Tänään tuli kaksi vuotta täyteen mun hunukalla, huoletonta ja erittäin mukavaa menoa joka päivä, nyt mittarissa jo 72 tuhatta kilometriä. Tänäänkin kun ajelin työmatkalla Lappeenrannasta kohti Helsinkiä niin ei voinut kuin kiitellä itseään että tuli aikoinaan valittua itselle nappi auto. Suuntavakaa, hiljainen ja riittävän tehokas kaikkiin ajotilanteisiin ja muotoilu ei vieläkään tunnu vanhentuneelta, mieskin myöntää pitävänsä tästä autosta vaikka on vahva Audi fani (työsuhdeauto on A4). Lisäbonus tässä hunussani on se, että autossa ei tarvitse koskaa palella eikä pelätä että jättäisi matkalle ja bluetooth toimii hienosta, matkat menee mukavasti siinä samalla tyttöjen kanssa maailmaa paranneltaessa. Mitä muuta sitä voi autoltaan vaatia?
nannananaa, i40 ihanaa!
34
574
Vastaukset
- niinpäniin
Listasta tulisi todella pitkä,jos vaatimustaso on kovin matala ja ymmärrys vajavainen voihan tuollaiseen korean kinneriinkin olla tyytyväinen.
- mä fungeerasin
Hoksasin tänään että näissä korean autoissa ei ole mitään omaa tai omaperäistä, kaikki on kopioitu (varastettu) joltain toiselta valmistajalta. Hyvää tässä on se että ovat kopioineet vain ne parhaat jutut ja ne yhdistettynä hyvään paikalliseen insinööri osaamiseen ja työmoraaliin niin tuloksena on laatua edullisesti
- dsddww.
mä fungeerasin kirjoitti:
Hoksasin tänään että näissä korean autoissa ei ole mitään omaa tai omaperäistä, kaikki on kopioitu (varastettu) joltain toiselta valmistajalta. Hyvää tässä on se että ovat kopioineet vain ne parhaat jutut ja ne yhdistettynä hyvään paikalliseen insinööri osaamiseen ja työmoraaliin niin tuloksena on laatua edullisesti
Kyllä Hyundailla on oma innovaatio.En ole kauppias vaikka laitankin linkin
http://www.hyundai.fi/tuotekehitys.asp - fakemaker
dsddww. kirjoitti:
Kyllä Hyundailla on oma innovaatio.En ole kauppias vaikka laitankin linkin
http://www.hyundai.fi/tuotekehitys.aspEi hundai keksinyt vetyautoa, he olivat vain se joka ehti tuoda sen ensimmäisenä sarjatuotantoon. Tekniikka on varmaan varastettu bmw:ltä.
- happitilanne
Kinneri joka painaa melkein kaksi tonnia?
- wwwqq
fakemaker kirjoitti:
Ei hundai keksinyt vetyautoa, he olivat vain se joka ehti tuoda sen ensimmäisenä sarjatuotantoon. Tekniikka on varmaan varastettu bmw:ltä.
Hyundai tekee laatuautoja
https://www.google.com/search?hl=fi&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1536&bih=757&q=hyundai equus&oq=hyundai equus&gs_l=img.3..0j0i24l9.2390.9224.0.10073.13.7.0.6.6.0.101.608.6j1.7.0....0...1ac.1.32.img..0.13.675.dJY2mUGDJr0 - Honey_
Taidat olla kateellinen. Niin minäkin. Laitan taas lottokupongin vetämään.
- hetikaikkimullenyt
Kyllä minulle tämä kelpaisi, kumpikin ;)
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/geneva-2011-hyundai-i40-live-photos_15.jpg - Sweet _
hetikaikkimullenyt kirjoitti:
Kyllä minulle tämä kelpaisi, kumpikin ;)
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/geneva-2011-hyundai-i40-live-photos_15.jpgJo vain kelpaisi! Asiallisen oloinen esittelijä siinä, varmaan hallitsee tekniikan. Nam.
- CopyPaste
mä fungeerasin kirjoitti:
Hoksasin tänään että näissä korean autoissa ei ole mitään omaa tai omaperäistä, kaikki on kopioitu (varastettu) joltain toiselta valmistajalta. Hyvää tässä on se että ovat kopioineet vain ne parhaat jutut ja ne yhdistettynä hyvään paikalliseen insinööri osaamiseen ja työmoraaliin niin tuloksena on laatua edullisesti
Muna vai kana ongelma?
Hehehee--eikös japanilaiset olleet ne kopioiat. Eihän tästä ole kuin muutama vuosikymmen kun japanilaisturisti kulki kameran kanssa Euroopan tehdasvierailut.
Lännessä tehtiin autoja kuin japanissa kasvatettiin riisiä. Sitä ennen taas Amerikassa tehtiin autoja jo liukuhihnalla, kun Euroopassa vasta veisteltiin kärrynpyöriä. Nykyisin niitä autoja tehdään Euroopassakin liukuhihnalla.
Näin se vaan menee siis kopioimalla muita.
Ei siinä mitään pahaa ole, kun muistetaan kuitenkin parantaa tuotetta eikä vain tehdä pelkkää kopiota.
- ZAZ-xxx
"Hunukka"? Teillä taitaa olla todella henkilökohtainen suhde, kun hellittelynimet ovat noin intiimillä tasolla!
- ON SE HIENOO
MUl on vaan hyny getz 04
- orikinaali
Sulla taitaa kirjoituksesta päätellen olevan kaikki muutkin päässäsi olevat osat samat kuin syntyessä?
- maittava Hyny
orikinaali kirjoitti:
Sulla taitaa kirjoituksesta päätellen olevan kaikki muutkin päässäsi olevat osat samat kuin syntyessä?
Tojoteroa vtuttaa suunnattomasti kun Hynyssä on se hyvä laatu, joka japseissa ennen. Ja hynyt trendikkäitä myös. Eipä voi samaa sanoa japseista.
- KoreanSkeida
Hyundai-kuskeilla taitaa olla samanlainen alemmuuskompleksi, kuin Skoda-kuskeillakin? Aina pitää olla vakuuttelemassa itselleen, että hyvä auto on, no on on...
- ilmaiset palautukset
Kun rahansa on pistänyt autoon, eihän sitä suomalaisen mieli kestä, että naapuri pitää hankintaa tyhmänä (riippumatta siitä kuinka fiksu/tyhmä tämä naapuri on). Vain idioottihan ostaa huonon tuotteen. Tämä evoluution kukkanen elää hyvin ihan riippumatta siitä vaikka auton ostaja itse olisi ostokseensa hyvin tyytyväinen. Näin se vain menee....
- Kehuilu tepsii?
ilmaiset palautukset kirjoitti:
Kun rahansa on pistänyt autoon, eihän sitä suomalaisen mieli kestä, että naapuri pitää hankintaa tyhmänä (riippumatta siitä kuinka fiksu/tyhmä tämä naapuri on). Vain idioottihan ostaa huonon tuotteen. Tämä evoluution kukkanen elää hyvin ihan riippumatta siitä vaikka auton ostaja itse olisi ostokseensa hyvin tyytyväinen. Näin se vain menee....
Omassa naapurustossa mennyt niin, että hyundait ja kiat lisääntyneet. Että jos se on vain kehujen ansiota, niin yllättävän hyvin menevät perille.
- makeat naurut
Sama koskee kaikilla saksalaismerkeillä ajavia. Ja heti perään ollaan kyselemässä, että mistä sais varaosia halvemmalla...........HAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAA!!!!!!!!!
- silent-huju
Suurimman vaikutuksen tämä mun i40 on antanut siinä että kolmen vuoden ja 85tkm jälkeen kori ei nitise eikä rapise mistään päin on sitten helle tai kova pakkanen, tämä kertoo hyvästä suunnittelusta mielestäni.
- tuli tsekattua
Tulin koeajaneeksi i40-mallin. Se 1,6-bensamalli. Uteliaisuutta. Oletin, että kone on toivoton kierroskone. No, eihän se mikään geetee ollut, mutta joka tavalla kokemus oli positiivinen. Jonkinlaista ostointoa heräsi. En nyt kuitenkaan päätynyt kauppoihin.
Ennakko-odotuksia parempi kokonaislaatu. Ajettavuus mainio. Ihan siitä saman tien olisi voinut lähteä pidemmällekin taipaleelle.
Kun jälkikäteen ajattelen, parempi vaihtohyvitystarjous nykyisestä autostani olisi voinut kyllä ratkaista tilanteen Hyundaikaupaksi. Mutta valinta olisi varmaan ollut joku dieselmalli. - vandieseli
tuli tsekattua kirjoitti:
Tulin koeajaneeksi i40-mallin. Se 1,6-bensamalli. Uteliaisuutta. Oletin, että kone on toivoton kierroskone. No, eihän se mikään geetee ollut, mutta joka tavalla kokemus oli positiivinen. Jonkinlaista ostointoa heräsi. En nyt kuitenkaan päätynyt kauppoihin.
Ennakko-odotuksia parempi kokonaislaatu. Ajettavuus mainio. Ihan siitä saman tien olisi voinut lähteä pidemmällekin taipaleelle.
Kun jälkikäteen ajattelen, parempi vaihtohyvitystarjous nykyisestä autostani olisi voinut kyllä ratkaista tilanteen Hyundaikaupaksi. Mutta valinta olisi varmaan ollut joku dieselmalli.Diesel sopii työkoneisiin kuten traktoreihin ja separaattoreihin, ei autoihin! :-)
- vuoden kokemukset
tuli tsekattua kirjoitti:
Tulin koeajaneeksi i40-mallin. Se 1,6-bensamalli. Uteliaisuutta. Oletin, että kone on toivoton kierroskone. No, eihän se mikään geetee ollut, mutta joka tavalla kokemus oli positiivinen. Jonkinlaista ostointoa heräsi. En nyt kuitenkaan päätynyt kauppoihin.
Ennakko-odotuksia parempi kokonaislaatu. Ajettavuus mainio. Ihan siitä saman tien olisi voinut lähteä pidemmällekin taipaleelle.
Kun jälkikäteen ajattelen, parempi vaihtohyvitystarjous nykyisestä autostani olisi voinut kyllä ratkaista tilanteen Hyundaikaupaksi. Mutta valinta olisi varmaan ollut joku dieselmalli.Itselläni on tuo 1.6 bensakone ja se kuljettaa yllättävän hyvin tätä painavaa autoa. Isotkin vaihteet ovat ihan käyttökelpoisia tuhannen kierroksen korvilta alkaen. Vaihteisto ei silloinkaan jyrryytä. Mutta koska kone ei ole diesel tai turbo niin se antaa parhaansa ulos vasta kun kierrokset nousee 4000 paikkeille, silloin alkaakin todella tapahtua ja sitä nautintoa kestääkin pitkään sillä punaraja tulee vastaan vasta 6800rpm kohdalla ja ai että kyllä kuulee moottorin äänestä korkeilla kierroksilla että se suorastaan nauttii siitä ja samalla karstat palaa pois. Auton nollsts sataan suorituskyky ei ole paperilla kummoinen mutta kunhan auton on ensin saanut viivalta liikkeelle niin silloin ei ole koskaan tullut tunnetta että tehoa tarvitsisi enemmän kuin konehuoneesta on tarjolla. Hyvä käyttökone normaaliin suomalaiseen liilenteeseen sellaiselle ihmiselle jota ei pelota moottorin kierrättäminen tarvittaessa.
- ddd,
vuoden kokemukset kirjoitti:
Itselläni on tuo 1.6 bensakone ja se kuljettaa yllättävän hyvin tätä painavaa autoa. Isotkin vaihteet ovat ihan käyttökelpoisia tuhannen kierroksen korvilta alkaen. Vaihteisto ei silloinkaan jyrryytä. Mutta koska kone ei ole diesel tai turbo niin se antaa parhaansa ulos vasta kun kierrokset nousee 4000 paikkeille, silloin alkaakin todella tapahtua ja sitä nautintoa kestääkin pitkään sillä punaraja tulee vastaan vasta 6800rpm kohdalla ja ai että kyllä kuulee moottorin äänestä korkeilla kierroksilla että se suorastaan nauttii siitä ja samalla karstat palaa pois. Auton nollsts sataan suorituskyky ei ole paperilla kummoinen mutta kunhan auton on ensin saanut viivalta liikkeelle niin silloin ei ole koskaan tullut tunnetta että tehoa tarvitsisi enemmän kuin konehuoneesta on tarjolla. Hyvä käyttökone normaaliin suomalaiseen liilenteeseen sellaiselle ihmiselle jota ei pelota moottorin kierrättäminen tarvittaessa.
Hyvä auto se on.
- korean
ddd, kirjoitti:
Hyvä auto se on.
Kyllä korealaiset osaa, Samsung, LG, Hyundai, Kia...
- Keke-
korean kirjoitti:
Kyllä korealaiset osaa, Samsung, LG, Hyundai, Kia...
Niin ja tekeehän Hyundai vaikka mitä. Kavinkoneita, tietokoneita on maailman suurin laivanrakentaja ym.
https://www.toknet.fi/tuotteet/hakutulokset?q=hyundai&submit.x=0&submit.y=0 - ensakone
vuoden kokemukset kirjoitti:
Itselläni on tuo 1.6 bensakone ja se kuljettaa yllättävän hyvin tätä painavaa autoa. Isotkin vaihteet ovat ihan käyttökelpoisia tuhannen kierroksen korvilta alkaen. Vaihteisto ei silloinkaan jyrryytä. Mutta koska kone ei ole diesel tai turbo niin se antaa parhaansa ulos vasta kun kierrokset nousee 4000 paikkeille, silloin alkaakin todella tapahtua ja sitä nautintoa kestääkin pitkään sillä punaraja tulee vastaan vasta 6800rpm kohdalla ja ai että kyllä kuulee moottorin äänestä korkeilla kierroksilla että se suorastaan nauttii siitä ja samalla karstat palaa pois. Auton nollsts sataan suorituskyky ei ole paperilla kummoinen mutta kunhan auton on ensin saanut viivalta liikkeelle niin silloin ei ole koskaan tullut tunnetta että tehoa tarvitsisi enemmän kuin konehuoneesta on tarjolla. Hyvä käyttökone normaaliin suomalaiseen liilenteeseen sellaiselle ihmiselle jota ei pelota moottorin kierrättäminen tarvittaessa.
Kannattaako sijoittaa 2 litraiseen vai pärjääkö 1.6 lla?
- kokenutajaja
ensakone kirjoitti:
Kannattaako sijoittaa 2 litraiseen vai pärjääkö 1.6 lla?
Erinomaisesti pärjää. Hieno kone kaiken kaikkiaan!
- pläääh
Lussuja ovat kaikki koneet, koeajanut niin 2.0 bensan kuin tehokkaamman dieselin, ja ei pärjää Volkkarin vastaaville. Päädyin lopulta Superbiin 1.8 TSI:hin kun ei näillä kilometreillä diesel oikein kannata. Suosittelen! Unohda korean kipot.
- Musse-mies
Tuossa puhui joku pienimunainen poju, joka ei pärjää elämässä ja siksi ei ymmärrä autoilusta mitään ja kompensoi sitä tehoilla joilla ei tee normitieliikenteessä mitään. Minäkin toisin sanoa että unohda se vikapesä ja lussu TSI ja osta 480hp Mustang.
- TSIpower
Musse-mies kirjoitti:
Tuossa puhui joku pienimunainen poju, joka ei pärjää elämässä ja siksi ei ymmärrä autoilusta mitään ja kompensoi sitä tehoilla joilla ei tee normitieliikenteessä mitään. Minäkin toisin sanoa että unohda se vikapesä ja lussu TSI ja osta 480hp Mustang.
Taisi kalahtaa arkaan paikkaan? Miksi se Hyuandain teho on juuri se sopiva? Eikös 20kW riittäisi Suomen teille mainiosti? Minä ainakin haluan rivakasti ohi teistä typeristä teiden tukoista naurettavine korean kippoinenne, mutten halua maksaa valtavia summia polttoainelaskun muodossa, kuten esim. Mustangilla (joka on muuten karmea ajettava, vuokrasin sellaisen Floridassa viime vuonna, ,mutta eihän hynykkämies tiedä ajo-ominaisuuksista mitään). Aikas paljon on Hyundai viime aikoina ollut negatiivisissa uutisissa, toisin kuin Skoda, moneskos takaisinkutsukampanja on menossa? Paljonko riisikippo kuluttaa oikeasti?
- ix35
TSIpower kirjoitti:
Taisi kalahtaa arkaan paikkaan? Miksi se Hyuandain teho on juuri se sopiva? Eikös 20kW riittäisi Suomen teille mainiosti? Minä ainakin haluan rivakasti ohi teistä typeristä teiden tukoista naurettavine korean kippoinenne, mutten halua maksaa valtavia summia polttoainelaskun muodossa, kuten esim. Mustangilla (joka on muuten karmea ajettava, vuokrasin sellaisen Floridassa viime vuonna, ,mutta eihän hynykkämies tiedä ajo-ominaisuuksista mitään). Aikas paljon on Hyundai viime aikoina ollut negatiivisissa uutisissa, toisin kuin Skoda, moneskos takaisinkutsukampanja on menossa? Paljonko riisikippo kuluttaa oikeasti?
Ihan tiedoksi, niin i40 2,0 on 130kW moottori ja Superbiissä 1,8 tsi koneessa 118kW. Eli ei noilla taida suorituskyvyssä isojakan eroja olla eli molemmilla pärjää eivätkä ne kumpikaan mitään tientukkoja ole. Eivät kyllä myöskään mitään raketteja, koska molemmat isoja ja painavia. Toki turbo vääntää aika paljon alemmilta kierroksilta. Itsellä yksi kolmesta autosta on ix35 2,0 4wd. Ei mikään erikoinen, mutta hyvin hoitaa tehtävänsä eikä vikoja ole ollut. Itse autoni maksavana arvostan kyllä kovasti 5v takuuta, tosin ei ole ollut 4,5 vuoteen mitään vikaa, (takajarruvalon kytkin vaihdettu takuuseen, mutta ei siinäkään vikaa ollut). Voin siis lämpimästi suositella Hyundaita eli sillä kyllä saa vastinetta rahalle.
- Attssiii
ix35 kirjoitti:
Ihan tiedoksi, niin i40 2,0 on 130kW moottori ja Superbiissä 1,8 tsi koneessa 118kW. Eli ei noilla taida suorituskyvyssä isojakan eroja olla eli molemmilla pärjää eivätkä ne kumpikaan mitään tientukkoja ole. Eivät kyllä myöskään mitään raketteja, koska molemmat isoja ja painavia. Toki turbo vääntää aika paljon alemmilta kierroksilta. Itsellä yksi kolmesta autosta on ix35 2,0 4wd. Ei mikään erikoinen, mutta hyvin hoitaa tehtävänsä eikä vikoja ole ollut. Itse autoni maksavana arvostan kyllä kovasti 5v takuuta, tosin ei ole ollut 4,5 vuoteen mitään vikaa, (takajarruvalon kytkin vaihdettu takuuseen, mutta ei siinäkään vikaa ollut). Voin siis lämpimästi suositella Hyundaita eli sillä kyllä saa vastinetta rahalle.
Ilman turboa ei saa vastinetta, vääntö puuttuu.
- rauhalanpera
Attssiii kirjoitti:
Ilman turboa ei saa vastinetta, vääntö puuttuu.
Ilman turboa saa pitkäikäisen ja kestävän moottorin. Meille jotka omistaa itse autonsa tällä on helvetin iso merkitys.
- omallarahallatarkemp
Kun omalla rahalla ostaa eikä auton rassaamisesta mitään ymmärrä tai vielä vähemmän haluaa sitä, on ainoa vaihtoehto 5 vuoden takuulla ilman kilometrirajaa oleva auto. Vaihtoehtoja ei ole monta, mutta hinta-laatusuhde on Hyundaissa hyvä. Vikatilastoissa kärjessä paremmassa päässä. Itsellä i40 wagon kaikilla herkuilla, joita ei kaikkiin edes kalliimpiin kilpailijoihin saa kuin isolla rahalla. Yli 70 t ilman huolia. Tilaa enemmän kuin isona pidetyissä autoissa, vaikka onhan i40kin iso. Odotan ensi vuonna tulevaa vielä paremmin varusteltua mallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875