Ressu vai Etis?

kaamoskukka

Olen yhdeksäsluokkalainen tyttö ja pähkäilen nyt yhteishaun lähestyessä kumpaan lukioon minun kannattaisi ensisijaisesti hakea, Etelä-Tapiolaan vai Ressuun. Keskiarvoni on tällä hetkellä n. 9.7 eli tulee riittämään kumpaan tahansa, ellei se nyt sitten laske radikaalisti. Erityisesti haluaisin kuulla Etiksestä, siitä kun ei kovin hyvin löytynyt mitään googlettamalla.
Joten jakakaahan mielipiteitänne näistä kouluista; opetuksesta, yhteishengestä ja ilmapiiristä, kurssitarjonnasta, tapahtumista tai ihan mistä tahansa mieleen juolahtavasta!
Kiitos etukäteen kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan. :)

6

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ressulainen

Itse olen Ressun lukiossa ja parhaat kaverini Etiksessä ja SYKI:ssä, Ressu on ihan ok lukio, opettajat on ihan perus niinkuin muissakin lukioissa, ei niin hyviä kuin kehutaan. Itse rakennus on hieman kulahtanut, mutta jos tykkäät lukiosta, jossa koulu ykkössijalla ja kokeissa menestyminen on huippu tärkeää niin tervetuloa!
      Etiksestä olen kuullut kaveriltani lukion olevan hieno ja moderni, mutta suorituspaineet sielläkin ovat kovat, ja suurinosa ihmisistä ei oikeen muusta välitä kuin koulusta, mutta tottakai kaikentyyppisiä ihmisä löytyy. Ilmapiiri kummassakin on aika kireä (omasta, ja kaverin mielestä, sinä toki voit olla erimieltä?), tunnilla ollaan tosi keskittyneenä jne. mutta opintomtkat on kuulemma kivoja!
      Ja jos yhtään kiinnostaa niin toisen parhaan kaverini kokemukset SYK:istä on ollut tosi hyvät. Kivoja tyyppejä, hyvä ilmapiiri, hyvät ja mukavat opet..

• woopressu

ressu on just paras, epäilyttää ain vähän nää kommentit ku tääkään ei kuulosta yhtään tutulta..
        ite oon ressussa ykkösel, ja kulunu puol vuotta on ollu 100 kertaa parempi kun ylä-asteel, yhteishenki on hyvä, opettajat tosi rentoja ja loistavia, ja sijainti onki parhain :D
        Ite menin ressuun iha yksin, ja oon tutustunu täällä tooodella moniin ihaniin tyyppeihin!
        Lukeekaan ei tarvii niin paljoo kun ylä-asteel koska asiat omaksuu jo tunnilla niin hyvin loistavien opejen takia.

• JolleJalle
        woopressu kirjoitti:

ressu on just paras, epäilyttää ain vähän nää kommentit ku tääkään ei kuulosta yhtään tutulta..
        ite oon ressussa ykkösel, ja kulunu puol vuotta on ollu 100 kertaa parempi kun ylä-asteel, yhteishenki on hyvä, opettajat tosi rentoja ja loistavia, ja sijainti onki parhain :D
        Ite menin ressuun iha yksin, ja oon tutustunu täällä tooodella moniin ihaniin tyyppeihin!
        Lukeekaan ei tarvii niin paljoo kun ylä-asteel koska asiat omaksuu jo tunnilla niin hyvin loistavien opejen takia.

Eihän se opettajalta vaadi paljon mitään saada vaikeita asioita jonkun sellaisen oppilaan päähän, jolla on valmiiksi motivaatiota ja kapasiteettia. Senkus heittää ne differentiaalilaskujen kaavat taululle ja sanoo että "opiskelkaa" niin eiköhän se ressulainen vastaa että "opiskelin ne jo ite eilen illalla!". Tulkaas kuule kattoo Kaitaan lukion opettajia meinaa niiltä vasta taitoa vaaditaanki että saadaan meistä 7,1 keskiarvolla sisään päässeistä luusereista leivottua ylioppilaita jonain päivänä. Ite oon seurannu oman luokkani kehitystarinaa sellasesta porukasta, joka ois kuulunu pikemminki korkeasaaren häkkeihin ku minnekään yliopistoon ja silti opettajat sai kovalla kannustuksella ja perinpohjasella opetuksella lähes jokasesta ihan hyvin onnistuneen ja sivistyneen yksilön.

• emiliajeaa

no en tiiä kummastakaan mut oon vaan kuullu et jännii tyyppei, ite oon märskys yleislinjal jo tokaa vuotta ja on muute iha sairaan kiva!
      ka ei tietenkää oo yhtä korkee, mut hyvii ja kannustavii opei löytyy! :)

• etisläinen

https://www.facebook.com/etelatapiola
      https://www.facebook.com/EtisOPKH
      www.etela-tapiola.fi

paljon löytyy googlaamalla infoo. Etis on mukava paikka, samanhenkistä porukkaa, väkee tulee ympäri Espoota, Hesaa ja muita lähiseutui. Kaikki saa olla omia itsejään. Hyvä henki kaiken kaikkiaan. kaikki ei todellakaan vaan pänttää mut tunneil kuitenkin työrauha.

• Anonyymi

Etis ehdottomasti.
      Käyn nyt abivuotta Ressussa, ja nää 2 vuotta oli tylsiä ja ahdistavia. Kävin tänään syömässä Etiksessa, ja heti näen, että täällä on kivempi tunnelma ja mukavammat ihmiset + kouluruoka on parmpi
      En osaa sanoa Etiksen opettajista, mutta Ressun opet on vaativia ja ei selitä mitään kun odottaa että kaikki osaa kaiken.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe