Ka ensiautoksi

kaaaaaaaaaa

Haluaisin kuulla kokemuksia Kaasta, tulisi ensiautoksi ja käyttäisin suurimmaksi osaksi maantieajoon. Kaata olen katsellut nyt ensiautoksi kun niitä löytyy siihen 1000e budjetiin vähän ajettuja (vähän päälle 100 000tkm suurin osa). Onko niissä paljon vikoja ja tuleeko muuten paljon kustannuksia, vakuutusmaksut ja ajoneuvoverot varmaan vähän alempia kuin isommissa autoissa? Yritän tässä miettiä että onko mitään mahdollisuusia hankkia autoa opiskelijan 250-300e kk tuloilla. Ensi syksynä uuteen opiskelupaikkaan on huonot julkiset kulkuyhteydet niin olisi tosi hyvä saada auto matkoille.

9

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KAssina

jos yhden vuoden auto n.500euroa
      2v kestävä 600
      3v kestävä 1000

hyvä ford ka vm.-98 maksaa 4500-6000 euroa.
      hyvin pidetty auto on kalliimpi, mutta eipä tarvitse ojanpohjalla miettiä miksi säästin.

Autona hyvä, halvat osat ja mahtuu mukavasti rojua kyytiin. bile autoksi ei kannata ostaa. Lempeää kylmällä kelillä hyvin. mahtuu pieneen tilaan. hyvät näkymät ulos. kiihtyy nopeasti.

• sellanen romu

Vai pitäisi siitä pikkukinneristä, vielä 16 vuotta vanhastakin, maksaa törkyset 4500-6000 euroa?! Hah hah! Ei tule kauppoja.

• näin on näreet

Ei Ka noin jumalattomasti maksa. Taitaa olla pilkkuvirhe. Itsekin ostin 2000-mallin Ka:n jota on ajettu vasta 80000km ja vanhalla mammalla ollut (hyvin pidetty) eikä se maksanut kuin 900e.

• Hyvä auto on

Mulla on itsellä tämä uudempi malli (2010) ja ainakin siitä olen tykännyt kovasti. Ajan paljon Turun ja Espoon väliä ja maantieajo sujuu noin pieneksi autoksi oikein mukavasti, vähän turhan kovaa rengasmelua lukuunottamatta.

Ja mitään suurempia ongelmia ei ole ollut, ainoastaan sellainen aavistuksen ärsyttävä "ominaisuus" näissä kaikissa tuntuu olevan että talvipakkasilla tyhjäkäynti pomppii itsekseen välillä. Siis ei mitenkään merkittävästi mutta sen verran että takapuolessa tuntee kun tarkkaan tunnustelee. Tämä siis ilmeisesti koskee myös vanhempaa mallia jossa kai moottorikin on hyvin pitkälti samaa tavaraa... Mutta siis ei ole varsinainen vika sekään :)

Niin ja mulla ainakin verot jotain 100€ luokkaa ja vakuutus (kasko liikenne) n. 800€, mut ilman kaskoa tietty aika paljon halvempi.

• haha

tyhjäkännin säädin pitää puhdistaa jos pomppii tyhjäkäynti. ja kannattaa tarkistaaa laturi ja akku...

itsellä pompaaa vain käynistyässä.

• Hyvä auto on
        haha kirjoitti:

tyhjäkännin säädin pitää puhdistaa jos pomppii tyhjäkäynti. ja kannattaa tarkistaaa laturi ja akku...

itsellä pompaaa vain käynistyässä.

Laturi/akku on moneen kertaan tarkistettu kun tota itsekin aluksi ihmettelin. Samoin se tyhjäkäyntiventtiili on tarkastettu, tosin itse en ole sitä nähnyt mutta väittivät Laakkosella että kunnossa oli. Ja kuulemma en ole ainoa jolla tätä ongelmaa/ominaisuutta esiintyy.

Ja siis korostan että ei se varsinaisesti "pompi" eli kierrosmittarikaan ei reagoi mitenkään eikä ääni juurikaan muutu vaikka kuinka kuuntelisi. Ainoastaan välillä tuntee sellaisen pienen "tärähdyksen" penkissä kun tarkkaan tunnustelee. Se myöskin lakkaa kun laittaa vaikka ilmastoinnin päälle (tyhjäkäyntinopeus kai nousee hieman).

• Hyvä auto on
        Hyvä auto on kirjoitti:

Laturi/akku on moneen kertaan tarkistettu kun tota itsekin aluksi ihmettelin. Samoin se tyhjäkäyntiventtiili on tarkastettu, tosin itse en ole sitä nähnyt mutta väittivät Laakkosella että kunnossa oli. Ja kuulemma en ole ainoa jolla tätä ongelmaa/ominaisuutta esiintyy.

Ja siis korostan että ei se varsinaisesti "pompi" eli kierrosmittarikaan ei reagoi mitenkään eikä ääni juurikaan muutu vaikka kuinka kuuntelisi. Ainoastaan välillä tuntee sellaisen pienen "tärähdyksen" penkissä kun tarkkaan tunnustelee. Se myöskin lakkaa kun laittaa vaikka ilmastoinnin päälle (tyhjäkäyntinopeus kai nousee hieman).

Niin ja mainittakoon vielä, että Laakkonen ei siis autoa minulle myynyt, eli he olisivat saaneet korjauksista kyllä rahat ja siksi uskon että olisivat kertoneet jos epäilisivät jotain vikaa. Kävivät kahteen kertaan pitkällä koeajollakin ja huomasivat tämän tyhjäkäynti-ilmiön mutta totesivat että se vain on sellainen.

Onhan tuossa moottorissa vähän samaan asiaan liittyen sellainenkin kummallisuus, että kun vaikka valot laittaa päälle tyhjäkäynnillä niin kierrokset putoaa puoleksi sekunniksi aika reippaasti alaspäin ja ainakin tämän olen huomannut myös yhdellä toisella Ka:lla ajaessani.

Ota näistä Fiatin moottoreista selvää... ;)

• Tiesitkö, että

AutoBildissä sanottiin: kaikki mikä KAassa on peltiä, ruostuu.
      Hyvänä puolena on, että KAata löytyy läjöittäin purkamoiden pihoilta, joten varaosia löytää helpolla ja halvalla. Mutta pidä kiirettä, ennen kuin viimeisetkin ruostuvat tomuksi.

• mie vain

Ford ka -97 on auto joka on parempi viedä muuvalle kuin merkki korjaamoon. ei ne esim. laakosen korjaajat jaksa paneutua vanhempaan autoon jos ei saa heti autoa tietokoneeseen kiinni. turha vikakoodeja on etsiä. pitää tietää jotain..

itse pitää opetella ja kuulostelemaan vikoja ja etsiä ratkaisua. onneksi on google ja ranskalaiset jotka tekevät hemmetin hyviä video pätkiä ja korjaus oppaita...

Missä on kunnon "rasvanäpit" suomessa ? taitaa alkaa olemaan uhanalainen laji.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe