Kertokaa kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä. Missä kävitte? Mikä oli näon lähtötilanne? Toipuminen? yms.kiitos
SMILE-laserleikkauksessa käyneet-->kokemuksia
8
577
Vastaukset
- smileä
Mua kans kiinnostaa. Olen käynyt jo esitarkastuksessa, ja SMILEä suositeltiin. Mulla melkein -10, toiseen jäisi vähän miinusta. Sarveiskalvo ei riitä. Mutta kyllä jännittää tehdä se päätös, että menee leikkaukseen.
SMILEä suositeltiin mulle varsinkin sen takia, että suurilla miinuksilla leikkaustuloksen pysyvyys parempi.
Tekisi mieli mennä leikkaukseen. En pidä näistä vahvoista rilleistä, piilarit alkaneet tuntua hankalilta. Urheilen paljon, joten melkeinpä päivittäin piilarit päässä.- Leikkauksen riskit
Alla on silmäleikkauksen riskejä (lista ei ole täydellinen). Lista on tehty (femto)lasikin riskeistä, mutta monet riskit pätevät varmaan SMILEenkin. SMILE on uusi leikkaustapa, jonka riskit kannattaa ottaa selville kunnolla ennen leikkausta.
Silmäleikkauksen riskit:
- pysyvästi kuivat ja epämiellyttävän tuntuiset silmät
- pysyvät valonvääristymät (halo, glare, starburst)
- näköä ei saa hyväksi edes laseilla
- epäsäännöllinen hajataitto tai hajataiton lisääntyminen
- kaksois- tai haamukuvat
- huono kontrastinäkö / huono näkö hämärässä tai valoa vasten
- yli- tai alikorjaus
- leikkaus väärillä vahvuuksilla
- entistä pahempi riippuvaisuus laseista / ei voi käyttää piilolinssejä
- lähinäön huononeminen / hankaluudet lähinäössä
- päänsärky (migreenin paheneminen)
- silmäkipu (pahoinvointi, huimaus)
- karsastuksen paheneminen
- lasiaisen samentumat
- pysyvä valonarkuus
- huono tottuminen monovisioniin
- jälkikaihi
- yliherkkyys silmätipoille
- sarveiskalvon pullistuma (keratoconus)
- verkkokalvon vaurioituminen
- läppäongelmat
- epiteelin kasvu
- tulehdukset
- masennus
- smileä
eikö ole SMILE leikkauksessa käyneitä?
- silmäleikkaus.net
Tuoss listassa on ainaki yks smile-kokemus. Voi olla enempiki, jos jaksaa lukea kaikki tarinat.....
http://www.silmaleikkaus.net/silma-laser-leikkaus-kokemuksia.php
- Mar5
Minulle tehtiin smile reilut 1,5 kk sitten. Lähtöarvot n. 4,5 ja 6. Lopputuloksenä näön täydellinen korjaantuminen. Väsyneenä ja silmätippojen laiton jälkeen lähinäkö välillä epätarkentuu, mutta tämä ongelma koko ajan vähenemässä. Silmien kuivumisongelmaa ei sen enempää kuin ennen leikkaustakaan. Olen erittäin tyytyväinen, että valitsin smilen. Ikää minulla jo 44 v eikä ns ikänäkökään yhtään alkanut vaivata toimenpiteen jälkeen.
- Täällä
Täällä yksi tyytyväinen. Lasit olivat -6 ja piilolasit hankalat harrastuksissa. Valitsin SMILEn kun ajattelin, että harrastuksessani on pari kertaa piilolasi lähtenyt pois silmästä kesken ottelun. Ei tarvitse pelätä mitä läpän kanssa tapahtuisi kun ei ole läppää. Hyvin on toiminut.
- ............
Paljon olen lukenut näistä laserleikkauksista mutta kukan ei ikinä kerro missä on käynyt.
- mar5
Kävin smilessä Tampereen Medilaserissa. Lääkäri Petri Oksman. Luotettavaa toimintaa, ei moittimista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829