Tutkinnon arvosanoista

kandeilija

Opintoneuvojan vastaaminen kestää. enkä löytänyt kaikkea opinto-oppaasta, joten kysytään nyt täällä (olen valmistumassa kandiksi). Käsittääkseni nämä arvosanojen määräytymiset ovat tiedekunnasta riippumattomia, eli:

Painotetaanko opintokokonaisuuksien arvosanoja laskettaessa vielä kurssien arvosanoja niiden opintopistemäärällä (vanhassa op-oppaassani lukee että kyllä, mutten löytänyt uudesta arvosanoja käsittelevää kohtaa)?

Kandin tutkielman arvosana ilmoitetaan käsittääkseni tutkintotodistuksessa erikseen. Käytetäänkö sitä kuitenkin myös aineopintojen kokonaisuuden arvosanaa laskettaessa?

Tutkintotodistuksessa ilmoitetaan ilmeisesti koko kandidaatin tutkinnon arvosana? Kuinka se lasketaan? Perus- ja aineopintokokonaisuuksien arvosanojen painotettu keskiarvo, vai mikä? Vaikuttavatko kandin sivuaineen arvosana? Tai kandin muiden ja vapaasti valittavien opintojen kurssien arvosanat?

4

2107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus laskenut

En ole toviin ollut mukana arvosanojen laskennassa, mutta epäilen, että ne edelleen tehdään samalla periaatteella, eli kaikki keskiarvot ovat kurssilaajuuksilla painotettuja keskiarvoja, johin otetaan mukaan kaikki kanditutkintotodistuksessa mainitut opinnot.

Kandityöllä on oma arvosanansa, jolla ei ole vaikutusta mihinkään muuhun.

• lllk

Ainakin minun tutkinnossani kandityö laskettiin mukaan pääaineen aineopintoihin. Gradu sen sijaan oli maisterin tutkinnossa erillisenä syventävien opintojen ulkopuolella. Eri aineiden opintokokonaisuuksista sain arvosanat, mutta mitään kokonaisarvosanoja en tutkinnoista saanut.

• Uluku

TTY:llä on ainakin niin, että kanditodistuksessa listataan aine ja perusopinnot erikseen, ja näille kaikille kolmelle kokonaisuudelle on oma keskiarvo ja "sanallinen" kuvaus, kuten hyvä. Opinnäytetyön arvosana on sitten myös omanaan.

• mies 86

Omassa kandissani laskettiin ilmeisestikin pääaineen ja siihen sisältyvän kahden eri sivuaineen keskiarvo. Kakkoseen laski, toivottavasti teillä muilla menee paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      97
      8624
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4249
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1936
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      37
      1488
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1460
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1199
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1170
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      877
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      862
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe