Olemme eronneet ja lapsi (4v.) on minulla (isällä) joka toinen viikonloppu. Lapsi lähtee mielellään isälleen, mutta yöpyminen on pakkopullaa. Koko päivän on kivaa, mutta kun pitäisi alkaa nukkumaan, niin alkaa itku, että haluan äitin luo. Sama juttu kun ollaan oltu kahdestaan sukuloimassa vähän kauempana.
Aamulla kuitenkin herätään iloisena valmiina uuteen päivään, eikä äitiä enää muistetakaan.
Äiti sanoo, että pitää tuoda kotiin yöksi, ettei tule traumoja, kun lapsi ei halua jäädä. Minä luulen, että pitää vain totutella, mutta miten?
lapsi ei halua yöpyä isän luona
1
120
Vastaukset
- Mamma Mia
Minun mielestäni pitäisi odottaa että lapsi on itse kypsä ja valmis jäämään yön yli.
Tehkää isän luona olosta hauskaa ja jännä leikki. Petatkaa vaikka latttialle. Tehkää "teltta" ja leikkikää olevanne retkellä. Pientä purtavaa ja juotavaa mukaan.
Katselkaa videoita. Lukekaa yhdessä. Jos lapsi ei sitten haluakaan jäädä, niin varmasti jää mieleen että siellä olis ollut se jännä teltta (tai muu kiva). Ehkä jo seuraavalla kerralla haluaakin kokeilla!
Pakottaa ei kannata. Antakaa lapsen päättää, mutta tehkää asia houkuttelevaksi!
Minunkaan tyttö ei halunnut yöpyä isän luona. Ei ollut sittten pakko. Isä tuli usein tyttöä tapaamaan myös entiseen kotiin. Kävivät sitten yhdessä retkillä ja huvipuistossa yms.
Myöhemmin vietti jo parikin viikkoa isän luona, varsinkin kesäaikaan kun oli kaikenlaista kivaa tekemistä, isällä loma ja aikaa.
Tämä on meidän kokemus. Ja tärkeää oli myös se, että isä ja äiti oli väleissä! Lapsi vaistoaa paljon, vaikka mitään ei hänen kuullensa puhuttaisikaan. Pitää tuntea olonsa turvalliseksi. Ero on iso mullistus pienen ihmisen elämässä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3832027Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3881979- 4391679
- 941678
- 61375
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?104989- 197884
Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41782Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.8736Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭69728