Minua kiinnostais iltalukio. Peruskoulun päättötodistus oli 6.3 muistaakseen. Niin voiko iltalukioon näin huonolla todistuksella päästä? Olen ollu nyt kohta 2vuotta kotosalla vaan niin alkaa tämä tympimää. Tavalliseen lukioon olisin menny peruskoulun jälkee mutta kun en voinut päästä.
iltalukio kiinnostais
6
163
Vastaukset
- poika-96
Uskoisin että pärjäisin hyvin lukios kuhan vaan yritän. Peruskoulussa ei opiskelu minua kiinnostanut mutta nyt on alkanu tuo opiskelu kiinnostaa taas kun onhan se kotona oleminen aika tylsää pidemmän päälle.
- aloita heti
Iltalukioon ei ole keskiarvovaatimuksia. Alaikäraja on yleensä 18 vuotta. Aineopiskelijalla ei ole alaikärajaa.
Kyllä kannattaa mennä. Voit menestyä vaikka kuinka hyvin, kun vähän panostat asiaan. Joka tapauksessa saat mielekästä tekemistä. Onnea hankkeelle! - opiskelu kandee
Harkinnan mukaan alle 18 vuotiaskin voi kyllä päästä aikuislukioon. Tiedän, kun tiedän yhden kaverin, joka siellä oli ja kirjoitti sitten ylioppilaaksi. Jotain erityishommaa piti vissiin tehdä, kun oli pakollista liikuntaa ja muuta, mitä ei vissiin ole, jos on yli 18 wee. Mutta kannattaa kysyä suoraan sieltä.
- setdet
Aijaa, minä vain vaihdoin suoraan päivälukiosta iltalukioon vuoden jälkeen, eikä ollut puhetta mistään ikärajoista tai ylimääräisistä tehtävistä. Olin siis alle 18, mutta tästä on kyllä jo viitisentoista vuotta aikaa ja ehkä asiat ovat muuttuneet.
Suosittelen kyllä, jos opiskelu tosiaan kiinnostaa. Jos ei saisikaan heti opiskeluoikeutta, voi suorittaa alkuun aineopintoja. - leuka4
Kannatan lukio-opintoja myös, jos on yhtään mielenkiintoa lukea tai oppia jotakin. Käytännön hommia ehtii tekemään ja oppimaan sitten myöhemminkin. Lukiohommissa oppii oppimaan ja käsittelemään asioita, niin voisi sitten myöhemmin helpommin napsia parit kirjat silmäyksella ja tajuta yleismaailmallisia juttuja siitä, mitä ihmiset yleensä kirjoittelee tai tekee parhaillaan.
Suosittelen. - koklaa jotain
En tiedä onko toi lukio nyt kaikista järkevin koulutus. Eikö amiksesta löytyisi jotain?
Lukiosta ei kauheesti ole hyötyä, ellei sit vedä L:n papereita ja hae lääkikseen.
Kirjoja voi lukee kotona huvikseenkin, mutta ammattia ei noin vaan saa :)
Mutta jos sinne lukioon menee, niin kannattaa oikeesti panostaa siihen, jollain C:n eli 7 arvosanoilla ei juurikaan tee mitään eikä pääse mihinkään korkeakouluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3277839Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662196- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91281Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181721249RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1391047