Onko pakko-oiretta?

Pakko-oireinenko

Kysyisin, että onko tämä pakko-oireisuutta?

Teen jotain ihan tavallista asiaa esim. vaikka kävelen kotiani kohti. Mietin, että mitä reittiä kävelisin. Yhtäkkiä mieleeni nousee ajatus, että jos kuljen tätä reittiä pitkin, niin tapahtuu jotain huonoa. Ikäänkuin näkisin siitä hetkestä eteenpäin, että mitä tulee tapahtumaan. Minun on syytä kävellä toista ns. turvallista reittiä pitkin, joka ei aiheuta minulle harmia tulevaisuudessa ja pitää mieleni rauhallisena.

Tällaisia ajatuksia kumpuaa mieleeni monesti päivän aikana ja eri yhteyksissä. Ihan normaalissa asioissa. Ikäänkuin aina näkisin, että miten joku ratkaisu vaikuttaa minuun. Yritin joskus kamppailla näitä ajatuksia vastaan ja menin ihan uhalla niitä päin, vaikka ne kertoivat, että tulee tapahtumaan jotain huonoa. Mutta se menee jotenkin väkisin yrittämiseksi ja mieli joutuu kovemmalle. Minulle myös muistaakseni sattui jotain huonoa, jokin loukkaantuminen, kun taistelin näitä ajatuksia vastaan. Siksi ehkä pelkään mennä niitä kohti.

Auttakaa jos voitte..

6

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kyllä kuulostaa pakko-oireelta.

Auttaisiko altistaminen noille uhkille vähän kerrallaan? Kuljet sitä toista reittiä vaikka ahdistaisikin. Tee se ensin ajatuksen tasolla ja kun olet valmis niin kokeile käytännössä.

• älä tottele sitä

on, suosittelen sulle nappikuulokkeita ja jämäkästi pakko-oireiden noudattamisesta kieltäytymistä hammasta purren koska muuten et pääse niistä eroon yhtä helposti, ajattele vaikka jotain voimalausetta tai kuuntele voimabiisiä tai jotain

• pierua

.

• kagga1

Hohohhoo :DDDD

• TOivottavasti auttaa

Hei, sinuna hakisin samantien apua oireisiisi, etteivät ne pahene! Minulla ei itselläni ole minkäänlaisia rituaaleja tai toimintoja, juuri senkin takia, koska hain apuja oireisiini heti ensimmäisellä viikolla. Ajatukseni liikkuivat seksuaalisuudessa ja läheisten vahingoittamisessa. Hoidon aloitettuani jokainen päivä paria lukuunottamatta ovat olleet pelkkää ylämäkeä. Eilen käänsin koko elämäni suunnan, aloin syömään terveellisesti, vitamiinilisiä, säännölistä urheilua ja riittävää lepoa! Kaikki nämä nostavat serotoniinitasoa, joka aiheuttaa pakko-oireista häiriötä.

Vaikka ajatukseni tunkevat vieläkin esille, osaan jo hallita niitä ja ohittaa ne melko joutuisasti. Tavoitteeni on, että jossain vaiheessa ne ovat osa normaalia ajatusteni kulkua, eivätkä vaikuta minuun :). Parin viikon ajan olin jo lähes kokonaan irti oireista, kunnes stressi iski jälleen.

Jos et ole aiemmin elämässäsi oireillut, on hyvinkin mahdollista, että tämä on stressitilasta johtuva väliaikainen vaihe. Siksi onkin tärkeää puhua asiasta jollekkin, vaikka terveyskeskuksesi sairaanhoitajalle. Itse marssin psykiatrin puheille, joka todella tiesi syyn oireiluuni (stressaava elämäntilanne). Ehkä sinunkin kannattaa kokeilla! Jos et halua ammattiauttajan paikkeille, kokeile ylläolevia ohjeita, elä terveellisesti (tämä auttaa aina kaikkeen eikö niin? mutta lääketieteellisesti ihan totta, että terveet elämäntavat lisäävät serotoniinin tuotantoa, tai estävät sen sitoutumista, en ihan muista kummin päin meni) ja muuta negatiiviset ajatuset positiivisiksi :). Toivottavasti auttoi!

• herra47.

Tusandeeroshan se mielessa on! mutta hypataan ensin! ;DDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe