Moro! Meillä on 3kk tipsu pentu ja sille on tullut silmään harmaa kalvo. Ei rähmi tai mitään. Mutta läheltä katottuna silmät ovat hyvinkin vetiset. Se varmaan on ihan ok. Koiran katsottua alas niin valkoisessa osassa näkyy että hieman verestää.. Eli kysymys kuuluu: Apteekissa on myynnissä muutamia tippoja onko ihan ok käyttää niitä... Jos vaikka auttaisi? Onko jotain mitä suosittelette?
Koiralla harmaa kalvo silmässä
6
2985
Vastaukset
- taistojen tie
Jos toisessa silmässä sama homma niin ei välitöntä huolta, Jos vaiva koskee vain toista silmää niin hetimmiten lekurille.
- nettilekuri
En kyllä katselisi aikuisenkaan koiran silmän harmaata kalvottumista päivääkään, saatikka sitten pennun. Ja siitä vaan alkaa omatoimisesti silmää lääkitsemään jollain ihmisten tipoilla. Onko se niin vaikeaa lääkärin tarkastettavaksi sitä viedä? Vähän se on epävarmaa se diagnoosin teko ja hoito-ohjeet näin Suomi24-keskustelupalstalla.
- asdfghjklöä
En kylläkään tarkoittanut ihmiselle tarkoitettuja tippoja. Koirille tarkoitettuja mitä saa apteekista.
- hoitoon pentu
asdfghjklöä kirjoitti:
En kylläkään tarkoittanut ihmiselle tarkoitettuja tippoja. Koirille tarkoitettuja mitä saa apteekista.
Mutta siis onko nämä tipat tarkoitettu nimenomaan tilanteeseen, jossa vetiset silmät verestävät, ja lisäksi näkyy mahd harmaa kalvo?
Kosja jos kyse on jostain yleisitä kosteustipoista, niin tosiaan diagnosoimatta en lähtisi kokeilemaan. Niistä tuskin sinällään on haittaa, mutta haittaa on siitä, ettei vaivaa hoideta. Hyötyä niistä ei ole, ainakaan kalvoasiassa.
Ehdotan, että suoraan lääkärille. Voit kysyä koiran kasvattajalta, mitä hän tietää asiasta. Onko suuvussa ollut samaa, onko rodulle tyypillistä jne.
Mutta siis vielä kerran, vie se pentu parka lääkäriin. Maksaa voi pari sataa, mutta jos tuntuu liian kovalta summalta, kun koiran silmät saattavat olla hajoamassa, niin harkitse pennun eteenpäin antamista. Tämän verran se koiran pito maksaa.
Koira ehdottomasti silmäspesialistin luokse. Itse et missään nimessä saa mennä laittamaan mitään tippoja koiran silmään. Kyseessä voi olla todellakin tulehdus jostain raapaisusta tms., joka tarvitsee kunnon tippahoidot, ja ne määrää eläinlääkäri.
- El.lääkäriin mars!
Silmiin ei saa mennä laittamaan omatoimisesti mitään, vaan eläinlääkärin pitää ensin tarkistaa onko silmässä esim. naarmu. Tilanne voi pahentua entisestään jos alkaa tohtoroimaan itse, ja tiputtelemaan sinne ties mitä tippoja tietämättä mikä vaivan aiheuttaa... Toivottavasti et jäänyt odottelemaan ja seuraamaan tilannetta, vaan olet jo vienyt pennun lekurin tarkistettavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.31711471- 2174873
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112578- 1621914
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131318Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401050- 85944