ursa villasta kokemuksia

ite asentaja

Mökille laajennusta rakennellaan ja tuli eristeiden valints eteen. Muistelin tm rakennusmaailman testiä jossa ursa villa oli ihan ok menestyksellä mukana. Hinnan takia nyt ursaan päädyttiin ja lattiaan n.70m2 2x150mm sitä nyt on laitettu ja ei mitään pahaa sanottavaa. Tosin en oo aikoihin muitakaan villoja käsitellyt niin vertailupohja on hatara. Suht löysäähän se on, mutta ei ongelmaksi asti. Seiniin tulee vielä 100mm 50mm ja kattoon 2x200mm. Vino katto villotetaan alhaalta päin ja vielä 900 jaolla vasat. Saas sitten nähdä kuinka se onnistuu tuolla ursalla. 100mm kuutiohinta oli n. 36€

Millasia kokemuksia muilla?

31

8133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viluville

      Vino katto on ongelma kaikilla villoilla, paras keino on ehkä hankkia hyvin ohutta muovinarua ja aina kun villalevy on paikallaan, ampuu nitojalla narua vasoihin siksakkia kannattamaan villalevyä. 900 on niin leveä rako ettei siinä mikään villa omineen pysy.

      • itse asentsja

        Hyvä idea. Ite oon miettinyt onnistuisko höyrunsulun tuominen katossa villotuksen kanssa samaatahtia tai jopa niin että ampuu muovin kiinni 200-350mm pidemmälle ja syntyvään koloon työntää villst paikalleen ja etenee näin kaikki vasavälit tasaisesti alhaalts ylöspäin.

        Tolla natuhommalls taaden vois edetä vasaväli kerrallaan ja ei olis niin kauheeta vääntöö kuin varmasti rulis ton ison muovin kanssa olemaan.

        Pitää vielä miettiä...


      • noinkin
        itse asentsja kirjoitti:

        Hyvä idea. Ite oon miettinyt onnistuisko höyrunsulun tuominen katossa villotuksen kanssa samaatahtia tai jopa niin että ampuu muovin kiinni 200-350mm pidemmälle ja syntyvään koloon työntää villst paikalleen ja etenee näin kaikki vasavälit tasaisesti alhaalts ylöspäin.

        Tolla natuhommalls taaden vois edetä vasaväli kerrallaan ja ei olis niin kauheeta vääntöö kuin varmasti rulis ton ison muovin kanssa olemaan.

        Pitää vielä miettiä...

        menee se noinkin, tehty on, mutta kokeilisin nyt kyllä tuota naruvinkkiä, kun en ite tajunnut, kyllä se aika ähräämistä on , kun samaan tahtiin laittaa höyrysulkua, koolausta ja villaa, joten narut voi auttaa jokatapauksessa


    • ursaaollapitää

      Ei valittamista, mitään muuta en enää laitakkaan.

      • Jos mahdollista parhaan tuloksen saa laittamalla yhden kerroksen esim 100mm villaa höyrysulkua vasten ja sen jälkeen puhalletaan tai puhallutetaan puhallusvilla sen päälle.
        Sen jälkeen puhallusvilla ei valu muovin päällä alas pitkin kattoa.
        Hinta on puhallettuna halvempi kuin palavilla.


    • Remontti reiska

      Todella hyvä hinta/laatu suhde! Suosittelen.Eräs rakennusmies jolla 30 vuod kokemus rakentamisesta on kehunut sen yhtä hyväksi kuin paroc,rockwool yms
      kalliit villat.Siinä jos missä säästää selvää rahaa.

    • Rakentaja keskisuome

      Todellakin hyvä ostos!Kiitos muuten vinkistä,jonka täältä sain.Ostimme toissa vii-
      kolla Ursaa,ja olemme olleet todella tyytyväisiä villan ominaisuuksiin. Varsinkin hinta on kyllä edullinen verrattuna villan laatuun.Tässä jos missä säästää helpolla
      verrattuna esim paroc,isover yms villoihin.

    • Omakotitalon rak

      Hyvin näkyy pelittävän,ei valittamista.Ostettiin pari viikkoa sitten yli 130 m2 Ursaa ja ei valittamista.Hinta/laatu on kyllä ainakin kohdallaan.

    • Eristääkohtapuolin

      Hiukka on jo vanha ketju mutta olisko heittää vinkkiä mistä saisi halpaa villaa Pirkanmaalta (Kangasala)? Merkil ei väliä, käy Paroc, Isover tai vaikka Ursa. Hinta ratkasee!

      • kaikkeelöytyy

      • Eristääkohtapuolin

        Kiitos toi olikin hyvä linkki, itse katselin ensin tuollaista http://bygman.fi/fi/tuote/3744104-ursa-lasivilla-37-pn-50mm , mutta toi byggmaxin on pikkasen halvempaa ja lähempänä. Tietysti toi on rullavillaa. Pitää selvittää sopiiko se omaan kohteeseen samalla tavalla kun levyvilla. Itse en ole koskaan rullavillaa käyttänyt. Onko kellään kokemuksia rullavillasta? Toimiiko se samalla tavalla ja onko yhtä helppo asentaa? Kiitos vielä vinkistä!


      • RakMann

        Kannattaa kysyä tarjous Lielahden K-Raudasta.


    • kaikkeelöytyy

      vähempihän rullavillaan tulee saumoja, vaikka haittako sekään. Molempia olen käyttänyt, ja hyvin toimii kumpikin.

    • wertvwrv

      Minä käytin Bygmaxin rullavillaa, ja erikoista on että ei aiheuta kutinaa ollenkaan.

    • Eristääkohtapuolin

      Taidan hakea yhden rullan testiin ja vertaan sitä tuohon ursan levyvillaan jos saisin sitäkin paketin jostain. Hinta on lähes sama joten laadun ja asennettavuuden pohjalta pitää varmaan yrittää päättää.

      Tuo on kyllä hyvä jos se rullavilla ei aiheuta kutinaa!

      • Raksaaaaaja

        Suosittelen levyvillaa ainakin seiniin, jos haluat hyvän ja tiiviin rakenteen. On helpompi asentaa siististi ja tiivisti. Omaa kokemusta vain perus puurunkoisista taloista. Merkillä ei niinkään ole väliä, nykypäivänä kaikki on laadukkaita. Lähinnä siis makuasia minkä valitset.


    • Eristääkohtapuolin

      Nyt on rullavilla testattu. Hyvä kun testasin. Tulin siihen lopputulokseen, että seiniin laitan levyvillaa ja ehkä katolle lisäeristeeksi rullavillaa jos en sitten puhalluta sinne ekovillaa. Lähden siis ostamaan seinäeristeet ihan levymuodossa. Onko kellään tiedossa löytyykö jostain levyvillaa halvemmalla mitä tuolta http://www.bygman.fi . Voin käydä itse hakemassa lähialueilta (Kangasala -80km), kun kärry löytyy. Rullavillaa tuskin löytyy halvemmalla mitä Pirkkalan Byggmaxista? Sitä nyt tosin en ihan vielä tarvitse, koska seinät on nyt kohta työn alla.

    • Åbooo

      Onko lisää vinkkejä halvasta levyvillasta?

      • Farmanshs

        Byggmax


      • RäteiJaLumpui

        Kodin Terra


    • TimonMa

      Tori.fi sivulta löytyy usein esimerkiksi isoverin villoja, kun on myynnissä projekteista ylijääneitä. Sieltä saat todennäköisesti kaikista halvimmalla. Kannattaa seurata sitä. Huomioi se että kun ostat yksityiseltä, villat voi olla kosteita kun monesti niitä säilytetään työmaalla taivasalla tai korkeitaan on pressu päällä. Varmista huolellisesti että jokainen paketti on kuiva, ettet vasta asennushetkellä huomaa että villat on märkiä.

    • Åbooooooo

      Olisko kellään mineraalivillaa 100m² myynnissä halvalla? Käy myös käytetty. Etäisyys max.100km Turusta. Tarvitsen villat 28.1.2017 mennessä.

    • Eristeet

      Meiltä löytyvät myös Ursan tuotteet niin villat kuin uretaanilevyt edullisesti. Valikoimassa myös kipsilevyt. Kysy tuotteen toimitusta www.rs-kauppa.com

      • Anonyymi

        Ei tunnu löytyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunnu löytyvän.

        En yhtään ihmettele, ettet löydä kun viesti oli kolme vuotta vanha.


      • Anonyymi

        Mihin katosit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin katosit?

        Täällä mä oon


    • Anonyymi

      Melko edullista, mutta ei niin paljon halvempaa että kannattaa asuinrakennuksissa käyttää. Erittäin voimakas virtsan haju, joka toki ajankanssa lievenee.

      • Anonyymi

        Ostin lakkapäältä, ei haise paljoa mutta löysää on. Vaikea asentaa ainakin 50mm levy. Pölyää kun käsittelee ja pistelee iholla. Oli aika halpaa, mutta en osta uudelleen. Seuraavaksi kivivillaa.


    • Anonyymi

      Miksi ostatte törkeällä hinnalla Suomesta? ehomer.ee myy villoja 11-12 euroa paketti ja rahtikulut ovat vähemmän mitä monella myyjällä Suomesta ostettaessa. Palvelu toimii loistavasti!

      • Anonyymi

        Pölyää törkeästi, ihoa pistelee tunteja asennuksen jälkeen ja se kusen haju on joissain paketeissa todella voimakas. Toivottavasti haju lievenee ajankanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe