Facebook virus

Viruksia

Nii monet jakaa facessa sitä videota, jossa on joku australialainen vuoristorata onnetomuus. Video pitää jakaa ennen kun sen voi katsoa.
Minä hölmö sitten oli tabletilla ja jaoin tuon jutun, ja sitten se video ei toiminutkaan. Myöhemmin sain kuulla että se on virus...
Onko muille käyny näin ja onko tullu viruksia?
Mistä tiedän että onko mulla viruksia ja saako iPadiin jotain virustentorjuntaohjelmia? Kiitos jos joku osaa auttaa ! :) :(

8

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin on tullut haittaohjelmaa koska niitä ei ole pahemmin tehty Ipadille.

    • voiivit

      aioin juuri samasta tehdä keskustelun. Eikö siitä sanottu, että jo pelkkä klikkaaminenkin riittää tartuttamaan viruksen? :( Menin tyhmänä klikkaamaan play että näkisin videon.

      Parhaillaan teen virustarkistusta, mutta haluaisin tietää millainen virus kyseessä?
      voiko tuo saada selville pankkitunnukset? Mitä jos on sähköpostin luonnoksissa tallennettuna tunnukset?

    • voiivit

      Ja jos samaa nettiyhteyttä käyttää taloudessa toinenkin kone, niin voiko virus levitä siihenkin?

    • Tuskin on vaaraa jos koneessa on reaaliaikainen virustorjuntaohjelma.

    • Ei ole virus, vaan "sosiaalinen" haittaohjelma, jonka levittämiseen hyväksikäytetään ihmisten typeryyttä eikä mitään sovelluksen turvallisuusvajetta. Virukset ovat erittäin harvinaisia enää nykyään.

    • voiivit

      minulla on microsoft essentials eikä se löytänyt mitään, ei vissiin kovin luotettava? Mitä voisin tehdä. ja onko tuo haittaohjelma/virus mikälie kuinka vaarallinen?

      • Lue mitä Kolliminaattori kirjoitti

        "Ei ole virus, vaan "sosiaalinen" haittaohjelma, jonka levittämiseen hyväksikäytetään ihmisten typeryyttä eikä mitään sovelluksen turvallisuusvajetta. Virukset ovat erittäin harvinaisia enää nykyään. "

        Tekniikka ei ole vielä niin kehittynyttä että tyhmään päähäsi saataisiin asennettua tekoälyllä varustettu virustorjuntaohjelma joka kertoisi mistä on kyse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe