Eli kun laitan mun gerbiilit juoksee aitaukseen niin ne alkaa kiivetä sitä juoksutusaitausta :( Sit ne pitää nostaa joka kerta siit aitauksesta pois takasi maahan. Tietääkö joku syytä
gerbiilit kiipee aitausta
6
82
Vastaukset
Se haluaa pois :P Uteliaita otuksia kun ovat! Pystyisitkö järjestämään niille jonkun huoneen, jossa ne saisivat turvallisesti juosta koko lattialla? Esim. vessa?
- Myyrämäärä
Ei ne siellä pysy. :) Ne haluavat nähdä kaiken, koskea kaikkea ja vähän maistaakin. Kannattaa joko järjestää niille kokonainen huone, jossa ne voivat juosta, tai rakentaa aitaus itse. Silloin kymmenen vuotta sitten, kun minulla oli gerbiililauma, meillä sattui iskä olemaan jonkin sortin peltiseppä. Isi rakensi turvallisen, ison, liukkaan aitauksen, jossa gerbiilit elivät ihan koko ajan, kun en ollut vahtimassa, häkki tukikohtanaan.
Jos rakentelet itse aitausta, muovi ei tietenkään käy, siitähän lemmikkisi tulevat läpi puolessa tunnissa. Paksua puuta on turvallista nakerrella, mutta sitä voi myös pystyä kiipeämään. Sen lisäksihän otukset hyppäävät reippaasti. Gerbiiliaitausta on aika hankalaa rakennella...- GerBiiLi
Mun huoneeseen ne pystyis laittaa mut pitäis tukkii parit aukot ku sängyn ja patterin väliin jää n.3 senttiä rakoo nii voiko laittaa vaikka legopalikoista tehdyt muurit sinne väliin ?
- GErbiiLi
GerBiiLi kirjoitti:
Mun huoneeseen ne pystyis laittaa mut pitäis tukkii parit aukot ku sängyn ja patterin väliin jää n.3 senttiä rakoo nii voiko laittaa vaikka legopalikoista tehdyt muurit sinne väliin ?
Vastauksiaa??????????????????
- Aksuz
GErbiiLi kirjoitti:
Vastauksiaa??????????????????
Kunhan lego 'tornit' ovat tarpeeksi korkeita, ja et jätä rakoja ( gerbiilit voivat siirtää/kaataa sen )
Kannattaa tarkailla tilannetta aluksi miten toimii käytännössä :) GerBiiLi kirjoitti:
Kannattaa kokeilla sellaisia tarralla kiinnittyviä muovilistoja, mitä johdonsuojalistoja ovatkaan, ainakin Clas Ohlsonilta tms rakentelukaupoista saa. Niitä olen itse käyttänyt rotille. Tai metalliverkkoa rautakaupoista, kunhan vaan on tarpeeksi tiheää gerbuille ja vaikka jesarilla kiinni (teippi ei sinänsä ole terveellistä, mutta ne tuskin pahemmin innostuvat sitä nakertelemaan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525220- 783698
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212198Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651885Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161752Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531326Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951280- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172