Harvinaisen terävä havainto!

n. 80kg

Metro-lehden lukijalta hyvä kommentti.

"Jeps, kuski on ollut osaamaton lastaamaan kärryn. Aisapainon tulisi olla n.10% perävaunun painosta, eli jos ajatellaan autotrailerin normaalisti painavan n.500-600kg ja kyydissä oleva auto ehkä n.1500-1600kg, niin n.200kg pitäisi olla aisapainoa. Eurooppalaiset suositukset jostian syystä on niin että max.100kg. pitäisi olla aisapainoa, mutta se ei riitä painavalle kärrylle missään nimessä

Vetoautokin on aikamoinen rimpula tuohon käyttöön, joten ei ihme että on lähtenyt lapasesta.

nimimerkki ”Ajatteleva”

Eilen kello 15.39

Ilmoita asiattomaksi "

En kyllä ole samaa mieltä, alle sata kiloa aina.

22

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n. 80kg
      • Siiv Ari

Penis.

• vielä kerkiät
        Siiv Ari kirjoitti:

Penis.

Menes nyt rotan veroinen hintti hevonvittuun!

• Älä ruoki trollia!
        vielä kerkiät kirjoitti:

Menes nyt rotan veroinen hintti hevonvittuun!

Annetaan trollin kirjoitella. Jos joku saa varastamansa nimimerkin kanssa huomiota hakemalla noin suuren nautinnon niin antaa kaverin trollata. Vastata niihin ei kuitenkaan kannata.

• Korvatuppelo
        Siiv Ari kirjoitti:

Penis.

Muuten ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity asiaan millään tavalla.

• Omalla kärryllä säästän!

Odotellaan kevättä ja aikaa ku keskivertoa paremmat ja viisaammat autoilijat lähtevät taas kesämökilleen tavaroita viemään peräkärryillään. Viedään vähän sepeliä ja puutavaraa kesän remppaa varten jne.... Saamme taas naureskella ja tietty kauhistellakin kun pieneen Muuli-kärryyn sorakuopalta haettu "kourallinen" soraa kun "Mun kärry kyllä kestää"-kaverit tietävät kyseisen määrän soraa olevan ihan ok. Juu ja sitten töyssytetään akselit vääränä kehöteitä ja motareita ja kas kummaa kun yht'äkkiä pyörä irtoaakin kärrystä lakerin lauettua moninkertaisesta kuormanpainosta johtuen. Ei se Muuli kestänytkään kuutiota soraa. On se kumma!! Juu kevättä odotellessa..... ; )

• Olin itse asiassa kerran sora-asemalla hakemassa mökille sorakuormaa, kun sinne tuli perusmuulin (ihan uusi kylläkin) kanssa pari miestä hakemaan samaa tavaraa. Olin vieressä, kun myyjä kysyi paljonko laitetaan... Vastaus: "jos pari kuutiota". Eivät saaneet.

Itse otin puoli kuutiota. Sen kärry vielä jotenkuten kestää...

• älä aina hölise
        The_Rat kirjoitti:

Olin itse asiassa kerran sora-asemalla hakemassa mökille sorakuormaa, kun sinne tuli perusmuulin (ihan uusi kylläkin) kanssa pari miestä hakemaan samaa tavaraa. Olin vieressä, kun myyjä kysyi paljonko laitetaan... Vastaus: "jos pari kuutiota". Eivät saaneet.

Itse otin puoli kuutiota. Sen kärry vielä jotenkuten kestää...

Älähän taas hölise, vai puoli kuutiota, eli 850kg.

Siis niin kova valehtelija olet ettei paremmasta väliä.

• älä aina hölise kirjoitti:

Älähän taas hölise, vai puoli kuutiota, eli 850kg.

Siis niin kova valehtelija olet ettei paremmasta väliä.

Täytyy myöntää, oli se vähän reilu puli kuutiota.

Hyvin laskit painon tietämättä minkäkokoista soraa kyytiin tuli. Voi tuo olla lähelläkin. Ja todistetusti kesti. Pompuissa ajelin kyllä aika rauhallisesti, kun oli jousitus jokseenkin kovilla...

• älä aina hölise
        The_Rat kirjoitti:

Täytyy myöntää, oli se vähän reilu puli kuutiota.

Hyvin laskit painon tietämättä minkäkokoista soraa kyytiin tuli. Voi tuo olla lähelläkin. Ja todistetusti kesti. Pompuissa ajelin kyllä aika rauhallisesti, kun oli jousitus jokseenkin kovilla...

Niin puli kuutiotahan ei oikeastaan paina mitään. Se suorastaan nostaa kärrin ilmaan.

• Sitä saa mitä

Ainakin pari perusmokaa: Vetoauto näyttää kevyelle ja pienemmältä kuin trailerilla ollut auto, mikä mahtaa olla sallittu massa jarrulisella trailerilla? Toinen on tuo trailerilla oleva auto on väärin päin kyydissä, eli painavampi etuosa keventämässä koukkua..., ei ole ensimmäinen kerta kun näen tuolla systeemillä romua.

• AB pikku e

Eli sellainen auto missä on vetokoukku niin kuskille myös asianmukainen ajokortti, vähintään.
      Nythän laki sallii sen 3499 kg kokonaispainon.

• Täpinä

Aisapainon maksimi on 4% peräkärrin massasta, eli 750 kg kärrillä se on 30 kg ja 2000 kilolla se on 80 kg. Monelle koukulle tosin sallitaan vain 75 kg. Miksi esität täällä huuhaa mutujuttuja, kun asiat ovat helposti tarkistettavissa asetuksista.

• eipä täpise

Ai sinä vai, minulle on aisapainot hyvinkin tuttuja, vaununi on 1800kg ja aisapaino 80kg, joten hyppää sinä töpinä hevonsuohon.

Tule sitten keskustelemman kun tiedät jostain jotain.

• tyhmyytesi toit esii

Miksi täpinä otit osaa keskusteluun mistä et taaskaan ymmärrä mitään?

Olisiko sinun aika jättää nämä palstat viisaammille.

• Kukahan se tyhmeliini oikein on, kysyn vaan? Voi sinua onnetonta, jos et osaa googlettaa oikeaa tietoa. Saat itse opetella hakemaan, en tosiaankaan vaivaudu vuoksesi enempää. Minulla kun nuo tiedot ovat kytkentämassoineen muistissa entuudestaan, on niitä niin paljon jauhettu täällä, että luulisi tarttuvan edes "vanhoihin vaatteisiin", jos nuppiin ei tartu.

• et niin tiedä
        Täpinä kirjoitti:

Kukahan se tyhmeliini oikein on, kysyn vaan? Voi sinua onnetonta, jos et osaa googlettaa oikeaa tietoa. Saat itse opetella hakemaan, en tosiaankaan vaivaudu vuoksesi enempää. Minulla kun nuo tiedot ovat kytkentämassoineen muistissa entuudestaan, on niitä niin paljon jauhettu täällä, että luulisi tarttuvan edes "vanhoihin vaatteisiin", jos nuppiin ei tartu.

Ai jaa, sinä apina et tiedä mistään mitään.

• Gorillaa
        et niin tiedä kirjoitti:

Ai jaa, sinä apina et tiedä mistään mitään.

Töpinä tuntuu olevan ainut tässä keskustelussa joka tietää miten asia on. Trafin sivuilla asia on juuri noin, mutta en minäkään sitä tänne linkitä sinun kiusaksesi

• rekka,nimim muutettu

Tuo on selvä REKKAKOLARI. BUaahhhhhhhh (naurua).

• vielä kerkiät

Penis.

• ex hinurikuski

Olipa siinä laittoman näköinen yhdistelmä. Lavetilla Audi A6 väärin päin.
      Onko toi vetoauto Volvo V40?

• ..........

Jep vetäjällä olis paljon mukavempi ajaa jos audi olisi toiste päin keula menosuuntaan... ...eikä ihan lailliselta yhdistelmältä näytä ( volvolla saa vetää n.1200-1300kg jollei ole 4vetoinen).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      219
      5016
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      191
      2705
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1582
    4. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      52
      1480
    5. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1292
    6. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      99
      1268
    7. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      132
      1247
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      155
      1185
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1184
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      82
      1163
    Aihe