Itsellä tuli vm. -00 9-5 wagoniin juuri 360t km täyteen.
Mites muiden kilsat?
Paljon Saabillasi on ajettu?
29
1898
Vastaukset
- C900
Saab 93, 2002, 243 tkm
- 9-5 Aero -00
321 tkm
- fundamentalismi
Saabiin asennettu minkä tahansa tehtaan valmistama moottori kestää saabistien mukaan miljoonia kilometrejä, onhan kyseessä aito SAAB! Mikään osa ei Saabeissa kulu, vaan kestää ikuisuuksiin. Mikään ihmisen rakentama ei voi kilpailla Saabin tehtaan jumalolentojen luoman kanssa.
- Joopas joo
Kahdeksas Saab alla eikä yhteenkään ole tarvinnut tehdä normaalia kulumista huomioonottaen isompia remontteja ikinä. Mites se sinun kinneri on pärjäillyt? Pajalla hajalla vähän väliä?
- Eläkeläinen
Nyt hiukan epäilen että lasket leikkiä ? Miljoonia kilometrejä tuntuu liioittelulta, vaikka toisaalta eihän se mahdotonta ole. Useilla Saabeilla on ajettu jo yli 50 vuotta, eli jos ajaa 50 tkm vuodessa niin siitähän tulee jo 2,5 miljoonaa kilometriä.
- T-R-M
Joopas joo kirjoitti:
Kahdeksas Saab alla eikä yhteenkään ole tarvinnut tehdä normaalia kulumista huomioonottaen isompia remontteja ikinä. Mites se sinun kinneri on pärjäillyt? Pajalla hajalla vähän väliä?
Vetonivelet on Saabin heikko kohta.
- Niinpä niin
T-R-M kirjoitti:
Vetonivelet on Saabin heikko kohta.
Kahdeksasta turbosaabista olen uusinut yhteensä kolme kappalettta ulompia vetoniveliä. Kilometrejä yhteensä yli 700 000 km 25 vuoden aikana. Joten aika kestäviä ovat.
Muun merkkisiä on poikinut monella tavalla ihan takuun aikanakin autoista jotka tuliteriä eikä kenenkään muun jäljiltä. Eivät vain kestä nipussa samanlaista ajoa kuin Saab. Huom ei mitään halpismerkkejä vaan ihan premiumsellaisia. - ex-rallia...
T-R-M kirjoitti:
Vetonivelet on Saabin heikko kohta.
Tuo vetonivelongelma on uusi uutinen tällaiselle kokemattomalle. Saabeja on ollut alla vuodesta 1972 ja on edelleen ja ajoin niillä ralliakin. Ja yksi vetonivel meni aikanaan II-ryhmän V4:sta kun ajoin sen pätkällä kivikkoon. Ei se ihan yleinen vaiva mielestäni ole.
- 95owner
T-R-M kirjoitti:
Vetonivelet on Saabin heikko kohta.
Katselin erään toisen merkkisen autoni "vahakantista" vihkoa, johon olen merkinnyt kaikki autolle tehdyt toimenpiteet. Ensimäinen vetonivelen vaihto tehtiin 153681 km kohdalla. Sitä ennen oli siihen kinneriin vaihdettu vaikka mitä, mm. rattinivel, kytkin, takajarrusylinterit kengät, etujarrupalat. 9-5 Saabiini on vaihdettu takajousitukseen kaksi kumipuslaa, mutta sillä ei ole ajettu vielä kuin satatuhatta.
- 95owner
95owner kirjoitti:
Katselin erään toisen merkkisen autoni "vahakantista" vihkoa, johon olen merkinnyt kaikki autolle tehdyt toimenpiteet. Ensimäinen vetonivelen vaihto tehtiin 153681 km kohdalla. Sitä ennen oli siihen kinneriin vaihdettu vaikka mitä, mm. rattinivel, kytkin, takajarrusylinterit kengät, etujarrupalat. 9-5 Saabiini on vaihdettu takajousitukseen kaksi kumipuslaa, mutta sillä ei ole ajettu vielä kuin satatuhatta.
Lisätään vielä tuohon entisen kinnerin vikalistaan sellainen tieto, että ensimäisen 10000 km aikana sitä oli käytetty korjaamolla 14 kertaa jonkun vian tai huollon takia.
- 95owner
95owner kirjoitti:
Lisätään vielä tuohon entisen kinnerin vikalistaan sellainen tieto, että ensimäisen 10000 km aikana sitä oli käytetty korjaamolla 14 kertaa jonkun vian tai huollon takia.
...ja vielä lisää: entisen kinnerin eka pakoputki vaihdettiin 20000 kohdalla.
- utelias...
95owner kirjoitti:
...ja vielä lisää: entisen kinnerin eka pakoputki vaihdettiin 20000 kohdalla.
Tuota noin...minkämerkkinen auto se oli?
- 95owner
utelias... kirjoitti:
Tuota noin...minkämerkkinen auto se oli?
Toyota Camry
- Yx paljon ajettu
Eläkeläinen kirjoitti:
Nyt hiukan epäilen että lasket leikkiä ? Miljoonia kilometrejä tuntuu liioittelulta, vaikka toisaalta eihän se mahdotonta ole. Useilla Saabeilla on ajettu jo yli 50 vuotta, eli jos ajaa 50 tkm vuodessa niin siitähän tulee jo 2,5 miljoonaa kilometriä.
- 95owner
utelias... kirjoitti:
Tuota noin...minkämerkkinen auto se oli?
Pösö
(...se, jolta kysyttiin)
- jumalolento...
No mulla on ihan tavallinen 2002 9-5 Vector, jolla en ole ehtinyt ajaa kuin 139tkm. Se on ainakin ihan maallinen ajomäärä. Uusittu on bensalämmitin joka on kyllä taivaallinen lisävaruste. Lähes jumalolento.
Tyytyväinen ajoneuvoon jo 12v ajan joten en vaihda sitä enää vaan ajan sen loppuun asti. - 93 tids sc my2008
212000
- arska_82
Laitetaas ny listaan vaatimattomilla kilometreillä oleva ikä"neito" 900c -89 nyt 240tkm. Sillon kun ostin oli 194tkm ja isoin ja ainoa ongelma mikä jättäny sillä kertaa lähtemättä oli kaasari putsausta vailla. Muutoin vain öljyn vaihtoja ajallaan ja virranjakajan kannen vaihto yms. säännöllistä pikku hilua. Nyt sitten tarttis pakoputkesta 2 viimestä pätkää uusia kun on aika mätiä.
- saabisti...
Ei voi kun todeta, että aika kepponen peli tuo Saab on. Putki mätä noin tuoreesta Saabista? En olis uskonut...
- arska_82
saabisti... kirjoitti:
Ei voi kun todeta, että aika kepponen peli tuo Saab on. Putki mätä noin tuoreesta Saabista? En olis uskonut...
Nii-in... Mutta nytpä tuli hankittua toinen samanlainen pääasiassa varaosiksi ja siinä näky olevan uusi pakoputkikin, joten nou problem. ;) Ompahan muutenkin nyt joka osa retro tekniikkaa varalla valmiina. Kaikkea kun ei tahdo enään löytyä sen paremmin paikallisen varaosaliikkeen kuin Motonetinkään hyllystä. Ihme homma, vai mitä?
Nyt kun Saabisti palstalla ollaan niin mulla olisi myös -87 vuoden 8 venttiili 900i combi coupe varaosa auto, joten jos jollain on varaosa tarvetta niin rohkeasti yhteyden ottoa ja katsotaan onko jäljellä sitä mistä tarve!
- 9-5 TiD
458000
- 9-5 TiD
Täydennetään sen verran, että -04 auto.
- sqbaab
9-5 2.0t -00 390000km garret nyt yli 100tkm
Kaikenlaisia autoja ollut, tuon kun testas niin tuntu kyll omalta.
Perus jutut helppo korjata ja on luja auto.
Seuraava auto on myös Saab. - pihassa Audi ja saab
9-5 2.0t Steg 1 muutettu (235hv) ja automaattiloota vuodelta 2003 ja 381tkm rikki :) ja auto mitä parhaimmassa kunnossa edelleenkin :)
- 314
Aivan mielenkiinnosta kysyn, kun täällä näitä tietäjiä on.
Missä vaiheessa ruotsalalainen 2 litran turbomoottori jäi pois?
Silloinko, kun GM osti merkin ja auto rupesi muistuttamaan Opelia.
Oma "luuloni" on että silloin kuin tuli uusi 900, myöhemmin 9-3.
Oletan kuitenkin, että 9-5 mallissa on 9000-sarjan perua olevat pannut.
Siis korjatkaa, jos olen väärässä. - KestäviäVekottimia
Saab 900 -92 2.0i
490tkm ennen kuin meni paaliin. Kertaakaan ei konetta tai vaihdelaatikkoa auottu.
Aina käytin halvinta teboilin mineraaliöljyä.
Nyt alla fiat jolla 200tkm ajettu. Tässäkään ei mitään isoa vikaa ole ollut.
Kyllä voi olla hienoa kyytiä halvalla. Ostanut aina maks 3000€ autoja ja ajanut ne aivan loppuun. Ei vaan tunnu että enää saisi ajamalla autoja loppuun.- Saab-9-3
Sama täällä, nyt jo 85 tkm ajettu 10 vuotta vanhalla Saabilla ja tuntuu ettei tää lopu kuuna ikuna. Menin hölmö vielä ruostesuojaamaan ni pellitkään ei uutta häpee.
- S_A_A_B
Saab 9-5 2.3t tomaatilla varustettuna ja vuosimallia 2001. Kilometrejä ajettu tällä hetkellä noin 290tkm ja turbon vaihtoa lukuunottamatta menty kuluvien osien vaihdolla, ellei nyt turboakin sellaiseksi lasketa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003184570- 162226
- 1922066
- 1071466
- 771343
- 74982
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57947IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2899Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119824Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59746