satulatuolien vaietut haitat

pony1

olen työskennellyt kohta 16 vuotta lähes päivittäin istuen satulatuolilla. Olen 51v nainen ja nyt kertokaa onko teille tullut ongelmia esim. lonkkiin tai "istuinluihin" tai esim. jalkapöydän päälle?
nyt olen alkanut epäillä että öiset säryt johtuvat nimenomaan satulatuolin vakutuksesta. niin hyvä vaihtoehto kuin se on ja aikanaan oli tavalliseen tuoliin verrattuna. 6,5h päivässä saattaa satulassa kulua? onko iäkkäitä lady- cowboyta olemassakaan?

9

10025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satulatuula
    • oma vika?

satulatuolitkin ovat kehittyneet 16 vuodessa ihan kuten kaikki tuolit

oletkohan saanut parin vuoden välein uusimman ja parhaimman mallin?

jos et, niin vika ei ole tuolissa vaan sinussa

• katsos
    • vaihtelua

Kyllä 6, 5 tuntia satulassa on paljon. Jos lonkissa on alkavaa nivelrikkoa, niin ei välttömättä hyvä tuo satula. Lonkkaongelmat säteilee kyllä sinne istuinluihinkin. Seisomista hyvä harrastaa jos mahdollista.

• Naksu2

olen käyttänyt Salli satulatuolia kahtaa eri mallia noin 8 vuotta. Joskus istunut pitkiäkin aikoja. Selkä vaivat osittain helpottaneet ristselässä, mutta noin 5 vuotta ollut vaikeuksia kävellä nykyään melkein mahdotonta. Tuolihan vääntää lantion alempia luita ulospäin aiheuttaen myös ns SI nivelten aukeamista kivut ovat nykyään kovat. Lisäksi jalat turpoavat pitkän satulassa istumisen jälkeen. Seison työpöydän äärellä jolloin on helpompi olla. Aion jättää satulatuolin käytön pariksi kuukaudeksi. Katsotaan sitten

• Anonyymi

Juuri näin

• satulaäijä

Onkohan tuo säätöpöytä.fi osoitteessa oleva pieni satulatuoli tätä varten kehitetty tuote? Onko kokemuksia uutukaisesta? Kannattaisikohan kokeilla, kun ei nykyisestä satulatuolista lähtiessä juoksu kulje kotimatkalla.

• Anonyymi

Satulatuolissa istuminen painoi reisiä. Jalat olivat turvonneet ja keräsivät nestettä. Iltaisin jalat olivat tuskaiset ja levottomat. Alaselkä ja yläselkä taas pitivät satulatuolista..mutta vaihdoin silti satulatuolin pois. Jalkavaivat hävisivät kokonaan.

• Anonyymi

Vanha mutta ajaton avaus. En omaa kokemusta satulatuoleista, mutta ensimmäisenä tulee mieleen henkilöiden / käyttäjien varsin erilaiset ruumiinrakenteet.

Ajatellaan tuolimallia x jota alkaa käyttää solakka ja kapealanteinen henkilö jolla istuinluutkin kapeammalla mitalla vs. leveälanteinen henkilö.

Olettaisi heidän lantio-keho-ergonomian asettuvan melko eri tavalla tuoliin, suhteessa toisiinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      139
      7648
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7091
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3623
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      138
      3256
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2784
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2318
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1566
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe