Tarkoitus olisi uusia kynnyskotelot. Saisivat kestää samat 20 vuotta mitä nykyisetkin, joten kunnollinen suojauskin on tehtävä.
Yksi idea olisi, että laittaisi normaalien suoja-aineiden kuivuttua kotelot täyteen uretaanivaahtoa. Silloinhan niihin ei pääsisi likaa eikä vettä.
Ainoa kysymysmerkki on mahdollisesti pellin ja uretaanin väliin kondensoituva vesi. Onhan siinä pellin päällä se kotelosuoja-aine, mutta jääkö kosteus hautumaan kuitenkin haitaksi asti?
Uretaania koteloihin?
14
2285
Vastaukset
- Jahas vai sillai
Täyttäessä kotelot pullistuvat... ja seuraava hitsari saa myrkytyksen uretaanin käryistä...
- PalavaUretaani
Uretaanihan on erittäin paloherkkää tavaraa, että mites sitten, jos myöhemmin uusi omistaja alkaa korjailemaan ja hitsaamaan kynnyskoteloita, niin uretaanivaahto alkaa kytemään ja syttyy palamaan, että miten sen sitten sammutat.
Aika paloarkaa tavaraa, kuten muukin autossa on paloarkaa.
- www1
Tavallaan vastasit jo itsellesi eli se kosteus jää sinne uretaanin ja pellin väliin ja sitten alkaa lahoaminen. Kosteus hautoo ne suoja-aineet pellistä irti ja sitten alkaa ruostuminen.
Mulla on mielikuva että tuota systeemiä olisi joskus kokeiltu ja huonolla menestyksellä.
Uudet kynnykset ja suoja-aineet, eli ihan perinteisin menetelmin niin tulos on paras. Kosteuden täytyy päästä rakenteesta pois. - Hämmästellen
Edelliset kestivät 20 vuotta. Uusittuna kestävät toiset 20 vuotta suojattuna jollakin tavalla. Kauanko niiden pitäisi kestää? Eikö 40 vuotta riitä käyttöautolle?
- aloittaja_2014
Tuskinpa koteloista uudenveroisia tulee, vaikka uutta peltiä laitetaankin. Auto on tekniikaltaan hyvä, joten siksi se olisi tarkoitus vielä paikkailla. Hylsy tuli katsastuksessa pelkästään toisen kynnyskoteon ruostevaurion vuoksi.
Kysymys heräsi lähinnä siksi, että jos saisi jollain patentilla kestävyyttä lisättyä. Omien hitsailujen jälkeen koteloissa on aika paljon epätasaista saumaa. Uretaanituubi ei paljoa maksaisi ja ajattelin sen tunkeutuvan pienimpiinkin koloihin sen hyvän turpoavuuden ansiosta. - serkkupoika
aloittaja_2014 kirjoitti:
Tuskinpa koteloista uudenveroisia tulee, vaikka uutta peltiä laitetaankin. Auto on tekniikaltaan hyvä, joten siksi se olisi tarkoitus vielä paikkailla. Hylsy tuli katsastuksessa pelkästään toisen kynnyskoteon ruostevaurion vuoksi.
Kysymys heräsi lähinnä siksi, että jos saisi jollain patentilla kestävyyttä lisättyä. Omien hitsailujen jälkeen koteloissa on aika paljon epätasaista saumaa. Uretaanituubi ei paljoa maksaisi ja ajattelin sen tunkeutuvan pienimpiinkin koloihin sen hyvän turpoavuuden ansiosta.Takavuosina eräs sukulaiseni teki kynnyskotelojen yläosaan aukot ja tunki kotelot täyteen trasselia. Trasseliin hän kaatoi öljyä niin paljon kuin se pystyi vastaanottamaan. Öljyn lisäyksen hän teki vuosittain. Auto kylläkin ruostui muualta käyttökelvottomaksi. Kynnyskotelot olivat kyllä täysin ruosteettomat.
- www1
aloittaja_2014 kirjoitti:
Tuskinpa koteloista uudenveroisia tulee, vaikka uutta peltiä laitetaankin. Auto on tekniikaltaan hyvä, joten siksi se olisi tarkoitus vielä paikkailla. Hylsy tuli katsastuksessa pelkästään toisen kynnyskoteon ruostevaurion vuoksi.
Kysymys heräsi lähinnä siksi, että jos saisi jollain patentilla kestävyyttä lisättyä. Omien hitsailujen jälkeen koteloissa on aika paljon epätasaista saumaa. Uretaanituubi ei paljoa maksaisi ja ajattelin sen tunkeutuvan pienimpiinkin koloihin sen hyvän turpoavuuden ansiosta.Noin vanhassa autossa on vain riski että kynnykset uusittuasi se hakku menee pohjasta tai joustintuen juuresta läpi seuraavalla kerralla.
- J.ärkiHoi
serkkupoika kirjoitti:
Takavuosina eräs sukulaiseni teki kynnyskotelojen yläosaan aukot ja tunki kotelot täyteen trasselia. Trasseliin hän kaatoi öljyä niin paljon kuin se pystyi vastaanottamaan. Öljyn lisäyksen hän teki vuosittain. Auto kylläkin ruostui muualta käyttökelvottomaksi. Kynnyskotelot olivat kyllä täysin ruosteettomat.
vielä tikkua perään niin vot
- loppoi
oiskohan sulla muita ideoita jakaa oot aika hassu.
- vai emsii
Elä hyvä mies pilloo autoo sillä kyllä suomessa osataan hitsata vielä.
- 3+6
Osta kompura ja suutin ruiskuun joka tekee öljystä sumua, puhalllat öljysumua koteloihin joka toinen vuosi niin ei takuulla ruostu.
- petonimies
No voihan ne valaa betonia täyteen,ei mene taatusti hakku läpi.
Ja vielä sopivasti lisäpainoa talven varalle,voi ajaa huonommilla renkailla.
-Selvää säästöä
Ja jos oikeen hyvän haluaa,niin tunkee vielä parit harjateräkset valuun. - dlskfdskljgklds
Vedä hitsausten epätasaisuudet sileäksi rälläkällä ja opettele hitsaamaan tasaisemmin.
Tuossa nyt alkuun mikkihitsauskoulutusta:
https://www.youtube.com/watch?v=lzBGZaS1apw - avensis1999
itse vetäsin tänään palokatko uretaania avensiksen helmat täyteen. sitä ennen kolme purkkia kotelosuojaa, yksi purkki alustasuojaa ja yksi purkki kiveniskusuojaa tuli ruiskutettua ennen uretaanin laittoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959