Uretaania koteloihin?

mahtaako toimia

Tarkoitus olisi uusia kynnyskotelot. Saisivat kestää samat 20 vuotta mitä nykyisetkin, joten kunnollinen suojauskin on tehtävä.

Yksi idea olisi, että laittaisi normaalien suoja-aineiden kuivuttua kotelot täyteen uretaanivaahtoa. Silloinhan niihin ei pääsisi likaa eikä vettä.

Ainoa kysymysmerkki on mahdollisesti pellin ja uretaanin väliin kondensoituva vesi. Onhan siinä pellin päällä se kotelosuoja-aine, mutta jääkö kosteus hautumaan kuitenkin haitaksi asti?

14

2762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jahas vai sillai

      Täyttäessä kotelot pullistuvat... ja seuraava hitsari saa myrkytyksen uretaanin käryistä...

      • PalavaUretaani

        Uretaanihan on erittäin paloherkkää tavaraa, että mites sitten, jos myöhemmin uusi omistaja alkaa korjailemaan ja hitsaamaan kynnyskoteloita, niin uretaanivaahto alkaa kytemään ja syttyy palamaan, että miten sen sitten sammutat.
        Aika paloarkaa tavaraa, kuten muukin autossa on paloarkaa.


    • www1

      Tavallaan vastasit jo itsellesi eli se kosteus jää sinne uretaanin ja pellin väliin ja sitten alkaa lahoaminen. Kosteus hautoo ne suoja-aineet pellistä irti ja sitten alkaa ruostuminen.

      Mulla on mielikuva että tuota systeemiä olisi joskus kokeiltu ja huonolla menestyksellä.

      Uudet kynnykset ja suoja-aineet, eli ihan perinteisin menetelmin niin tulos on paras. Kosteuden täytyy päästä rakenteesta pois.

    • Hämmästellen

      Edelliset kestivät 20 vuotta. Uusittuna kestävät toiset 20 vuotta suojattuna jollakin tavalla. Kauanko niiden pitäisi kestää? Eikö 40 vuotta riitä käyttöautolle?

      • aloittaja_2014

        Tuskinpa koteloista uudenveroisia tulee, vaikka uutta peltiä laitetaankin. Auto on tekniikaltaan hyvä, joten siksi se olisi tarkoitus vielä paikkailla. Hylsy tuli katsastuksessa pelkästään toisen kynnyskoteon ruostevaurion vuoksi.

        Kysymys heräsi lähinnä siksi, että jos saisi jollain patentilla kestävyyttä lisättyä. Omien hitsailujen jälkeen koteloissa on aika paljon epätasaista saumaa. Uretaanituubi ei paljoa maksaisi ja ajattelin sen tunkeutuvan pienimpiinkin koloihin sen hyvän turpoavuuden ansiosta.


      • serkkupoika
        aloittaja_2014 kirjoitti:

        Tuskinpa koteloista uudenveroisia tulee, vaikka uutta peltiä laitetaankin. Auto on tekniikaltaan hyvä, joten siksi se olisi tarkoitus vielä paikkailla. Hylsy tuli katsastuksessa pelkästään toisen kynnyskoteon ruostevaurion vuoksi.

        Kysymys heräsi lähinnä siksi, että jos saisi jollain patentilla kestävyyttä lisättyä. Omien hitsailujen jälkeen koteloissa on aika paljon epätasaista saumaa. Uretaanituubi ei paljoa maksaisi ja ajattelin sen tunkeutuvan pienimpiinkin koloihin sen hyvän turpoavuuden ansiosta.

        Takavuosina eräs sukulaiseni teki kynnyskotelojen yläosaan aukot ja tunki kotelot täyteen trasselia. Trasseliin hän kaatoi öljyä niin paljon kuin se pystyi vastaanottamaan. Öljyn lisäyksen hän teki vuosittain. Auto kylläkin ruostui muualta käyttökelvottomaksi. Kynnyskotelot olivat kyllä täysin ruosteettomat.


      • www1
        aloittaja_2014 kirjoitti:

        Tuskinpa koteloista uudenveroisia tulee, vaikka uutta peltiä laitetaankin. Auto on tekniikaltaan hyvä, joten siksi se olisi tarkoitus vielä paikkailla. Hylsy tuli katsastuksessa pelkästään toisen kynnyskoteon ruostevaurion vuoksi.

        Kysymys heräsi lähinnä siksi, että jos saisi jollain patentilla kestävyyttä lisättyä. Omien hitsailujen jälkeen koteloissa on aika paljon epätasaista saumaa. Uretaanituubi ei paljoa maksaisi ja ajattelin sen tunkeutuvan pienimpiinkin koloihin sen hyvän turpoavuuden ansiosta.

        Noin vanhassa autossa on vain riski että kynnykset uusittuasi se hakku menee pohjasta tai joustintuen juuresta läpi seuraavalla kerralla.


      • J.ärkiHoi
        serkkupoika kirjoitti:

        Takavuosina eräs sukulaiseni teki kynnyskotelojen yläosaan aukot ja tunki kotelot täyteen trasselia. Trasseliin hän kaatoi öljyä niin paljon kuin se pystyi vastaanottamaan. Öljyn lisäyksen hän teki vuosittain. Auto kylläkin ruostui muualta käyttökelvottomaksi. Kynnyskotelot olivat kyllä täysin ruosteettomat.

        vielä tikkua perään niin vot


    • loppoi

      oiskohan sulla muita ideoita jakaa oot aika hassu.

    • vai emsii

      Elä hyvä mies pilloo autoo sillä kyllä suomessa osataan hitsata vielä.

    • 3+6

      Osta kompura ja suutin ruiskuun joka tekee öljystä sumua, puhalllat öljysumua koteloihin joka toinen vuosi niin ei takuulla ruostu.

    • petonimies

      No voihan ne valaa betonia täyteen,ei mene taatusti hakku läpi.
      Ja vielä sopivasti lisäpainoa talven varalle,voi ajaa huonommilla renkailla.
      -Selvää säästöä
      Ja jos oikeen hyvän haluaa,niin tunkee vielä parit harjateräkset valuun.

    • dlskfdskljgklds
    • avensis1999

      itse vetäsin tänään palokatko uretaania avensiksen helmat täyteen. sitä ennen kolme purkkia kotelosuojaa, yksi purkki alustasuojaa ja yksi purkki kiveniskusuojaa tuli ruiskutettua ennen uretaanin laittoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      59
      5099
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4592
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4539
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      296
      1757
    5. 91
      1432
    6. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      82
      1399
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1328
    8. 315
      1039
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      950
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      850
    Aihe