gerbiilit kiipee aitausta

GErbiiiLi

Eli kun laitan mun gerbiilit juoksee aitaukseen niin ne alkaa kiivetä sitä juoksutusaitausta :( Sit ne pitää nostaa joka kerta siit aitauksesta pois takasi maahan. Tietääkö joku syytä

6

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se haluaa pois :P Uteliaita otuksia kun ovat! Pystyisitkö järjestämään niille jonkun huoneen, jossa ne saisivat turvallisesti juosta koko lattialla? Esim. vessa?

• Myyrämäärä

Ei ne siellä pysy. :) Ne haluavat nähdä kaiken, koskea kaikkea ja vähän maistaakin. Kannattaa joko järjestää niille kokonainen huone, jossa ne voivat juosta, tai rakentaa aitaus itse. Silloin kymmenen vuotta sitten, kun minulla oli gerbiililauma, meillä sattui iskä olemaan jonkin sortin peltiseppä. Isi rakensi turvallisen, ison, liukkaan aitauksen, jossa gerbiilit elivät ihan koko ajan, kun en ollut vahtimassa, häkki tukikohtanaan.

Jos rakentelet itse aitausta, muovi ei tietenkään käy, siitähän lemmikkisi tulevat läpi puolessa tunnissa. Paksua puuta on turvallista nakerrella, mutta sitä voi myös pystyä kiipeämään. Sen lisäksihän otukset hyppäävät reippaasti. Gerbiiliaitausta on aika hankalaa rakennella...

• GerBiiLi

Mun huoneeseen ne pystyis laittaa mut pitäis tukkii parit aukot ku sängyn ja patterin väliin jää n.3 senttiä rakoo nii voiko laittaa vaikka legopalikoista tehdyt muurit sinne väliin ?

• GErbiiLi
        GerBiiLi kirjoitti:

Mun huoneeseen ne pystyis laittaa mut pitäis tukkii parit aukot ku sängyn ja patterin väliin jää n.3 senttiä rakoo nii voiko laittaa vaikka legopalikoista tehdyt muurit sinne väliin ?

Vastauksiaa??????????????????

• Aksuz
        GErbiiLi kirjoitti:

Vastauksiaa??????????????????

Kunhan lego 'tornit' ovat tarpeeksi korkeita, ja et jätä rakoja ( gerbiilit voivat siirtää/kaataa sen )
        Kannattaa tarkailla tilannetta aluksi miten toimii käytännössä :)

• GerBiiLi kirjoitti:

Kannattaa kokeilla sellaisia tarralla kiinnittyviä muovilistoja, mitä johdonsuojalistoja ovatkaan, ainakin Clas Ohlsonilta tms rakentelukaupoista saa. Niitä olen itse käyttänyt rotille. Tai metalliverkkoa rautakaupoista, kunhan vaan on tarpeeksi tiheää gerbuille ja vaikka jesarilla kiinni (teippi ei sinänsä ole terveellistä, mutta ne tuskin pahemmin innostuvat sitä nakertelemaan).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      23
      6438
    2. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      72
      5158
    3. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      93
      4745
    4. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      6
      4569
    5. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      69
      4438
    6. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      4019
    7. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      54
      3977
    8. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      107
      3835
    9. Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa

kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode
      Maailman menoa
      21
      3490
    10. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      17
      3327
    Aihe