Olen pari vuotta sitten lopetellut työnteon .Mielestäni 39v sairaanhoitajan 3-vuorotyötä oli aivan riittävä.Näistä vuosista kertyneellä eläkkeellä parin vuoden ajan eläneenä,en enää ihmettele,miten pienellä rahalla tullaan toimeen.Tämän vuoden verokortissa olikin yllätys.1,37%indeksikorotus nosti eläkkeeni verotusta peräti 4%!.Huonommankin laskupään omaava pystyy laskemaan,että miinukselle mennään vielä viime vuodestakin.Kaiken muun lisäksi vuokran korotus ja maan korkea-arvoineb hallitus nosti kaikkea verotusta,mikä rasittaa eniten pienituloisia ja eläkeläisiä.Me suomalaiset olemme niin kilttiä kansaa,ettemme valita mistään.Katainen ja Urpilainen,ynnä koko hallitus voivat jaella euroja Kreikkaan ja Espanjaan ja nostella omia palkkioitaan..Oman maan kansalaisista viis veisataan. Olen sitä mieltä,ettei näiden pinien eläkkeiden verotuksella tätä maata pelasteta.Näihin Kataisen lanseeraamiin "talkoisiin"on vain osallistuttava.Meitä eläkeläisiä on niin suuri määrä,että pitäisi meidänkin äänemme kuulua.Olemmeko jo niin väsyneitä pitkien työvuosien jälkeen vai niin turtana tästä kaikesta sorsimiseta,ettemme elämöi mistään?Kannattaako enää edes äänestää?Kukaan ei kuule meitä,eikä pidä puoliamme!
eläkkeiden verotus
131
2257
Vastaukset
Kunnallisverohan nousi tänä vuonna suuressa osassa kunnistamme, joten pakkasellahan tässä ollaan. Jos edes se suurin vääryys, eli leikattu indeksi,
korjattaisiin. Senhän piti olla vain väliaikainen, mutta pysyvähän siitä tuli.
Tästä seuraa, että eläkkeittemme ostoarvo pienenee vuosi vuodelta.
Siinä vaiheessa, kun tarvitsisimme elomme tueksi erilaisia palveluita, niitä
ei olekaan varaa ostaa.
Eniten minua harmittaa nuorempien työikäisten valitusvirsi siitä, ettei heillä ole
varaa maksaa meidän eläkkeitämme. Silloin minun kiukkuni aina kiehahtaa.
Me sotien jälkeen syntynyt sukupolvi olemme maksaneet vanhempiemme
eläkkeet, eläkejärjestelmähän astui voimaan vasta 60-luvulla, Me olemme
maksaneet tämän nykyisen, työikäisen sukupolven neuvolat, päiväkodit,
peruskoulun, terveyspalvelut, lukion tai ammattikoulutuksen, yliopisto-opetuksen, sodan jälkeen rakennetun infrastruktuurin, siis kaiken veromarkoillamme ja euroillamme. Olemme maksaneet palkoistamme työeläkemaksut.
Minun mielestäni me emme ole velkaa kenellekään enää mistään. Olemme
osamme hoitaneet, jopa omat eläkkeemme. Piste.- k/k
Sudenkorento
Just noin ,pitäköön nuoremmat suun supussa varmuuren vuoks mä yöllä herätin vaimon ja käskin laittaa valon lamppuun et näin lyörä nyrkin pöytään,vapiskaa. - Pirre*
Emme niin, ja noihin väliaikaisuus vakuutteluihin, ainakaan minä, en enää luota.
Ps. meillä se on kunnia kuulua korkeimmin verottavien kuntien kaksikkoon Suomessa, hyvä me ! :/ - kököttäjä
k/k kirjoitti:
Sudenkorento
Just noin ,pitäköön nuoremmat suun supussa varmuuren vuoks mä yöllä herätin vaimon ja käskin laittaa valon lamppuun et näin lyörä nyrkin pöytään,vapiskaa.k/k
Että on miehekästä tuo nyrkillä pöytään lyöminen. Me naiset vaan poljetaan jalkaa ja yöllä varsinkin paljaasta jalasta kuuluu vain läsähdys, tehotonta se on.k k/k kirjoitti:
Sudenkorento
Just noin ,pitäköön nuoremmat suun supussa varmuuren vuoks mä yöllä herätin vaimon ja käskin laittaa valon lamppuun et näin lyörä nyrkin pöytään,vapiskaa.k/k
Hyvä, että olemme molemmat tässä nyrkin pöytään lyöjä -puolueessa, sinä vain osasit sanoa sen nasevammin ;-).- kököttäjä
Täysin samaa mieltä suvenkorento 123 kanssa.
- Niin sitä luulis.
et olemme hoitaneet.
Itse saan Ruotsistakin eläkettä ja siitäkin on vaan maksettava veroa, niin kunnallisveroa kun valtiollekin. Nyt kun 1.1 2014 Ruotsi pienentää tuloveroa 25% > 20% onhan Suomella taas tiedossa ulkomaan valuttaa vaikka Suomi ei ole tikkua ristiin laittanut millään lailla, ainakaan minun kohdallani.
Muuten olen aivan sama mieltä mitä kirjoitit. - nallekarkit tasan?
Niin sitä luulis. kirjoitti:
et olemme hoitaneet.
Itse saan Ruotsistakin eläkettä ja siitäkin on vaan maksettava veroa, niin kunnallisveroa kun valtiollekin. Nyt kun 1.1 2014 Ruotsi pienentää tuloveroa 25% > 20% onhan Suomella taas tiedossa ulkomaan valuttaa vaikka Suomi ei ole tikkua ristiin laittanut millään lailla, ainakaan minun kohdallani.
Muuten olen aivan sama mieltä mitä kirjoitit.Olen hakemasa eläkettä Ruotsista ja täytyy varmaan tehdä se pian, ennenkuin muuttavat lakejaan Ruotsissa. Viimevuotisessa oranssikirjeessä oli jo pientä esimakua tulevasta, "voi olla ettei sitä myönnetä lainkaan"=vapaa suomennos.Elikkä olen jo muutamana vuotena saanut samaisen kirjeen ja siinä on aina kerrottu kuinka paljon olen "säästänyt" tulevaa eläkettäni.
Sitä minä en ymmärrä, että Suomi verottaa siitä työstä mitä olen Ruotsissa ollessani tehnyt, enhän minä ole ollut täällä mitään palveluja kuluttamassakaan. Kaksinkertaainen verotus pitää poistaa, mutta sehän tiedetään, että Suomi on ahne valtio kaikelle sille mitä vain voi ulkomailta saada.
Verottaako Ruotsi Suomesta saatua eläkettä? Olisi kiva tietää.
Suomesta saatavan elääkkeni veroprosentti nousi, käteen jää parikymppiä vähemmän. - Niin sitä luulis.
nallekarkit tasan? kirjoitti:
Olen hakemasa eläkettä Ruotsista ja täytyy varmaan tehdä se pian, ennenkuin muuttavat lakejaan Ruotsissa. Viimevuotisessa oranssikirjeessä oli jo pientä esimakua tulevasta, "voi olla ettei sitä myönnetä lainkaan"=vapaa suomennos.Elikkä olen jo muutamana vuotena saanut samaisen kirjeen ja siinä on aina kerrottu kuinka paljon olen "säästänyt" tulevaa eläkettäni.
Sitä minä en ymmärrä, että Suomi verottaa siitä työstä mitä olen Ruotsissa ollessani tehnyt, enhän minä ole ollut täällä mitään palveluja kuluttamassakaan. Kaksinkertaainen verotus pitää poistaa, mutta sehän tiedetään, että Suomi on ahne valtio kaikelle sille mitä vain voi ulkomailta saada.
Verottaako Ruotsi Suomesta saatua eläkettä? Olisi kiva tietää.
Suomesta saatavan elääkkeni veroprosentti nousi, käteen jää parikymppiä vähemmän.Luulenpa vaan että kyllä Ruotsi on yhtä ahne kun Suomikin. Siis ei ole kokemusta, mutta mitä olen netin perusteella havainnut ja lukenut.
Olisi mukava tietää myös onko Suomi laskenut jo tuota lähdeveroa, (tuloveroa) joka on ollut 25% ? niin jos muuttaisi pois Suomesta.
Espanjan jos muuttaa pysyvästi, niin yksityispuolen eläkkeistä ei Suomi saa ottaa mitään lähdeveroa, (tuloveroa)(sh-maksun ottavat n. 1,5%). Muualle kun muuttaa pysyvästi, niin varmasti ottavat sen 25%n veron, niin mikäli sitä ei ole laskettu kuten Ruotsi on tehnyt nyt.
Ruotsistakin saa verovapaasti ulkomaille rahaa vain vaivaiset 2849 kr, eli euroina tuo on tänään 324.68€ - kolmetoista
Ei niillä työttömyyskorvauksilla paljoakaan eläkkeitä makseta...........
ja työttömyyskorvauksen minimi veroprosentti on 20 - Ymmärsinkö oikein?
Niin sitä luulis. kirjoitti:
Luulenpa vaan että kyllä Ruotsi on yhtä ahne kun Suomikin. Siis ei ole kokemusta, mutta mitä olen netin perusteella havainnut ja lukenut.
Olisi mukava tietää myös onko Suomi laskenut jo tuota lähdeveroa, (tuloveroa) joka on ollut 25% ? niin jos muuttaisi pois Suomesta.
Espanjan jos muuttaa pysyvästi, niin yksityispuolen eläkkeistä ei Suomi saa ottaa mitään lähdeveroa, (tuloveroa)(sh-maksun ottavat n. 1,5%). Muualle kun muuttaa pysyvästi, niin varmasti ottavat sen 25%n veron, niin mikäli sitä ei ole laskettu kuten Ruotsi on tehnyt nyt.
Ruotsistakin saa verovapaasti ulkomaille rahaa vain vaivaiset 2849 kr, eli euroina tuo on tänään 324.68€Juupa juu, opiskellaan ensin Suomessa, sitten mennään työvuosien ajaksi Ruotsiin ja maksetaan sinne verot. Eläkkeellä sitten palataan takaisin Suomeen käyttämään terveys ym. palveluitamme ja itketään jos joudutaan maksamaan jotain veroa?
- Niin sitä luulis.
Ymmärsinkö oikein? kirjoitti:
Juupa juu, opiskellaan ensin Suomessa, sitten mennään työvuosien ajaksi Ruotsiin ja maksetaan sinne verot. Eläkkeellä sitten palataan takaisin Suomeen käyttämään terveys ym. palveluitamme ja itketään jos joudutaan maksamaan jotain veroa?
No, sun onni että omalla kohdalla ei noin ole käynyt, vaan opinnot olen suorittanut Tukholmassa, ja tämän vajavaisen suomen kieleni olen opetellut vasta yli viisikymppisenä netin kautta.
Arvappa vaan, kuinka usein näilläkin palstoilla ovat pilkunviilaajat esittäneet taitojansa, ja aliarvioineet taitojani. - Niin sitä luulis.
kolmetoista kirjoitti:
Ei niillä työttömyyskorvauksilla paljoakaan eläkkeitä makseta...........
ja työttömyyskorvauksen minimi veroprosentti on 20En saa enää mitään työttömyyskorvausta kun ikä on jo yli 65v.
Eläkemaksut on 23,6 % palkanlisäksi Suomessa mikäli et sitä tiedä. Työntekijän osuus TYEL-maksusta on 5,55 % (alle 53-vuotiaat) tai 7,05 % (53 vuotta täyttäneet.
Työnantajahan nuo loppupelissä maksaa kaikki, vaikka noista lasketaan työnantajan osuudeksi noin 17-18 %.
http://www.yrittajat.fi/fi-FI/tyonantajanabc/tyonantajamaksut/tyelvakuutus/
Kolme yritystä on ollut Suomessa ja Ruotsissa, et siinä sitä on esim. työttömille ja Suomessa koulutetuille ihmisille, jotka paisuttavat julkista puolta. - Anonyymi
Ei me työikäiset teidän ikäloppujen 80- 90 vuotiaiden vuoksi valitusvirttä laula. Nuorempien vain. Te ikäloput voitte elää ihan rauhassa. Ei teidän kannata tällaisia asioita ajatella. Nauttikaa elämästä.
- Anonyymi
kököttäjä kirjoitti:
k/k
Että on miehekästä tuo nyrkillä pöytään lyöminen. Me naiset vaan poljetaan jalkaa ja yöllä varsinkin paljaasta jalasta kuuluu vain läsähdys, tehotonta se on.kJo nyt on helvetti saan eläkettä 1040 euroa kuukaudessa siitä veroja 5 % nyt vihreät meuhkaa kuinka eläkeläisten on maksettava lisää veroja. Opiskelijoilta viedään nyt liikaa mikä ero tässä on. Ero on se että nuoret voivat aina nostaa elintasoaan tekemällä töitä. Meikäläinen sairas 50 vuotta työtä raatanut nivelet kaikki rikki. Näillä pienillä elakjeilla pärjää juuri ja juuri. Aina ei oo varaa lääkkeitä ostaa. Suomessa suurin osa saa 1000-1300 euroa kuukaudessa siitä sitte maksat kaikki vuokrat sähköt puhelin ruoka lääkkeet. Törkeää puhetta vihreiltä
- 10%
Ostakaa uusi asunto ja tehkää asuntovelkaa jo vain putoaa veroprosentti.
- Niin sitä luulis.
Huono idea, sijoittaa Suomen.
Suvenkorennon kanssa samaa mieltä.
Ja sama kaiku on askelten täällä lahden takana myös. Porvarihallituksemme eivät ole kiinnostuneet eläkeläisten ja muiden pientuloisten äänistä seuraavissa vaaleissa näköjään. Mikä ihme saa ihmiset oikein äänestämään vastoin omaa parastaan?- sepponen
Parinkymmenen euron eläkkeeni Ruotsista putosi 2,7 prosenttia sekin. Nyt on jo pakko vähentää muutenkin vähäistä kulutusta. Mikähän ruoka se olisi halpaa ja monipuolista, hyvää sen ei välttämättä tarvi olla.
- ei miinukselle mene
Sinulla on ilmeisesti aika suuri eläke?! Minun eläkkeeni nousi myös tuon 1,37%. Veroa meni viime vuonna 13 %, tänä vuonna 1.2. alkaen 13,5%. 1.2. alkaen saan jopa 15 euroa enemmän kuin viime vuonna. Saan nettona ehkä noin 1150 euroa.
Mitähän tuolla 15 eurolla tekisi, mihin sen tuhlaisin? No vitsi tuo on. - verot nousi
No joo, jos köyhyysraja on nettona 1080 euroa, niin ei mittää hättää.
- Anonyymi
Kyllä työnantajien ja kansanedustajien mielestä 1000 eurolla pärjää ihan hyvin kun asumiskulut ovat 900 euroa jäähän siitä ruokaan ja vaatteisiin ihan mahtavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä työnantajien ja kansanedustajien mielestä 1000 eurolla pärjää ihan hyvin kun asumiskulut ovat 900 euroa jäähän siitä ruokaan ja vaatteisiin ihan mahtavasti.
Niin, asumisesi olet itse valinnut joten ei siinä auta muu kuin hakea halvempaa jos ei rahat riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, asumisesi olet itse valinnut joten ei siinä auta muu kuin hakea halvempaa jos ei rahat riitä.
Samaa valitusta olen myös kuullut; eläke vähän päälle tonni ja vuokra yhdeksänsataa. Kallista asumista!
- Tuleva eläkeläinen
Eläleläisten pitäisi käyttää ääntään vaaleissa. Jos ja kun kerran eläkeläisten määrä suhteessa työikäisiin ja lapsiin kasvaa, on eläkeläisillä mahdollisuus äänestämälä vaikuttaa eläkeläisten asioihin ja näin eläkeläisiä on myös kuultava.
- Pirre*
Juuri näin, mutta kun ei ole varmaa mitä puoluetta eläkeläiset äänestävät, kannattaisikohan tehdä tutkimus eläkeläisten puoluekannoista...
- Tuleva eläkeläinen
Pirre* kirjoitti:
Juuri näin, mutta kun ei ole varmaa mitä puoluetta eläkeläiset äänestävät, kannattaisikohan tehdä tutkimus eläkeläisten puoluekannoista...
Eikös tärkeintä kuitenkin olisi että äänestät mitä puoluetta vaan, pääasia et änestät juuri sinulle tärkeistä eläkeläisten asioista.
- Tuleva eläkeläinen
Tuleva eläkeläinen kirjoitti:
Eikös tärkeintä kuitenkin olisi että äänestät mitä puoluetta vaan, pääasia et änestät juuri sinulle tärkeistä eläkeläisten asioista.
.siis tarkoitan että eläkeläisiäkään ei voi tasapäistää.
- Pirre*
Tuleva eläkeläinen kirjoitti:
.siis tarkoitan että eläkeläisiäkään ei voi tasapäistää.
Ja mikähän puolue se sitten oisi se eläkeläisten asiaa ajava, muutakin kuin teoriassa eli ennen vaaleja...ei mikkää..
- peräkyläläinen
Pirre* kirjoitti:
Taitaa olla niin että eläkeläisissä on joka puolueen kannattajia. Osalla tuo puoluekanta kulkee "veren perintönä" eli jos oli mummo ja pappa kepuja niin perinnettä jatketaan. Tai mitä nyt sitten olivatkaan niin me ollaan samaa.
Sitten on näitä isänmaallisuuden läpitunkemia jotka äänestävät kokoomusta aina ja iankaikkisesti. On ammattiperäisiä äänestäjiä, eli opettajat, sairaanhoitajat, kapiaiset jotka kuvittelevat olevansa eliittiä ja äänestävät kokoomusta vaikka eläke olisi kuinka pieni ja eläminen vaikeaa. Sitten on tehtaista ja pajoista eläköityneet joiden äänet menee vasemmalle. Liikkuvat äänestäjät persuille. Vihreille aika harva, koska meidän ikäisillä usein on vahva side luontoon eikä siihen kuulu hihhulointi ja protestointi, luontoa kunnioitetaan muista kuin muotisyistä.
Mutta yhtäkaikki: meiltä sodanjälkeisiltä - hyvin monelta- meni lapsuus ja nuoruus monesta syystä ns "omasta eestään " ja nyt meiltä tuhotaan myös vanhuus. - Anonyymi
Pirre* kirjoitti:
En ylläty enää lainkaan että jotkut aivovammaiset köyhät äänestävät kokoomusta nehän ajaa pienituloisten asiaa haistakoon pitkän vitun kaikki kokkarit.
- ,,,,,,
Minulle jää verojen jälkeen nettona 1516.56 €.
Asunnon vastike on 286.30, maksan lisäksi sänkölaskun mökille ja osakkeeseen. Mökillä on peruslämpö päällä ympäri vuoden.
Olen pärjännyt, jää vähän säästöönkin.- noussut eläke
Hyvä sinulle! Uskon säästömahdollisuuksiisi koska minun netostani 956,53 kolmioni hoitovastike, 345,03 vähennettynä riittää normaalin elämisen lisäksi matkusteluun ja vaatimattomiin kulttuuririentoihin.
- Anonyymi
Minulla vastike on 452 euroa velanhoito 405 euroa ja sama eläketulo kuin sinulla haista paska idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla vastike on 452 euroa velanhoito 405 euroa ja sama eläketulo kuin sinulla haista paska idiootti.
Sinähän tässä idiootti olet kun tuollaisia maksat. Kuka käskee ottamaan velkaa jos ei tulot riitä niiden hoitoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla vastike 150€/kk, sisältäen saunan, pesutuvan ja netin. Ei velkaa! Eläke 1350€/kk! Kukin tyylillään!
Viimeisimmät uutiset kertovat että vanhojen aivo ei lahoa, se hidastuu.
Hidastuu siksi että se sisältää niin paljon tietoa.
Siitä johtuu myös se, että vanha äänestää viisaasti.
Rahan-ahneus ei ole viisasta, korkeintaan kannattavaa.
Vanha katsoo eteensä, tietäen että lapsienkin tulee voida elää, vähintään kohtuullisella tasolla.
Lypsävää kehmää ei ole järkevää teurastaa.
Pelkästään siksi että sen voi tehdä.
H.- kököttäjä
hunksz
"Lypsävää kehmää ei ole järkevää teurastaa."
.... huoks - On entäs
ne lypsävät jotka syövät eliitin pelimerkit ?
"Muista että tuossa ei ole ne sinun maksamat säästöt!
Muista että tuossa ei ole ne sinun maksamat säästöt ! - halle- ei niin lujaa
kököttäjä kirjoitti:
hunksz
"Lypsävää kehmää ei ole järkevää teurastaa."
.... huoksOn jo liki teurastettu, ei heru lypsettävääkään ikuisesti, joten teuraalle vaan.
Siltä se ainakin näyttää, on paljon tärkeämpää "näyttää ulkomaalaisille" että meillä pyyhkii ja linkoaa, joten laitetaan rahaa Kreikkaan, laitetaan pitkin maailmaa ja vielä kun aletaan maksaa natolle miljardeja jotta pieni joukko pääsee skoolaamaan jonkin jenkkiplösön kanssa samassa tv-kuvassa, niin hyvä tulee.
Sillähän meidän olot parane, -vai??
Mutta kyllähän ne Kreikkalaiset ja muut "kaverit" sitten auttaa kun Suomi on konkurssissa ja lypsylehmätkin teurastettu. Uskoo ken tahto. - hyvä asia
halle- ei niin lujaa kirjoitti:
On jo liki teurastettu, ei heru lypsettävääkään ikuisesti, joten teuraalle vaan.
Siltä se ainakin näyttää, on paljon tärkeämpää "näyttää ulkomaalaisille" että meillä pyyhkii ja linkoaa, joten laitetaan rahaa Kreikkaan, laitetaan pitkin maailmaa ja vielä kun aletaan maksaa natolle miljardeja jotta pieni joukko pääsee skoolaamaan jonkin jenkkiplösön kanssa samassa tv-kuvassa, niin hyvä tulee.
Sillähän meidän olot parane, -vai??
Mutta kyllähän ne Kreikkalaiset ja muut "kaverit" sitten auttaa kun Suomi on konkurssissa ja lypsylehmätkin teurastettu. Uskoo ken tahto.Nythän alkaa näyttää että Kreikka selviää kurimuksestaan, mm, irlanti ja portukali sekä eu talous olisi paranemaan päin.
Persut ei tykkää siitä kun menee keppihevonen.
- elämä opettaa
Näin on, "kovalevy" täynnä ja siksi hidastuu, mutta ei ole älyssä vikaa eli vanhuudenhöperyys on historiaa.
Eihän ikinä voi nuori olla aina oikeassa, kun muistelemme mitä töppäyksiä teimme nuorena? Ihmiset elävät nykysin pitempään kuin ennen ja tämä tarkoittaa sitä että myös elämänlaatuun tulee kiinnittää huomiota, kuten olemme saaneet viime aikoinakin uutisista lukea. Iäkkäätkin ihmiset ovta entistä terveempiä, toimintakykyisempiä, osaavat vaatia laatua ja yhteiskunnan rakenteisiin ikäluolalleenkin sopivia ratkaisuja. Ja jos et äänestä, et voi vaikuttaa.
- demarit on
Suurimpia roistoja eläkeläisiä kohtaan!
- dieetit kuntoon
Mikä puolue on köyhän tai eläkeläisen asialla?
Ei mikään. - Anonyymi
dieetit kuntoon kirjoitti:
Mikä puolue on köyhän tai eläkeläisen asialla?
Ei mikään.ei mikään
- vai kuinka?
eikös demarien pitäs olla köyhien asialla..
- pitäis!?
Verissäpäin demarit vastusti eläkkeiden rangaistusveron poistoa. Yhä Lipposen leikkuri leikkaa korotukset!
- vanheneva
Ei veikkoset ne ole, ne on bildenberg-jengin asialla. Jutta ja Jyrki on meidät myyneet.
No, ken elää hän näkee - ja oikeastaan en halua nähdä - vaikka kaipa sitä joutuu näkemään. Koska "karsinta" on jo aloitettu
Tämäkin aloitus on tätä samaa iltapäiväkerhon askartelunohjaajan leikkiä.
Tökkää, tökkää....
Kukaan ei kuule meitä, kukaan ei pidä puoliamme...
Mene huutamaan eduskuntatalon lehterille saat enempi näkyvyyttä kuin täällä eläkeläisten joukossa. Liity eläkeläiset ry:n kokoukseen ja kailata siellä tarpeeksi kovaa jo vain kuuntelevat ja jos eivät heittävät pistävät jäähylle ulos.
Täällä saat itkua ja hammastenkiristystä.- minä
tein tätä ja olin sen kanssa siellä ja söimme sitä ja joimme tätä ja sillä oli päällä sitä ja mulla oli päällä tätä ja me suunniteltiin niitä.
Sitäkö sen olla pitäis...... aloituksen? minä kirjoitti:
tein tätä ja olin sen kanssa siellä ja söimme sitä ja joimme tätä ja sillä oli päällä sitä ja mulla oli päällä tätä ja me suunniteltiin niitä.
Sitäkö sen olla pitäis...... aloituksen?1,5% vähempi käteen mikä tekeea 3,8 euroa enempi tosin jos lasketaan 0,5 inflaatio voi olla että se onkin 0,75 % kuitenkin enemmän kuin kunnallisverotuksessa joka on nyt 22, 1 ja voi noustakin tai sitten ei jos mahdollista.
- törkeetä on
Eläkeverotus ja kohta kohtelukin, jos ei herätä!
- yhtä tyhjän kanssa
käteen jää vähempi ensi kuun alussa, vaikka pieni korotus olikin, mutta verotus nousi...
- 14-20
Suomessa "voi" olla liian suuri näin on todella Ruotsissa olen 5 vuotta maksanut lisä veroa eläkkeestäni 2700 e/v katsottuna siihen jos olisi palkka ansio.
Katsoin netissä veroja Ruotsi- Suomi samoilla lukemilla olisi vero vähän suurempi Suomessa, vaikka veroni on lähes 35% Ruotsissa.- laskua 2, 7 % ...
Ruotsin maksamat vanhuuseläkkeet laskevat !
http://www.yle.fi/tekstitv/arkisto/tyoelama/ruotsin_elakkeet_laskevat_8931.html - 5-6
laskua 2, 7 % ... kirjoitti:
Ruotsin maksamat vanhuuseläkkeet laskevat !
http://www.yle.fi/tekstitv/arkisto/tyoelama/ruotsin_elakkeet_laskevat_8931.htmlNäin kaikilla ruotsalaisilla ja muilla, minulla nousi omasta ansiosta.
- vihanen kansalainen
me näytämme vielä missä kaappi seisoo,
Järkyttävää on pienten eläkkeitten verotus, MIKSI ei suurituloisilta oteta enemmän koska heillä on mistä ottaa,
eläkeläisiltä ja muutenki pienituloisilta viedään leipäki suusta,
MUISTAAKO kukaan kuinka Katainen ja Urpilainen suuvaahdossa vakuuttivat ettei EU politiikka tule rasittamaan suomen veronmaksajia, ????????
ei taija kukaan enää muistaa,
EI AINAKAA nämä kaksi KATAINEN ja URPILAINEN,
ovat ILOISESTI unohtaneet mitä ovat luvanneet kasalaisillemme,
ÄKLÄÄ KUKAAN enään ikinä äänestäkö varsinkaan KATAISTA yhtään mihinkää hommaan,
hän on pahin pettäjä, hän elää fanttasia maailmassa Himasen kanssa , ei ole minkäänlaista reaali näkemystä missä menneään,
hän silmät kiiluten vie rahaa selkävääränä eteläeuroopan hyväksi suomen kansan kustannuksella,
erikoisesti rokottaa köyhää kansanosaa, jolta on vähinten mistä ottaa,
MIKSI hän ei OTA oikeesti rikkaitten miljaardeista, ??? sitä voi vain ihmetellä,,- marianna41
hei vihainenn kansalainen!Minä olen siitä asti inhonnut valehtelija/huonomuistista Kataiata.Kun Tehy uhkasi lakolla ja mentiin jo niin pitkälle HUSissa,että potilaita siirrettiin toisiin sairaaloihin,koska tietyt sairaalat olivat kokonaan lakon piirissä.Katainen lupasi"Sari sairaanhoitajalle" 500€/kk palkankorotusta.Lakko peruttiin edellisenä iltana.Jäjkipuinnessa Katainen sanoi,ettei koskaan ikipäivänä ole luvannut sellaisia korotuksia.Ei kukaan oikeasti uskonutkaan niin suureen korotukseen,mutta lakonuhka oli niin niin konkreettneni,että neuvotteluja väännettiin yömyöhälle..Miksi me eläkeläiset emme kykene sankoin joukoin vaatimaan meille oikeutettuja eläkkeita.Taitettu indeksi oli kokeilu,jonka Lipponen lanseerasi.Kaikilla kokeiluilla on taipumus jäädä päälle.Alkajaisiksi EI äänestetä kokoomus-ja demari kansanedustajia mihinkään EU virkaan,eikä suraavissa vaaleissa.Jos Kataisen politiikka noilla keinoilla muodostuisi vähemmän FANTASTISEKSI!!
- FANTASTISEKSI !!
marianna41 kirjoitti:
hei vihainenn kansalainen!Minä olen siitä asti inhonnut valehtelija/huonomuistista Kataiata.Kun Tehy uhkasi lakolla ja mentiin jo niin pitkälle HUSissa,että potilaita siirrettiin toisiin sairaaloihin,koska tietyt sairaalat olivat kokonaan lakon piirissä.Katainen lupasi"Sari sairaanhoitajalle" 500€/kk palkankorotusta.Lakko peruttiin edellisenä iltana.Jäjkipuinnessa Katainen sanoi,ettei koskaan ikipäivänä ole luvannut sellaisia korotuksia.Ei kukaan oikeasti uskonutkaan niin suureen korotukseen,mutta lakonuhka oli niin niin konkreettneni,että neuvotteluja väännettiin yömyöhälle..Miksi me eläkeläiset emme kykene sankoin joukoin vaatimaan meille oikeutettuja eläkkeita.Taitettu indeksi oli kokeilu,jonka Lipponen lanseerasi.Kaikilla kokeiluilla on taipumus jäädä päälle.Alkajaisiksi EI äänestetä kokoomus-ja demari kansanedustajia mihinkään EU virkaan,eikä suraavissa vaaleissa.Jos Kataisen politiikka noilla keinoilla muodostuisi vähemmän FANTASTISEKSI!!
Olen tuossa heti mukana.
Mutta ketäs me sitten äänestämme kun muut ajavat juurikin aivan samanlaista politiikkaa..
Keskusta on aina ollut hallituksessa, ja niitä karvaita hedelmiä tässä tavikset nauttii tänään.
Kun tänään on suomalaisista yli miljoona 65 vuotiasta,
niin kyllä heidän asioita ei aja lainsäädännössä ketään, tai jos jotain tekevät niin huonontavat heidän asemaa tässä yhteiskunnassa, kuten se Lipponen jo teki 90-luvulla ja viitoitti tietä tuleville oppilailleen. Näin se vaan on ! - Anonyymi
marianna41 kirjoitti:
Kaikki kokoomuslaiset ovat kuin IKL lahtareita Minna Arve Turussa pahimmasta päästä entinen sairaanhoitaja on kääntänyt kelkkansa täysin niin vitun isokullinen ämmä.
- ei demareita enää
totta, miks n.tonnin eläkkeestä otetaan vielä enempi veroa, en ymmärrä..
- katinkontti3
Testasin veroprosentin määrän jos olisin töissä samalla rahalla kuin mitä saan eläkettä prosentti olisi ollut 8, nyt eläkeläisenä maksan 17 %, taidan palata takaisin työelämään.
- siinähän testasit
Käteen jäävä palkkatulo
Laskuri ilmoittaa vain veroprosentin osuuden. Veroprosentin lisäksi työnantaja perii palkasta vakuutusmaksuja. Jos lasket paljonko palkasta jää käteen muista, että työnantaja lisää laskurin laskemaan veroprosenttiin erikseen vielä työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksun.
- aamulla kuulin tv:st
Vai ettei sais heikompiosaisia sortaa, mutta miksi veroprosentti nousi ja eläke pieneni viime vuodesta?
- en narise
Minä en ole kiinnostut se mikä menee niin menköön, pieni on eläke mutta riittää ja jää vielä säästöönkin niin silloin asiat on kunnossa.
- olet pöljä..
en narise kirjoitti:
Minä en ole kiinnostut se mikä menee niin menköön, pieni on eläke mutta riittää ja jää vielä säästöönkin niin silloin asiat on kunnossa.
Sinunlaisten nuijien takia ei verotusta korjata, HÄPEÄ!
- en narise
olet pöljä.. kirjoitti:
En häpeä, kitise mitä kitiset höhlä
- Korjaa ne
olet pöljä.. kirjoitti:
lupasivat et ruuan alvia nostetaan, joten kyllä siinä pieneläkeläinen taas kärsii.
- aina vaan
en narise kirjoitti:
En häpeä, kitise mitä kitiset höhlä
Olet omaan pesään paskoja!
- Anonyymi
en narise kirjoitti:
Vitun ääliö
- protesti-iines
Tv:ssä yhtenä iltana ohjelma vanhusbisneksestä. Onpa kamalaa, Tamperelaisessa hoivakodissa vanhuksen olo maksaa yli neljä tuhatta euroa kuukausi !
Entä ne joiden eläke on alle tuhat euroa? Ai niin, kokoomushan sanoi että heidät vapautetaan laitoksista.... Vapautetaan siis samalla hoidosta ja koko yhteiskunnasta, eikä ne liikuntakyvyttömät vanhukset enää äänestä, siis kuolkoon!
Kokoomuksen linja on tämä ja Jutta kyllä peesaa - onhan se nähty.
Kun nyt kumminkin vielä kykenen kävelemään mietin tarkoin kenelle ääneni annan, kepuun en luota koska en ole mikään suurtilallinen tai sikafarmari, kokoomus ja demarit on tällä hallituskaudella näyttäneet linjansa, joten ei sinnekään ääntä- taidan sittenkin äänestää aku ankkaa. Kyllä lopputulos on sama.Eivät tuollaisiin neljäntonnin hoivakoteihin hakeudukaan kuin sellaiset joila siihen on varaa. Tavikset hakeutuvat kunnallisiin hoitokoteihin jossa sentäs kaikille turvataan noin satanen kuussa omiin menoihin.
Laitospaikkojen vähentäminen taitaa aiheuttaa vain sen että akuuttipaikat ovat täynnä sellaisia joita ei voida kotiin hoitaa ja laitospaikkoja ei ole tarpeeksi. ja tää se vasta kalliiksi kunnille tulee.
Laitospaikkojen vähenäminen vaatii sen että avohoitoa paisutetaan, millon se paisuttaminen näinä säästökuurin aikoina alkaa?- ty ty väinen
Vanhuutta ei tuhoa muukuin kuolema,
- yrittää ne
ty ty väinen kirjoitti:
Vanhuutta ei tuhoa muukuin kuolema,
Demaritkin!
- hyvä tietää
yrittää ne kirjoitti:
Demaritkin!
Auttaako demarit ihmisiä kuolemaan
- tuntuu niin
hyvä tietää kirjoitti:
Auttaako demarit ihmisiä kuolemaan
Nälkäkuolemaan!
- veroissa maksamme
Kunta maksoi puolet, eli osallistui kustannuksiin 2300e/kk ja hoidettava maksoi osan ja ilmeisesti lapset lopun jos eläke ei riittänyt n parintuhannen hoitokustannuksiin mikä jäi maksettavaa. Yksityispuolella peritään todelliset kustannukset. Samaa luokkaa ne hoitokustannukset on kunnallisella puolellakin , mutta me maksamme veroissamme.
Voi vaikka verrata akuuttisairaanhoidon todellisen kustannuksiin. Potilaalta peritään vrkmaksu, joka lienee nykyään n 35e/vrk. Yksi hoitovrk maksaa todellisuudessa tehohoidossa tuhansia euroja ja vuodeosastolla satoja euroja/vrk.
- 11-2
Suomen valtio ja suomalaiset ovat matkijoita ja nuolijoita itään länteen.
Verotus matkien Ruotsia eläkeläisillä. Asuen Ruotsissa ja eläke 61 vuotiaasta maksanut n.2400 euroa netto vuodessa enemmin kuin työtä tekevä.
Tosin euroopassa monessa maassa on sama suuntaus.- ..sven
Milloin ruotsalaiset viimeksi sotivat,ai niin kun suomalaiset suojasivat ettei vihollinen päässyt kiusaamaan teitä.
- Ei ainakaan
..sven kirjoitti:
Milloin ruotsalaiset viimeksi sotivat,ai niin kun suomalaiset suojasivat ettei vihollinen päässyt kiusaamaan teitä.
silloin sotinut kun veli venäläinen söi veljiään ja siskoaan Leningradissa.
Niin, niitähän syötiin toisen maailman sodan aikoihin 800 000, eli monta hyvää orjahan noistakin olisi tullut kommunismiin.
http://www.savonsanomat.fi/viihde/tvarviot/leningradissa-syotiin-jopa-ihmisten-ruumiita/1759248
- kerikan hyvinvointi-
on tärkeämpää kuin omien suomalisten köyhien,,, työtä olemme tehneet yliki neljäkymmentä vuotta, silti meitä kohdellaan kaltoin,
EU politiikan seurauksena,
katainen on hullu, hullunkiilto silmissä huutaa ja vouhottaa että suomessa pitää tehdä uusia leikkauksia, leikkais välillä omaa palkkaansa, ,,,
Eläkkeitten ostoarvo pienenee jatkuvasti, valtiovalta tekee vanhuksista köyhääki köyhempiä jotta raha riittää kreikkaan ja etelän hunsvottivaltioitten ylläpitämiseen,
ONKO OIKEIN,
Eikä kukaa rankaise PAAVO LIPPOSTA joka keksi eläke leikkrin,
työtätekevillä ja muilla ansiotuloja nauttivilla ostoarvo kohenee
mutta eläkeläisiä verotetaan viimesenpäälle kovallaverolla suhteessa pieneen brutto eläkkeeseen, ja leikkuri vie loput,
sekä verottaja kehtaa viedä pienestä bruttoeläkkeestä 28 % käteen jää vain vähän päälle tuhat euroa,- joka vuoden alussa
Eläkkeen ostovoima alenee, pikku korotuksesta huolimatta. reaaliarvo!
- ei yksi tai...
Ei yksi eikä yksi puolekaan maan asioista päätä, nykyäänkin on monta puoluetta jotka yhdessä päättävät.
- mistä mistä
Oi oi, mulle kävi työssä ollessanikin noin, että palkankorotuksen jälkeen jäi vähemmän käteen.
Mistä te muuten narisitte silloin, kun olitte työelämässä?
Eläkeläisten alennuksistako julkisissa kulkuvälineissä, pienen eläkkeensaajan
runsaammasta asumistuesta, eläkeläisalennuksista kulttuuri-ja liikuntalipuista..- tiedäks mäntti?
Työpaikan voi vaihtaa, eläkettä ei!
- miinukselle meni
Ketähän äänestäis ens kerralla, ettei eläkkeestä menis niin paljon veroa.
- valohalo
Verottomanako sun pitäisi eläkkeesi saada?
- edes nyt
valohalo kirjoitti:
Verottomanako sun pitäisi eläkkeesi saada?
Ansiotulotaulukolla!
- ',.-'
edes nyt kirjoitti:
Ansiotulotaulukolla!
Eläkkeelle jäin, tulot pieneni, veroprosentti nousi.
Niin kaikilla muillakin. - olen tyytyväinen
',.-' kirjoitti:
Eläkkeelle jäin, tulot pieneni, veroprosentti nousi.
Niin kaikilla muillakin.Jos mä olisin samalla tuloilla töissä, kun nyt eläkkeellä, niin käteen jäävä summa olisi 1,05% pienempi.
Kolmekymppiselle lapsellenikin jäsi vähemmän samasta summasta, kuin mulla eläkkeestä ja erona on se, että mä olen asuntolainani maksanut, hän ei.
Mikäli taas asuisimme vuokralla saman hintaisissa asunnoissaja kokoisissa, niin, minä eläkkeellä olija saisin paljon enemmän asumistukea, kuin mukelo. - ',.-'
olen tyytyväinen kirjoitti:
Jos mä olisin samalla tuloilla töissä, kun nyt eläkkeellä, niin käteen jäävä summa olisi 1,05% pienempi.
Kolmekymppiselle lapsellenikin jäsi vähemmän samasta summasta, kuin mulla eläkkeestä ja erona on se, että mä olen asuntolainani maksanut, hän ei.
Mikäli taas asuisimme vuokralla saman hintaisissa asunnoissaja kokoisissa, niin, minä eläkkeellä olija saisin paljon enemmän asumistukea, kuin mukelo.Meillä ei ole lainaa eikä asuta vuokralla. Veroprossa nousi monella numerolla, kuin jäin eläkkeelle.
Mutta tyytyväisiä ollaan, ei puutu mitään, saa, mitä rahalla haluaa.
- tasapeli, ei narista
Kyllähän tukea saa jos on pieni työeläke, melkein enempi kun jos olis työssä käyny ja saanu enempi työeläkettä, just asumistuet sun muut.
Katselin tuossa työ-eläke-otettani.
Bruttoa on ja nettoakin.
Prosentitkin ihan kohdallaan.
Kyllä ne vaan, virka-miehet ovat otaneet minut huomioon hyvin.
En näe syytä kiukutella elämääni vastaan.
Aikasti hyvin olen elänyt.
Ei tarvitse kiukutella lisistä eikä tuista.
Tunnen itseni kunnon kundiksi.
H.- Kiinnostuneet
ahaa olemme hyvin kiinnostuneita otteestasi,kerro paljonko prosenttisi on niin osaamme laskea eläkkeesi.
- raatajarankka
Se vain on hassua, että ken on raskaita työtä tehnyt,
hän kevyimmän palkkapussin on saanut ja
tietysti eläkkeen samaa rataa, nipin napin sillä eletään. - Vituttaa!
Minä ainakin valitan.Vitun Jutta ja Jyrki.Äänestäminen ei kannata.Ei ole mitään hyötyä.Ne ajaa hallituksessa vain omia asioita.Kokoajan asiat menee huonommaksi tässä maassa.Se on hallituksen tekemien virheiden syytä.Ne on mokanneet kaikessa.Pahinta tässä on se,että minä en ole enää välittänyt pitkään aikaan mistään mitään.Menköön maa konkurssiin.Ei nämä asiat tästä enää huonommaksi voim mennä.Ja jos rahat loppuu eikä ole varaa ostaa ruokaa niin sitten varastan sitä.Ihan sama.Vitun väliä ole millään.
0,6% korotus-verot eläkkeestä!!!!!!!!!!!Huh,huh!!!!!!
Olisit Jutta laittanut vaan 0,3% ettei maa mene konkurssiin!!!!!Vitun ämmä!!!!
Että voi olla kuvottavaa toimintaa hallitukselta oman maan kansalaisia kohtaan.Eihän ne välitä meistä mitään.Painukoon vittuun koko hallitus!!!!!!!!!!!"Vituttaa!"
Ihmisen kannattaa aina hankkia itselleen eläke, jota ei prosentit heilauta.
Kehtaan näyttää kaikille jää-kaappini sisällönkin.
Harvoin siellä on valmis-Makarooni-Laatikkoa.
Simpukoita siellä on, ja jokunen purkki Mustaa-Kaviaaria.
Tuoreita Muikkujakin.
Olen pahoillani puolestasi, äänestäjä.
Elämä on.
H.
Eikä siinä kaikki...Yleisradioveron perusteena oleva tulo, tuplaten eläketulo, koska "voit" kydä töissä....KÄÄK.
- 4-4
Pitäisi tietää mistä kirjoittaa!
- Anonyymi
Voit päätellä millainen kehitys on työeläkkeeni kehitys ollut näiden 20:n eläkevuoden aikana.
%:n desimaalien korotukset eivät ole pitäneet kyydissä mukana ja kahtena vuotena kuntaveron muutos aiheutti eläkkeeni netto arvon laskun.
Onneksemme emme luottaneet eläkejärjestelmämme kestävyyteen joten jo 40v iän jälkeen aloimme varautumaan mutta ilman tuota pitempää suunnittelua olisi tilanteemme nyt todella kelju.
Vaimoni olisi eläkkeensä puolesta tukikelpoinen mutta pariskuntana emme ole.
Oman eläkkeeni jättämä ansiotuloindeksiin nähden on yli 40% ja leikkaamatomalla indeksillä jättämä olisi tuosta vain hieman yli puolet.
Tukijärjestelmiemme soveltaminen on kaukana tasapuolisuudesta eikä tarvitse selittää mitä tarkoitan sillä! - Anonyymi
Tämä aloitus on 2014 aloitettu hallituksen haukkuminen, vaikka ei hallitukset edes kaikesta päätä, mistä niitä syyllistetään ja syytetään.
Minun pienen eläkkeeni verotusprosentti on 14. Ei se ole liian iso mielestäni,
en voisi yhteiskunnan siivellä elää. Haluan maksaa veroni.
Eläkeläiset on suuri menoerä yhteiskunnalle.- Anonyymi
Minun veroprosenttini on 4. Sangen kohtuullinen. Valitettavasti Suomessa on käytössä henkilökohtainen verotus ja mieheni eläkkeestään maksama 28% merkitsee sitä, että taloutena maksaisimme huomattavasti vähemmän kuin nyt yksilöinä yhteensä.
Vielä 70-luvun alussa sovellettiin avioparin yhteisverotusta. En ymmärrä miksi on siirrytty tähän nykyiseen eri tulotason pariskuntia sortavaan järjestelmään.
Meille tämä on tullut törkeän kalliiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun veroprosenttini on 4. Sangen kohtuullinen. Valitettavasti Suomessa on käytössä henkilökohtainen verotus ja mieheni eläkkeestään maksama 28% merkitsee sitä, että taloutena maksaisimme huomattavasti vähemmän kuin nyt yksilöinä yhteensä.
Vielä 70-luvun alussa sovellettiin avioparin yhteisverotusta. En ymmärrä miksi on siirrytty tähän nykyiseen eri tulotason pariskuntia sortavaan järjestelmään.
Meille tämä on tullut törkeän kalliiksi.Miten lienee...
''Verotuksen yksinkertaistamista tutkinut toimikunta oli ehdottanut puolisoiden ansiotulojen tasaamista verotusmenettelyssä. Sen tarkoitus oli lieventää progression jyrkkyyttä.
Puolisoiden erillisverotukseen Suomessa siirryttiin vuonna 1976.'' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meille tämä on tullut törkeän kalliiksi.Minä ymmärrän aivan hyvin miksi käytössä jonkin talouskohtaisen sijaan on yksilökohtainen verotus: Se on selkeämpi ja sukupuolia tasa- arvoistavakin mutta suurin syy lienee se, että näin saadaan kerättyä suurempi veropotti, käy juuri niin kuten kerroit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ymmärrän aivan hyvin miksi käytössä jonkin talouskohtaisen sijaan on yksilökohtainen verotus: Se on selkeämpi ja sukupuolia tasa- arvoistavakin mutta suurin syy lienee se, että näin saadaan kerättyä suurempi veropotti, käy juuri niin kuten kerroit.
"....näin saadaan kerättyä suurempi veropotti,
Milloinkaan ei mikään asia ole tasapuolinen kaikille.
Ei sellaisia sääntöjä pysty kukaan tekemään, että olisi.
Aina joku tuntee kärsivänsä ja joku hyötyy.
Toiselle hyvä on toiselle huono. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiselle hyvä on toiselle huono.Jos säilytettäisi nykyinen verokertymä ja progressio joka säilyttäisi kokonaisuuden niin kenen huono olisi avioparin yhteisverotus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiselle hyvä on toiselle huono.Ei vaan nyt ymmärsit aivan väärin! Kyse ei pääsääntöisesti ole kuitenkaan tasapuolisuuden tavoittelusta puolisoiden kesken vaan kyse on ensisijaisesti valtion verotulojen maksimoimisesta. Eli nykyisellä järjestelyllä valtio saa enemmän verotuloja kuin sillä joskus ennen käytetyllä järjestelyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos säilytettäisi nykyinen verokertymä ja progressio joka säilyttäisi kokonaisuuden niin kenen huono olisi avioparin yhteisverotus?
Miten säilyttäisit sen verokertymän jos siirryttäisiin takaisin vähemmän valtiolle veroja tuottavaan käytäntöön? Ajatteletko ollenkaan realistisesti asioita, miten tämä voi olla noin vaikeaa?
Se yhteisverotus sellaisena kuin sitä harjoitettiin ei tuottanut verotuloja yhtä paljon kuin nykyinen, tajuatko? Ei, et taida hoksata... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten säilyttäisit sen verokertymän jos siirryttäisiin takaisin vähemmän valtiolle veroja tuottavaan käytäntöön? Ajatteletko ollenkaan realistisesti asioita, miten tämä voi olla noin vaikeaa?
Se yhteisverotus sellaisena kuin sitä harjoitettiin ei tuottanut verotuloja yhtä paljon kuin nykyinen, tajuatko? Ei, et taida hoksata...Miten luetun ymmärtäminen voi olla noin vaikeaa?
"Jos säilytettäisi NYKYINEN VEROKERTYMÄ" jne.!!!!
Olen hoksaten kokenut molemmat järjestelmät! Oletko sinä?
Kertymässä on kyse pelkästä laskennasta ja kuormituksen jakautumisesta mutta et taida hoksata!
Järjestelmä ei ratkaise kertymää vaan kunkin järjestelmän mitoitus. En osaa tuota enää selvemmin sanoa. Jos ei mene jakeluun niin se ei ole ainakaan minun vikani! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten luetun ymmärtäminen voi olla noin vaikeaa?
"Jos säilytettäisi NYKYINEN VEROKERTYMÄ" jne.!!!!
Olen hoksaten kokenut molemmat järjestelmät! Oletko sinä?
Kertymässä on kyse pelkästä laskennasta ja kuormituksen jakautumisesta mutta et taida hoksata!
Järjestelmä ei ratkaise kertymää vaan kunkin järjestelmän mitoitus. En osaa tuota enää selvemmin sanoa. Jos ei mene jakeluun niin se ei ole ainakaan minun vikani!Eli vanhalla verotusmallilla pariskuntia yhteisverottamalla verokertymä jäi pienemmäksi kuin nykyisellä mallilla mutta siirtymällä takaisin vanhaan malliin kertymä pysyisi samana? Miten, ihan vaan ahkerasti matematiikkaa harjoittamallako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vanhalla verotusmallilla pariskuntia yhteisverottamalla verokertymä jäi pienemmäksi kuin nykyisellä mallilla mutta siirtymällä takaisin vanhaan malliin kertymä pysyisi samana? Miten, ihan vaan ahkerasti matematiikkaa harjoittamallako?
Ei siinä tarvita matematiikkaa. pelkkä numeroita käsittelevä aritematiikka riittää!
Millä tahansa verotusmallilla voidaan kerätä veroja minkä tahansa kokonaissumman verran.
Ei tapa vaan taso!
Enää en yritä valistaa sinua.
- Anonyymi
alottajalle :
eläke verotus on korkeampi kuin työssä käyvillä palkansaajilla,
eläkeläisiä köyhdytetään leikkaamalla joka vuosi ostovoimaa eläkkeistä pienemmäksi, tätä riistoa on jo kestäny keskimäärin 20-30 vuotta, nykyiset työ-läkeläiset ovat jo koko maailman köyhintä kansanosaa,
ei uskoisi rikkaassa suomessa jossa on maailman rikkaimmat eläke-rahastot saotoja tuhansia miljaardeja makaa eläkeläisten rahaa pörsiissä,
mutta rahaa on ja paljon, mutta EI riitä työ-eläkeläisille penniäkään,
riisto jatkuu, eläke leikkuri toimii edeleen,
mieti pitkään kannataako jäädä vielä eläkkeelle varsinkaan jos olet vielä terve, ja työkykyinen, eläkkeellä olo käy lopulta pitkäksi, pitkästyttävää, eikä edes kuole vaan lopulta saa elää s uomen köyhimpänä kansalaisena, kurjuudessa ja suuressa ikävässä,,, - Anonyymi
Suomessa
TYÖ-ELÄKELÄISTEN veotus ON anteeksi antamattoman suuri verrattuna työssä käyvien verotukseen,
suuret ikäluokat ovat maksaneet ja kehittänneet suomeen maailman suurimman varakkaimman rikkaimman työ-eläke RAHASTON, siellä makaa satotaja tuhansia miljaardeja suomen työ-eläkeläisiltä kerrytettyä rahaa,
mutta
suomen politikot edeleen leikkaa pienistäkin työ-eläkkeistä ostovoimaa joka vuosi, nyt suomen työ-eläkeläiset ovat jo maailman köyhintä kansaa, ja leikkuri toimii edelleen, ja PÖRSSISSÄ eläläkeläisten kehittämä kerryttämä eläke-Rahasto vaan kasvaa satoja tuhansia miljaardeja, ja suomella EI MUKA ole vara maksaa työ-eläkeläisille niiten tienaamaa eläkettä täysimääräisenä vieläkään vaan leikkuri leikkaa ostovoimaa jatkuvasti pois eläkkeistä,
suomen POLITIKKOJEN OLISI SYYTÄ JO HÄVETÄ
eläkeläisten kurjistamista maailman köyhimpää sakkiin,
EIKÖ YHTÄÄ vieläkää OMATUNTO KOLKUTA POLITIKOILLA ?- Anonyymi
Yli 95 % kassoissa olevista työeläkkeistä ovat maksaneet työnantajat, huutokirjaimin kirjoittaja ei vissiin ole ollut työelämässä sitä vertaa että olisi tuota huomannut. Meillä palkansaajat maksoivat työeläkemaksuja aina 2000- luvun alkuvuosille saakka mitättömän vähän, sittemmin palkansaajan osuutta hieman suurennettiin mutta pieni se edelleen on ja senhän voi jokainen palkkatiedoistaan tarkistaa!
Ne ovat juuri poliitikot jotka aikanaan koko eläkejärjestelmän ovat aikaansaaneet... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 95 % kassoissa olevista työeläkkeistä ovat maksaneet työnantajat, huutokirjaimin kirjoittaja ei vissiin ole ollut työelämässä sitä vertaa että olisi tuota huomannut. Meillä palkansaajat maksoivat työeläkemaksuja aina 2000- luvun alkuvuosille saakka mitättömän vähän, sittemmin palkansaajan osuutta hieman suurennettiin mutta pieni se edelleen on ja senhän voi jokainen palkkatiedoistaan tarkistaa!
Ne ovat juuri poliitikot jotka aikanaan koko eläkejärjestelmän ovat aikaansaaneet...ÄLÄ yhtää pröystäile,
MIETI
yli 40 vuootta työelämää, PIENELLÄ palkalla,
suuret ikäluokat teki työllään suomesta rikkaan valtion,
ja työntekijät KEHITTI TYÖ-ELÄKE RAHASTOT , maailman suurinnat rahastot tänäpäivänäki,
työnantajat PELKÄSTÄÄN HYÖTYI työntekijöistä,
rikastui työntekijöitten kustannuksella, kuten varmasti tiedät jos vähänkää olet REHELLINEN ihminen edes itsellesi,
ja pahin keksintö OLI kun
.. eläkeitten lekkuri leikkaa kymmeniä vuosia tienatusta eläkkeistä ostovoimaa EDELLEN pois,
eikö yhtää hävetä,
teikäläinenki on käyttäny vaan hyväkseen pienellä palkalla
rehellisiä ahkeria ammattititoisia koulutettuja työntekijöitä,
ja teikäläinen vaan RIKASTI työntekijöitten kustannuksella
sinäki saat hävetä röyhkeyttäsi,
kehtaatki suomen suuria ikäluokkia mollata ja vähätellä
kansalaisten työtä yhteikunalle,
eläke-leikkuri PITÄÄ pikaisesti poistaa, maksaa taannehtivasti korvauksia työ-eläkkellä oleville,,, se on vähintä mitä yhteikunta voi tehdä nyky vanhusten hyväksi, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÄLÄ yhtää pröystäile,
MIETI
yli 40 vuootta työelämää, PIENELLÄ palkalla,
suuret ikäluokat teki työllään suomesta rikkaan valtion,
ja työntekijät KEHITTI TYÖ-ELÄKE RAHASTOT , maailman suurinnat rahastot tänäpäivänäki,
työnantajat PELKÄSTÄÄN HYÖTYI työntekijöistä,
rikastui työntekijöitten kustannuksella, kuten varmasti tiedät jos vähänkää olet REHELLINEN ihminen edes itsellesi,
ja pahin keksintö OLI kun
.. eläkeitten lekkuri leikkaa kymmeniä vuosia tienatusta eläkkeistä ostovoimaa EDELLEN pois,
eikö yhtää hävetä,
teikäläinenki on käyttäny vaan hyväkseen pienellä palkalla
rehellisiä ahkeria ammattititoisia koulutettuja työntekijöitä,
ja teikäläinen vaan RIKASTI työntekijöitten kustannuksella
sinäki saat hävetä röyhkeyttäsi,
kehtaatki suomen suuria ikäluokkia mollata ja vähätellä
kansalaisten työtä yhteikunalle,
eläke-leikkuri PITÄÄ pikaisesti poistaa, maksaa taannehtivasti korvauksia työ-eläkkellä oleville,,, se on vähintä mitä yhteikunta voi tehdä nyky vanhusten hyväksi,Huutamalla puhuminen ei juuri kiinnosta sivistyneitä ihmisiä, isojen kirjaimien jatkuva käyttäminen on yhtä kuin sivistymätön huutaminen...
Kokeile kirjoittaa ilman huutamista, huutamalla missään ei paljon arvostusta voi saada! Esim. minua ei enää kiinnosta lukea kommenttejasi, kun huomaan tuota huutamista, lukematta jää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ovat juuri poliitikot jotka aikanaan koko eläkejärjestelmän ovat aikaansaaneet...''Yli 95 % kassoissa olevista työeläkkeistä ovat maksaneet työnantajat''
Ei nyt sentään...
https://www.tela.fi/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakemaksut/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huutamalla puhuminen ei juuri kiinnosta sivistyneitä ihmisiä, isojen kirjaimien jatkuva käyttäminen on yhtä kuin sivistymätön huutaminen...
Kokeile kirjoittaa ilman huutamista, huutamalla missään ei paljon arvostusta voi saada! Esim. minua ei enää kiinnosta lukea kommenttejasi, kun huomaan tuota huutamista, lukematta jää...jaa se on sinun vahinkosi,
meitä muita JUST kiinostaa suurilla kirjaimilla kerrotaan totuuksia,
ne näkee paljon paremmin kuin penet kirjaimet,
hah
meinaatko olla ovela
toivot ettei hunonäköset pikkukirjaimia näe ei sen takia viitti lukea vastauksia,
isot kirjaimet on loisto keksintö,
ne kiinostaa kaikkein eniten
koska niissa komenteissa on aina eniten asiaa, ja totuuksia !
- Anonyymi
Missä viipyy Rinteen lupaama " vappu-satanen "
tahdomme muutenki että korjataa työ-eläkkeitten ostovoima takaisin, sille tasolle mikä se nyt olisi ilman LIPPOSEN keksimää eläke-leikkuria,
HALOOO, HALLITUS, MISSÄ
VIIPYY eläkkeitten ostovoiman korjaus,,,- Anonyymi
Huuda, huuda, ai niin, mitä huusitkaan...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huuda, huuda, ai niin, mitä huusitkaan...?
hah hah haa etkö raukka osaa edes lukea,, no se on sinun vanhikosi,hah,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hah hah haa etkö raukka osaa edes lukea,, no se on sinun vanhikosi,hah,
Olkoot se sitten minun vanhikokseni!
- Anonyymi
Antti Rinne ei koskaan luvannut ''vappu satasta'' iltapäivälehtien vitsi.
Rinne lupasi pienimpiin eläkkeisiin satasen korotuksen vaaliakuden aikana. Se lupaus on lunastettu.
- Anonyymi
Eikös me makseta yhtä paljon veroja kuin työntekijätkin, mutta meillä ei ole niitä vähennyksiä mitä työntekijällä on. Siksi verotus tuntuu suurelta ja onhan se suuri, voisi olla pienenpi sen verran kun olisi ne mahdolliset vähennykset miinustamassa veroja.
- Anonyymi
Ei vaan jos otat ja katsot ennakonpidätystaulukoita huomaat eron!
Esim. itselläni on nyt yli kolme prosenttiyksikköä korkeampi verotus kuin oli suurimmillaankaan koskaan palkkatulojen verotus, maksan nimittäin nyt eläkkeellä ollessa veroa noin 28 %. Ainoat vähennykset palkasta olivat pienehköt työmatkavähennykset, ei niillä tätä vaikutusta saattanut olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. itselläni on nyt yli kolme prosenttiyksikköä korkeampi verotus kuin oli suurimmillaankaan koskaan palkkatulojen verotus, maksan nimittäin nyt eläkkeellä ollessa veroa noin 28 %. Ainoat vähennykset palkasta olivat pienehköt työmatkavähennykset, ei niillä tätä vaikutusta saattanut olla.Kyllä totta on
eläkeläiset maksaa suurempaa veroa kuin työelämässä olevat kansaliset,
se vaan on suuri vääryys, kun kaiken huipuksi pienistäki työ-eläkeisstä
PAAVO LIPPOSEN keksimä leikkuri leikkaa e d e l l e e n
ostovoimaa pois,
on törkeyden huippu
työ-kansasta tehdä oikein valtion hallitusten päätöksellä
suomen työ-eläkeläisistä maailman KÖYHIMPIÄ kansalaisia,
muissa maissakin eläkkeet ovat suurempia kuin rikkassa suomen valtiossa,
osaako SDP:n politikot edes hävetä tekokaan ,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. itselläni on nyt yli kolme prosenttiyksikköä korkeampi verotus kuin oli suurimmillaankaan koskaan palkkatulojen verotus, maksan nimittäin nyt eläkkeellä ollessa veroa noin 28 %. Ainoat vähennykset palkasta olivat pienehköt työmatkavähennykset, ei niillä tätä vaikutusta saattanut olla.Ahaa, se on kyllä paljon. Itellä oli 17 % työn verotus nyt eläkkeen verotus 15prossaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, se on kyllä paljon. Itellä oli 17 % työn verotus nyt eläkkeen verotus 15prossaa
Niin, kun mennään eläkkeen suuruudessa kolmen tonnin tuntumaan ja siitä ylikin, verotuksen progressio on eläkeläisellä voimakkaasti kasvava ja kohta ollaankin 27- 29 prosentin verolukemissa. Itse maksan veroa yli 10000 Euroa vuodessa, on kivaa olla eläkeläinen ja maksaa veroja enemmän kuin keskiverto palkansaaja!
- Anonyymi
Tavalliselta työppösellä pitäisi olla verovapaa eläke. Kermaperseiltä saa ottaa 50% veroa eläkkeestä. Sitten olisi vähän niinku kohillaan.
- Anonyymi
Valtiovallan ongelma on se että ne on itse sokaistuneet rahasta. No, kansa on halunnut nostaa poliitikot valtaan ja antanut poliitikoille valtuudet riistää rahaa itselleen tavalliselta kansalta. Sitten nämä päättäjät huomasivat olevansa raharikkaita ja etääntyivät tavallisen ihmisen elämästä ja sokaistuivat täysin sellaisesta käsitteestä, että raha ei tahdo riittää elämiseen. Näin ollen he eivät ymmärrä ollenkaan sellaista puhetta ja tekevät ratkaisuja, jotka ajaa tavallisen ihmisen elämän helvetiksi kun ei raha riitä normaaliin elämiseen.
No, itsehän kansa on halunnut tällaisia johtajia itselleen. Kansa itse on ampunut itseään jalkaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881587
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151471- 981390
- 1191285
- 691260
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258987- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18935- 37917