiiksi, sitä on mahdoton huoltaa!- dfhhjgg
Uudessa Meganessa vaihtaa minuutissa molemmat lamput. Ei ole kohtuuton aika.
- Kokemusta on
dfhhjgg kirjoitti:
Uudessa Meganessa vaihtaa minuutissa molemmat lamput. Ei ole kohtuuton aika.
Näin on. Todella helppo vaihtaa uuteen Meganeenkin. Ei varmaan moneen autoon ole yhtä helppoa.
- anon11
Aika surkea mekaanikko tuossa videolla, noin ison ja turhan työn teki polttimon vaihdossa. Nimittäin autoa ei tarvii tunkkailla eikä rengasta irrottaa, kätevä kaveri vaihtaa tuon polttimon muutamassa minuutissa, kääntää vaan renkaat ääriasentoon ja avaa noi kotelot ja poistaa polttimon "kun osaava henkilö" tietää miten se poltin on siellä kiinni, eli käsituntumalla osaa irrottaa sen ilman näkemistä
- totuudentorvi
Renault Lagunan maahantuonti loppui, tehtaalle takuukorjauksista tappiota
1 730 000 000euroa.
Kaikkien aikojen flopit Top10 listalla 7., kun mitataan tehtaalle syntyneitä tappioita autosta.
Epätoivoinen yritys vakauttaa uppoavaa PSA-yhtymää, syöksykierteessä ollaan jo.
Aika hölmö pitää olla jos tuohon vedätykseen lankeaa...- torvi tosiaan...
Anteeksi mutta taidat itse olla vähän hölmö:) Miksi Rellu yrittäisi vakauttaa PSA-yhtymää? Rellu kun ei edelleenkään kuulu PSA-yhtymään. Eikä tuo lukemakaan pidä paikkaansa. Kannattaisiko ottaa vähän selvää asioista ennen kuin tulet tänne itsesi nolaamaan...
- Mistä sen tietää
mihin renu kuuluu. SYÖKSYKIERRE otetaan kuitenkin ilolla vastaan ja toivotaan merkille LOPPUA.
- hs tarkkailija
Helsingin sanomat 18.1.2014
Autojen arvojen vähennyksistä, nelivuotiaan ja 60tkm ajetun auton arvosta jäljellä vrt. uuden hintaan v.2000.
47. Renault Megane (62,1)
48. Renault Grand Scenic (61,8)
Renault Laguna ei mahtunut edes listalle
Hullu ostaa uuden vähemmän hulllu vähän käytetyn, yhtälailla ongelmia saa itselleen joka tapauksessa. - utelias_kva
Mielenkiintoista kun otit nuo Toyotat esille,
HS:n lauantailiitteessä nelivuotiaan ja 60 000km ajettujen autojen arvosta jäljellä listauksessa kärkipäät menivät Toyotille. Pitävät siis arvonsa parhaiten, miksiköhän? Suluissa hinta % verrattuna ostohintaan 2000.
1. Toyota Avensis (83,4)
2. Toyota Yaris (81,6)
3. Toyota Rav4 (81,4)
4. Toyata Corolla (80,7)
Jaa mistäkööhän löytyy nuo ranskalaiset. ... Aivan oikein pitävät taas perää
47. Renault Megane (62,1)
48. Renault Grand Scenic (61,8)
Renault Laguna ei päässyt edes listoille, hinnanpudotus on niin tuntuva.
Maahantuojakin on tehnyt johtopäätöksen, sitä ei tuoda enään edes maahan.
Sami Simola / HS on jutun tekijä- Toi ota on kallis
Siis oikeasti miten tyhmä pitää olla että maksaa 4 vuotta vanhasta autosta lähes uuden hinnan?
Siis jos tommoinen Anjovis maksaa uutena 30000€, niin neljän vuoden päästä joku ostaa sen 25000€:lla, No on se sentään Toyota, sillähän saa ajaa aina jonon ensimmäisenä. Pakko sen on olla hintansa väärti. - Lanta Ruisku
Tuo Tojotan omistajien kiinnostus Rellua kohtaan on kyllä huvittavaa. Ilmeisesti huonot ajo-ominaisuudet, jatkuvat takaisinkutsut, bensamoottoreiden öljynkulutus, diesel-moottorien ongelmat ja ruostuminen kyllästyttävät Tojotan omistajaa. Kun 03-avensiksen voi vaihtaa päikseen 06-Lagunaan, niin ihme olisikin jos alkaisi kiinnostaa. Mutta eihän siinä kiinnostuksessa tietenkään mitään väärää ole.
Ja maksaahan ihmiset Linnanmäelle pääsystäkin. Tojotassakin saa jännitystä koko rahan edestä. Koska jää kaasu pohjaan, koska räjähtää turvatyynyt naamalle. Jännityksenhaluiset ihmiset on valmiita maksamaan. - uusi autom.ave 37,5t
Toi ota on kallis kirjoitti:
Siis oikeasti miten tyhmä pitää olla että maksaa 4 vuotta vanhasta autosta lähes uuden hinnan?
Siis jos tommoinen Anjovis maksaa uutena 30000€, niin neljän vuoden päästä joku ostaa sen 25000€:lla, No on se sentään Toyota, sillähän saa ajaa aina jonon ensimmäisenä. Pakko sen on olla hintansa väärti.Jep, jep laatu maksaa, persaukiset ja teinit ajaa käytetyillä.
- autokauppias
Toi ota on kallis kirjoitti:
Siis oikeasti miten tyhmä pitää olla että maksaa 4 vuotta vanhasta autosta lähes uuden hinnan?
Siis jos tommoinen Anjovis maksaa uutena 30000€, niin neljän vuoden päästä joku ostaa sen 25000€:lla, No on se sentään Toyota, sillähän saa ajaa aina jonon ensimmäisenä. Pakko sen on olla hintansa väärti.Megane (hinta 2/2014 Renault.fi)
Sport Tourer TCe 130 EDC
130 129 6-v EDC aut Dynamique
€ 27 881,51 €
Yllä uuden Meganen hinta, neljän vuoden kuluttua siitä saa samanmerkkiseen uuteen (merkin sisällä) n.17 230 € hintapudotus tällöin yli 10 500€.
Jos sen vaihtaa johonkin muuhun merkkiin (Seat, Volvo, Ford) arvonalennusta tulee 4 000-4 500e lisää eli arvonalennus onkin jo 14 500-15 000€.
Kalliit kilometrit uudella autolla, mutta käytetyn ostajalle varmasti edullinen vaihtoehto. - ekonomi_2014
Toi ota on kallis kirjoitti:
Siis oikeasti miten tyhmä pitää olla että maksaa 4 vuotta vanhasta autosta lähes uuden hinnan?
Siis jos tommoinen Anjovis maksaa uutena 30000€, niin neljän vuoden päästä joku ostaa sen 25000€:lla, No on se sentään Toyota, sillähän saa ajaa aina jonon ensimmäisenä. Pakko sen on olla hintansa väärti.katsoppa alta mitä "autokauppias" kirjoittaa Rellu se vasta kalliiksi tulee....
- Meksu kolome
autokauppias kirjoitti:
Megane (hinta 2/2014 Renault.fi)
Sport Tourer TCe 130 EDC
130 129 6-v EDC aut Dynamique
€ 27 881,51 €
Yllä uuden Meganen hinta, neljän vuoden kuluttua siitä saa samanmerkkiseen uuteen (merkin sisällä) n.17 230 € hintapudotus tällöin yli 10 500€.
Jos sen vaihtaa johonkin muuhun merkkiin (Seat, Volvo, Ford) arvonalennusta tulee 4 000-4 500e lisää eli arvonalennus onkin jo 14 500-15 000€.
Kalliit kilometrit uudella autolla, mutta käytetyn ostajalle varmasti edullinen vaihtoehto.Et sitten kalliimpa Meganea löytänyt?
- Meksu kolome
ekonomi_2014 kirjoitti:
katsoppa alta mitä "autokauppias" kirjoittaa Rellu se vasta kalliiksi tulee....
Itselläni on Renault toinen uutena ostettu. Aina on käteinen kelvannut eikä ole tarvinnut kaurapuuroa syödä viikkotolkulla. On myös velaton asunto. sekin maksettu sinä aikana kun on ajeltu kalliilla Renaultilla.
Paljonkos ekonomilla on asunto- ja autovelkaa? Kannatta ehkä seuraavaksi harkita käytettyä rellua, jää rahaa muuhunkin :)
No voihan se olla ettei ekonomin tuloilla ole varaa ajaa rellulla, elämä on valintoja. - Meksu kolome
uusi autom.ave 37,5t kirjoitti:
Jep, jep laatu maksaa, persaukiset ja teinit ajaa käytetyillä.
Anjoviksesta lähes neljäkymppiä. Kyllä nyt on äiti ylpeä pojastaan.
- autokauppias
Meksu kolome kirjoitti:
Et sitten kalliimpa Meganea löytänyt?
sama hintaluokka kuin edellisessä esimerkissä n.30 000e
- ave kuski 2014
Meksu kolome kirjoitti:
Anjoviksesta lähes neljäkymppiä. Kyllä nyt on äiti ylpeä pojastaan.
jep, jep peruutuskamerasta on kiva katsoa väreissä kun Relluja hinataan parkkikselta huoltoon pakkasten tultua etelä-suomeenkin.
Automaatista D-päälle ja luistonesto hoitaa loput, etulasin sähkölämmitystä pienemmällä ettei sulat pala kiinni ja kosketus 3D-multimedianäytöstä internetin kelitiedotukset näkymään kehän ruuhkien varalta. - valintoja x3
Meksu kolome kirjoitti:
Itselläni on Renault toinen uutena ostettu. Aina on käteinen kelvannut eikä ole tarvinnut kaurapuuroa syödä viikkotolkulla. On myös velaton asunto. sekin maksettu sinä aikana kun on ajeltu kalliilla Renaultilla.
Paljonkos ekonomilla on asunto- ja autovelkaa? Kannatta ehkä seuraavaksi harkita käytettyä rellua, jää rahaa muuhunkin :)
No voihan se olla ettei ekonomin tuloilla ole varaa ajaa rellulla, elämä on valintoja.No, ekonomilla on oma firma, s-mersu ja okt talo kulosaaressa, tätä kirjoittelen pattajalla merenranta bungalowista tabletilla on tuo perinteinen 6vk talviloma täällä ulkomailla, ei jaksa noita lumitöitä enään tällä iällä...
Kannatta ajaa ranskalaisella jos ei osaa laskea ja ei halua laittaa sivuun mitään vanhuuden varalle. - 9+16
valintoja x3 kirjoitti:
No, ekonomilla on oma firma, s-mersu ja okt talo kulosaaressa, tätä kirjoittelen pattajalla merenranta bungalowista tabletilla on tuo perinteinen 6vk talviloma täällä ulkomailla, ei jaksa noita lumitöitä enään tällä iällä...
Kannatta ajaa ranskalaisella jos ei osaa laskea ja ei halua laittaa sivuun mitään vanhuuden varalle.On se hienoa että yläasteikäisellä on jo tuollaisia unelmia. Kannattaisi kuitenkin keskittyä siellä maantiedon tunnilla itse asiaan, eikä notkua täällä Rellu-palstalla
- tojo maahantuoja
Meksu kolome kirjoitti:
Anjoviksesta lähes neljäkymppiä. Kyllä nyt on äiti ylpeä pojastaan.
Toyotan hinta on pakko pitää korkeana. Valmistajan täytyy saada kuitattua takaisinkutsuista aiheutuvat kustannukset. Myöskään d4d -murheenkryynin pidennetty takuu ei ole valmistajalle ilmainen.
- ekonomi
9+16 kirjoitti:
On se hienoa että yläasteikäisellä on jo tuollaisia unelmia. Kannattaisi kuitenkin keskittyä siellä maantiedon tunnilla itse asiaan, eikä notkua täällä Rellu-palstalla
chok-die ka
- Per Vers, Renuilija
autokauppias kirjoitti:
Megane (hinta 2/2014 Renault.fi)
Sport Tourer TCe 130 EDC
130 129 6-v EDC aut Dynamique
€ 27 881,51 €
Yllä uuden Meganen hinta, neljän vuoden kuluttua siitä saa samanmerkkiseen uuteen (merkin sisällä) n.17 230 € hintapudotus tällöin yli 10 500€.
Jos sen vaihtaa johonkin muuhun merkkiin (Seat, Volvo, Ford) arvonalennusta tulee 4 000-4 500e lisää eli arvonalennus onkin jo 14 500-15 000€.
Kalliit kilometrit uudella autolla, mutta käytetyn ostajalle varmasti edullinen vaihtoehto.Höpöhöpö
Ostamalla Sport Tourer Energy dCi 110 S&S 110kW 90g/km, 6-v man Expression hinta 20 630 € vero 3 369,57 € yhteensä 23 999,57 € säästät eniten.
-Saat farmariauton jolla co 90 g/km hyväksi todetulla 1,5 itran dieselillä, itse asiassa täytyyhän tuo diesel olla maailman eniten valmistettu. Tiedättehän minkä keulilla tuo moottori istuu! MB! Paras motti!
Ei kai kukaan nyt osta TCe 130:stä vielä automaatilla. ihan saletisti kaivellaan verta nenästä silloin. Miksi ostellaan romua bensaturpoa dsg automaatilla kun renu tekee parhaimmat dieselit.
Bensaturpot dsg:llä on vag:issa täyttä skeidaa, miksi renu siinä onnistuisi?
Ja tuo dieselin ohjehinta 23999,57 siitä saa ottaa pois 3k€ alennuksina, kuten muutkin merkit alentavat hintoja nykyään. Nissanillakin on kassu-alennuksia koko ajan päällä..
Veikkaan että tämä Co 90 g/km malli on taloudellisuuden takia erittäin haluttu parivuotiaana ja hintahyvitykset tulevat olemaan roimia vrt renun nykytilanne.
Renu on niitä autovalmistajia jotka ovat aina osanneet tehdä pihejä autoja.
PS en omista sitä - odotan siis pari vuotta. - mon amour
Per Vers, Renuilija kirjoitti:
Höpöhöpö
Ostamalla Sport Tourer Energy dCi 110 S&S 110kW 90g/km, 6-v man Expression hinta 20 630 € vero 3 369,57 € yhteensä 23 999,57 € säästät eniten.
-Saat farmariauton jolla co 90 g/km hyväksi todetulla 1,5 itran dieselillä, itse asiassa täytyyhän tuo diesel olla maailman eniten valmistettu. Tiedättehän minkä keulilla tuo moottori istuu! MB! Paras motti!
Ei kai kukaan nyt osta TCe 130:stä vielä automaatilla. ihan saletisti kaivellaan verta nenästä silloin. Miksi ostellaan romua bensaturpoa dsg automaatilla kun renu tekee parhaimmat dieselit.
Bensaturpot dsg:llä on vag:issa täyttä skeidaa, miksi renu siinä onnistuisi?
Ja tuo dieselin ohjehinta 23999,57 siitä saa ottaa pois 3k€ alennuksina, kuten muutkin merkit alentavat hintoja nykyään. Nissanillakin on kassu-alennuksia koko ajan päällä..
Veikkaan että tämä Co 90 g/km malli on taloudellisuuden takia erittäin haluttu parivuotiaana ja hintahyvitykset tulevat olemaan roimia vrt renun nykytilanne.
Renu on niitä autovalmistajia jotka ovat aina osanneet tehdä pihejä autoja.
PS en omista sitä - odotan siis pari vuotta.-> Bensaturpot dsg:llä on vag:issa täyttä skeidaa, miksi renu siinä onnistuisi?
Eri valmistaja, eli Renaultissa on saksalainen Getrag. Samaa kumppania käyttää Ford ja Volvokin. Volkkarilla on Borg-Warner.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
http://drivelinenews.com/videos/dual-clutch-transmission-animation/
http://www.autoblog.com/2008/01/11/volvos-answer-to-dsg-goes-by-the-name-powershift/
Omassani on tuo 110 hv:n diesel ja EDC. Hieno 6-vaihteinen yhdistelmä verrattuna aiempaan 100 hv:n nelivaihteiseen perinteiseen automaattiin.
Ja voi vaihtaa manuaalisesti jos haluaa, sitä ei voi kaikissa perinteisissä automaateissa tehdä. Niissä voi estää isommalle vaihdon, ja valita sport-tai talvi ohjelman. - jkhkjhkjhkj
ave kuski 2014 kirjoitti:
jep, jep peruutuskamerasta on kiva katsoa väreissä kun Relluja hinataan parkkikselta huoltoon pakkasten tultua etelä-suomeenkin.
Automaatista D-päälle ja luistonesto hoitaa loput, etulasin sähkölämmitystä pienemmällä ettei sulat pala kiinni ja kosketus 3D-multimedianäytöstä internetin kelitiedotukset näkymään kehän ruuhkien varalta.Näin siis internetissä, todellisuudessa se Tojota mies, joka pakkasaamuna odottelee parkkisella kylmissään hinausautoa ja katselee kärmeissään kun 10 vuotias renu lähtee kertakäynnistyksellä vierestä kuin jänis pusikosta. Saduksi ko. kirjoituksen osoitti tuo peruutuskamera-juttu, sillä kun ei talvella tee yhtään mitään: joko se on huurassa tai lumen peitossa.
- Jos,,,,,,,,
sirkuspellelle pitäisi valita sopivin auto ja olisi vaihtoehtoina Toyota tai renu niin lapsikin tietäisi vastauksen. Kaikki nauraisivat kun punapottunenäpelle hurauttaisi renukopilla areenalle aasien kiskoessa moista kotteroa, ei menisi rahat hukkaa siinä hupissa. Alkaisi tämä pelle sitten öljyjä vaihtamaan suurella ikkunakoukulla, ai, ai, että naurua riittäisi.
- carinanarina
Vaikka se iskän Carina onkin tällä hetkellä maailman paras auto, niin odota sen aikaa että saat ajokortin ja joudut ensimmäistä kertaa ajamaan sillä. Kyllä sitten mieli muuttuu ja ymmärrät, että kuka lopulta nauraa ja kenelle...
- jkljllj
Niinpä, toyota ei saa muuta kuin itkua aikaan, jopa sirkuksen pellen työkaluna. Renu sen sijaan tuottaa iloa jopa arkipäivänä ruuhkassakin, se kun on niin pirun mukava ja hiljainen auto.
- surkea rellu
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516350487.html
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article396760.ece?service=mobile
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/14/toyota-kutsuu-korjaamolle-yli-19-000-autoa-suomessa/201241961/304
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat/
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2011/11/09/toyotalla-taas-ongelmia-yli-puoli-miljoonaa-autoa-huoltoon/201116573/12- surkea rellu
oho, eihän tässä näin pitänyt käydä. Laitoin vahingossa nuo tojotan jatkuvia ja mielenterveyteen vaikuttavia ongelmia koskeneet linkit tuohon. Kyllä nyt nolottaa. Kyllä ne tojotat oikeasti on ihan hyviä, uskokaa nyt tai tojota joutuu lopullisesti koko automaailman naurunaiheeksi, uskokaa nyt pliiiiiis
- naapurikyttääjä
surkea rellu kirjoitti:
oho, eihän tässä näin pitänyt käydä. Laitoin vahingossa nuo tojotan jatkuvia ja mielenterveyteen vaikuttavia ongelmia koskeneet linkit tuohon. Kyllä nyt nolottaa. Kyllä ne tojotat oikeasti on ihan hyviä, uskokaa nyt tai tojota joutuu lopullisesti koko automaailman naurunaiheeksi, uskokaa nyt pliiiiiis
niin laitoit 2011-2012 listoja töistä jotka on korjattu määräaikaishuoltojen yhteydessä ilmaiseksi.
Nuo ovat jo 2 VUOTTA VANHAA TIETOA, ei relevanttia faktaa enään.
Eikö tämä ole Renault palsta?
- tosi yllättynyt
NELJÄ TONNIA VUODESSA rellun arvonalennus neljän vuoden aikana vrt toyotan reiluun tonniin.
Huh, huh kyllä jotkut on laskutaidottomia ja höplästä vedettäviä....- juu tod. yllättynyt
Muistin virkistykseksi:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516350487.html
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article396760.ece?service=mobile
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/14/toyota-kutsuu-korjaamolle-yli-19-000-autoa-suomessa/201241961/304
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat/
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2011/11/09/toyotalla-taas-ongelmia-yli-puoli-miljoonaa-autoa-huoltoon/201116573/12
Jos on Renaultilla arvon alenemaa, Toyotalla on kosolti muita ongelmia. Ei sitä voi edes käsittää, kuinka voi yhdellä automerkillä olla noin paljon ongelmia. Ei kieltämättä voi kovin fiksuiksi kutsua niitäkään, jotka tuollaisen ongelmapesäkkeen valitsee. Kyllä täytyy huokaista helpotuksesta, että ajelen Rellulla... - utelias_2014
juu tod. yllättynyt kirjoitti:
Muistin virkistykseksi:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516350487.html
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article396760.ece?service=mobile
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/14/toyota-kutsuu-korjaamolle-yli-19-000-autoa-suomessa/201241961/304
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat/
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2011/11/09/toyotalla-taas-ongelmia-yli-puoli-miljoonaa-autoa-huoltoon/201116573/12
Jos on Renaultilla arvon alenemaa, Toyotalla on kosolti muita ongelmia. Ei sitä voi edes käsittää, kuinka voi yhdellä automerkillä olla noin paljon ongelmia. Ei kieltämättä voi kovin fiksuiksi kutsua niitäkään, jotka tuollaisen ongelmapesäkkeen valitsee. Kyllä täytyy huokaista helpotuksesta, että ajelen Rellulla...Toiset myöntää heikkoudet ja korjaa ne ilmaiseksi, toiset valitsee hyssyttely linjan ja asiakas maksaa (VAG).
Kumpiko on sinustavreilumpi tapa? - hajo siko tojo tasi
utelias_2014 kirjoitti:
Toiset myöntää heikkoudet ja korjaa ne ilmaiseksi, toiset valitsee hyssyttely linjan ja asiakas maksaa (VAG).
Kumpiko on sinustavreilumpi tapa?Kyllä se on täällä moneen kertaan käsitelty, että ei ne Tojotan ruuvien kiristyshuollot ilmaisia ole. Eihän se firma olisi ollut pystyssä pitkään aikaan. Kyllä se on Tojotan hinnassa jo huomioitu ja asiakas testaa laadun ja lopuksi maksaa (tai oikeastaan heti aluksi maksaa).
Eikä sekään nyt niin reilua ole, että tehdään halvalla kallis keskeneräinen auto. Kun sitten huomataan että esim. kaasu jää pohjaan ja ihmisiä kuolee, niin ei hätää: kutsutaan auto "ilmaiseen" korjaukseen ja Tojo-kuskit on tyytyväisiä. Ainakin ne, jotka on vielä hengissä...
Toisaalta tämä ei ole VAG eikä Tojota-palsta... - psykologi-2014
hajo siko tojo tasi kirjoitti:
Kyllä se on täällä moneen kertaan käsitelty, että ei ne Tojotan ruuvien kiristyshuollot ilmaisia ole. Eihän se firma olisi ollut pystyssä pitkään aikaan. Kyllä se on Tojotan hinnassa jo huomioitu ja asiakas testaa laadun ja lopuksi maksaa (tai oikeastaan heti aluksi maksaa).
Eikä sekään nyt niin reilua ole, että tehdään halvalla kallis keskeneräinen auto. Kun sitten huomataan että esim. kaasu jää pohjaan ja ihmisiä kuolee, niin ei hätää: kutsutaan auto "ilmaiseen" korjaukseen ja Tojo-kuskit on tyytyväisiä. Ainakin ne, jotka on vielä hengissä...
Toisaalta tämä ei ole VAG eikä Tojota-palsta...Niimpä kysyjä on oikeassa täällä hyvin usein verrataan Renaultia Toyotan takaisinkutsulistoihin ja tankataan asioita jotka on saatettu jo kuntoon Toyotalla hyvinkin ripeästi eli ongelmat ovat poistuneet.
Onko niin että rellu-kuskit ovat ali-tajuisesti myöntäneet että ongelmia on ja hakevat myötätuntoa muilta automerkeiltä joita eivät tunne mutta yrittävät niiden voimalla itselleen vakuutella jotain (VAG-MOOTTORI ONGELMAT) eli he eivät olisikaan yksin pakkasessa jakoavain kädessä parkkipaikalla?
Huomioin myös että faktoja ei uskota vaan niistä suututaan ja ne kielletään järjestelmällisesti, ei järkiperäisesti vaan tunnepohjalla ja purkaus on välitön ja tulee syvältä sielusta. - rautalankamalli
hajo siko tojo tasi kirjoitti:
Kyllä se on täällä moneen kertaan käsitelty, että ei ne Tojotan ruuvien kiristyshuollot ilmaisia ole. Eihän se firma olisi ollut pystyssä pitkään aikaan. Kyllä se on Tojotan hinnassa jo huomioitu ja asiakas testaa laadun ja lopuksi maksaa (tai oikeastaan heti aluksi maksaa).
Eikä sekään nyt niin reilua ole, että tehdään halvalla kallis keskeneräinen auto. Kun sitten huomataan että esim. kaasu jää pohjaan ja ihmisiä kuolee, niin ei hätää: kutsutaan auto "ilmaiseen" korjaukseen ja Tojo-kuskit on tyytyväisiä. Ainakin ne, jotka on vielä hengissä...
Toisaalta tämä ei ole VAG eikä Tojota-palsta...Tankkaat asioita jotka on korjattu jo vuosia sitten, asiakas määrittelee kapitalistisessa järjestelmässä tuotteen hinnan.
Hyvin haluttu, arvostettu tuote=> siitä maksetaan enemmän.
Vica versa, tuote ei ole kysytty tai siinä on vikaa=> sen hinta laskee.
Mikä tuossa yhtälössä kaipaa lisäselvennystä Rellu-kuskit?
Kertokaa mitä ette ymmärrä? - tarkkailija 2014
juu tod. yllättynyt kirjoitti:
Muistin virkistykseksi:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516350487.html
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article396760.ece?service=mobile
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/14/toyota-kutsuu-korjaamolle-yli-19-000-autoa-suomessa/201241961/304
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat/
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2011/11/09/toyotalla-taas-ongelmia-yli-puoli-miljoonaa-autoa-huoltoon/201116573/12
Jos on Renaultilla arvon alenemaa, Toyotalla on kosolti muita ongelmia. Ei sitä voi edes käsittää, kuinka voi yhdellä automerkillä olla noin paljon ongelmia. Ei kieltämättä voi kovin fiksuiksi kutsua niitäkään, jotka tuollaisen ongelmapesäkkeen valitsee. Kyllä täytyy huokaista helpotuksesta, että ajelen Rellulla...Monta vuotta VANHOJA JUTTUJA, eivät validia tänäpäivänä enään.
Ja miten nuo liittyy Relluun, eikö tämä olekaan enään Renaultin oma palsta?
Miksi tukea omalle ostokselle haetaan muiden merkkien vikalistoista eli myönnetään se tosiasia että vikoja esiintyy MUTTA ON NIITÄ MUILLAKIN?
Niinkö?
Ero on vain siinä että muilla merkeillä (VAG-KONSERNI TOYOTA) yksittäiset kohteen voidaan nimetä ja korjata kuntoon uudella modernilla / uudistetulla osalla. Tällöin ongelma poistuu.
Renault korvaa risan osan yhtä huonolla uudella osalla eli vaihtaa munan munaan ja kohta se on taas rikki.
Renaultin pitää korjata koko tuote muuten asia ei muutu miksikään.
Esimerkkinä esimerkiksi Laguna 2 korvattiin Laguna 3:lla. - Ei Tohjota-palsta
tarkkailija 2014 kirjoitti:
Monta vuotta VANHOJA JUTTUJA, eivät validia tänäpäivänä enään.
Ja miten nuo liittyy Relluun, eikö tämä olekaan enään Renaultin oma palsta?
Miksi tukea omalle ostokselle haetaan muiden merkkien vikalistoista eli myönnetään se tosiasia että vikoja esiintyy MUTTA ON NIITÄ MUILLAKIN?
Niinkö?
Ero on vain siinä että muilla merkeillä (VAG-KONSERNI TOYOTA) yksittäiset kohteen voidaan nimetä ja korjata kuntoon uudella modernilla / uudistetulla osalla. Tällöin ongelma poistuu.
Renault korvaa risan osan yhtä huonolla uudella osalla eli vaihtaa munan munaan ja kohta se on taas rikki.
Renaultin pitää korjata koko tuote muuten asia ei muutu miksikään.
Esimerkkinä esimerkiksi Laguna 2 korvattiin Laguna 3:lla.On se jännä juttu, että kun Rellu-palstalla kritisoidaan Tojotan laatua, niin heti on sata Tojo-teroa vinkumassa. Renault-palstalla!?
Jos he kerran ovat tyytyväisiä ajokkiinsa, niin miksi pitää Rellu-palstalle tulla?
Mitä se heitä liikuttaa, jos Rellussa on vikaa?
Miksi heidän pitää tulla mainostamaan Tojotaa tänne? Vertailemaan Rellun ja Tojotan arvon laskua?
Pitääkö tulla täältä hakemaan myötätuntoa? Vai tukea ostokselleen?
Sitten kun täällä vastataan samalla mitalla, että on niitä ongelmia Tojotissakin, niin suututaan. Lapsellista!
Ja tämä edelleenkin on Renault-palsta. Tänne ei tarvitse tulla esim. Tojotan myyntiä edistämään. - kölövit asialla?
tarkkailija 2014 kirjoitti:
Monta vuotta VANHOJA JUTTUJA, eivät validia tänäpäivänä enään.
Ja miten nuo liittyy Relluun, eikö tämä olekaan enään Renaultin oma palsta?
Miksi tukea omalle ostokselle haetaan muiden merkkien vikalistoista eli myönnetään se tosiasia että vikoja esiintyy MUTTA ON NIITÄ MUILLAKIN?
Niinkö?
Ero on vain siinä että muilla merkeillä (VAG-KONSERNI TOYOTA) yksittäiset kohteen voidaan nimetä ja korjata kuntoon uudella modernilla / uudistetulla osalla. Tällöin ongelma poistuu.
Renault korvaa risan osan yhtä huonolla uudella osalla eli vaihtaa munan munaan ja kohta se on taas rikki.
Renaultin pitää korjata koko tuote muuten asia ei muutu miksikään.
Esimerkkinä esimerkiksi Laguna 2 korvattiin Laguna 3:lla.on se kieltämättä hauskaa kun tojotaa tai sukisukia tai mitä hyvänsä täälä arvostellaan niin heti tulla vinkumaan ja rellua ja niiden omistajia haukkumaan, mutta kun asiallisesti kysytään että miksi provoilette täällä niin ei vastausta tulekaan.
- Suomen_paras_kuljettaja
hajo siko tojo tasi kirjoitti:
Kyllä se on täällä moneen kertaan käsitelty, että ei ne Tojotan ruuvien kiristyshuollot ilmaisia ole. Eihän se firma olisi ollut pystyssä pitkään aikaan. Kyllä se on Tojotan hinnassa jo huomioitu ja asiakas testaa laadun ja lopuksi maksaa (tai oikeastaan heti aluksi maksaa).
Eikä sekään nyt niin reilua ole, että tehdään halvalla kallis keskeneräinen auto. Kun sitten huomataan että esim. kaasu jää pohjaan ja ihmisiä kuolee, niin ei hätää: kutsutaan auto "ilmaiseen" korjaukseen ja Tojo-kuskit on tyytyväisiä. Ainakin ne, jotka on vielä hengissä...
Toisaalta tämä ei ole VAG eikä Tojota-palsta...Se Toyotassa ottaa päähän, että niitä korjauksia tehdään salaa auton omistajan tietämättä. Merkkaan joka ilta venttiilien suunnat vihkoon, jotta näkisin milloin auto on viety yöllä pimeään huoltoon tai takaisinkutsuun.
Edellinen on pakko tehdä, sillä vaihdan itse öljyt autoon ja muutahan siihen ei tarvitse tehdä. Automerkkiä omistamattomat ovat kertoneet jatkuvista kutsuista, joita uskon tapahtuvan, vaikka en ole vielä saanut yritystä tästä kiinni. Olenhan merkin käyttäjänä noviisi, vasta kahdenkymmenen vuoden kokemuksella.
Luulen olevani Suomen paras kuljettaja, sillä ymmärtääkseni kukaan muu kuin minä, ei ole saanut Toyotaa kestämään.
- Asenne kysymys
minkä kokee provoiluksi, hölmön tuntuinen sana, sopii hyvin tänne renuromu palstalle, kaipa sitä renuajien on hauskaa ja hienon tuntuista käyttää, onhan se sivistys-sana ja sopii Ranskanleivän kanssa. Mutta kyllä kunnollinen jälkiuuniruisleipä tämän pupun voittaa ja sopii pohjolanperille, mettään ja pakkaseen. Tämä niin kuin vertauskuvainnoillisesti renu vastaan jokin muu. Tuliko nyt tyydyttävä vastaus? TOYOTA ja SUZUKI ovat autoja, renu on jäljitelmä, aika hyvä sellainen, moni erehtyy ja "luulee" ajavansa "autolla" kun Ranskanpullalla matkaa. Selvenikö yhtään asia? Harmikseni täytyy myöntää, että uudet autot ovat huonommin sopivia ankariin oloihin, kehitys on ollut siltä osin vääränlainen, tämä koskee myös Japanilaisia, toivon, että kehitys suunta muuttuu ja aletaan valmistamaan käyttöä kestävää menopeliä, tosinhan se renu sellainen on, mutta vain rahallisessa mielessä, joku maksaa aina, tavalla tai toisella.
- poronkusema sukisuki
toiota ja ja sukisuki ovat aneemisia riisikuppeja ja vielä ruostuvia sellaisia. Niillä ajelevat pääosin lappalaiset poronpurijat, amisviikset ja naapurin eläkkeellä oleva Reino-pappa.
- Ei ruostu
poronkusema sukisuki kirjoitti:
toiota ja ja sukisuki ovat aneemisia riisikuppeja ja vielä ruostuvia sellaisia. Niillä ajelevat pääosin lappalaiset poronpurijat, amisviikset ja naapurin eläkkeellä oleva Reino-pappa.
täällä, on ilmasto erilainen kuin etelässä, ei siksi ruostu samalla vauhdilla kuin kosteassa, lämpöisessä, suolaisessa Lauttasaaressa ympäristöineen. Eihän elämästä tulisi mitään, jos täällä kaikilla olisi renu, hulluja täällä on paljon, mutta ei niin hulluja, että pazkasta maksaa. Reino-pappa tietää mikä on hyvä, on elämän kokemusta ja sen tuomaa viisautta, toisin kuin kaduilla syljeskelevällä kukkakepillä. Renu sopii baskeripäiselle, aneemiselle ranskalaiselle ja tietysti myös edelliselle riisikupin nuolijalle.
- sutsuzi
poronkusema sukisuki kirjoitti:
toiota ja ja sukisuki ovat aneemisia riisikuppeja ja vielä ruostuvia sellaisia. Niillä ajelevat pääosin lappalaiset poronpurijat, amisviikset ja naapurin eläkkeellä oleva Reino-pappa.
Tuo nimim. "Asenne kysymys/ Ei ruostu" alias SUKISUKI-"mies" taitaa olla trolli. Ei noin kahelia yksinkertaisesti ole olemassa. Tyyppi suoltaa niin käsittämätöntä settiä, ettei tuo ole terveen touhua. Kirjoittaa todennäköisesti tahallaan pelkää potaskaa ja sitten jännityksellä odottaa, mitä siihen vastataan. Tosin ei sekään ihan tervettä ole. Mutta Relluun se on kyllä ihastunut ja pahasti...
- EIriisikupeille
Kyllä huomaa ettei NELJÄN VUODEN TAKUU jätä japsikotteroiden luotsaajia kylmäksi! Kyllähän vähemmälläkin sapettaa. Ei ole tojotehtaalla kanttia vastaavaan harakiripurkkiensa kanssa.
- Se on pluffia
hyvä pokeri naama, mutta entän sitten jos joku katsookin kortit? Eli mitä se takuu yleensä takaa? Ei mitään, renuamista ja roskaa.
- 4v vs 2v
Renaultti on parantanut peliään melkoisesti kun pystyy antamaan tuollaisen takuun! Eikäpä vaikuta tuo Megane Sport Tourer tosiaan hullummalta...
- Seppo Sepon Seppo
Näinhän se menee.Itsellä aina maailman parhain automerkki toisilla romuja tai vääränmerkkisiä.Luulotauti yleisin kansantautimme johon ei lääkettä keksitty.Olette lapsellista porukkaa.Aivan kun kiihkouskovaiset väittelee.Vetäkää hame päälle ja menkää Marttakerhon pitsinnypläyskurssille.
- hjghjg6563y
Tämä Idän ihme se ei lakkaa yllättämästä:
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20141526
Onhan se hyvä ettei perse palellu - lamppu päässä
Automerkkien yleisyys Suomessa poikkeaa paljonkin sellaisista maista, missä autoja on sata kertaa enemmän.Suomalaisen harjasniskaista tojo maniaa ei ymmärrä kukaan muun maan kansalainen.Enkä minäkään. verissäpäin ostetaan puolta kalliimpi "oikean merkkinen auto",vaikka ominaisuudet olisivat samat, takuu pidempi ym.Minä olen joutunut ajamaan omalla autolla niin paljon eläessäni, että ymmärän jotakin myös auton hinnan päälle. Siksi ei Tojoa,Volvoa ,Mersua,Bemaria
vaan järkevän hintaisia muita autoja.Niillä on tullut ajeltua yli 2 milj.kilometriä järkevästi.Paljonko lienee vieläkin ajamattomia kilometrejä, mutta TOJO-tolloa minusta ei tule koskaan. - Ladada
Teiniviikset löydetty amiksen läheisyydestä. Palautetaan omistajalle maksua vastaan!
- tekonenät
Kyllä viikset väpättää kun rellulla viipeltää!
- Köntys10
Pari Rellua (uutta) omistaneena ja työsuhdeautoina Toyotaa ajaneena voin vain todeta niiden ajo-ominaisuudet.
Rellua on todella hyvä ajaa verrattuna esim.ed. Wv Jettaan 06 malli.
Ostin vuosi sitten jälleen uuden Rellun. Kokeilin myös Toytaa,mutta siinä ilmeni vielä vanha vika. Kuperalla tienpinnalla se veti voimakkaasti oikealle. Eurooppalainen ei sitä tee! - Jatkoroikka
Ja lujaa laatua taasen kampee vasemmalle.
- D4D
Köyhän ei kannata paskaa ostaa...siks Toyotalla perille ongelmitta ajelen.Takuilla ne patonginpurijat tyytyväisinä pidetään hinurin kyydissä.Rellut,Pösöt,Ooppelit,Sitikat,pysyvät vaihtoauto rivissä aikas pitkään...automyyjän painajaiset.
- Laadukas-Renault
Pitkä takuu kertoo laadukkaasta tuotteesta. Ts. tehdas luottaa tuotteeseensa ja uskaltaa antaa pitkän takuun. Ei millään valmistajalla ole varaa antaa pitkää takuuta, jos tuote ei oikeasti ole kestävä. Nyky-Renault sitä on. Toyota ei lyhyen takuun ja jatkuvien takaisinkutsujen perusteella vaikuta järin laadukkaalta.
- D4D
Pitkä takuu laadukkaasta tuotteesta?Jos Rellussa olis vain 2:n vuoden takuu,ei niillä ajettais kuin uutena(takuu ajan)...Aika vähän näkee liikenteessä 10-15 vuotta vanhoja Relluja ja ne harvat onkin sitten kauppakasseina!
- OtaToyota
Toyotan takuu on 3v 1=4v mikäli huollot tehty.
- kuikelo
Tojotistilla menee rahat auton ostoon eikä ole varaa huoltaa. Turha takuu siis. Muutenkin tojota on vähän yksinhuoltaja mammojen suosima auto, ei hyvä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063