Hei!
Rakas Huli -gerbiilini lähti viimeiselle matkalleen sunnuntai-aamuna, 19.01.14, ja tämän veli jäi yksin. Nyt olen hankkimassa kahta nuorukaista tämän seuraksi.
Onko HYVIÄ ohjeita, miten
tehdä tämä totutusverkko? En halua typeriä ohjeita, esim.
"Laitat sellasen verkon vaa ja mökit tueks ni ne ei tappele".
- Tuo ei ole totta. En usko sellaiseen ;-)
- - - - - - - - - - - - - - - -
Ja kaikenlaiset omat kokemukset ja ohjeet ovat tervetulleita.
Asialla on kiire, kiitos jos vastaatte pian :-)
Totutusverkko
10
199
Vastaukset
http://karvapallojanurkissa.blogspot.fi/2013/09/gerbiilien-totutus.html Meillä käytetään tällaista totutusväliseinää.
Sen tekemiseen tarvitaan puurimaa, pienisilmäistä metalliverkkoa, nauloja, niittejä(niittipyssyllä), ruuveja... ym. Kehikosta pitää tehdä sen kokoinen, että se mahtuu juuri ja juuri terraarioon. Lisäksi sen alareunaan pitää laittaa jotain tukea, ettei se pääse kovin helposti kaatumaan (itse naulasin sen alaosaan pienet puupalikat)
Lisäksi: totutuksen aikana ei kannata olla paljoa purua terraariossa (n. 5 cm riittää). Gerbiilien puolia vaihdellaan päivittäin, jotta hajut sekoittuvat.
Jos siis hankit gerbiilillesi kaveriksi luovutusikäiset kaverit, niin ne todennäköisesti tottuvat nykyieen gerbiiliisi ilman mitään väliseiniä, kunhan laitat ne yhteen puolueettomalla alueella (eli alueella, joka ei ole kenenkään reviirillä). Kannattaa kuitenkin ensin kokeilla, miten ne reagoivat toisiinsa verkon tms. läpi.
Kun gerbiilit ovat yhdessä, laita ne siivotuun terraarioon ja vahdi niitä muutaman päivän ajan pahimpien arvojärjestyskiistojen ja tappeluiden varalta.
Toivottavasti oli apua. Lisää neuvoja saa kysyä. :)- hyppymyyrä
Selvä. Kiitos paljon!
Koetan etsiä sopivat
pikkuveijarit Vilille kaveriksi. Ja harjoittelen
tuon "niin-ihmeellisen" totutusverkon nikkarointia :-) - moi1
Totutushäkki on paljon kätevämpi niitä saa vuokrattua eläinkaupoista
- hyppymyyrä
Totutushäkki?
- Tarkoitatko hamsterinhäkkiä? Sellaista en rupea ahtaamaan
terraarioon. Mutta siis selitä tuo totutushäkki -juttu, moi1? - hyppymyyrä
Kaksi, kuukauden ikäistä gerbiilipoikaa varattu! :)
Ensiviikonloppuna noudan pikkuiset, eli viikko aikaa tehdä totutusverkko.
Mutta olisiko kuvallisia ohjeita sen tekemiseen?
Kiitän nopeasti vastanneita ^^ - Avuton
hyppymyyrä, miten on tää sun sopeuttaminen onnistunu? Itellä varmaan sama juttu edessä parin viikon päästä...
- Tulitassu
Hei Avuton! (Olen siis hyppymyyrä, eri nimellä liikun vain).
Tässä en valitettavasti kertoisi mielellään totutuksesta, mutta
se onnistui. Meni vain viikko, ja nyt kaikki kolme nukkuvat onnellisesti pesässään.
Vili on onnellinen, kun sai seuraa. Ei yksin tarvitse olla. :')
Onko sinulla esim. Kik -messenger? - Silloin voisin vaikka kertoakin enemmän
miten totutukseni tapahtui. Tarkemminkin koko jutun. - Avuton
Tulitassu kirjoitti:
Hei Avuton! (Olen siis hyppymyyrä, eri nimellä liikun vain).
Tässä en valitettavasti kertoisi mielellään totutuksesta, mutta
se onnistui. Meni vain viikko, ja nyt kaikki kolme nukkuvat onnellisesti pesässään.
Vili on onnellinen, kun sai seuraa. Ei yksin tarvitse olla. :')
Onko sinulla esim. Kik -messenger? - Silloin voisin vaikka kertoakin enemmän
miten totutukseni tapahtui. Tarkemminkin koko jutun.Onhan mulla kikki.
Viikonloppuna haetaan varmaan uudet kaverit kun päästään mökiltä. Ekan päivän pidän uudet gerbut omassa häkissä rauhassa, vai kannattaako?
- hyppymyyrä
Avuton,
en tiedä kerrotko kikkiäsi, mutta kerrotko?
Voin vastata nopeammin kysymyksiisi. Ja voimme keskustella asiasta enemmän, kuvienkin kanssa. :)
- Ja itse pidin pikkuisia pari päivää omassa varadunassaan. Voithan toki itse miettiä, haluatko pitää ne aluksi omassa asumuksessaan. - Avuton
Lollima on mun kikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379