Auk välttäminen

flfklklsfff

Hyviä vinkkejä miten voi välttää auk? Itseä tosissaan vaivaa sinne meno, en voi ikinä johtaa muita tai en osaa edes huutaa isolle väkijoukolle. Muutenkin tuntuu äärimmäisen ahdistavalta jos joutuu vuodeksi jäämään.

Olen aika hiljainen, teen kuitenkin hommani ihan hyvin. P1 koe meni aika päin persettä vaikka yritin tehän sen aika kunnolla, olen huono matikassa.

Miten nämä cooperit, uimataito(huono) yms vaikuttaa, vai vaikuttaako ollenkaan?

Kannattaako käydä esim sotilaspastorin juttusilla, taitaa olla aika myöhäistä sitten jos joutuu auk;kkiin....

4

1262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomalainen sotilas

      Suurin osa välttää aukin olemalla oma itsensä ja kun asiasta kysytään, kieltäytyy kunnniasta. Melko harva kuitenkin loppujen lopuksi pakotetaan aliupseerikouluun, vaikka kaikki palstat ja baarit ovat täynnä aukkiin pakotettuja tai oveluudellaan sen välttäneitä.

      Aina voi vedota myös taloudellisiin ja perhesyihin.

    • Alokas

      Kyllä sinne vain osa pakotetaankin. Niinhän se valinta menee että;

      1. Halukkaat kyvykkäät
      2. Haluttomat kyvykkäät
      3. Halukkaat kyvyttömät
      4. Haluttomat kyvyttömät

      Tosin esimerkiksi juuri taloudelliseeen tilanteeseen vetoaminen voi auttaa ettei itse osu valituksi. Mitä ilmeisemmin nykyisin cooper sun muut testit eivät vaikuta kovin ratkaisevan paljoa, vaan suurin vaikutus on tuvan esimies alikessulla joka pisteyttää kaikki alokaansa, sen perusteella miten hyvin sopisi aukkiin.

      Itsellä sama juttu, että en osaa enkä oikein kehtaakaan huutaa kuin heikkopäinen, varsinkaan ison joukon edessä, niin tuskin onnistuisin työssäni.

      Aukista myös sanotaan että hyvä johtajakoulu ja tulee työharjoittelu päälle vielä, mutta kuinka hyvä johtaja todella huutaa pää punaisena jokaisesta pikkuvirheestä, ja toisinaan ei tarvitse edes tehdä sitä virhettä, kun huudetaan muuten vaan.

      Itse olen juuri nyt alokkaana, ja koitan kyllä välttää aukkia, mutta jos sinne joudun, niin panostan kyllä kunnolla ja koitan saman tein rukkiin.

      • kokemus

        itse kävin aukin ihan omasta halusta. suosittelen vaikka vuosi tuntuu pitkältä ja aikaajoin hajotti aukin marssit ja leirit sekä suunnaton kuri mutta jälkeenpäin aivan mahtava once in lifetime kokemus. kun siviiliin pääsin takas ni tuntu et ois taivaaseen päässyt ja lisäks voi olla ylpeä siitä kokemuksesta. kasvatti myös henkisesti paljon.


      • Jääkäri
        kokemus kirjoitti:

        itse kävin aukin ihan omasta halusta. suosittelen vaikka vuosi tuntuu pitkältä ja aikaajoin hajotti aukin marssit ja leirit sekä suunnaton kuri mutta jälkeenpäin aivan mahtava once in lifetime kokemus. kun siviiliin pääsin takas ni tuntu et ois taivaaseen päässyt ja lisäks voi olla ylpeä siitä kokemuksesta. kasvatti myös henkisesti paljon.

        Noh sinä et voi puhua tästä aiheesta jos menit vapaaehtoisesti. Minut pakotettiin menemään aukkiin kun en halunnut sivariin....... En oppinut mitään ainut hyöty aukista on ollut kun työhaastattelussa oli vähän vanhempi mies henkilö ja kun juteltiin siellä niin kävi ilmi että kummatkin oltiin käyty aukki ja kummatkin inhottiin sitä. En tiedä auttoko tuo aukista keskustelu mitenkään mutta pääsin töihin.
        Paska paikka koko armeija.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1333
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      989
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      949
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      924
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      840
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      831
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      829
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      828
    Aihe