Satuin halvemmuuttaan ostamaan halvan viikatteen (varsi terä)..saman näköisen kuin kotimaisen Härmän Taonta Oy:n valmistama viikate mutta Kiinalaisen. Pettymyksekseni sain nakata sillä vesilintua ja ostaa kunnollinen kotimaisen. Eli hyvää ja halpaa ei ole.. Uudella viikatteella sitten heinikko kaatuikin mukavasti. Eli kaikille puutarhanhoidosta ja puutarhatyökaluista kiinnostuneille varoituksen sana: ÄLKÄÄ SEKAANTUKO KIINALAISIIN TYÖKALUIHIN!! NE ON HALPOJA, MUTTA NIILLÄ EI KYLLÄ TEE YHTÄÄN MITÄÄN!! KUNNOLLINEN MAKSAA ENEMMÄN, MUTTA SE KYLLÄ HAUKKUU HINTANSA HYVIN NOPEASTI!!
Kiinalainen on p.stä
2
576
Vastaukset
- veikko
olet oikeassa. Meillä on erilaisia lapioita ja talikoita yms ja kaikissa lukee Fiskars. Kestää vuosia. Satuin kerran ostamaan pistolapion, jonka valmistusmaata tai merkkiä en tiedä. Kesti n. viikon ennenkuin kahva hajosi.
- jepjepjep
Minä poika taas ajattelin, että koska karsittavaa risukkoa on vähän (noin 1000 neliötä), välttää kiinalainen 5 euron vesuri hommaan mukavasti.
Ostin sen mielenhäiriössä, ja vasta työmaalla huomasin, että värkki on raakateroitettu tylsä lattaraudan pätkä hienolla kahvalla varustettuna. Teroittelin sitä rälläkällä, ja aloin hommiin. Ehkä kymmenennellä lyönnillä terä lähti tangentin suuntaan ja kahva jäi käteen. Tästä opin sen, että jatkossa ostan vain tunnettuja merkkejä, kuten Fiskarssia. On muuten Fiskarssin pikkuvesuri huippuvehje, vaikka ranskan leipää sillä leikkaisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703550Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483503Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532769
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401695- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390