Joko olette laittaneet viimasuojat paikoilleen? Ja mistäpä olette tilailleet...
Viimasuojat
46
1075
Vastaukset
- occu3
Ei kai nyt jumatsuka enää nykyautoissa, mulla elämäni eka Skoda Ocu III, tartte käyttää noita viimasuojia?
- Akseli Taka
Ei diiseli Skoda tarvitse mitään suojia se lämpiää -15C 2-3min. ajon jälkeen 90C.
Eikö tämä nyt oo selvä juttu?
Ja vielä ilman lämmityksiä??????
- skodillac 2013
Hongkongista autotallin kumimattoa rulla ja siitä leikaten sopivat kappaleet, reijät ja mustilla nippusiteillä kiinni.
Ei tule paljoa hintaa ja siististi asennettuna toimivat. - Skoda on paras
Ei Skoda tarvi viimasuojia.
Riisseli Skoda lämpiää -15C ilman lämppäriä 2-3 min ajolla täysiin lämpöihin 90C- päivän paras
Lolroflmao :-D Hiukan repesin....
Toivottavasti kukaan tuon lukenut ei lähde pohjoisen reissuun ilman viimasuojaa, Saattaa napapiirin tuntumassa alkaa tulemaan itkupotkuraivareita. Noissahan on bensakoneisetkin kylmiä. - etanoooli
Skodasta en tiedä mutta yleensä autoissa saa kovalla pakkasella, Aina, kuumempaa ilmaa lämppäristä kun on nokkapeite. Vaikka mittari jo näyttäskin sitä normilämpöä niin nokkapeitteen kanssa sitä riittää enemmän hyttiin puhallettavaksi.
Ja tää on fakta mikä on todettu lukemattomien eri automerkkien ja -mallien kanssa, niin bensavehkeissä kuin diisseleissäkin
70-luvulta 2000 luvulle.
Toisissa homma auttaa jo pikkupakkasilla mutta viimeistään -20-30 lukemilla tää tehostus toimii jokaikisessä polttomoottorikotterossa.
Huvittavin selitys sille miksi nokkapeitettä muka ei tartte/kannata laittaa on että "onhan siellä termostaatti" Tämä kommentti kertoo puhujan täydellisestä tietämättömyydestä ja ennenkaikkea kokemuksen puutteesta..
- viima läpi pään
Banaanilaatikosta vaan kuten 60- luvullakin, mikään ei siis ole muuttunut. Hyvä skoda ja pölhöt ostajat. Suomen kansallistollot.
- Heti viimasuoja
Lähdetään ajatuksesta että, 30 astetta pakkasta ja ajetaan 100Km/h niin, että moottori on vapaassa ilmavirrassa, ja moottorin loki ja kansi muodostaa 0,5 neliömetriä haihduttavaa pintaa, jos koko kone olisi 80° asteinen, niin moottorin lämpiämä pitämiseen tarvitaan reilu 3Kw viiman takia. Käytännössä tämä merkitsee sitä että, koneen lohko on vain kusilämmin, ja kannen joka käy kuumempana, lämmityslaite kuluttaa kaiken sen mitä on jäljellä. Termostaatti on jatkuvasti kiinni, ainoastaan termostaatti rakenteesta riippuen pieni ohivirtaus käytössä. Se väite, että termostaatti pitää moottorin lämpimänä kovalla pakkasella on höpö höpö juttua siis, joka autoon viimasuoja oli auto sitten idästä tai lännestä.
- 12+1
Heti viimasuoja kirjoitti:
Lähdetään ajatuksesta että, 30 astetta pakkasta ja ajetaan 100Km/h niin, että moottori on vapaassa ilmavirrassa, ja moottorin loki ja kansi muodostaa 0,5 neliömetriä haihduttavaa pintaa, jos koko kone olisi 80° asteinen, niin moottorin lämpiämä pitämiseen tarvitaan reilu 3Kw viiman takia. Käytännössä tämä merkitsee sitä että, koneen lohko on vain kusilämmin, ja kannen joka käy kuumempana, lämmityslaite kuluttaa kaiken sen mitä on jäljellä. Termostaatti on jatkuvasti kiinni, ainoastaan termostaatti rakenteesta riippuen pieni ohivirtaus käytössä. Se väite, että termostaatti pitää moottorin lämpimänä kovalla pakkasella on höpö höpö juttua siis, joka autoon viimasuoja oli auto sitten idästä tai lännestä.
Ainoa ihminen koko palstalla jolla on äly tallella.
Itse olen käyttänyt VW:n diseleissä viimasuojaa aina,vuosikymmeniä.
Joku kirjoitti ettei siitä taajama-ajossa ole hyötyä,tottahan toki on.
Vag-dieseleissä ei ole ylikuumenemisen vaaraa niin kauank kuin lämpömittari on pakkasenpuolella.
Jos tuntuu,että lämmöt nousee hieman liikaa niin ottaa vaan enemmän sisätiloihin.
- Kylmä kangistaa
Viimasuoja Suomen talvessa on hyödyllinen miltei autossa kuin autossa, varsinkin bensapiheissä. Moottori lämpenee selvästi nopeammin kovissa pakkasissa. Lyhyillä työmatkoilla varsinkin veden tiivistyminen öljyyn vähenee, eli huohottimen tukkeutuminen ajan kanssa ja jäätymisvaara poistuu. Suolaloska ei pääse moottoritilaan vapaasti. Seuraan bensankulusta joka tankkauksella ja talvella kulutus nousee vain muutaman desin sataselle viimasuojan ja esilämmityksen ansiosta vaikka pääosa ajosta työmatkaa, alle 10 km suuntaansa.
Jos öljyn täyttöaukossa on veden aiheuttamaa kylmälimaa, on syytä kiinnittää huomiota moottorin käyntilämpötilaan. Öljy ei ole ollut ajossa kuumana tarpeeksi pitkään palotapahtumassa tiivistyneen veden haihduttamiseksi.- Oma havainto
”moottorin lämpiämä pitämiseen tarvitaan reilu 3Kw” Laskeskelin tuon tehon tarvetta, itse tosin sain lähes 4Kw, no totuus on jossain tuolta välillä. Autossani ei ollut vielä viimasuojaa, öljyn lämpö on mittaristossa luettavissa. Pakkasilla öljyn lämpö oli 65 astetta, kun laitoin viimasuojan, nousi lämpö heti yli 90 asteeseen.
Pitemmällä matkalla polttoaineen kulutus laski yli puolilitraa, ja lyhyillä yli litran. Vieläkö joku epäilee viimasuojan tarpeellisuutta??
- lumimies1
En epäile. Tiedän sen kalun tarpeellisuuden. Omassa Yetissani on viimasuoja nyt paikallaan neljättä talvea. Ei kangista vilu vaan olo pysyy notkeana.
- kestää rasituksia
Ylikuumenemispeikoille voi kertoa, että viimasuojan voi laittaa jäähdyttimen eteen jo syksyn lämpimillä eli lokakuussa ja pois tarvii ottaa vasta ennen kesää.
Kun unohdin ottaa pois, niin vielä huhtikuussa ei ollut mitään oireita taajamassa eikä maantiellä. Vasta kun laitoin toukokuun alkupuolella vaunun perään, niin alkooivat lämmöt nousta 10 km:n jälkeen. Ekalle pysäkille seis ja suoja pois, niin matka jatkui taas vaunu perässä ilman mitään ongelmaa. Se että pelkällä autolla ajaessa alkaiksi viileillä moottori keittämään , ovat pelkkää perätöntä pelottelua. - 35 vee dieselillä
kestää rasituksia kirjoitti:
Ylikuumenemispeikoille voi kertoa, että viimasuojan voi laittaa jäähdyttimen eteen jo syksyn lämpimillä eli lokakuussa ja pois tarvii ottaa vasta ennen kesää.
Kun unohdin ottaa pois, niin vielä huhtikuussa ei ollut mitään oireita taajamassa eikä maantiellä. Vasta kun laitoin toukokuun alkupuolella vaunun perään, niin alkooivat lämmöt nousta 10 km:n jälkeen. Ekalle pysäkille seis ja suoja pois, niin matka jatkui taas vaunu perässä ilman mitään ongelmaa. Se että pelkällä autolla ajaessa alkaiksi viileillä moottori keittämään , ovat pelkkää perätöntä pelottelua.Kerroppas mitä LORUJA haluat.
Koskaan viimasuojaa tai pahvia ei saa laittaa JÄÄHDYTTIMEN eteen.
Viimasuoja laitetaan AINA maskin eteen (auton ulkopuolelle).
Monessa autossa ei edes ole moottorinlämpömittaria vaan varoitusvalo.
Jos jäähdytyksen tarve lisääntyy ja pahvi on syylärissä kiinni jäähdytysflekti imee sen yhä tiukemmalle ja jäähdytys estyy.
Viimasuoja kun asennetaan ulkopuolelle silloin jos flekti alkaa jäähdyttää se saa riittävästi ilmaa välitilasta.
Jos et usko tätä neuvoa kysy merkkipajalta mitä sanovat. - termari ei auta
35 vee dieselillä kirjoitti:
Kerroppas mitä LORUJA haluat.
Koskaan viimasuojaa tai pahvia ei saa laittaa JÄÄHDYTTIMEN eteen.
Viimasuoja laitetaan AINA maskin eteen (auton ulkopuolelle).
Monessa autossa ei edes ole moottorinlämpömittaria vaan varoitusvalo.
Jos jäähdytyksen tarve lisääntyy ja pahvi on syylärissä kiinni jäähdytysflekti imee sen yhä tiukemmalle ja jäähdytys estyy.
Viimasuoja kun asennetaan ulkopuolelle silloin jos flekti alkaa jäähdyttää se saa riittävästi ilmaa välitilasta.
Jos et usko tätä neuvoa kysy merkkipajalta mitä sanovat.Onko luetun ymmärtämisessä taas vaikeuksia. Kirjoitin jäähdyttimen eteen, en kiinni jäähdyttimeen. Siellä säleikön sisäpuolella on runsaasti tilaa suojalle.
Minulla ei koskaan flekti käynnisty talvella, korkeintaan kesällä ruuhkassa.
JOs ajat liikennevaloissa toisen auto perään, niin tuskin ajat kiinni toiseen autoon.
mut jos haluaa tahallaan ymmärtää kaiken väärin niin antaa palaa vaan.
Olen 40 vuotta laitellut viimasuojan ulkonäkösyistä maskin sisäpuolelle sinne jäähdyttimen etee sellaiseen tilaan minne sen kohtuudella eri autoissa saa . Eipä ole ollut ongelmia On käytetty banaanilaatikkoa, lattian saneerausmattoa, jumppamattoa, retkeilijän makuualustaa ja kynnysmattoa, mikä vielä taipuukin hyvin vaikka pakkasella laittais.. Aina ne on saanut asetettua jonkin verran kaareviksi kuin purjelaivan purje, joten tarvittaessa ilmaa kyllä pääsee sinne jäähdyttimeen, vaikkei se talvella olekaan tarpeen. Kun jäähdyttimen edessä on vielä pysty- tai vaaka tukirauta, niin paikallaan pysymisen voi varmistaa rautalangalla, narulla tai nykyisin nippusiteellä. Oliko jo nyt riittävästi teknisiä yksityiskohtia, niin että kädettömätkin osaa ja besservisserit saa nukuttua yönsä.
Ai niin. Ekaan autoon ei tarvinnut laittaa suojaa, kun siinä oli sisältä T-kahvasta mekaanisesti ohjattava sälekaihdin, mitä volkkari ei vieläkään osaa tehdä.
Auto oli Moskvits Scandinavia vm. 1960. - 35 vee dieselillä
termari ei auta kirjoitti:
Onko luetun ymmärtämisessä taas vaikeuksia. Kirjoitin jäähdyttimen eteen, en kiinni jäähdyttimeen. Siellä säleikön sisäpuolella on runsaasti tilaa suojalle.
Minulla ei koskaan flekti käynnisty talvella, korkeintaan kesällä ruuhkassa.
JOs ajat liikennevaloissa toisen auto perään, niin tuskin ajat kiinni toiseen autoon.
mut jos haluaa tahallaan ymmärtää kaiken väärin niin antaa palaa vaan.
Olen 40 vuotta laitellut viimasuojan ulkonäkösyistä maskin sisäpuolelle sinne jäähdyttimen etee sellaiseen tilaan minne sen kohtuudella eri autoissa saa . Eipä ole ollut ongelmia On käytetty banaanilaatikkoa, lattian saneerausmattoa, jumppamattoa, retkeilijän makuualustaa ja kynnysmattoa, mikä vielä taipuukin hyvin vaikka pakkasella laittais.. Aina ne on saanut asetettua jonkin verran kaareviksi kuin purjelaivan purje, joten tarvittaessa ilmaa kyllä pääsee sinne jäähdyttimeen, vaikkei se talvella olekaan tarpeen. Kun jäähdyttimen edessä on vielä pysty- tai vaaka tukirauta, niin paikallaan pysymisen voi varmistaa rautalangalla, narulla tai nykyisin nippusiteellä. Oliko jo nyt riittävästi teknisiä yksityiskohtia, niin että kädettömätkin osaa ja besservisserit saa nukuttua yönsä.
Ai niin. Ekaan autoon ei tarvinnut laittaa suojaa, kun siinä oli sisältä T-kahvasta mekaanisesti ohjattava sälekaihdin, mitä volkkari ei vieläkään osaa tehdä.
Auto oli Moskvits Scandinavia vm. 1960.Ei ole luetun ymmärtämisessä mitään vikaa.
Nykyautoissa on miltei kaikissa on laitettu konehuoneen puolelta paikat tukkoon ettei sinne syylärin ja maskin välitilaan pääse edes käsiksi jos ei irroittele konehuoneesta syylärinpäältä muovisuojuksia.
En kyllä sellaiseen lähtisi.
Nimenomaan ne on laitettu sen vuoksi ettei sinne joku onneton mene järjenvalossaan laitteleen pahveja.
Ainoa oikea viimasuojanpaikka on maskin ulkopuolella jolloin KAIKISSA autoissa vältytään moottorivaurioilta.
Mitä tarkoittaa jäähdyttimen eteen siis eteen?????
Ei typerämpää paikkaa voi olla viimasuojalle kuin laittaa se jäähdyttimen eteen. Roikkuuko se siinä ilmassa HÄH!
Sitä ei kuule nykyautoissa sinne saa juuri millään eikä sen takia kannata alkaa hajottamaan muovirisoja jotka napsahtelee jo muutenkin rikki.
Lyhyen aikaa sinä olet laitellut nuita suojia minä olen laitellut 45 vuotta.
En kyllä kenellekkään suosittele laittamaan nuin kiinteitä viritykiä. Viimasuojat täytyy olla myös kädenkäänteesä poistettavissa tai vähennettävissä jos ilma lämpiää plussalle ja ajetaan pitkää matkaa.
Se suojaaminen mitä se keula vaati -30C pakkasella on ehdottomasti liikaa -0 kelillä varsikin jos ajetaan pitempää matkaa.
No jokaisella on oma tyylinsä.
Moni pelle on keittänyt autonsa kun on tukkinut liikaa syyläriä.
Varsinkin silloin jos autolla lähtee joku muu liikkeille joka ei ole tietoinen virityksistä,sisällä alkaa haiseen "makea" ja sitten tulee sakeaa höyryä keulasta.
Merkkipajoissa mm. huollon yhteydessä poistivat näitä syyläriin työnnettyjä pahveja ja kiellettiin niiden käyttö.
Suojaa tarpeen mukaan.
On hyvä,että sinä olet kaikentietävä ja erittäin kokenut ja taitava ja hyvä ja paras kuljettaja.
- Viimasuoja++++++++++
Viimasuojia pilkkaavat eivät niistä mitään tiedä, esim Volvoon saa läpinäkyvän alkuperäisosan pikakiinnityksellä ja Volvohan on jo tehty pohjolan vaativiin oloihin.
Älkää välittäkä huutelijoista niitä riittää joka joka asemalle ja osaa niistä ei huolita edes kyytiin (junaankaan) saati sitten autolla ajamaan!
Muuten sinnulle kenen diisseli Skoda lämpiää mutamassa minuutissa 90 asteen lämpöön voi sanoa vain osta kunnolliset silmälasit ja sitä ennen tietysti näöntarkastus tulos on jo tiedossa. PS: Varo ettet paistu diisseliisi jos ajat pidempää siivua eli yli 10 kilometriä kerralla!!! - Viimasuoja++++++++++
Viimasuojia pilkkaavat eivät niistä mitään tiedä, esim Volvoon saa läpinäkyvän alkuperäisosan pikakiinnityksellä ja Volvohan on jo tehty pohjolan vaativiin oloihin.
Älkää välittäkä huutelijoista niitä riittää joka joka asemalle ja osaa niistä ei huolita edes kyytiin (junaankaan) saati sitten autolla ajamaan!
Muuten sinnulle kenen diisseli Skoda lämpiää mutamassa minuutissa 90 asteen lämpöön voi sanoa vain osta kunnolliset silmälasit ja sitä ennen tietysti näöntarkastus tulos on jo tiedossa. PS: Varo ettet paistu diisseliisi jos ajat pidempää siivua eli yli 10 kilometriä kerralla!!! - Maskit piiloon
Katsokaa Polar autovaruste nettisivut sieltä löytyy noin 50€ hintaan lähes jokaiseen yleimpään merkkiin mitä suomessa käytetään.
- viima vie järjen
Kuulkaas nyt, jos pellin alla on tarpeeksi rautaa, niin kyllä lämpiää. Terveisiä ylellisestä olohuoneesta.
- viina voi auttaa?
Juuri noinhan se ei ole. Jos on alumiinia pataraudan sijaan, lämpenee nopeammin. Katsopas vanhasta fysiikan kirjasta vanhaa kunnon käsitettä ominaislämpö.
Lämpöä toki piisaa paremmin, kun tyydytään huonompaan hyötysuhteeseen ja/tai tuotetaan enemmän saasteita.
- Skodistikin
Juu, Scaniassa jo on. Henkilöautoihimme täytyy laittaa ennen hiihtolomareissua varmuuden vuoksi. Jos moottori käy hyvällä hyötysuhteella kuten Lappiin asti posotettaessa, ei hukkalämpöä tule aivan kamalasti. Kannattaa rajoittaa vetoa konepellin alla, niin moottori käy varmemmin optimaalisessa lämpötilassa.
En ole uusavuton, joten en tilaile suojia, vaan leikkaan ne itse neopreenilevystä.- 50 €
” Katsokaa Polar autovaruste nettisivut sieltä löytyy noin 50€ hintaan lähes jokaiseen yleimpään merkkiin mitä suomessa käytetään.” Kyllä Skoda Octavia II ja III malleihin marmoritiskeiltä saa tingattuna 50 € kpl viimasuojat, ja on varmasti sopivat. Ostin juuri tällaiset viimasuojat mainittuihin malleihin, maksoi 100 € yhteensä.
- kyllästyttää
Miksi toistelet tuota samaa vuodesta toiseen?
- viimasuojat vakiona
Mulla oli vm.65 mercyryssä ketjusta vedettävä viimasuoja. Oli tehtaalla laitettu rullaverho syylärin eteen ilman lukitusta ja ketjulla säädettiin kojetaulun alta peittämään sopivasti.
Kaverilla oli warressa taas metalliset sälekaihtimet mitä pystyi säätämään sisältä. Oli muuten noin vm.75-80 warre yhtä kylmä, kuin nyky sokotat.- suojatkaa viima
Bemariinkin on tulossa sälekaihtimet, muttei ilmeisesti hintaan sisältyvinä vakiovarusteina. Mutta hyvä noinkin.
- octaaviaa
Mulla on uusi ocu ollu kuukauden. Viimasuojat laitoin jo hyvissä ajoin paikalleen. Hyvin pelittää. Loistava auto.
- Captivated
Vihdoinkin oivalsitte, että ei nykyautoissa ole välttämätöntä pitää viimasuojaa, lämpiämisen vuoksi ...vaan jäätymisen vuoksi. Huohotin kun jäätyy, niin matka tyssää siihen ja tulee k a l l i s remontti.
Hyvää matkaa vaan, ilman viimasuojaa ja toivokaa, että pääsette perille...uusavuttomat - Lämmin on
Captivated kirjoitti:
Vihdoinkin oivalsitte, että ei nykyautoissa ole välttämätöntä pitää viimasuojaa, lämpiämisen vuoksi ...vaan jäätymisen vuoksi. Huohotin kun jäätyy, niin matka tyssää siihen ja tulee k a l l i s remontti.
Hyvää matkaa vaan, ilman viimasuojaa ja toivokaa, että pääsette perille...uusavuttomatMinulla on AUTO ja siinä ei tarvitse mitään viimasuoja virityksiä.
- hyppynaru auttaa
Lämmin on kirjoitti:
Minulla on AUTO ja siinä ei tarvitse mitään viimasuoja virityksiä.
Ei varmaan tarvita hiilivetyjä eikä happeakaan?
- Testailuja
Mulla on vanhan Ocun jäähdytin lähes kokonaan peitetty (pienitehoinen 55kW bensakone AEE). Testasin tällä viikolla lämpenemistä, mulla on aina n. tunnin esilämmitys ennen ajoon lähtöä. Kun lämmityslaitteen lämpötila säädetty täysille, mutta puhallin 0-asennossa, normaali käyntilämpötila saavutetettiin n. kolmen kilometrin ajolla taajamassa. Kabiinissa tietenkin varsin viileetä.
Seuraavana aamuna laitoin puhaltimen 1-asentoon minimikerroksille ja moottorilämpö nousi normaaliksi n. 8...9km ajolla. Aiemmista talvista tiedän kyllä, että vielä suuremmalla puhalluksella moottorin lämpö ei kaupunkiajossa ehkä edes normaaliksi nouse. Mutta lämppäri onkin tehokas ja yleensä hitain puhallinnopeus riittää vähänkin pidemmillä matkoilla (oikeestaan lämpötilaa on laskettava, siis manuaalisessa säädössä). Ja jäähdyttäjän letkut pysyy vastaavasti melko haaleina eli kiertoa ei paljon ole kovilla pakkasilla.
Koen siis viimasuojan oikeasti tarpeellisena oman mukavuuden kannalta, aiempia kokemuksia on myös huohotinletkun jäätymisestä kylmänä käyvässä moottorissa.- Aasinpotkija
Näin hän se taatusti on.
Dieseleissä ei jäähdytysneste kulje laisinkaan syylärissä talvipakkasilla taajama ja kaupunkiajossa.
Viimasuoja on ehdoton talvivaruste.
Joittenkin penikoiden mielestä se on ruma,mutta mielestäni siitä tuleva hyöty kuitenkin kuittaa asian tuplasti.
- ville viimasuoja
Mulle asensivat suberbiin luovutuksen yhteydessä viimasuojat. On ollu kyllä tarpeelliset.
- 2014
Eikö kukaan kehtaa myöntää että tuollaiset "varusteet" uuteen autoon ei ole tätä päivää?
- 18+13
Miksi pitäisi myöntää jotain tuollaista?
Kaikilla ei ole sähköautoa, joka on tätä päivää (sadan vuoden tauon jälkeen). - On kokemus ;-(
Ne viimasuojat ovat juurikin tätä päivää ja sitä oleellisempia mitä taloudellisemmiksi (vähemmän lämpöä) moottorit on käyneet. Nyt ei vaan ole ollut kunnollisia pakkaskausia täällä etelässä, sanotaan vaikka alle -30C muutaman päivän ajan. Vuoden 2003 paukkupakkasilla nähtiin konkreettisesti myös etelässä, mitä viimasuojan puuttuminen tarkoittaa. Monella autolla matkanteko pysähtyi öljynpaineiden katoamiseen. Öljyt oli tulleet pihalle mittatikun aukosta. Jos kampiakselin stefa pullahtaa ulos samassa yhteydessä, niin puuttuvan viimasuoja tai pahvinpalan kustannus lasketaan jopa tuhatlappusissa. Miksi riskeerata kun viimasuojan järkikäytöllä on pelkästään positiivisia vaikutuksia. En todellakaan lähtisi vaikka Lapin reissulle hiihtolomallla ilman moista lisuketta. Samantapaista jännitystä olisi kuin ajaa bensamittari punaisella tietämättä missä seuraava bensa-asema mahtaa olla ;-)
Avun odottaminen tai etsiminen revointulten loisteessa ei vaan houkuta. - 11+11
On kokemus ;-( kirjoitti:
Ne viimasuojat ovat juurikin tätä päivää ja sitä oleellisempia mitä taloudellisemmiksi (vähemmän lämpöä) moottorit on käyneet. Nyt ei vaan ole ollut kunnollisia pakkaskausia täällä etelässä, sanotaan vaikka alle -30C muutaman päivän ajan. Vuoden 2003 paukkupakkasilla nähtiin konkreettisesti myös etelässä, mitä viimasuojan puuttuminen tarkoittaa. Monella autolla matkanteko pysähtyi öljynpaineiden katoamiseen. Öljyt oli tulleet pihalle mittatikun aukosta. Jos kampiakselin stefa pullahtaa ulos samassa yhteydessä, niin puuttuvan viimasuoja tai pahvinpalan kustannus lasketaan jopa tuhatlappusissa. Miksi riskeerata kun viimasuojan järkikäytöllä on pelkästään positiivisia vaikutuksia. En todellakaan lähtisi vaikka Lapin reissulle hiihtolomallla ilman moista lisuketta. Samantapaista jännitystä olisi kuin ajaa bensamittari punaisella tietämättä missä seuraava bensa-asema mahtaa olla ;-)
Avun odottaminen tai etsiminen revointulten loisteessa ei vaan houkuta.Asia on täysin näin.
En ymmärrä miksi nuo jotkut Elvistelijät räkänokka-lättähatut eivät todellakaan ymmärrä kuinka järkevää on pakkasilla suojata auton konehuone hyytävältä viimalta.
No varmaan äitin ja isän ostamat autot niin,"iha sama". - Filosooffi
11+11 kirjoitti:
Asia on täysin näin.
En ymmärrä miksi nuo jotkut Elvistelijät räkänokka-lättähatut eivät todellakaan ymmärrä kuinka järkevää on pakkasilla suojata auton konehuone hyytävältä viimalta.
No varmaan äitin ja isän ostamat autot niin,"iha sama".No kyllä nuo provoilijat osaa varmaan faktat lukea mutta eivät halua katkaista tätä ketjua. Siksi asiat pitää kääntää päälaelleen. Sama nähdään lähes kaikissa Skoda-palstan viesteissä. Ei todellisuudessa ole kuin yksi tai kaksi aktivistia, joiden elämän pääsisältö on huvitella tuottamalla puppua tänne. Tavallisilla opiskelevilla / työssäkäyvillä ajattelevilla ihmisillä ei ole aikaa vastata moisiin provoryöppyihin.
- varusteet ja kelit
Mitäs myöntämistä tuossa on? Ei munkaan Pököttini vanha ole, mutta hainkidan tukkeeksi tuli vakiona (=pyytämättä) musta muoviläpyskä. Hyvin täyttää tehtävänsä.
- 2014
Sähkö-skoda toimisi varmaan pattereilla, jos toimisi, paitsi tietysti viimasuojan kanssa.
- kummastelen
Miksi ostaa auto johon ei voi luottaa edes pikku pakkasilla? Itse olen tottunut ajamaan oikeilla autoilla joissa ei ole kyseisiä ongelmia ilmaantunut, liekö syynä se että niissä on aina olleet oikeat bensiinikäyttöiset reilut moottorit? Jos on narvi nokalla niin kyllä pärjää...
- Lähellämme lämmin
Viimasuojan käyttö, jotta moottori lämpiäisi nopeasti, ei tarkoita ongelmia pikkupakkasilla.
Oma 1.2 TSI pärjää hyvin ilman suojia eteläisessä Suomessa , mutta (mikä tahansa) moottori niitten avulla lämpiäisi varmasti hieman nopeammin. Ikkunat ovat pysyneet sulana näinkin ja lämpöä tulee, kiitos ilmeisesti ptc-lisälämppärin.
Tällaista tämä on, kun "bensiinikäyttöiset reilut moottorit" ovat kohta historiaa... - Kummittelen
Minullakin on Narvi saunassa,kiuas.
Eikö sinulla ole varaa ostaa oikeata autoa?
Oikea autot eivät hovaa turhaan polttoainetta. - Ounastelen
Kummittelen kirjoitti:
Minullakin on Narvi saunassa,kiuas.
Eikö sinulla ole varaa ostaa oikeata autoa?
Oikea autot eivät hovaa turhaan polttoainetta."Oikea autot eivät hovaa turhaan polttoainetta."
Hovaa? Etkö sinä osaa kirjoittaa suomenkieltä? Ei ymmärrä.
TSI vie vähän bensaa ja tarjoaa hyvän suorituskyvyn. Mutta sitä on ilmeisesti sinulle turha yrittää kertoa.
Oikea auto. Mikähän sekin on? Munanjatke, sporttipirssi vai ruumisauto?
- uusavuttomille?
Jos ette sattuisi tietämään, mistä oikein on kyse, kannattaa katsastaa iltapäivälehden herääminen asiaan: http://www.iltalehti.fi/autot/2014020317959465_au.shtml?utm_campaign=uutisboksi&utm_source=kl
- Aasinkorvantaittaja
Muutama vuosi sitten keskustelin näiden finninaama,geelipää,lättähattujen kanssa kuinka tärkeää on pakkasilla suojata moottoritila kylmältä viimalta.
Vastaanotto oli kovaa tulkutusta ja tietämystä täynnä.
Ei kannattaisi sekaantua Finninaamojen sellaisiin asioihin joista ei tjua AASIn kakkaakaan.
Klopit on kloppeja olipa kyse mistä vaan.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803