Apua kysymyksiin!

gerbsuni mun

Elikkä mun gerbu on n.3kk vanha ja sillon kun se tuli meille niin oli sellasen kullan ruskea/keltainen ja nyt on tullut kylkiin ja masuun mustaa/tummaa väriä, mistä mahtaa johtua?

toinen kysymys olisi, että onko vinkkejä kun kumpikaan ei uskalla tulla kädelle ja tuntuu pelkäävän kovasti. jos päästän ne vapaaksi niin eivät suostu tulemaan takaisin terraarioon tai edes kädelle. mistä tämä johtuu? ja niilla on iso terraario (150l) ja paljon aktiviteettejä.

vastatkaa olkaa kilttejä! :)

6

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aksuz

      Eiköhän gerbiileillä muutu väri vähän vanhetessaan, kovin nuoriahan nuo ovat vielä.

      Omatkaan gerbiilini ( noin 1,5v ) eivät myöskään tule itse kädelle, vaan pitää aina yrittää nostaa, saattaa toki johtua omasta laiskuudesta kesyttämiseen.
      Kokeile tarjoilla jotain ruokaa laittamalla käsi terraarioon / maahan kun juoksevat, ja käden päälle ruokaa, sitten ne tulevat syömään sitä.

    • Älä päästä mielellään vielä vapaaksi jos eivät tule kiltisti syliin. Ulkoiluta niitä ensin vaikka pöydällä tai sohvalla niin että niiden on pakko olla lähellä sinua, ja huomioi niitä paljon terran sisällä, että totutte toisiinne. Paljon käsittelyä vaan! :)

      • Aksuz

        Pöydälle en kyllä ainakaan yhdessä päästäisi, nehän saattavat tippua!
        Sohvallekkaan ei kannata laittaa, sillä gerbiilit saattavat ulostaa..


      • Gerbu
        Aksuz kirjoitti:

        Pöydälle en kyllä ainakaan yhdessä päästäisi, nehän saattavat tippua!
        Sohvallekkaan ei kannata laittaa, sillä gerbiilit saattavat ulostaa..

        Kyllähän ne papanat voi poimia sieltähelposti. :) Riippuu tietenkin minkävärinen sohva. Että jso on semmonen tumma niin ei välttämättä löydy.. EIkä se gerbujen pissakaan haittaa kun kuivuu nopsasti.


    • Gerbsuni mun

      Olen koittanut kädestä syöttää ja ottavat ruoan ja menevät mökkiinsä syömään:)

      • ger123456

        Kyllä ne vähitellen tottuu käsittelyyn. Mitä enemmän vietät aikaa niiden kanssa, sen nopeammin ne tottuu. Aluksi voit rajata niille jaloitteluun pienen alueen huoneesta, jotta saat ne helpommin kiinni. Meilläkin oli aluksi sama ongelma gerbiileitten kanssa, mutta vanhemmiten ne alkoivat itse kiivetä käsille. Tsemppiä kesytykseen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe