Perään 2000-3000l varaaja. Tehot riittää kummassakin taatusti.
Kummalla pärjää huolettomasti vaikkapa 25v? Mikä olisi puiden kulutus ero ?
Attac lambdat taidan kiertää kaukaa ongelmien tähden.
Veda perus kivkautisena pannuna olisitodenäköisesti varmin katila mutta puuta menee enemmän mutta paljonkao? senkun tietäisi.
Kumpikin kattila osaa sammuttaa itsensä eli sytytyksen jälkeen ei tarvita kuin seuraava lämmitys kerta 1-2 vrk kuluttua.
Ostan joko huippu kattilan kuitenkin kohtuu hinnalla jossain max 7000€ ja mitään hinnat alkaen 1400€ pelti saavi luokkaa olevia alapaloja en riesakseni huoli. En usko halvan hinnan vuoksi kestoa olevan vaan kaikessa on tingitty . Kestäneee nekin liki 10v mutta aika menee niin nopeaa.
Voikohan ruotsista hakea tai rahdata kattilan itse ilman välikäsiä?
Effecta lambda 25kw vai Veda 35M ?
5
467
Vastaukset
- Vedalle ääni
Veda 35M , toiminta varmin taatusti. Toi hurrien kattila on toimiessaa hiukan hyötysuhteeltaan parempi.
Eurooppaliset valmistaa paljon kattiloita mutta toimintavarmin on tuo veda.
Jos puiden saanti ei ole ongelma niin aivan absoluuttisen merkityksetön asia on meneekö vuodessa 1m3 enemmän puuta vedalla. Jos puut ostaa huolto asmalta niin effecta sitten. Onhan veda tonneja halvempi jo startissa. - jokumuu
Niin joo vaan patarauta kelpaa...
Eipä näy siitä testituloksia että veda olisi markkinoiden toimintavarmin kattila. Siinä on ihan samat rikkoontuvat osat. Eipä tuota vedaa paljon myidä suomessakaan joten tuskin on mitenkään ylivertainen kattila. Vedalle löytyy kilpailijoita euroopasta ja ovat varmasti yhtä toimintavarmoja. Kun aletaan sitten ostamaan kunnon kattilaa jossa on automaattiohjausta ja muuta luxusta niin se maksaa ja siitä suomalainen ei ole valmis maksamaan. Suomi on puulämmityksen kehitysmaa, kuten on monesti todettu. Itse päädyin eurooppalaiseen epävarmaan kattilaan ja 6v on lämmitetty sillä ilman pienintäkään vikaa. Eipä ole katunut että jätin vedan ostamatta.- suora sähkö helppo
Samaa patarautaa kumpikin kattila. Toimintavarmuuden todellisuuden voi aivan helosti itse järkeillä. Ei tarvitse olla kovinkaan välkky tajuamaan että mitä ei ole ei mene rikki. Eimene elektroniikka korti lambda ohjauksesta rikki kun ei ole lambdaa eikä korttia eikä muutamaa termaria niiden säätämiseen. Tusin ylivertaista kattilaa edes onkaan olemassa tuskimpa kukaan semmoisat edes väittääkään ellei ihan ärsyttääkseen raivopäitä joita palstalla on vain muutama. Toki on hyviä kattiloita ohjauksineen ,niihinhän se hyvyys perustuukin suureltaosin mutta kuten sanottu mitä ei ole ei mene rikki , ymmärätkö ajatuksen joka on vanha ja usein myös viisa. Ei tarvitse selittää autoja ja niiden lambdoja ja kestävyyttä yms palopuheita.
6v on lyhyt ikä kattilassa 30v on neutraali jolloin voidaan puhua kestosta vasta.
Onneksi jokainen voi ostaa sen hifistely kattilan josta tykkää ja seurata haluttaessa hyvinkin tarkkaan kulutuksi anykyisin on eväät ja lelut siihen .
Kattilan valmistus maa ei ole tärkeä eikä edes maan osa. Automaattisesti eurooppa ja sen kattilat ei tee onnelliseksi nimimerkillä naapurin attack ja paloi puhki kokemus kun olin kattilaa nostamassa apuna.
Itse tykkään tästä suorasta sähkölämmityksestä se on paras! no on minulla takkakin jota on kiva lämmittää kun huvittaa. Patterit on halpoja ja eletroninen termari tarkka , ps mielummin isompi patteri niin on pieni pintalämpö.
- iuoiuoiuoioiyuogtyut
oletko kännissä?
- veranpoika
"Automaattisesti eurooppa ja sen kattilat ei tee onnelliseksi nimimerkillä naapurin attack ja paloi puhki kokemus kun olin kattilaa nostamassa apuna."
Paloipa nopeasti puhki, jo nosto vaiheessa. Olipa heikosti tehty. Veda olisi varmaan tuonkin noston kestänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939